geertjegeert Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Van de schoonheid en de troost,Gister of eergister zag ik ineens deze woorden voorbijkomen. Jaren geleden al had de VPRO dit prachtige programma.De kernvraag was waarom wij mensen schoonheid nodig hebben en troost en hoe onlosmakelijk die twee begrippen met elkaar verbonden zijn.Een groot aantal mensen (kunstenaars, wetenschappers) all around the world, werd gevraagd naar hun gedachten over de twee begrippen. Dat was nog eens prachtig televisie.Ik heb later het boek aangeschaft en weer eens teruggelezen, misschien is nu de tijd gekomen om dat nog eens te doen. Deze serie heeft mij nl. erg geholpen, getroost kun je wel zeggen en mijn verlangen naar schoonheid aangewakkerd.Wat is schoonheid? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
geertjegeert Geplaatst 30 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 een witte wereld hier in het brabantse, over schoonheid gesproken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Geertje, als je ergens heel graag naar kijkt en het doet iets goeds met je hart of je ziel, dan is het toch schoonheid? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Goede morgen allemaal,Suus ik ben blij voor je dat je in slaap bent gevallen:present: en hoop dat je de nacht ook nog hebt kunnen slapen.Wat een wondere witte wereld weer ineens hier in Hilversum:rose: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Goeie morgen kanjers van me,Buufje je bent er vroeg bij zeg. Hier is ook alles wit. Ja wat is schoonheid. Iets moois wat je diep van binnen raakt. Wat je ontroerd. Schoonheid is voor iedereen verschillend. De absolute volmaaktheid.Een roos, een druipgrot, een pasgeboren wezentje. Och er is zoveel schoonheid, je moet er alleen open voor staan.Suusie ik hoop dat het voor jou vandaag ook een volmaakte dag wordt. Dat heb je wel verdiend na de beroerde dag van gisteren.Moghu Vie. Hoe is het met je? Nog veel dieren bij jullie op de D.A.Hey die Ap. Lekker vrij hé? Wat ga je vandaag doen? Met vrouwlief boodschappen doen? Of ga je iets leuks voor jezelf doen?Dar werk ze meis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Bol zelf heeft naar gedroomd. Er werd hier in gebroken en ze haalde alles van Jos weg. Ik kon er niets tegen doen en Guppie stond er kwispelend naar te kijken. Werd wakker en was een beetje uit m'n doen.Verder groeit Gup gestadig door in de breedte. Kan ook niet anders, vreet twee br. broden per dag met boillon, vlees, olijfolie, brokken, knoflook, en jus. Dus dat gaat goed.Verder ga ik dadelijk boodschappen doen en dan weer verder met schilderen. Kon gisteren niet omdat de kabouter wilde dat ik kwam om eens te kijken naar de luchtvochtigheid. Daar klaagt hij veel over en ik krijg hem maar niet omhoog. Ondanks dat ik een raam open gezet heb, waterhangers aan de verwarming, natte handoeken op de verwarming enz. Dacht eerst vandaag maar weer te gaan maar och, als dat verholpen is, is er wel weer iets anders waarover hij klaagt dus doe ik het maar niet.Nou mensen ik ga wat doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 G'morgen Hee, AR, sigaretten halen, na een jaar adb; stoppen met roken toch Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Hoi Dhendro:heart:Ja inderdaad maareuh ben blij dat dit adb is, dan heb ik niet het idee dat ik iemand hier teleurstel, het willen heb ik nog niet voor elkaar:huh:Gaat het goed met je?Hoe is het met het winterse weer bij jullie? Koek en zopie?Hier is het in ene weer wit Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Nee, schiet niet op hier, paar dagen koud geweest, bijna nul, nu weer 14 ofzo. De dichtstbijzijnde sneeuw voor een sneeuwvakantie is zo'n 400 kilometer verderop. In de verte zie ik een wit topje op een berg en dat is het dan wel Yep,het gaat lekker met me, met jou? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Ja `t gaat goed met me, heb geen behoeft aan drank, bevalt me prima zo:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Morge allenZonet maar weer stoepje geveegd..GeertJa, Schoonheid en de troost, een prachtig programmaHadden we het laatst over, niet dit program maar met die wetenschappers en omdat ik het niet kan uitstaan iets half te wetenmaar even gegogeld. Het betreffende program was1993 Een schitterend ongeluk met Wim Kayzer (dat lapje)met wetenschappersDaniel C. Dennett, Freeman Dyson, Stephen Jay Gould, Oliver Sacks, Rupert Sheldrake en Stephen ToulminMaar nog mooier het program over het geheugen'Vertrouwd en o zo vreemd',Zo wou ik toch even kwijt, dat was idd mooie tv GeertKan nu niet meer, mensen hebben er geen geduld meer voor.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Bol die droom over Jos zn spullen...mm. Kan dat betekenen?En die luchtvochtigheid, heb je die gemeten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Dhen waar zit je precies eigenlijk? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Goedemorgen in deze prachtige witte wereld.Het was zooo mooi gisteravond met die volle maan. ik ben 'buiten' pas op een huis van een vriendin. Prachtig hier. Het leek wel alsof er ergens een groot licht stond te branden, ik kon de overkant vd weilanden zelfs zien. Dan wordt het even stil in mij.Verse sneeuw vanochtend en de honden helemaal gek. Leuk is dat dat ze daar zo op reageren, de jongste gaat dan wild om zich heen happen. Haha, en die jongste is ook alweer 10 jaar.Ik heb mn afspraak voor vandaag om te helpen verhuizen afgezegd. Ik had gisteravond zo'n buikpijn en ik had deze week teveel gepland. Moeilijk blijf ik dat vinden. Ik zeg altijd eerst ja en bedenk me later of het wel zo verstandig is. Ik help liever anderen dan dat ik goed voor mezelf zorg. lastig maar ik leer en dat is leuk en fijn. Soms pijnlijk maar ook dat hoort erbij.Had gister een dag waar ik bemerkte dat ik niet helemaal eerlijk ben in sommige reakties. Ik had een afspraak, wilde dat verzetten naar later op de dag. In plaats dat ik nou meteen bel doe ik dat niet en word ik gebeld. Het verzetten was geen enkel probleem, kwam ons allebei zelfs beter uit maar ik doe dan nix. Dat is dus niet helemaal eerlijk. Is een aandachtspunt voor me.Net als mn reakties naar anderen soms. Als ik me rot voel kan ik vaak uithalen naar een ander. Daarom is het voor mij belangrijk, regelmatig, tijd te nemen om stil te staan bij hoe het met me gesteld is.Gisteravond heb ik dat gedaan middels een stap 10. Terugkijken op de dag, waar was ik boos om, gefrustreerd over, wat kan ik vandaag beter doen. Wat heb ik goed gedaan en kan ik met een tevreden gevoel op terugkijken.Nu weer een nieuwe dag met een prachtige wereld buiten. Ga straks een stukje wandelen met mn beesten, happen in de sneeuw.Fijne dag allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Moghu Alf. Ja de luchtvochtigheid is gemeten. Dat houdt hij altijd bij. Is echt een controlle freak Moet alles controleren.De luchtvochtigheid is 25% dus weinig.Ja de droom van Jos zou kunnen betekenen dat ik me te veel verantwoordelijk voel voor zijn leven. Dat de hond erbij komt wil denk ik zeggen dat die verantwoording erg zwaar is. Zat op een gegeven moment op m'n knieen omdat iemand mij met een mes bedreigde, ik zei dat het geld van Jos was en dat ze het niet mochten nemen. Rare droom hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Bol, wat zou er gebeuren, denk je, als je de verantwoordelijkheid bij je kabouter laat? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Goeiemorgen allemaal in deze mooie witte wondere wereld.