Houtje Geplaatst 11 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2010 Katje,Lees het verhaal van de TIQ's bij "Thema's rond alcohol". Dat zal je veel duidelijk maken.Je lichaam stelt zich nu in op "morgen krijgen we weer wat". Dat moet je doorbreken, door ook die éne dag niets te nemen.Misschien kan de keukenwekker (tips en adviezen) je daarbij helpen. Ik spreek vanuit mezelf, die twee dingen hebben mij goed geholpen. EN het lijstje van de ADB-training met korte termijn voordelen en lange termijn-nadelen.Ik haal die genoemde onderwerpen even voor je omhoog. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Negruj Geplaatst 11 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2010 Dat heb je mooi verteld, Isa.Weet je eigenlijk hoe lang de lichamelijke verslaving duurt? Is dat maarzoals bij roken een korte tijd? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 11 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2010 GoedemorgenIedereen een prettig dag gewensten voor wie moet(mag) werken: een aangename werkdag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
katje Geplaatst 11 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2010 Hoi Isa!Wat jij beschrijft, is precies wat ik doe. Dat om 4 uur wil ik drinken maar ik wil niet.Het is 5 over 4 en nu wil ik eigenlijk...blablabla het gaat maar doro. Tot ik eraan toegeef.En ik weet dat ik echt niet maar 1 glaasje ga nemen. Ik vind het drinken samen met mijn man gezellig.En als we niet drinken, raak ik helemaal uit mijn doen.Zenuwachtig, prikkelbaar.Alsof het niet gezellig kan zijn zonder dat vergif.We hebben te lang er een gewoonte van gemaakt. Dat is moeilijk te doorbreken (maar niet onmogelijk!)Vanavond komt hij pas laat thuis, dus gaat het me gewoon lukken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Negruj Geplaatst 11 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2010 Ik heb nog een valkuil: niet morgen kan ik weer maar een soort beloning. Als ik nu een hele tijd niet drink kan ik me belonen door een keer wel te drinken. Stomstomstom. En snoepen. Ik snoep haast elke dag. Ik ga in ast anti snoep therapie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Negruj Geplaatst 11 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2010 quote: Originally posted by: NegrujIk heb nog een valkuil: niet morgen kan ik weer .............. maar drinken als een soort beloning . Als ik nu een hele tijd niet drink kan ik me belonen door een keer wel te drinken. Stomstomstom. En snoepen. Ik snoep haast elke dag. Ik ga in ast anti snoep therapie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 11 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2010 Hee Marjo geef het bloempje water laat het opnieuw ontluiken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
katje Geplaatst 11 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2010 Dhendro, dat is de manier denk ik. ALLES behalve drank.Ik ga bedenken hoe ik dat kan doen als man-lief ook thuis is.En vanavond ga ik alles doen behalve...Houtje, bedankt voor je tips. Ik ga daar op zoek.Er staat hier echt veel en soms vind je dan juist niet wat je nodig hebt. Even zoeken...Negruj, jij zit ook "in het begin"?Alf, er was net al iemand die je mistte.Daar ben je weer. En nog steeds bevrijd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
katje Geplaatst 11 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2010 Isa, ik vind het helemaal geen stom idee.Misschien wil hij wel mee helpen bedenken hoe we dat oude patroon doorbreken.Hij is een "andere drinker' Hij drinkt bijv 1 glas van iets. Omdat hij het lekker vindt.Ik drink niet vanwege de smaak. Je snapt wel he?Ik wil wat voelen.O, dat zal wel even moeilijk zijn dan. Gezelligheid zonder die roes?Nou, dat kunnen we mooi uitproberen. Negruj, Bambam vertelde me afgelopen week dat er in alc. veel suiker zit. Dus dat je juist (af en toe) wat zoets moet nemen. Misschien ben je daarom zo aan het snoepen geslagen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
katje Geplaatst 11 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2010 Ik ga even proberen of ik straks een manege-bak kan huren.Zodat ik kan paardrijden.Dan voel ik me altijd blij en gezond en sportief.De reden om te drinken "omdat ik zo zielig ben" is er dan alvast niet vanavond Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 11 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2010 Water op Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 11 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2010 Het leven is eruitZie het niet meerin mijn ogen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 11 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2010 Huh?http://www.youtube.com/watch?v=dOwuBurwzbsBen weg! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Negruj Geplaatst 11 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2010 Marjo,en dan maar het volgende glas sap of water klaarzetten.Meid, ik heb je bericht van twee jaar geleden gelezen. Als het toch een zo lange tijd goed gaat moet je nu ook de knop om kunnen draaien. Lees nog eens door wat je vroeger schreef, toen je in therapie was. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
katje Geplaatst 11 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2010 :DB)Ik kan elke dag om 12 uur terecht hier vlakbij, in een manege.Nu duimen dat het niet opnieuw gaat sneeuwen hoor... We houden hem droog vandaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lianne Geplaatst 11 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2010 hee negruj!ik las dat je weleens bij nika komt koffie drinken, ik ook, goeie tent he?en zulke aardige mensen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willie Geplaatst 11 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2010 Goedemorgen,Ik drink niet meer! Ik rook niet meer! Ik mag niet meer snoepen i.v.m. mijn jicht. Door de medicijnen tegen hoge bloeddruk heb ik potentie problemen. Komt dat nog allemaal wel goed moet ik vaak denken.Oke,Ik heb een vrouw die me begrijpt Gezonde kinderen en kleinkinderen , een huis met een grote tuin MAAR TOCH? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lianne Geplaatst 11 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2010 marjo,heb jij weleens medicijnen gebruikt om te stoppen?refusal oid?je moet echt wat ondernemen nu. heb je die ijskast al leeggekiept?ben je aan het drinken?kom wees eens eerlijk.als je maar zo cryptisch blijft is het moeilijk je te helpen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lianne Geplaatst 11 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2010 das knap van je Willie.en ik snap je 'maar toch'je mist iets, logischje zal een andere passie moeten gaan zoeken.en of dat nou de tango leren is of postzegels verzamelen, jij moet gaan zoeken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 11 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 januari 2010 wILLIE, GEEF HET TIJD! Tijd, tijd en nog eens tijd. En zoek hulp. Maakt mij niet uit wat maar door het stoppen met drinken verandert er veel, zo niet alles. Het is, meestal, te veel om alles alleen te doen.Het is niet nix wat je daar allemaal opsomt en das verrekte lastig. Met drank heb je waarschijnlijk ook last van dingen en daar wordt het niet beter van. Ik vind dat je goed bezig bent. Alcohol is toch lang een 'vriend' geweest ook al was het de duivel in vermomming. Het is logisch dat je je nu leeg voelt. Daarom vind ik het ook zo belangrijk om aan mn geestelijke gezondheid te werken. Er MOET wat voor in de plaats komen anders word ik gek. Ik herken die leegte en het gevoel van; is dit het nou en zou het ooit anders worden'.Ik wens je kalmte, moed en wijsheid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willie Geplaatst 11 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2010 Lianne en Bam bam Bedankt voor jullie reacties. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lianne Geplaatst 11 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2010 hoe lang ben je nou gestopt Wil?en wat was jouw grootste motivatie om te stoppen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willie Geplaatst 11 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2010 Lianne Dat het zo niet verder kon. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lianne Geplaatst 11 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2010 Okee...dus alcohol belemmerde je behoorlijk in het leiden van een waardig en prettig bestaan.maar toch ervaarde je wel wat voordelen , de smaak, tijdelijk je happy voelen..alleen de nadelen gingen zwaarder wegen dan de voordelen.zoiets?en nu voel je je stuurloos, want je 'mag'niks meer..en die potentie problemen meld je heel achteloos, maar dat is voor een man heel heftig, heb het bij mijn vader zien gebeuren, nou en mijn ouders deden het echt amper of niet, maar die man werd me toch depri.dus het is nogal wat willie.en nu? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hoop Geplaatst 11 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2010 Je hebt gelijk, ik ga werken, ben deze morgen voor de eerste maal terug gaan lopen en voel me moe en voldaan, ik kan eraan beginnen;tot vanavond Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden