Spring naar bijdragen

Maandag 17 mei 2010


tasseke

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 321
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Syl
Ken je niet, maar heb even eerdere berichten gelezen
Je patroon, lijkt/leek veel op de mijne
evenals de uitwerking van alco: geen kwade dronk
maar eerder een dempende werking
Ik heb na vallen en opstaan ondekt dat stoppen
voor mij de enig optie was en de AdBinternet
begeleiding heeft mij goed geholpen.
Een overtuigde keuze en een goede begeleiding zijn
de voorwaarden voor een geslaagd alc. vrij leven.
Sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Defragmenteren doe ik vaak, maar dat
helpt nauwelijks volgens insiders en dat klopt wel
Ik ruim ook op met een programma
genaamd CCleaner (wel handig kun je gratis downloaden, he Bol, downloaden!)
En die opstartprogramma's, ja dat ken ik, heb volgens mij wel wat uitgezet, maar
durf oook weer niet iets uit te zetten wat ik niet ken...
Volgens sommigen is het een geheugenkwestie, maar heb daar toch
wel genoeg van dacht ik. Een document in Word opstarten kost bv
ook meer tijd dan op de vaste pc. Heel vreemd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey hey, vanuit de haven van A aan iedereen in de gezellige huiskamer een supergoede namiddag. Het was al zo druk geweest dat ik nu pas mijn laptopje heb kunnen opendoen, alles nagelezen en nu hier beland.
Als, een latje geheugen bijsteken kan ook al wonderen doen, samen met het hierboven reeds beschrevene ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik waai nu weg in m'n huis maar de lucht is tenminste fris, ik wil helemaal geen medicijnen
maar nu helpt Ibu wel, kan ik weer een beetje normaal denken.

Vorig jaar toen ik zo'n pijnterugslag kreeg moest ik behoorlijk op de rem om niet naar
de alco te grijpen. Dit jaar niet, het is blijkbaar niet meer mijn methode om op die manier
iets op te willen lossen. Mijn excuus was jaren dat ik tegen de pijn wel moest drinken maar
het gaan drinken en blijven drinken is voor mij een terugkerend verslavingspatroon geweest
van iets niet accepteren wat er is.

Buiten het stoppen met verslavinsgedachten komt er voor mij bij dat ik mijn beperkingen
heb te accepteren. Dit heb ik lang niet gekund. Ik was laat met opleiding en een goede baan.
Op m'n 30ste had ik het eindelijk net voor elkaar; hbo, baan, man, huis, boom, beest,
dosis eigenwaarde, en toen kwam dat ongeluk. Weg was alles waar ik jaren voor had
geknokt incl 3 jaar therapie.

Het afgelopen half jaar ben ik juist uitermate positief geworden, ik ben uit een zinloze
neerwaartse spiraal gekomen en heb het leven omarmd: kom maar, ik doe het wel
en ik vind het nog leuk ook.

Toch loop ik tegen een balans van accepteren wat ik na mijn ongeluk niet meer kan
of aanpakken wat ik wel kan. Mmm terwijl ik dit zo schrijf is het toch actie,
ontkennen van mij en dus eigenwaarde; ik wil dat iets er niet is en onderneem dus niet
echt actie om daar wat aan te doen, ik hoop gewoon dat het wegblijft.
jaja het verslavingsvalkuiltje van me ook zonder drank trekt ie soms ;)

(dat weet je best, ja dat weet ik, malloot ikke dus)

:):present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als, is echt niet zo moeilijk hoor. Geef me uw merk en type eens dan kijk ik wat je nodig hebt. Is een heel simpele ingreep normaal gezien !
Dhendro en borretje, wat een verhalen. Ik kan jullie alleen maar een hoop goede moed toezenden. Lees mijn onderschrift mar eens even :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woman,

Je kunt alles uitzetten.
Doe volgende:
Ga naar start:
Uitvoeren
vul in: msconfig
ga naar opstarten
vink alles weg, alleen uw virusscaner aangevinkt laten.
al de rest start dan alleen op bij gebruik ervan.