(Ik wil niet zeuren hoor, maar t komt zo onderhand mn neus uit die sneeuw) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Bol, ik doe het leifst alles zelf omdat ik dan denk dat het goed komt. Vind het moeilijk de controle los te laten en de verantwoordelijkheid bij die ander te laten. Stom toch he, nou ja, niet stom. Menselijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Witte, als er sneeuw uit je neus komt gaat het niet goed met je hoor:huh: hahaha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 quote: Originally posted by: bolletjeMoghu Alf. Ja de luchtvochtigheid is gemeten. Dat houdt hij altijd bij. Is echt een controlle freak Moet alles controleren. De luchtvochtigheid is 25% dus weinig. Ja de droom van Jos zou kunnen betekenen dat ik me te veel verantwoordelijk voel voor zijn leven. Dat de hond erbij komt wil denk ik zeggen dat die verantwoording erg zwaar is. Zat op een gegeven moment op m'n knieen omdat iemand mij met een mes bedreigde, ik zei dat het geld van Jos was en dat ze het niet mochten nemen. Rare droom hoor. Luchtvochtigheid en dan raam open...moet die juist niet dicht? Zeker nu, want buiten is het 'droog' qua luchtvochtigheid. Er bestaan ook luchtbevochtigers volgens mij..En dat mes in je droom....mes op de keel dit moment?En dan nog dit:twee br. broden per dag met boillon, vlees, olijfolie, brokken, knoflook, en jus. Kan ik langs komen, krijg er honger van. En knoflook?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 GA dr even tussen uit LAters Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Lus ik ook wel, mmmmmmmm.En is dit voor de hond of de kabouter????????? maakt niet uit, ik eet bijna alles. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 dat komt er niet uit BB,mn luchtvochtigheid is prima nl:P Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Bambam dat is niet stom maar inderdaad menselijk. Het wordt ons geleerd om langzaam zelf verantwoording te dragen voor ons leven en onze gevoelens. Maar als ik alle verantwoording bij de kabouter zelf leg, is hij nergens meer. Dat kan hij trouwens ook niet meer maar is erg gemakzuchtig.Zit er bij sommigen van zijn familieleden in. Zijn zuster kon van de ene op de andere dag helemaal niets meer. Terwijl ze kerngezond is lichamelijk. Ligt de hele dag in bed en doet helemaal niets.Maar ik laat de kabouter toch zoveel mogelijk zelf doen. Alleen als ik er ben moet ik allert blijven. Ik krijg het er niet meer uit das zeker maar denk toch veel meer aan mezelf dan dat ik gedaan heb. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
geertjegeert Geplaatst 30 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Van de schoonheid en de troost.......Fijn dat er zo op gereageerd wordt.Schoonheid is inderdaad te zien waar we die willen zien, in het groot maar vaker in het kleine.Schoonheid kan ons verstillen of juist uitbundig maken.Schoonheid zal ons blij maken maar soms ook verdrietig.Schoonheid ligt buiten ons maar vooral ook binnen ons.Schoonheid is vandaag anders dan morgen maar schoonheid is er altijd.Schoonheid is te zien maar niet altijd.Maar: Schoonheid geeft ons altijd troost.Dar, kijk, alleen via het ADB-forum komen de woorden van Lucebert zomaar voorbij op een vroege ochtend ergens in januari.Alf, ik begin nu enkele programma's door elkaar te halen maar als ik nu even denk aan Freeman Dyson, die heeft zo'n indruk op mij gemaakt.En als ik het me goed herinner was de opening van de schoonheid en de troost een langzame tango, gedanst door o.a. een dame in het rood. Ik vond dat zo ontroerend.Speciaal nog voor Suus: jouw kinderen willen nu al voor jou zorgen: daar ligt voor jou veel schoonheid en troost, toch.Goed, ik log niet uit maar ga wel even wat anders doen.Ik ga mijn eigen kleine ateliertje uitmesten en mooi maken en dan ga ik daar schilderen, voor in onze woonkamer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden