Spring naar bijdragen

dinsdag 20 april


tapas

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 329
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Net op tijd om iedereen uit te zwaaien Elsa

Soothe mooie fiets hoor, maar/en goed oppassen.
Ik had 2 weken geleden een erg mooie vouwfiets
en met zo'n hardstalen Axa-kettingslot om een verkeersbord
even een boodschapje en weer buiten en weg.
Ik heb gehoord dat er zelfs voor die sleutels een soort van moedersleutels bestaan, en zo snel moet het ook gebeurd zijn, op klaarlichte dag en mensen fietsten daar aan en af, was in Leiden trouwens.
En dan vorige week was ik met mijn supersterke fiets bij de kringloop vlak bij huis,
15 min. binnen geweest en toen ik buiten kwam was mijn fiets helemaal verwrongen, fietstassen gescheurd en geschaafd, total loss. waarschijnlijk een auto overheen gereden en meegesleurd.
geen briefje, geen getuigen. Druk op Marktplaats bezig nu, voor mij geen hele dure meer voorlopig.
Ook al verdien ik dat wel;). Tussendoor nog reparatie-ellende met reserve vouwfiets. ik denk dat ik in een vorig leven fietsendief ben geweest en nu de kans krijg wat goed te maken/boete te doen, wat jij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi, Visite de deur uit.
Hond uit geweest.

En veel mooie fiets verhalen.
Houten banden, had mijn opa ook in de oorlog, dat rijdt niet echt lekker.


En Jane, ook in een "vorig leven" was je een goed mens, denk ik.
Zeker niet iemand die op roverspad gaat.;)

Jane, nighty night, sleep tight.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenacht allemaal,

Meld me hier ook weer even na een drukke avonddienst en wil toch even reageren op de berichtjes over de "ongeschreven regel" om hier niet te posten als je gedronken hebt...:huh:

Begrijp aan de ene kant wel wat jullie bedoelen met het feit dat er dan waarschijnlijk weinig bereik zal zijn aan de kant van degene die gedronken heeft, maar aan de andere kant kan het naar mijn idee ook een stimulans zijn om diegene te bewegen om die ***drank door de gootsteen te kiepen en een nieuwe start te maken...

Er wordt hier vaak gesproken over het feit dat het een steun kan zijn om te schrijven op de "dagdraad ditjes en datjes"wanneer je het moeilijk hebt, maar waarom dan niet als je inmiddels al matig aan het drinken bent geslagen ???

Sorry, moest dit even kwijt !!!
Toch wel hetgeen voor mij een belemmering is om te schrijven op de dagdraad als ik het moeilijk heb zoals afgelopen dagen... En dat vind ik jammer !!!

Begrijp me goed, weet dat ik het uiteindelijk zelf moet overwinnen, maar lijkt mij toch dat een forum zoals dit mij misschien op dat soort moeilijke momenten net over die streep kan trekken om die *** drank te laten staan of om op dat moment een streep te zetten onder het overmatige gebruik...
Spreek nu voor mijzelf hoor, maar dat gevoel laat me nu even niet los !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Blondie,
Er zijn mensen die zo erg dronken zijn en dan kletsen ze alleen maar onzin, worden boos, zoeken ruzie enz enz.
Dat zijn de mensen die beter niet op het forum moeten schrijven maar de roes uitslapen en weer nuchter terugkomen.
Dat jij dus een idee hebt dat je niet op ditjes en datjes kunt komen als je gedronken hebt is dus niet juist.
Dan krijg je juist de stimulans om op te houden met drinken en te praten over je moeilijkheden.
Snap je wat ik bedoel? Met lallende mensen kan niemand wat, dat wordt er bedoelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blondie, schroom niet te schrijven als je aan een wijntje zit.
Men zal dan zeker zeggen wegdoen die drank.

Aan een wijntje zitten en zinvol schrijven, is van een andere orde dan compleet de weg kwijt zijn.
Iemand die zwaar onder invloed schrijft, zodat er geen hout van te snappen is,
zal niet te bewegen zijn om het weg te gooien.

Dat heeft hier vaker plaats gevonden en leidt tot niets.

Wanneer men duidelijk de weg kwijt is, gaan zinvolle tips er echt niet meer in.
Een drinker heeft doorgaans gelijk en is niet voor rede vatbaar.

Dat wordt bedoeld met niet onder invloed schrijven.

Ook een verslavingsinstelling gaat niet met een dronken persoon in dialoog.
Eerst de drank eruit en dan praten, anders is het volstrekt zinloos.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begrijp echt wel wat je bedoelt Emma:present:
Natuurlijk moet je hier niet gaan schrijven als je compleet blue bent en er geen zinnig woord meer uitkomt...

Maar als ik zo teruglees naar vandaag heb ik het gevoel (en dat is niet een eenmalig) dat sommigen voornamelijk in hun eerste stappen naar ADB niet echt gesteund worden...
Is mijn gevoel hoor...

Na de reacties op Vicarious na heel eerlijk toe te hebben gegeven gedronken te hebben en een vraag naar hulp, want dat las ik er wel in...

Wat ik soms wel jammer vind is dat als men vraagt naar steun op het moment dat het nog kan, dat er dan zo heftig gereageerd wordt op het feit dat iemand gedronken heeft...

Alla, we zitten hier allemaal met hetzelfde probleem en de een heeft wat meer moeite om de valkuilen te ontwijken dan de ander, maar waarom iemand die net start hier gelijk op veroordelen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met Emma eens, Blondie. Ik keek er ook van op, hoor, toen ik dat las. Iemand schreef eerder vandaag dat je niet op het forum mag schrijven als je gedronken hebt. Als ik op dat moment ingelogd was geweest, had ik daar wel op gereageerd, want ik vind dat niet juist.

