Spring naar bijdragen

Maandag 8 februari 2010


albertina

Aanbevolen berichten

Allo Allo allemaal,

Freddy ik hoop dat je de baan krijggt en duim met je mee.

Jan sterkte in de strijd en stop voor jezelf omdat jij het wil.

Patatteke je komt er wel dat weet ik zeker, ieder in zijn of haar tempo.

Zo ff pauze genomen om af te koelen. Het weekend kon ik niet posten dus vocht met de pjoet. Agelopen nacht deed het kreng zijn werk weer maar moest vroeg naar bed omdat ik al heel vroeg weer eens in mijn kist mocht liggen (MRI gehad hahaha). Zit als brandhout achter de pc dus mezelf maar beloond met een nieuwe bureaustoel. De combinatie Ikea en Katholiek zijn gaat helemaal niet goed want vloek me de tandjes om het ding in elkaar te zetten. :$ Schoefje van dit te veel en van dat te weinig vandaar dat je geen Ikea vind in zeeland en Staphorst. :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 217
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Op feestjes hoeft het voor mij niet zo nodig, dat is het gekke. Juist dán kan ik alles relativeren en ga op glaasjes sap.
Mijn punt ligt thuis. Avonden werken en daarna dat gevoel van: pfffjoeeeehhh.
Een avond rustig thuis kan ik best aan de thee, maar als ik om 00 uur thuiskom,...tja dat is mijn patroon een beetje.
Als ik thuis bezoek heb vind ik het ook niet moeilijk om aan de bitter lemon te zitten bijvoorbeeld.
Typisch hoor. En het idee: "ik wil meer" komt vaak na 2 glazen. Ik kan niet eens zeggen dat ik trekmomenten heb. Het is veeleer een gewoonte.
En.... niet teveel in huis hebben, dat scheelt ook. 1/4 flesjes kopen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Halve nacht wakker gelegen, zóveel energie !
Te laat opgestaan dus vandaag. Moet niet weer gebeuren aners kan ik straks weer een nacht overslaan :(
Morgen weer oefenen met de doedelzakken, als het zou kunnen zou ik vandaag alweer willen dansen.
Echt een hele fijne verslaving haha.
Het leukste was eigenlijk gister dat we nog even in kostuum bleven rondlopen en nog gingen dansen op een Afrikaanse band. Toen kregen we veel reacties en we moesten steeds op de foto enzo. Toen voelde ik me echt een orientaalse princess. Echt héél gaaf !
Zo gauw ik foto's binnen heb zal ik ze zonder gezicht laten zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve mensen,

ben afgelopen wkd naar de Engelstalige AA conventie in Oostende geweest. Ik heb het zo naar mn zin gehad. Twee jaar geleden ging ik er voor de eerste x naar toe. Ik kende er niemand, behalve mn sponsor. En dat vond ik best eng. Nu ben ik er voor de tweede x geweest en kwam ik weer mensen tegen die ik destijds ontmoet heb. Ik was niet van plan zaterdagavond te blijven slapen, ik had geen kamer geboekt. gelukkig was er nog wat vrij en kon ik blijven. Ik heb gepraat met mensen, langs het strand gewandeld met iemand, een goed gesprek met mn sponsor gehad waarik ik weer nieuwe inzichten heb verkregen. Ik vind het zo fijn dat ik niet meer drink. Geweldig ook om met zoveel mensen in een zaal te zitten, zoveel nuchterheid bij elkaar. Er was iemand uit Canada die de langste sobriety tijd had, 46 jaar! Hij mocht een BB geven aan de persoon met de kortste sobriety tijd. Dat was een vriendin van me. Mn hart brak zo ongeveer.

Ze noemen dat de count down. Er zitten ongeveer 500 mensen in die zaal en dan gaan ze aftellen. De stoelen raken leger maar de kring in de zaal steeds groter omdat mensen aansluiten als 'hun' jaar geroepen word. Ik vond het zo dapper van haar dat ze was gekomen. Ze stond al een hele tijd droog, ettelijke maanden, net voor de conventie weer nat gegaan. It takes courage om daar dan te gaan zitten, ze moest ook zo huilen. Ze was er en gaat weer beginnen. Dag 1 wordt weer dag 2 enzovoort!

