Spring naar bijdragen

Woensdag 21 april 2010

albertina

Aanbevolen berichten

yvonne,

hoe treurig het ook is, je kan NIETS doen
Paulien moet het voor zichzelf erkennen en er daadwerkelijk iets aan willen doen.

het doet me denken aan mijn eigen verhaal
jarenlang hebben mensen tegen mij gezegd dat ik teveel dronk
maar tja, een kroegtijger gaat op zijn minst aangeschoten weg
dus ik snapte totaal niet wat iedereen bedoelde
ik heb dan nooit op mijn werk gedronken
maar de walmen die ik uitstootte waren echt heel erg
waarschijnlijk werden mijn collega's al dronken van de lucht
ik heb altijd voor het uitzendbureau gewerkt, dus de smoes was snel gevonden
opdracht voorbij
uiteindelijk ben ik wel een stuk of tien opdrachten kwijtgeraaakt door alcohol
soms moeten mensen giga op hun plaatje gaan voordat ze iets ondernemen om het op te lossen

maar goed,
hoe ga jij hier nu mee om?
is het redelijk om je kwaad te voelen?
zo kwaad dat je haar negeert en denkt "zoek het uit"?
ik zou zeggen, negeer het probleem (doet zij ook) en pas als ze echt hulp wilt
er dan zijn.
maar hoever wil je gaan?
wat wil je wel of niet doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 360
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dank je wel voor alle lieve antwoorden.
Jullie hebben gelijk: ik kan haar niet helpen.
Er wordt haar al zoveel hulp geboden.
Een bedrijf dat haar weer verder wil helpen
(wordt wel haar allerlaatste kans)
Kans is wel groot dat ze nu gedwongen wordt zich op te laten nemen.
Anders is ze haar baan kwijt.
Vorige keer kon ze dat nog tegenhouden, maar die kans heeft ze dus laten lopen.
En ja, als zij er behoefte aan heeft ben ik er voor haar en zal haar ook op het forum wijzen.

Gek, in die vorige periode van haar zag ik mezelf absoluut niet als iemand die TE veel drinkt.
Jawel, ik hield van een lekker glas wijn, en dronk dan wel wat meer en vaker dan de gemiddelde vrouw.
Echt dronken nooit, want voor die tijd werd ik al niet lekker en dook mijn bed in ( ben puur een thuisdrinker dus).

Toen kwam de periode dat ik me realiseerde dat vier, vijf of zes glazen toch wel erg veel is elke dag.
En dat dat ook wel erg veel energie vreet, 's avonds nergens meer zin in hebben, smorgens moe uit bed.
en steeds vaker niet precies meer weten wat ik de laatste tien minuten had gezegd voor ik naar bed ging.

En nu zat ik zowaar WEER te denken: hm von... valt best mee met jou........ jij verliest nooit sleutels, jij laat nooit mobieltje in water vallen, jij bent nooit te laat, jij bent nooit ziek....... jij loopt nooit rond op je werk met een zichtbare kater....je bent dus geen alco.....

Jajajaja, dont worry mensen, ben weer met beentjes op de vloer terug hoor en ga weer braaf verder met de adb, hihi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

over walmen gesproken

er zat toch wel erg veel knoflook in mijn provinciale lofschotel :huh:
nou ja...............
nog even extra de mond spoelen voordat ik op de trein stap

luitjes helaas moet ik weer afnokken
ik ga de keuringsarts even vertellen dat ik niet kan werken en therapieen tegelijkertijd
en met die knoflookwalm op de ochtend..............
wil hij waarschijnlijk zo snel mogelijk van me af :D

laters weer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tas, ik ken mezelf, ik zal haar niet negeren, echt niet.
Zal inderdaad zeggen dat ik blij ben dat ze er weer is.
zal ook vragen hoe ze nu verder gaat.
als ze doet alsof haar neus bloedt zal ik één keer, en ook voor de laatste keer, zeggen dat denk dat ze te ver met de drank is om dit nog zelf op te lossen.
Zal ik ook zeggen dat ze een zoon heeft die het RECHT heeft om een goedzorgdende moeder te hebben.
Dat ze haar eigen leven kapot maakt, dat dat erg is, maar wel haar eigen beslissing, maar dat ze de plicht heeft af te kicken voor haar zoon.
en ik zal zeggen dat ze altijd naar me toe kan komen om te praten als ze daar behoefte aan heeft.
thats it.
verder niet.
en ik ben niet echt boos op haar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb er ook nog even over nagedacht Yvonne. Natuurlijk kun je haar duidelijk maken dat je er voor haar bent als ze dat wil.
Maar bewaak voortdurend je eigen grenzen. Laat je niet voor een karretje spannen dat je toch niet kan trekken. Je hebt je eigen karretje nietwaar?
Ik heb indertijd met die vriend van me mijn grenzen niet bewaakt, kon het geen moment van me afzetten en sleepte hem mee van arts naar kliniek. Als hij weer eens wekenlang laveloos op de bank lag, maakte ik zijn huis schoon, deed zijn boodschappen, zijn administratie, kortom, ik gaf hem alle gelegenheid om verder te drinken. En wat heeft het me opgeleverd? Een overleden vriend die ik nog steeds mis en maandenlang na zijn dood een totaal uitgeput gevoel.
Maar vooral, mijn raad is ook maar uit eigen ervaring, dus doe wat je gevoel je ingeeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Succes lieve Tas.:heart:

Vonnie, ja die kans zit er ook in hé? Dat je jezelf gaat vergelijken. En dat is normaal hoor. Ik denk dat heel veel mensen dat doen. Maar goed dat je juist dat in de gate hebt. Een dikke pluim voor joh.
Ja het enigste wat je misschien nog kunt doen is haar wijzen op haar verantwoordelijkheden naar haar kind. Daar zijn ouders vaak erg gevoelig voor, maar ook dat kan ze weg wuiven.
Hoe dan ook, eens zal ze er achter komen, hoe dan ook. Ieder mens krijgt veel kansen om te veranderen, zij ook. Misschien kun je de kracht op brengen om haar te blijven zien, ook al zou ze niet meer werken, maar die confrontatie zal voor jou zeker moeilijk zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ok yvonne,

je kan voor haar niets doen op dit moment
maar je kan wel nadenken over hoe jij jezelf voelt
zolang je dat doet komt alles goed

ik zeg altijd, wees in dit geval egoistisch
denk eerst aan jezelf en dan aan een ander
als je jezelf vergeet en negeert, hoe kan je dan een ander helpen?

maar ook is het belangrijk om te weten wat het met jou doet
je kan kwaad en boos zijn, machteloosheid of de enorme drang om te helpen, goed te willen doen
als je er van te voren niet over nadenkt, kan dat wel eens een hele grote valkuil te zijn.

blijf dus nadenken en voelen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,
Dan ga je er vanuit dat het een regenachtige, trieste dag wordt en dan wordt je wakker in een zonovergoten slaapkamer, hahahaha wat een mooie dag is het weer vandaag.
Ik ga vandaag oppassen op twee van mijn kleinkinderen. De opa van mijn schoonzoon is overleden, gisteren ben ik op condoleancebezoek geweest. Vandaag is de crematie.
Wij kunnen heel goed opschieten met de ouders van mijn schoonzoon, dat is uniek want het kan ook anders. We delen lief en leed met elkaar, zij waren ook bij de uitvaart van mijn vader en nu wij bij hen.
En in juli trouwen onze kinderen, we hebben samen "de jurk"en "het pak"gekocht en ik vind dat zo leuk dat we zo'n contact hebben.
Bij de schoonouders van mijn oudste dochter is dat heel heel anders. Daarom geniet ik hier ook zo van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Yvonne, aangrijpend verhaal over je collega.
Ook ik vergelijk mezelf wel eens met anderen en denk ook wel van ach, ik dronk nooit zoveel hoor, op een dag kan ik vast wel weer sociaal drinken.
Ik weet dat dat niet kan maar heb het er af en toe nog wel eens moeilijk mee hoor.
Raar is dat toch dat alcohol zo belangrijk blijft.
Vakantie voor de deur, Griekenland zonder ouzo??????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

So hee pfhooe, Yvonne, dertig jaar getrouwd? Je lijkt wel de laatste der Mohikanen, hihi. Dat kom je vandaag de dag niet vaak meer tegen.

Dat is fijn EmmaRoos, dat je het zo goed met de schoonfamilie kan vinden. Ik kan de moeder van de man van mijn stiefdochter (hè, wat ingewikkeld) niet goed uitstaan. Zo'n type dat alles nèt iets erger heeft dan een ander.
Veel plezier met het oppassen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Teveel, opa was al niet naar de bruiloft gekomen.
Hij zou net volgende week naar het verpleeghuis gaan, was dement geworden.
Hij zat in een bejaardenhuis en was elke dag zo boos, smeet alles op de grond en de verzorgenden konden niks met hem, waren bang voor hem ook.
Er is hem een hoop bespaard gebleven en het is goed dat hij nu kan rusten.
Lief dat je dat zegt, Teveel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, gek he emma, dat je toch gaat vergelijken.
Inmiddels is hier het zonnetje ook aan het schijnen, maar vanmorgen erg bewolkt eerst hoor.
Zo, heb mijn tijd weer aardig om weten te krijgen.
ga nu als de wiedewaai aan de slag hier.
lieverds bedankt voor het aanhoren van mijn verhaal, en bedankt voor alle goeie raad.
fijne dag allemaal...... :sun::heart::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Vie, lastig is dat he.
De ouders van mijn andere schoonzoon is echt een verhaal apart.
Je kunt ze het beste vergelijken met de familie Flodder, echt waar.
Toen oudste dochter trouwde heb ik me doodgeschaamd. Aan het eind van de avond waren ze allemaal dronken, inclusief mijn schoonzoon. Terwijl ik nog tegen hem gezegd heb, zijn drankgelag kennende, op je bruiloft blijf je nuchter, nee dus.....oooooh wat genant was dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hihi,wat een tijd he emma?

zit net ff terug te rekenen..... heb ook 34 jaar verkering met Kees,
ook in april gekregen indertijd maar weet de datum niet meer.
zou ik misschien nog ergens terug kunnen vinden.

wat een idioot toeval.....
maar wel leuk van harte hoor Emma
:present::present::present::present::present::present::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beter zo dan Emmaroos, het is een afgezaagd gezegde maar wel waar: Als leven lijden wordt...

En, op het gevaar af dat Vie een hekel aan me krijgt omdat ik het net iets erger meemaak:

Wil en ik zijn volgend jaar 40 jaar getrouwd en hebben deze zomer 42 jaar verkering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gut jij ook al EmmaRoos, zo lang al....
Laatst had ik het met mijn zus over ex-relaties, en ik zei een beetje verbaasd over een kennis die al twintig jaar alleen is en niet taalt naar een relatie: hoe doet ze dat, je wil toch wel eens wat?
Zegt ze: "Ja maar niet iedereen is zo'n slet als jij..." :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Teveel, ja maar weet wat IK heb??? :D

EmmaRoos en Yvonne, dertig jaar getrouwd zal ik wel nooit meemaken of mijn echtgenoot moet 90 worden en ik 77, maar ik heb goede hoop voor een jaar of 20. Hij is echt de grote liefde van mijn leven en ik ben mijn wilde haren een beetje kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...