Spring naar bijdragen

Vrijdag 29 Januari 2010

AlbertRemmo

Aanbevolen berichten

Blondie, wat mij veel heeft geholpen is gaan sporten. Als ik uit mn werk kwam ging ik twee of drie x pw naar de sportschool. Niet als een gek gaan trainen maar wel lekker fanatiek. Mijn grootste trekmoment in het begin was tegen vijven want dan mocht ik los:wacko:

Ook voor jou meid, take it easy, neem niet teveel hooi op je vork. Herstel is hard werken en het is belangrijk daar veel tijd en aandacht aan te besteden, dat is mijn ervaring. Te snel wilde ik terug naar een 'normaal ' leven. Maar A; wat is voor mij een normaal leven en B; hoe doe ik dat dan.
Zoals ik net al schreef is mijn grootste valkuil dat ik teveel wil in te korte tijd. En die fout maak ik x op x.
En de zaken die ik eigenlijk graag wil doen en soms ook moet doen stel ik uit. Met als gevolg dat ik me daar vervelend over voel=stress=rot.

One day at a time! Goed van je dat je open bent geweest richting je partner. :present: voor jou en :present: voor Suusje.

En dan nog een :present: voor iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 192
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Blondie proficiat dat je toch zo sterk bent gebleven om niet te gaan drinken. Geweldig meid. Zo bouw je toch kracht op.
Kinderen van een man uit S. Lanka? Wat zullen dat mooie kinderen zijn zeg. Vind dat toch altijd hoor.
Kinderen van donkere en lichte mensen.
Nou meis een hele fijne dag toe gewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge Bol,

het sneeuwt hier, ik ga straks helpen sjouwen en uitpakken. Verder denk ik na over een schema:wacko:
Gister een lang gesprek gehad met mn sponsor vd AA. Ik loop x op x tegen hetzelfde aan maar doe te weinig dit patroon te doorbreken. Ik wil wel maar doe niet. Denk hier veel over na maar daar verandert het niet mee he. Ik bemerk elke keer weer dat het aanpakken van een verslaving, welke dan ook, een kwestie van AKTIE is. Als ik niet in beweging kom verandert er niets. En tuurlijk, ik sta al ff droog en dat is fantastisch. Ben ik nog elke dag blij en dankbaar voor. Ik merk ook dat alleen niet drinken veel patronen niet doorbreekt. En daar hang ik al een tijdje mee te bungelen. Gisteren stlede ze voor dat ik maar es een schema moest gaan maken met veel tijd voor mezelf en weinig voor anderen. SLIK. Ik weet ook dat ze gelijk heeft. Heb beperkte energie en het meeste gaat op aan het helpen van anderen. Het is een goed ding; anderen helpen. Maar ik vertoon daar ook vermijdingsgedrag door de dingen die goed zijn voor mij én belangrijk uit te stellen. Tegen de tijd dat ik dan tijd heb, is de enrgie op en stel ik het uit. Hahaha, zo is het cirkeltje weer rond. Maar ja, ik heb een hekel aan schema's want dat betekend ook verantwoordelijkheid nemen om het uit te voeren en ik hou zo van ontsnappingsroutes.

Dus......een koe is geen mus......
Ik vind het ook leuk hier mee bezig te zijn. Ze houdt me zo een spiegel voor, hilarisch soms gewoon. Ik weet ook wel dat ik het zo doe maar heb weerstand en angst om er mee te beginnen. Dus ik denk er nog ff over na, LOL, en ben bezig met een lijstje wat voor mij belangrijk is.

En later op de dag ga ik naar het huis van een vriendin om op beestenspul etc te passen voor een week.

En hoe is het met jou Bol. Hoe gaat het met je drinken, lukt het al beter die eerste te laten staan? Of is de worsteling nog steeds groot?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Bam. Ja ik ken dat, zorgen voor anderen. Het geeft een heel fijn gevoel maar ondertussen doe je jezelf te kort. En zolang je voor een ander zorgt, hoef je niet naar je eigen problemen te kijken.
Maar misschien is het nog niet de tijd om er aan te beginnen en komt het vanzelf. Of inderdaad minder zorgen voor anderen waardoor er misschien meer ruimte, en de behoefte gaat ontstaan om aan jezelf te gaan denken.
Het is o zo moeilijk als je al zo'n lange tijd voor anderen klaar gestaan hebt, om dat te gaan om draaien.
Ikzelf wil een refu laten staan om weer eens te gaan drinken, als ik eerlijk toe moet geven. Weet dat dit verkeerd is en zit nog in gevecht met mezelf. Denk dan "ach het is ruim een maand geleden dus kan het wel weer.
FOUTE GEDACHTE dus ga ik nu een Refu nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol met acrylverf, en ik ben eigenlijk heel perfectionistisch dus er gaan er heel wat de afvalbak in, maar misschien ik me nu meer concentreren kan het beter gaat, ga vandaag maar eens richting hobbywinkel en wat aan schaffen, ik schrijf ook veel trouwens maar voor nu ga ik eerst eens even kids eten geven haha. Ben moeier dan ik ooit ben geweest!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met blazen kunnen ze controleren of je de laatste 24uur ook geen alcohol hebt gebruikt. Net zoals bij de alcoholtest van de politie. Cad doet dat omdat ik eerst 5 dagen alcoholvrij moet zijn voor ik Antabus mag gebruiken. De Antabus slik ik 3x per week onder controle van het CAD.
Het geeft me een heel sterk gevoel en nu moet het LUKKEN. Het geeft me inderdaad het gevoel helemaal opnieuw te kunnen beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat Bam, Bol en Suus hebben (en nog vele anderen )
heb ik denk ik te weinig:
het zorgen voor anderen
ik ben veel meer met mezelf bezig
vind ik, te veel ook soms
wordt ook wel egoïsme genoemd
Ben er ook niet goed in, in het oprecht zorgen
ja, kan wel 'formules' uitspreken
maar echt gemeend zorgen voor een ander
komt veel te weinig voor...
Dus nog aan werken, in nare situaties
gaat mijn gevoel vaak op slot
heb ik geleerd vroeger
als zelfbescherming, daar moet
aan gewerkt

En ja BamBAm ik raak ook steeds meer overtuigd dat dingen niet veranderen
als je geen actie onderneemt
Daar moet je wel energie voor hebben, heb ik ook
niet momenteel, maar stil zitten is geen optie
En dingen komen wel in beweging als je iets doet.
Waar het dan heen gaat is soms wel een avontuur..

En die schema's, haha
Ben er gek op om ze te maken, mooi op de computer
maar om ze dan uit te voeren?
Nee, leuk om naar te kijken en dan
ontsnappingsexcuses zoeken,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Suus hou me op de hoogte van wat je wilt gaan doen hé? Ben heel benieuwd. Heb hier ooit wat foto's geplaatst van mijn schilderijen. Ik schilder met olieverf.

Moghu Alf jongen. Ja het kan beter buiten nat zijn dan in je lijf. Als je begrijpt wat ik bedoel. Heb je vanacht een beetje goed kunnen slapen? Voel je je een beetje energiek? Heb je vandaag nog leuke plannen?

Bambam bedankt voor je vraag over de alco. M'n Refu zit er weer in hoor. Gewoon omdat jouw verhaal over iedere dag blij zijn met het niet meer drinken mij over de streep geholpen heeft.
Waarom zou ik ook drinken was de vraag aan mezelf. De kater de dag daarna, dagen over de flos zijn. Nee dank je. Je bent een grote steun voor me. :heart::sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ari, fijne dag

Suus
wat mij helpt bij trek is er niet tegen vechten
dat kost energie
voel het en accepteer dat het er is
en weet dat het vanzelf weer weg gaat.
Wat ik ook doe is dan iets eten of drinken
een vol gevoel zorgt er ook voor dat de trek
sneller weggaat

En dat dromen, ja dat ken ik ook hoor
Dronk ik gewoon in mn droom, heel raar
maar schijnt er bij te horen, ook dat gaat weg.
Overigens, 8 dagen is hartstikke goed
zeker als je dat nog nooit hebt gered
dan lijken het er wel 80! En ook dat gaat komen
want vandaag tellen we er straks ook bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Ari. voor jou zit er weer eenweekend aan te komen. Wat vervelend dat je die moet gebruiken om uit te huilen. Maar er zal toch een tijd komen dat die huilbuien minder gaan worden, en er plaats komt voor leuke ervaringen. Ik hoop het zo voor je meis.:heart:

Alf is zwemmen niets voor je. Ik weet van mezelf dat ik daar vroeger, als ik echt heel erg moe was, een hoop energie van kreeg.
Desnoods met M. samen?
Ja en mannen zijn nu eenmaal op een andere manier zorgzaam dan vrouwen. Maar wat is er verkeerd om bezig zijn met jezelf. Je hebt het nog nodig. Misschien als je dadelijk wat lekkerder in je vel zit, je ook meer ruimte krijgt voor anderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ari
Ja, is ook mijn ervaring, dat mensen steeds minder gaan vragen
deels omdat ze het weten, deels omdat het een gegeven is
Weet je nog dat ik me daar in t begin zo druk om maakte?
Is helemaal weg, vind het nu eerder raar als mensen vragen of ik niet drink
Vanavond eens kijken, zit ik aan de cola L, heeft mn zus al geregeld
zei ze terwijl de rest aan de wijn zit..
Ari, je huilt in de weekenden en zegt er gauw bij dat het een doel dient
ja, zal best, maar waar heeft dat verdriet mee te maken?
Een pb mag altijd dat weet je he

Bol
ga straks met M een proefrit maken in een auto
niet omdat we die auto willen hebben, maar
het bezoek levert een bon op voor een saunabezoek!
Ja, uitgekookt he. Toch even dr uit samen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jongens, bedankt Alf, ari, bol allemaal,
Ik sta nog innerlijk in een tweestrijd, ga gewoon halen dan ben je ervan af maar mijn oudste[inmiddels wakker] zei net toen ik zei, kom aankleden, mam we gaan geen wijn kopen he want blijf dan maar in je pijama want dan komt er weer ruzie! Jeez echt hoe trek ik ook heb ik kom met een knal terug op aarde.
Ik heb nog mega trek en ben nog in staat naar de AH aan de overkant te gaan maar ben ook bereid om de uitdaging aan te gaan!
Vindt het wel heel erg zwaar en moelijk te weerstaan maar ik moet het doe al wordt het mijn dood[bwvs]. Ik weet niet waar ik eindig vandaag maar ik ga ervoor. Dan maar knettergek worden van zucht maar ik wil het redden, die 8 dagen heb ik nooit gehaald en nu moet ik doorgaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol
Ja zwemmen, grappig
Woon 400 meter van een mooi overdekt zwembad vandaan
Kom er nooit, gek he
Vind het zo'n gedoe
Tas pakken, omkleden..etc
En als je in het water ligt dan
is het druk en kun je geen baantjes
trekken bv
Datzelfde, die voorbereiding etc vind ik ook vervelend
voor de sportschool...
Vroeger toen ik nog veel liep ging ik zo het
huis uit het bos in, maar dat is passe
M? Dat is toevallig, die heeft vroeger
op hoog niveau gevolleybald
Gestopt ivm knieproblemen
maar zei gisteren dat ze overweegt
op recreatief volley te gaan hier in het dorp
Lijkt me heel goed plan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suusje, wat mij ook vaak geholpen heeft is op te schrijven hoe mn laatste x dronkenschap is verlopen of een andere x waar ik met weerzin aan terug denk. Op papier staat het hard hoor. Mms heb je er wat aan. Go girl.

En Bol, lees over alcoholisme. Een alkie kan niet nog weer es! Dan komt de craving op gang en ga je voor de bijl. Al es het Big Book gelezen of Jan Geurts of wat ook? Doe jezelf een lol en schaf wat van die boeken aan. Dat heb je inmiddels al wel uitgespaard door de afgelopen maand geen drank te kopen. Goed gedaan. Doeiiiii.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bambam denk je voor je tips, ze zijn erg hulpzaam en Alfje, ga lekker je rustige dag doen en geniet ervan!

Hier nog moeilijk maar mede dankzij mijn kids weet ik waarom ik het moet laten, dan maar een tukdag zelf dan hun dag te verpesten! Ik kom er wel hopelijk hoe zwaar het ook is. Het meervoud van lef is levenbrokenheart;

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...