Voor mij is het ook goed te zien wat zoiets doet met een mens. Ik weet en voel dat ik aan mn programma wil blijven werken. Ik wil niet terug naar de drinkerstijd en ook niet terug na de tijd net net daarna toen ik me zo ongelooflijk waardeloos en rot en verdrietig heb gevoeld.

Eind maart ga ik naar een vrouwenweekend, alles bij elkaar. AA, CA Al-Anon, dat is voor mensen die partners of familieleden hebben die drinken. Leuk. Eind april naar de Ardennen, ben ik vorig jaar ook geweest. Was zo inspirerend voor mij.
Ziza heeft destijds nog een link gezet bij thema's over alcohol(weet niet zeker maar er staat nog iets op).

En nu, nu back to reality. Mn schema bijwerken en aan de slag. Aktie.


Voor alle nieuwelingen, ga ervoor. Ik vind het zo de moiete waard. Zonder drank is het leven niet per definitie gemakkelijker. Het leven is het leven met alles wat er op je pad komt. Ik kan je inmiddels, uit eigen ervaring, wel zeggen dat het toch zoveel beter is zonder drank.

Zoek steun, in je eentje is het bijna niet te doen en bovenal; wees eerlijk. Wees eerlijk naar jezelf, spaar jezelf niet, het loont!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Patatteke hou maar op, smijt straks alles in de doos en gooi hem daar in de beroemde ballenbak hahaha

Nee Cathy was geen controle. Vorig jaar bleken de MRI's van mijn rug en hoofd niet goed en de neuroloog kreeg het advies om de er een extra en uitgebreider van mijn nek te laten maken omdat er afwijkingen te zien zijn maar niet duidelijk hoe of wat. Dit is nu dus gebeurd en afwachten maar weer.

Sjonge woman wat spannend voor je. Je wordt nog eens zo beroemd als een echte prinses maar het belangrijkste is dat jij ze zo voelt. Fijn voor je hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cathy, idd ; mn what to do lijst. Wat ik moeilijk vind is zaken inplannen en die dan dagelijks doen, zoals daar zijn; mediteren, bezig zijn met het zoeken naar werk. En ik loop altijd vol in zo'n week en kom dan niet toe aan dingen die ik eigenlijk graag wil doen of soms moet doen. Ik verlummel maar zo weer een hele dag. Of ik ben druk met anderen helpen, wat ik heel fijn vind. Is tevens een valkuil voor me. Als ik maar bezig ben met anderen hoef ik niet met mezelf bezig te zijn. Dus de uitdaging is me aan het schema te houden......

Leuk hoor, nuchter zijn, hahaha.
En dat ik er niet aan toe kom zeg ik al jaren dus tijd voor verandering. Zeggen is nix....

Op z'n Fries; sizze is neat, dwaan is alles!

Toedels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bambam: er zijn toch prioriteiten denk ik.

Wat vind je het belangrijkste?

Bij mij is dat: werk + zoeken naar (meer/of ander) werk.
Daarna mijn rustmomenten: genoeg slaap o.a.
Dan: sporten
Dan: mijn partner niet vergeten!!!
Dan: sociale contacten

Bam: woon je dicht naar de grens van de prov. Grunn aan?
Ik vertel je later wel waarom ik dat vraag.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht dat Jan werkloos was.
Kan me voorstellen dat alles bij elkaar er genoeg is om je L van te gaan voelen.
En E van ellendig.

Toch... het is heel raar, maar wij mensjes lijken op elkaar.
Eigenlijk, EIGENLIJK ben je nooit alleen!!

Als ik NU de deur uitstap en de super inga kan ik zomaar een praatje hebben met
iemand. Als ik wil. Dat kan heel fijn zijn.
Dat moet van jezelf uitgaan... (meestal) Die intentie zou je dus kunnen .. maken.

Maarre de pest is als je je L voelt en E dan heb je daar zelf helemaal geen trek in.
En dan beland je in zo'n cirkeltje.
Bahbah!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...