Alf Geplaatst 7 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2010 Ik heb een vrouw die bezig is in de keuken met koken en L&C aan het kijken isWordt weer smullen.Ze vond het wel jammer dat we niet samen een glaasje konden drinken vanmiddagStond nog een mooie fles ww....Vond ik ook wel jammermaar die valkuil ken ik en loop er vlug omheenkGa niet weer opnieuw beginnen.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 7 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2010 Ha lekker Nederlands, om alles te vieren met een glaasje!!Nou denk dat je dan je maaltijd maar als "vier" momentmoet gaan gebruiken... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 7 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2010 Dat is leuk dat je dat vraagt Aagje, ja dat wist ik nog wel Ik heb de slingers aan M. laten zien vond ik toch wel spannend om te doenZe vindt toch dat ze er een beetje buiten staatbuiten het fr.en dan is het wel spannend om te lezen hoe hier de reacties zijn, maar ze pakte het goed op.De kinderen,mmm daar heb ik het met hen niet over eigenlijk, praat daar niet overweet niet waarom eigenlijk.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 7 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2010 Verder blijft het voor buitenstaanders en niet verslaafden toch iets onbegrijpelijks ' dat je dat viert 100 dagen'alleen hier op het fr. wordt dit op de juiste waarde geschat.Men weet wat het is Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 7 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2010 Francois, voor jou natuurlijk ook een slinger!!!!;);) ;););) ;);););) ;););) ;);)want 30 dagen is ook niet niks!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francois Geplaatst 7 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2010 Alf, misschien wil je je kinderen er niet mee belasten?Net als jij ben ik me goed bewust dat ik zelfs geen kersenbonbon kan nemen, laat staan een glas wijn. Dan zou een maand afzien en strijden tegen het gif dat drank is voor niks geweest zijn. Ik denk namelijk dat ik dan weer een enorme terugval kan verwachten, wat kan resuteren in weer een lange tijd drinken. En het stoppen wordt elke keer moeilijker. Ik besef me maar al te goed hoeveel wilskracht en doorzettingsvermogen ik heb moeten aanspreken de afgelopen maand. Wel samen met de internetbehandeling die me echt goed helpt.Hopelijk voor de rest van mijn leven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francois Geplaatst 7 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2010 Tapas, dankjewel voor je felicitatie!! Ik hoop dat ik het vol kan blijven houden, en het er steeds over denken, dat dat steeds iets minder wordt want soms word ik er gek van en zelfs enorm boos.Alf, heb jij gemerkt dat de 'trekmomenten' en gedachten over drinken nu echt minder zijn dan in het begin? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 7 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2010 Dat denk ik ook FransHet zegt ze denk ik ook weinig want ze zijn zelf niet zo drinkerigmaar komen wel met verhalen van anderendie zich te buiten gaan aan de drank dus weten wel wat een probleem het kan zijnEn ze zien mij natuurlijk nu niet meer met constant een glas of fles bij me..En ja, kersenbonbon, koken met wijn, uit eten gaaner zijn zoveel misleidingen, er is zelfs een aparte draad over ik meen bij thema's Laatst op een receptiestonden glaasjes met roze inhoudheb ik toch eerst uitvoerig laten keuren door MBen als de dood om per ongelukiets in te nemen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 7 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2010 Alf,een voor M.Zij draagt ook bij,dat weet ik zeker.@typfout. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 7 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2010 Frans, de trekmomentenhet is wisselend en ook anders van aard..Voorheen liep het speeksel om 1700 uural in mn mond en bereidde mn keel zich voor op de eerste slok, het hele lichaam stond paraatdat is wel vager geworden..Ik heb de vaste trekmomenten dan ook vervangen door andere dingen, zoals een groot glas cola o.d. om 17oo uurof iets eten, liefst eiwit, kaas o.d. Helpt mij goed..En verder word ik af en toe besprongen door trekvaak onverwacht, maar de hevigheid is er wel wat af.Is nu meer een zeurderig gevoelLaat me ook niet opjagen door die trekik constateer het, ga wat anders doen en wacht gewoon tot het weer weggaat want dat gebeurt danEr tegen vechten heeft weinig zin bij mij Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 7 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2010 Tina dat is lief van jeIk zal m aan haar gevendit raakt me welzo onverwachts.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 7 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2010 Alf,de partner krijgt er echt veel van mee hoor.Al zullen ze dat niet altijd uiten omdat het voor henonbegrepen gebied is.Ik denk dat M. hardstikke blij is met je behaalderesultaat.Dus gaat u stille zo voort. