Hermie Geplaatst 2 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2010 Goedemorgen dames.Aanpassing: dat Margriet kookboek heb ik ook van mijn moeder gekregen Dar. En van mijn broer die ooit de opleiding hofmeester/kok heeft gedaan het nieuwe kookboek. Zijn oudjes maar af en toe haal ik er nog wel eens iets uit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 2 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2010 Goeie morgen Herm:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 2 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2010 Yvonne heb jij Wannee nieuw gekregen of ook weer ge-erfd van jouw moeder?Dar dat lijkt me dan prachtig, zo'n Margriet-kookboek met plaatjes uit die tijd.Je wist dus al jong dat koken een passie was. Weet je nog wat je eerste, echt geslaagde maaltijd was die je zelf had gekookt? En dat je dacht, ja, dat KAN ik?Bij mij is het pas later gekomen, die passie. Ik was getrouwd met een man met wie alles relationeel gezien de soep in liep, maar hij kon ontzettend lekker koken. Zoals sommige andere mensen "het oog" hebben voor fotograferen of schilderen, had hij dat voor smaken. Van hem heb ik heel wat opgepikt, en nog steeds vind ik het fijn om over de markt te slenteren en verse dingen te kopen.Kinders het wordt hier zo donker, het regent, ik moet de lampen aan doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 2 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2010 Vie ik heb het gekocht toen ik les gaf op een huishoudschool. ik gaf leervakken, maar hoorde van de kooklerares er over, tis het kookboek van de amsterdamse huishoudschool . Er schijnt ook een kookboek van de haagsche huishoudschool te zijn, maar dat werd toen als ietsies minder beschouwd. Ik moet toen twintig zijn geweest.En vanaf dat moment was de 'beer' ook los hoor Er liep daar nog een echt ouderwetse indonesische lerares rond. Van haar kreeg ik tijdens ellenlange vergaderingen wel eens een receptje op een papiertje gekrabbeld.... het echte indonesche koken dus, Heb die papiertjes nog steeds trouwens, zo leuk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 2 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2010 Mijn eerste geslaagde maaltijd... pffffffffffff moet ik ff diep graven hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 2 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2010 Bij wie is wie heeft Selena vannacht overigens een nogal giftig stukje geschreven Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 2 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2010 Ze zei mevrouw tegen me haha.Mijn moeder kon vroeger heerlijk koken en ik stond altijd naast haar en mee te roeren en zo. Heb heel wat geleerd van haar. Mijn dochter vind het ook leuk om te leren koken. 1 keer per week kookt zij onder mijn supervisie uiteraard maar toch. Ze kan al een heerlijke zuurkoolschotel klaarmaken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 2 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2010 hihihi, leuk he, heb ik ook , schijnt HET indonesisch kookboek voor nederland te zijn. top Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 2 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2010 Yvonne dan moet je schrijven: Amsterdamsche.... Mijn eerste recept Dar, waarvan ik dacht, hee, ik ben eigenlijk best goed in koken, was een mediterraanse stoofpot met allerlei soorten vis en weekdieren en kruiden.Hield je vader wel van koken?Even een vraag in het algemeen. Wat hebben jullie voor eigenschappen van je ouders overgekregen, en welke eigenschappen vind je prettig en andere minder fijn? Zolang je tenminste denkt dat je genetisch op je ouders lijkt.Ik ben bijvoorbeeld niet blij met de gespannenheid die ik van mijn vader heb, en ook niet met de wat ongeremdheid van mijn moeder.Wat ik wel leuk vind is dat ik van beiden een hang naar schoonheid mee heb gekregen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 2 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2010 Oke dan Amsterdamsche..... maar het is nog steeds te koop hoor, en is nu van de Amsterdamse hh school . mijn eerste echte geslaagde receptuitvoering om het maar zo te zeggen was een recept uit een dun kookboekje met allemaal franse eenpansgerechten. Lekker simpel, weet absloluut niet meer wat het was, maar het was lekker. Later heb ik dat boekje aan mijn broer gegeven toen hij op kamers ging wonen en nog weer later kreeg ik het terug toen we het huis van mij moeder leeghaalde na haar overlijden... hij had het niet eens meegenomen het huis uit...... Was wel heel blij dat ik het weer had. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 2 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2010 Trouwens ook hele goeie morgen Nienke, Hermie en Knuppeltje . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 2 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2010 Heb het even teruggelezen Yvonne. En volgens Serena kan ik een tik van Tactive verwachten. We'll see. Zoals jij al schreef heb ik dat niet zomaar even neergezet. Had het dan wel zo netjes van haar gevonden als ze mij daar persoonlijk op had aangesproken. Maar ja.Isa heb je alles op een rijtje nu (qua administratie dan hè)? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 2 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2010 Yvonne maak je niet druk om dat berichtje van Serena. Dat heb je wel eens vaker, dat iemand nogal pissig reageert. Snap het van jou wel omdat jij er zelf nog speciaal en sympathiek op hebt gereageerd.Ze heeft zelf aangegeven dat ze geen interesse heeft in het forum. Nou, okee toch?Dar mijn vraag was niet het recept eigenlijk wat betreft je vader, maar meer, hoe ging dat dan, dat je van je vader leerde om satehsaus te maken. Ja ik maak gedachtensprongen vandaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 2 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2010 tja had blijkbaar net ff teveel van die natriumloogdampen ingeademd om jou te kunnen verwittigen moet je maar denken he? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Knuppel Geplaatst 2 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2010 Môge Yvonne. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 2 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2010 Ik maak me ook niet snel echt druk hoor. Don't worry. moet nu toch echt die garage/ beestenbende in.....maar heb geen zin..... hm, dur zit nog een bakkie koffie in de pot. Nog vijf minuutjes dan......... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 2 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2010 hoi Knuppel.zie dat je al een hele poos hier rondloopt... maar heb je volgens mij nog niet eerder hier gezien geloof ik? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 2 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2010 Ik durf het bijna niet te zeggen....maar het zonnetje is weer gaan schijnen hier. :rose::rose::rose::rose: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Knuppel Geplaatst 2 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2010 Ben hier al één keer eerder geweest, september vorig jaar..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Knuppel Geplaatst 2 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2010 En nu gaat iedereen aan het werk... Denk dat ik het maat over de dag a verdelen, dat schoonmaken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 2 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2010 Dank je Dar. Ik krijg de gekte, het regent hier dat het een aard heeft maar ik ga met de honden naar het strand. voor allen die mijn ochtend zo interessant hebben laten verlopen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 2 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2010 Aha, ja en toen wist ik nog niet eens van het bestaan van dit forum af. Nou , in ieder geval welkom terug dan maar.Mag ik daaruit opmaken dat het met minderen of stoppen ff niet zo goed gaat? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 2 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2010 Isa, Dar en Vie, werk en wandel zu.... laterrrrr. mijn vijf minuten zullen ook wel bijna om zijn ben ik bang.aanpassing: 'l' vergeten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 2 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2010 Zo, vijf minuten toch weer eenklein kwartier... ik ben weg .... laterrrrrrrrrrrrrrrrr Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 2 mei 2010 Rapport Share Geplaatst 2 mei 2010 Zo. Mijn eerste partij van schilderspullen is binnen. Ja moet alles op het fietsie doen dus dat gaat wat langer duren. Jos zegt wel eens "jij kunt nog wel verhuizen op je fiets. Nou als je ziet wat ik er allemaal op laad.M'n ezel verfspullen in dozen, grote tas aan m'n stuur. Ik heb een broertje dood heb aan lopen, probeer ik ook nog te fietsen. t'Is altijd goed gegaan. Dus op naar de volgende lading. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden