Spring naar bijdragen

vrijdag 7 mei

Vie

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 353
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Wing, die abstracte kant; ik heb soms de neiging om er een vertaling bij te geven ;)

Maar ik begrijp wat je gisteren zei, als ik per ongeluk buiten binnen heb gehaald,
ben ik in staat om me rustig een dag of 2 af te vragen waarom ik me niet tof voel.
Totdat ik weer binnen ben en het kwartje valt; hee het is niet van mij. Jouw manier
van schrijven ervaar ik als lekker binnen; je hebt in je schrijven leven tot kunst
verheven en vervolgens die kunst als normaal bestempeld.

Dat vergt een continu bewustzijn van: 1) hoe kijk ik 2) ik herken vlotjes dat wat buiten is
3) hoe benader ik buiten van binnenuit, lijkt me ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleur van mij krijg je ook een schouderklop hoor. Je doet het geweldig. En wat moet dat dadelijk een fijn gevoel geven aan je dochter. Die krijgt dadelijk een heel ander gedeelte van haar moeder te zien.:present:

Moghu Em. Wat vervelend dat je vannacht zo slecht geslapen hebt. Ja je hebt het gisteren ook nog al te verduren gekregen hé? Hoe voel je je nu? Gaat het weer een beetje beter met je?:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol, zit er toch niet wat van herkenning, als je zo treffend, zegt "hoe klein is hun wereld geworden"
Ik heb dat wel, dat ik die wereld steeds kleiner maakte in mijn verslaving. Daarom is wat ruimte
weer zo lekker, fladdert wat makkelijker :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie; je hebt het nu over wat je van nature hebt; computers etc, maar het ging niet over
hebben maar over zijn; wat ben jij van nature.

We leven in een wereld waar veel mensen van hun zijn afdwalen, er van uitgaande dat
de mens van nature goed is en doet wat goed is, is het interessant om te kijken naar
onze natuurlijke staat van zijn en in hoeverre we nog de mogelijkheden hebben
om daar naar te leven. Of geloof je er niet in dat de mens van nature goed is ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor Bol, ik heb gewoon zo liggen prakkizeren, kon mijn hoofd maar niet stil krijgen.
Vervelend is dat als je zo druk in je hoofd bent.
Maar ja, ik moet alles maar rustig afwachten en leven bij de dag.Hoewel ik zo langzamerhand het woordje afwachten háát!
Vanavond ga ik met mijn dochter shoppen in Assen.
Ik heb nog steeds geen jurk voor de bruiloft, in Groningen niets gevonden, was daar met een vriendin.
Nu Assen proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt gelijk Dhendro. Maar het verschil is denk ik dat, wij nog de keuze konden maken om er op uit te gaan. Al was het alleen maar om drank te kopen. Deze mensen kunnen er niet meer op uit, en zijn vast gekluisterd aan hun bed. Afhankelijk van anderen.
Maar het zich terug trekken, heb ik ook gehad hoor. Vreselijk was dat. En toch koos ik er voor omdat ik erg bang was voor mensen. Ik voelde me toen echt een nietsnut. Een klein bang wezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker Em. ff niets aan je hoofd als je winkelt lieverd. Ja en misschien is, wat je gisteren zei over vrijwilligerswerk, niet zo'n gek idee. Je draait toch wat mee in de maatschappij, en hebt niet het gevoel helemaal nutteloos te zijn.;) En je hebt een hoop afleiding.:present:

Vie heb je het ontvangen meis?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moghu Suus en Borretje:heart:

Ook ik geloof dat de mens van nature goed is, m.u.v. een psychopaat, deze mensen hebben geen geweten.
Maar het ligt denk ik ook aan de opvoeding. Wat voor ons goed betekent, betekent voor de extremisten weer heel iets anders. Daarom is het zo belangrijk dat ouders, en wereldleiders goed nadenken bij wat ze gaan verkondigen. Je mag niet doden. Of je nu cristen of Islamiet bent. En benadrukken wat goed is. i.p.v. de nadruk leggen op wat niet goed is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, wat afschuwelijk he, Bor?
Kan me voorstellen dat je het als een kater ervaart.
Ik hoop dat je het ook wat naast je neer kunt leggen, even wat anders aan je hoofd.

Bol, psychopaten worden ook wel eens zo geboren. Vaak is het zo dat trauma's, omgeving, omstandigheden een mens vormt maar af en toe is het echt de mens zelf die zo verknipt is. Heb daar tijdens mijn lessen psychologie over geleerd, weet jij ook wel denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt Em. Psychopatie is vaak een aangeboren afwijking. Ouders kunnen daar niets aan doen. Hoe goed ze een kind opvoeden. Vaak staan ouders ook met hun rug tegen de muur als ze zo'n kind hebben. Vreselijk lijkt me dat.

O Marieke wat zal dat spannend zijn zeg. Als jullie het zouden willen, heb je dan ook de eerste keuze?
Bor. mag ik ook mee duimen?:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Vie, en alle anderen natuurlijk, supergoedemorgen, juist wakker, gedoucht, geschoren en klaar voor de dag. Was vanmorgen nog heel even komen kijken, maar te moe. Wou nog een dagdraad beginnen, maar dan zou ik er gelijk uit moeten gestapt hebben, en dat zou jammer zijn. Die eer laat ik (voorlopig ;)) aan jullie over !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bor. Psychopatie is in het kort gezegd, zonder geweten. Deze mensen kennen het verschil niet tussen goed en kwaad. Als wij iets verkeerds doen, hebben we het besef dat we dat doen. Deze mensen missen dat.
Als ik iemand pijn doe of in ergste geval, dood, voel ik me daar heel schuldig over. Deze mensen kunnen lachend vertellen dat ze een moord gepleegd hebben. Ze beseffen niet dat dat verkeerd is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...