Succes

De Smid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Borretje ik weet wat het is. Mijn kids zijn niet uit huis geplaatst maar wel OTS gekregen. Nu niet meer gelukkig. Maar de Raad van toezicht toen heeft mij de problemen bezorgd o.a waar ik nu in zit. Geen goede moeder. Vader die dronk was niet interessant(deed het wel). Moest helemaal met de billen bloot en dat vind ik zo genant en pijnlijk. Kids zijn tijdens mijn goedbedoelde opname van 5 maanden naar hem gegaan en hij is nu natuurlijk het mannetje en ik de zielepoot. Maar nogmaals de instanties maken meer kapot dan dat ze goeddoen. Bij mij wel in ieder geval. Ik @#$% van hun echt waar. Ben er soms nog kapot van. Zij weten alles beter. Ervaringsdeskundigen zijn er niet alleen van die carierre makers van 20 jaar. Walg er nog van dus. Snap wat je bedoeld. Hoop echt dat je lieverdje gauw weer bij je is. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is niet raadzaam alles in het opstartmenu af te vinken.
Men moet wel weten wat.

Crap cleaner, ook zoiets. Het is niet nodig steeds de register cleaner er door te trekken.
Ook is het niet onverstandig sommige ongebruikte paden gewoon open te laten.
Defragmenteren geeft nauwelijks winst.


Op den duur raakt iedere PC traag. Er treedt onherroepelijk vervuiling op.

De beste oplossing is om de twee jaar of zo, een schone installatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allen,

Weer een frisse dag,... wel zon, maar kom op zeg! Méér!!

Ik ben bijgelezen. Sterkte allemaal.

Dendhro lees ik: alsof het accepteren nog niet 100% telkens er kan zijn?
Een dip? Ik denk, dat als je pijn hebt, je copingsmechanismen ook wat lager staan afgesteld.

En Dees: ook van mij aan Muzikant de groeten terug en sterkte gewenst. Het was fijn dat hij er
even was toen; erg nodig voor hem toen!

Bolletje: wat jammer om te horen dat Jos het maar zó kort volhoudt om een beetje normaal tegen je te doen!! Erg teleurstellend telkens....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Graag gedaan borretje :heart:
Heej Deesje, hoe is het met je ?:present: Je klinkt in elk geval heel erg positief hoor, tussen de regels door. Ik hoop dat het met jou en muzikant heel erg terug dik komt ;)
Ik heb jammer genoeg dit weekend geen foutloos parcours afgelegd doch...... Gisteren heb ik met mijn ega weer eens een goed gesprek gehad, eerst ruzie, dan bijgepraat en uiteindelijk in bed beland voor een heerlijke vrijpartij. Nadien even naar een vliegshow geweest, gevolgd door een bezoekje aan het baseball veld waar onze kids moesten spelen. Pijnpunt #1. Geen biertje gedronken daar. Dan met vrouwtje naar de cinema, en eerst nog terrasje daar gedaan. Pijnpunt #2. Geen wijntje gedronken bij de hapjes. Dan naar een gezamelijke vriendin voor diner. Pijnpunt #3 Gefaald !!!! Heb 2 !! kleine glaasjes cava gedronken die me zelfs niet echt smaakten, en daarna frisdrank. Weet je wat ? Het ging me goed af !!!
Dit wil niets zeggen natuurlijk, maar het geeft me hoop, hoop op een beetje te kunnen drinken, hoop op controle, hoop op de toekomst, hoe summier ook. Straks bellen zoals beloofd naar mijn HA. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dhen
Goed om te lezen dat je alco niet meer ziet
als een panacee voor je problemen.
En dat het aankomt op accepteren
van dat wat er is
Zelf zie ik steeds meer de tegenstelling
tussen mijn alco zelf en mijn niet alco zelf.
De eerste was leuk, maar verraderlijk
de tweede minder leuk, maar daar moet ik het
wel van hebben. De eerste leidt tot de afgrond
de tweede leidt tot vooralsnog iets onbestemds.

Ja, actie is nodig wil verandering plaats vinden
het komt niet vanzelf, dat denk ik ook nog iets te vaak.
Ben al blij dat de neerwaartse spiraal
een beetje tot stilstand lijkt te komen.
Zal nog veel tijd nodig hebben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...