Zoals Emma terecht zegt, is het juist goed om je dan te kunnen uiten en hulp en begrip te krijgen.
Maar ja, er zijn soms, gelukkig niet zo vaak, mensen die ver over de schreef gaan. Dan kunnen ze niet meer typen, het is niet meer te lezen en ze kramen onzin uit (sorry, maar zo ervaar ik dat). Op zo'n moment heeft niemand er meeer iets aan, de schrijver is niet meer bereikbaar of voor reden vatbaar en de lezer voelt zich dan alleen maar onbehaaglijker worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Vicarious

Ik zit hier pas een paar uur. Heb me net aangemeld voor de internet behandeling.


En ik voel me schuldig, want ik ben bij een vriendin blijven eten en die vroeg heel eenvoudig: lust je een biertje?


Na 3 biertjes en lekker eten en wat foto's kijken op de laptop ben ik naar huis gelopen. Ik ben niet dronken, ben niet aangeschoten, maar voel me lekker.




Shit, ik bedenk me net dat dit heel confronterend kan zijn voor andere mensen. Mijn excuses daarvoor!




Ik ben aan de vooravond van verandering in mijn leven. Ik zie de noodzaak in van verandering. Ik hou mijn huishouden bij, ik probeer regelmatig een maaltijd te koken voor mezelf en zeg geen afspraken meer af omdat ik liever alleen thuis zit te drinken met de muziek kei hard aan.


Rome is ook niet op een dag gebouwd, hou ik me voor. Ik kan veranderen, maar het kan niet allemaal op 1 dag gebeuren. Ik heb mijn doelen gezet en ik ben aardig op weg.


Maar ik ben bang....bang voor verandering, bang voor mijn eigen emoties en wat er komen gaat als ik de pijn niet meer kan verdoven. Wat blijft er van me over als die golf van emoties komt en me overspoelt?




Maar ik ben sterk. Ik heb al zoveel overtroffen, heb me al door zoveel tegenslagen geknokt. Ik blijf mezelf voorhouden dat ik dit kan. Ik kan mijn leven aan, ik kan mezelf aan. In welke vorm dan ook. Want ik heb vertrouwen in mijn kunnen. Er zijn mensen die achter me staan en me alle hulp willen bieden die ik nodig heb. Ik ben niet alleen, ik ben geen eiland en mijn strijd is er niet een van eenzaamheid.




Samen staan we sterk.






En getuigt dit dan van de weg kwijt zijn ???
Sorry, maar dit is een vraag om steun en hulp en geen compleet verdwaalde geest die niks zinnigs meer te zeggen heeft...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het niet veroordelen is Blondie maar iemand wijzen op onbeschreven regels, juist omdat iemand nieuw is hier.
Laatst zei iemand Proost, dat kan ook niet, dat doet sommige mensen pijn.
Ik weet niet hoe ik het uit moet leggen maar dat zijn dingen waar mensen zich aan storen.
En zo is dat ook met de opmerking van Vicarious, wat zei ze ook alweer? ik voel me heerlijk, ja, dat zei ze, naar een paar biertjes. Dat stoort mensen en dan kan je dat als nieuweling maar beter meteen weten.
Jammer dat je dat ziet als veroordelen, dat is niet zo bedoeld door Witte (geloof dat zij het was)
Er wordt inderdaad wel heftig gereageerd soms als iemand zegt dat hij gedronken heeft.
Dit kan zijn uit bezorgdheid, kan ook iets anders zijn. Jaloezie misschien, hij kan nog wel drinken en ik niet? Ik weet het niet meid en dan is het ook nog eens net van hoe schrijft iemand het, hoe omt het over en hoe leest iemand het.
Ik hoop dat jij je goed voelt bij ons want geloof me, we zijn een hele warme club.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blondie, je doet erg boos.
Nee dat getuigd niet van de weg kwijt zijn maar lees de draad van gisteren, daar was iemand wel de weg kwijt en dat heeft geen zin.
De opmerking over belangstelling is algemeen bedoeld, sommige mensen roepen nog wel eens, ik schrijf vanalles en niemand reageert.
Foto bedoelde dat met haar opmerking dat jij wel belangstelling hebt.
Probeer rustig te blijven joh, niet zo opstandig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
blondie6173

Nooit geklaagd over gebrek aan interesse...


Waarom die opmerking ?



Sorry, Blondie, kennelijk verkeerd overgekomen, ik bedoelde dit juist heel positief, hoor. Dat dit juist bespreekbaar is. Ik heb nog niet alles gelezen, dat van Vicarious was ik nog niet aan toe, maar wat ik zo las, heb je wat mij betreft gelijk.

Maar als je schrijft dat je wat gedronken hebt, mag je ook verwachten dat daar commentaar op komt. We zijn nu eenmaal allemaal verschillend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe,
ook ik heb veel steun aan het forum en al ben ik nog niet ADB - afgelopen weekend weer een uitglijder gehad door te denken dat ik sociaal kon drinken,al wist ik verstandelijk wel beter -!!!

Toch denk ik dat ik misschien wel wat steun en begrip had kunnen krijgen alhier als ik het gevoel had gehad hier welkom te zijn, ook met een drankje op...
En dan bedoel ik niet strontlazarus !!! :huh:
Wat mij dan tegenhoudt zijn toch de reacties die je krijgt als je om steun en een schop onder je kont vraagt...
En dat is toch jammer !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...