Spring naar bijdragen

maandag 28 december


albertina

Aanbevolen berichten

Ben ik nou zo afgestompt of hoe zit dat?
Twee citaten: Je oogst wat je zaait. En: Er niet van uitgaan dat je door diezelfde mens weer wordt teleurgesteld.
Volgens mijn ervaring steekt de wereld toch een stukje harder in elkaar hoor.
Ik zaai me rot, maar er valt niets te oogsten, en hoe vaak moet je je door iemand laten teleurstellen voordat je zegt "genoeg"?
Ergens trek ik een grens hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 302
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hahahaha .... net terug van tennis ... even kijken of er nog lotgenotem zijn .... jawel ..... Bolletje --> toute va bonne ?
Vm --> merci pour les reactions



SPUD ---> hallo .... ik ken je nog niet , maar we zitten in dezelfde vermomming .... da kan toch nie , eh ? ..... Nick :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water, ik bedoel, inderdaad zoals Wing nu zegt, belangeloos zaaien. Ik weet niet helemaal precies waar jij het nu over hebt, maar je klonk een beetje boos. Als je niets oogst van wat je zaait wordt het misschien tijd om naar een volgend veld te gaan.

Nina, het is heel moeilijk om een relatie af te breken met iemand die je graag ziet. Breek me de bek niet open.
Maar op een gegeven moment ga je toch zien wat voor jou (en je kinderen) het belangrijkste is, zeker als jij voor een nieuwe weg kiest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wing en Water, mijn idee is dat zaaien toch wel wat oplevert,
er zullen altijd mensen zijn die je teleurstellen maar dat hangt ook af van welke verwachtingen je hebt.

Ik probeer vaak met positiviteit te strooien om me heen, hele kleine dingen, mensen op straat groeten, een babbeltje als ik de hond uitlaat
daardoor groeten ze mij ook terug en lachen we als we elkaar tegenkomen. Dat is wat ik zelf zie bij het beeld zaaien om te oogsten.
of dat we als buren elkaar helpen omdat hier veel alleenstaanden wonen en het erg lastig kan zijn om in je eentje een kast te verzetten ;)

maar misschien bedoelen jullie het anders?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Negruj

Ik heb met de laatste mailtjes helemaal niets en voel me totaal uitgesloten.




Ik stop



Hoe komt het dat je je uitgesloten voelt?
Waarom ga je stoppen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent al een stap verder dan ik Water.

Jarenlang hebben mensen mij gekwetst.
Mijn natuurlijk afweermechanisme was stuk.
De teleurstelling was groot, mijn vertrouwen in de mensheid volledig weg.
Na te zijn gestopt met drinken ontdekte ik dat deze houding mijn vooruitgang blokkeerde.
De angst om de pijn van de teleurstelling weer te moeten voelen was oorzaak dat ik
zo dacht.
Achter negativiteit is het goed verstoppertje spelen.

Blijven vertrouwen en geloven in het goede van de medemens, wetende dat hij je op een keer weer kwetst opende uiteindelijk deuren die voorheen gesloten waren.
Omarm de pijn, pijn heeft je wat te zeggen.

In de praktijk Water, kun je afstand nemen van mensen die er op uit zijn anderen voortdurend te kwetsen.
Los laten, dat is wat anders dan in de steek laten.

En Water, je bent niet afgestompt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu ik het zo opschrijf realiseer ik me ook wel dat mijn verwachtingen de laatste jaren flink zijn gedaald
Ik verwacht niet meer zoveel van anderen, zij kunnen mijn dingen niet oplossen want dat moet ik zelf doen
ik merk wel dat je met een positieve houding vaak meer bereikt dan met een negatieve houding
en dat ik steeds meer positieve mensen tegenkom en dat dat fijn samenwerken is.

en nu lees ik jou Rudy en volgens mij bedoelen we hetzelfde.
Je hebt vaak zelf de keuze of je je laat teleurstellen of hoe je met teleurstelling om kan gaan.
maar dat is wel iets wat je moet kunnen en waar je de vaardigheden voor moet leren beheersen.
en dan moet je het ook nog doen... dat is het lastigst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...