Spring naar bijdragen

nieuw hier

marcovdbrug

Aanbevolen berichten

beste mensen hier, na al een paar dagen meegekeken te hebben, wil ik mezelf nu toch graag voorstellen.

ik ben een 31 jarige man uit het oosten van het land.

sinds 2002 ben ik begonnen met bier drinken, het begon vrij onschuldig, maar de laatste 5 jaar drink ik heel erg veel, vooral de laatste 2 jaar, ik zit nu dagelijks op plus minus 15 halve liters per dag. na een beindiging van een relatie van 9 jr, sinds drie weken is nu helemaal de boot af, kan de realiteit niet handelen, en drink daarom meestal al vanaf negen uur s,ochtend, en ik kan rustig zeggen dat ik een alcoholist ben, zonder alcohol voelt het bijna onmogelijk om de dag door te komen, eerder sporte ik veel, kickboksen, en later bodybuilding. nu is het nog te veel moeite om me in te laten schrijven.

het kan zo niet meer verder, op dat punt ben ik wel, echter het beangstigt bij ook om te stoppen, als ware bang om mijn houvast te verliezen, zou niet weten hoe ik de dag door moet komen, laat staan slapen. om een beeld te geven van mijn middelen gebruik, ben verslaafd geweest aan oxazepam, valium, blowen(nug nog, maar veel minder| en tja bier.

wil het heel graag aanpakken, maarik weet niet hoe, weet niet hoe de dag door te komen, en hoe het ook anders kan, heb in het verleden al refusal gehad, werkte wel, maar stopte er ook snel weer mee. heb het al wel een paar keer aangegeven bij de huisarts, maar ik krijg het gevoel dat hij me niet al te serieus neemt. je ziet het niet.. hoop op goede tips van jullie.

voel me over het algemeen knap depresief, wat het ook niet makkelijker maakt. wie meer wil weten, vraag gerust.

alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi!

Allereerst Welkom

dapper dat je de stap hebt gezet

en het gevoel dat je bang bent om iets kwijt te raken 'je vriend'

is heel herkenbaar

en toch zal er een wereld voor je open gaan

hoewel je nu denkt nog niet te weten de dag door te moeten komen

ik wens je alle succes bij je strijd tegen de alcohol :present:

denk trouwens dat je nu onder je eigen naam staat vermeld?

even contact opnemen met tactive zodat je een nicknaam kunt nemen

het forum is openbaar om mee te lezen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marco, goed van je dat je je hebt aangemeld hier. Hoe ben je op dat idee gekomen als ik vragen mag. Ik kamp zelf ook al jaren met een alcoholprobleem en ben al vele

malen opgenomen geweest op de crisis afdeling van tactus. Ook ik heb geen echte dagbesteding. Wel heb ik een hond die ik iedere dag meerdere keren moet uitlaten.

Dan moet je er toch wel even op uit.

Als ik het goed begrijp heb je al een tijdje met het forum meegelezen. Ik moet zeggen dat ik daar veel baat bij heb. Dus ik hoop dat het voor jouw ook steun kan bieden.

Hoop dat je gauw op het forum komt:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

beste aicha, tja hoe ben ik op het idee gekomen, ik wou eerst de huisarts bellen, dus ging kijken naar het nr op internet, toen dacht ik, ff kijken op de site van tactus. en zo verder hier dus gekomen. ja ik heb eigenlijk hetzelfde, ik heb een wajong uitkering en dus ook de hele dag thuis, ook ik heb een hond, waar ik meeuit moet. maar dat heeft me nog niet kunnen weerhouden van het drinken, maar idd als ik stop dan kun je de wandelingen uitbreiden, weer gaan trainen wil ik ook heel graag, hoop dat ik het redt om het op korte termijn weer op te pakken. ga er wel mijn best voor doen, alleen ik zie zo erg op tegen de ontwenning. heb ook al eens in een kliniek gezeten, peit roorda in apeldoorn, maar heeft voor mij geen nut gehad omdat ik het zelf allemaal wel wist. niet dus.... ben jij nu helemaal gestopt dan.

bedankt voor de reacties, goed forum hierr, aardige mensen, succes allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marco, ik ben helemaal gestopt. En ik weet ook dat ik nooit meer kan drinken.

Maar ik leef met de dag. Iedere dag dat ik niet drink is weer een dag. En die dagen rijg ik

aan elkaar.

Ik woon trouwens in Apeldoorn. Dat is wel grappig.

Als je erg tegen de ontwenning opziet kun je je ook op laten nemen voor een week op

een crisis afdeling. Dan wordt je in ieder geval onder begeleiding en medicatie behandeld.

Dat heb ik de laatste keer ook weer moeten doen want thuis redde ik het niet.

Misschien een optie?

Groetjes Aicha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Marco,

Welkom hier. Voor wat betreft je naam: weet wel dat dit een openbaar forum is en het is mogelijk dat je door je naam herkend wordt. Even over nadenken misschien of je dat moet veranderen.

Goed dat je de stap gezet hebt om hier te komen. Ik denk inderdaad dat het raadzaam is extra hulp in te schakelen. Je zit in een rotsituatie en hebt geen dagbesteding, dan is het allicht handiger dat je een hulpverlener hebt die je een beetje kan steunen. Ikzelf heb de internetcursus gedaan van Tactive, maar je hebt al contact gehad met een kliniek. Waarom die mensen niet opnieuw weer ingeschakeled? Je zult er inmiddels wel achter zijn dat je de wijsheid toch níet in pacht hebt.;)

Veel succes. Je kent inmiddels de dagdraad, dus je weet dat je daar terecht kunt.

Het is vallen en opstaan, maar het voornaamste is dat je weer opstaat, mocht het een dag fout gegaan zijn.

Succes,

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt voor jullie reacties, ben net naar de dokter geweest, ik wil heel graag onmiddelijk stoppen, alhoewel ik weet dat het niet makkelijk zal zijn, de dokter adviseerde om eerst eens de helft te gaan drinken, maar dat gaat voor mij niet werken. heb librium gekregen, 2 maal daags 25 mg, hoop dat t wat helpt, iemand ervaring hiermee??./ ga mijn best doen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...