Spring naar bijdragen

Donderdag 20 mei 2010


tasseke

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 475
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Het vechten is zo hevig niet meer vonneke..
Vind het alleen vervelend wanneer ik mezelf opleg dat er geen keuze is.

Als ik in de winkel beslis dat ik niets drink die dag heb ik er ook totaal geen moeite later op de avond mee. Nee ik heb die keuze toen gemaakt en morgen is er dan een andere dag. Maar zoals ik ervoor deed van..nee je drinkt nooit iets meer..pff nee dan wordt het echt vechten. Dan lijkt de drang eens zo groot..

Hmm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijk he Zon, geniet er van hoor.

Fleur, nooit meer is ook wel heeeel lang.
dag voor dag, dat geeft inderdaad veel minder druk.
en wie weet komt het moment dat je al voor je naar de winkel gaat bedenkt of je wel of dat je niet.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar soothe, ik ben jou niet..nu niet en morgen ook niet ;).

Iedereen werkt op een andere manier.
Maar als into my face mij niet ligt dan is pamperen misschien wel de juiste manier voor mij.
Soms mogen ze een keer slaan. Als ik er echt over ga maar niet allemaal tegelijk hé
:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by: fleurtje
Het vechten is zo hevig niet meer vonneke..

Vind het alleen vervelend wanneer ik mezelf opleg dat er geen keuze is.



Als ik in de winkel beslis dat ik niets drink die dag heb ik er ook totaal geen moeite later op de avond mee. Nee ik heb die keuze toen gemaakt en morgen is er dan een andere dag. Maar zoals ik ervoor deed van..nee je drinkt nooit iets meer..pff nee dan wordt het echt vechten. Dan lijkt de drang eens zo groot..

Raar is dat hé Fleur, dat we niet zo sterk zijn om iedere dag die keuze te maken. Wat een gevecht toch iedere keer bah. Ja soms denk ik wel eens, er zijn hoopjes mensen die langzaam moeten wennen aan een alcoholvrij leven. Ikzelf heb me als zo vaak voor genomen, vandaag wel en morgen begin ik. God wat heb ik mezelf vaak voor de gek gehouden. Ik denk dat velen van ons dit wel herkennen, en daarom juist Wil willen waarschuwen maar ik denk dat hij dat zelf ook wel voelt.
Afscheid nemen van de alcohol is een rouwproces en bij iedereen is de duur van dat afscheid, anders.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey bolletje
Maar ik wil niet elke dag 'sterk' zijn, in dat opzicht dat ik elke dag dat gevecht moet aangaan. En daarmee bedoel ik dat ik mezelf niet wil opleggen totaal alcoholvrij te zijn dag in en dag uit. Als ik dat doe dan voel het pas als een gevecht aan. Ook als er gezegd wordt dat je dag per dag moet uitzitten. Dag per dag bekijken voelt voor mij net zo goed aan als ok..nu ga je nooit meer drinken. Nee ik wil nog wel drinken. Gevaarlijk maar ik wil het wel..Waarom? Hmm zouden die duiveltjes toch spelen in mijn hoofd? Ik wil die roes soms voelen denk ik.
Denk dat ik het niet zo goed kan uitleggen wat ik bedoel..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey lief Wijfie,
Wat heerlijk dat je zoon werk heeft zeg. Ik kan me voorstellen dat je ook heel blij bent. Toch misschien ook weer een stukje rust in de tent. En nu maar genieten van al die vrijheid die je nu krijgt. Hij moet nu zelf z'n boterhammetjes smeren, want het is een volwassen kerel? Of blijft moederlief dat doen?:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quote Fleurtje.

Iedereen werkt op een andere manier.
-----------------------------------------------------------------------
Dat klopt! En als Wilrijk zich in een nevel van ontkenning hult,
dan zeg ik daar wat van.
Zo heb ik het altijd gedaan.

Hoe komt het dat het zachte handschoen beleid bijna altijd van de drinkers komt.
Geeft dat een beter gevoel?
Ik sta er niet alleen in. Zoiets.

Ik ben hier snoeihard aangepakt.
Geen mitsen, geen maren. Kappen.
Dat heeft vruchten afgeworpen.

En dat je mij niet bent, en ook niet zal worden is jammer.
Want dan dronk je niet meer.

Dag Fleurtje.
Dit was het. Ik stop deze dialoog.
Verder, no hard feelings.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
fleurtje

Gevaarlijk maar ik wil het wel..Waarom? Hmm zouden die duiveltjes toch spelen in mijn hoofd? Ik wil die roes soms voelen denk ik.


Denk dat ik het niet zo goed kan uitleggen wat ik bedoel..




Fleur dat hoef je niet uit te leggen hoor. Ik weet, en ik denk iedereen wel, wat je bedoeld. We drinken toch ook voor die roes? Daarom drinken we, niet omdat we het lekker vinden, want dan zouden we stoppen met 2-3 glaasjes. Nee we willen konstant die roes voelen. In stand houden. Maar we slaan daarin door, en dat is de verslaving. We doen ons lichaam veel geweld aan. En dat voelen we de dag daarna. Vervolgens kunnen we met die gevoelens niet om gaan dus willen we die weer weg drukken door de alcohol.
Maar ik zelf Pamper ook het liefst hoor. Maar dat geld dus voor mij. Op ons duvel hebben we al zo lang gehad, dat werkte bij mij averechts, dus zal ik dat niet makkelijk naar anderen doen. Hoewel, iemand wakker schudden met waar hij mee bezig is, helemaal geen kwaad kan.
Alleen als er bij mij een stuk kwaadheid komt dan is het pamperen weg. Dan komt er een gevoel van machteloosheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleur, wat paps en mams vroeger zeiden, daar hebben we ons natuurlijk tegen verzet...(toch?)
Bedoeling is dat we ons de goede dingen herinneren. Dat we een eigen "wijsheid" gaan leren gebruiken.
Verzet helpt in elk geval niet.

Pamperen helpt ook niet.
Maar mededogen wel.
We zitten toch in hetzelfde schuitje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"En dat je mij niet bent, en ook niet zal worden is jammer.
Want dan dronk je niet meer."

Meest belachelijke opmerking ooit soothe.
Dat bedoelde ik niet en dat weet je..Als jij je goed voelt bij het trappen naar iemand omdat je daar zelf van geleerd hebt is dat jou ding nogmaals.
En het is niet omdat je niet meer drinkt en heel de weg hebt gelopen dat je alwetend bent.

Fijn dat je de dialoog stopt want het begon aardig op mijn heupen te werken
No hard feelings

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat stemmetje dat noemen we hier een gremlin
We hebben namelijk ook een gremlinmepper in huis
In Amerika noemen ze het de "Monkey on your back"
De gremlin kan heel sluw zijn en poeslief en manipulatief.
Linksom rechtsom, als er maar gedronken wordt.
Er is hier ook weleens gesproken over de Sirene, de betoverende zeemeermin, die met haar hypnotiserende zang lokt, en vervolgens verzuip je....

quote:


Originally posted by:
wilrijk

Hey Fleurtje en Von, het is allemaal goed bedoeld hoor fleurtje, en het jaagt me niet in de gordijnen, eerder het tegenovergestelde. Weten dat iedereen gelijk heeft, maar toch dat ù^$µ³!ç觧 stemmetje niet kunnen negeren. Het zal wel komen, maar het heeft zijn tijd nodig. Dit is geen excuus, maar zo voelt het bij mij. Eerst lopen dan pas springen. Misschien ben ik zelfs nog maar aan het kruipen
;)

Anyway, ik voel me al een pak beter en ga er hard tegenaan
:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een raadseltje voor de rekenwonders onder ons.

Mijn vijver is uit gegraven. Hij is van bovenaf. 12 mtr. lang. 1.20 diep en zeg maar 6 mtr. breed. de vijverfolie kost e5,95. Rara hoeveel last heb ik van mijn rug. (grapje hoor). Wat ben ik dan kwijt aan euri's? Ik weet misschien het antwoord, maar wil ff checken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...