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 7 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2010 DarIk heb ooit gelezen dat van roken afkomen moeilijker is dan van de de drankZal voor ieder verschillend zijn. maar in t algemeenstaat een rookverslaving bovenaan de lijst van moeilijk te bestrijden verslavingen..Zit hem in de stofjes in de sigaret...Ik weet het niet heb wel van alles gerookt vroegermaar vond er weinig aanNet als sommigen met drank.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 7 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2010 Dat vind ik ook ontzttend attent van je albetina.stom, maar dat kwam totaal niet in me op.Terwijl ik weet: "achter elke sterke man staat een sterke vrouw" Doe dr maar de groeten van ons Alf en zeg maar dat je bij ons in goeiehanden bent (wij trouwens ook bij jou) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 7 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2010 Maar Tina M. heeft ook meegeleden onder de depressies e.d.en ooit eerder gezegd dat ze liever had dat ik weer ging drinken zodat ik weer wat vrolijker zou wordenEn ook is ze nog bang waar het heen gaat want ik merk toch wel dingen in de relatie nu die ik vroeger wegdronkMaar ik geef het tijd, het is nog zo pril100 dagen staat in geen verhouding tot 35 jaar.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 7 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2010 Ah Alf himselfIk deel wel veel met de jongens, ik hou niet van geheimen!!Vanmiddag carnavalstoet, met de jongens dus niet echt trekmoment!K. heeft een pokemon kaart voor jou uitgezocht, heeft ie gevangen van een carnavalwagen,Hij noemt Gallade, kracht 100, evolueert ,level up poképower, heel sterk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 7 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2010 Alf,je bent hardstikke goed bezig.Ook weet je dat de behaalde resultaten geengarantie voor de toekomst zijn.Dat houd je scherp.Je doet niets mooier voor dan het is.Gewoon zoals het nu gaat.@zin aangepast. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 7 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2010 Witteen sterke vrouw is het zekeren iemand die zorgen kan parkeren en genieten kan van het moment en met problemen bezig is als die zich voordoen en niet eerder of laterKan daar nog veel van lerenIk geef ook je groeten aan haar doorMisschien eens een meeting mét partners beleggen..Voorzover die er (nog) zijn:huh: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 7 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2010 Francois, de trek is heel normaal maar het gaat er om welke lading je er aan hangt.je hebt de lading: ik wil drinken en dat mag ik niet en daar baal ik van en nu is het leven niet meer leuk en en enen iedereen heeft het nu leuk en ik niet en nu ben ik zielig of; ik heb trek maar ik weet dat het beter is als ik vandaag niet drink omdat ik morgen dan lekker fris op staIk weet dat de trek er bij hoort en ik ervaar de trek en laat het er zijn, het gaat ook vanzelf weer weg.Wat er ook gebeurt, vandaag drink ik in ieder geval niet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 7 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2010 VmIk mag die K welGalllade, kracht 100ik ben er blij mee!Evolueert ook nog.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 7 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2010 Ik ga eens kijken of die KIK (Kanjer In de Keuken)iets heerlijks heeft klaarstaanIk heb trekmaar dan anders he..Spreek u later weer.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 7 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2010 eet ze en geniet er vooral van Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francois Geplaatst 7 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2010 Hallo Tapas,de tweede manier is waarop het zich voordoet bij mij, want een glas inschenken is uitgesloten. wel is het erg vervelend dat ik er op enkele dagen in de week echt veel over nadenk. Ik merk wel dat het al iets minder wordt, en hoop dat het na een jaar grotendeels weg is. Ook denk ik vaak, ach misschien houd ik het een half jaar vol of een jaar en dan begin ik weer, en kan me er al stiekem op verheugen.Toch wil dit koste wat kost voorkomen. Ik wil niet weer helemaal opnieuw beginnen met stoppen want het wordt elke keer moeilijker. En misschien kan ik straks als ik weer ga drinken wel helemaal niet meer stoppen. Dus ik ben me er goed van bewust dat het spelen is met vuur. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 7 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2010 quote: Originally posted by: Francois[/iOok denk ik vaak, ach misschien houd ik het een half jaar vol of een jaar en dan begin ik weer, en kan me er al stiekem op verheugen.Francois die momenten heb ik ook, maar dan komt er bij mij eerder angst dan me er op verheugen.Toch ken ik het gevoel van voorheen. Als ik besloot om te gaan drinken kon ik me er ook echt op verheugen maar dat is nu niet meer. Het is meer angst, onzekerheid, niet durven zeggen tegen mezelf "nee nooit geen alcohol meer. Dat lukt mij toch niet, denk ik dan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 7 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2010 'Dar meisie niet lekker in je vel? Heb ik daar dan overheen gelezen. Hier een paar roosjes voor jou:present::present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden