blondie6173 Geplaatst 2 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2010 Vie : Zindelijk is ie wel, doet vrijwel niks in huis, maar kan het nog steeds niet om buiten de tuin te kakken !!! (zou tactive dit accepteren ?)Boeken in mijn kast (net schoongepoetst) en naar puppycursus, etc...Is gewoon een eigenwijze drol !!! die pup dan... Kruising herder... had het kunnen weten !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 2 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2010 Hahaha Blondy. Ja de enigste manier is om de pup heel vaak uit te laten. Steeds na dat hij of zij gegeten heeft of wakker wordt. En voorlopig niet in de tuin laten. als ze nog jong is en je zou ze aan leren om het woord "NEE" krachtig te gebruiken, weet ze op den duur dat ze iets doet wat ze niet mag. Veel komplimenten geven als ze buiten een poepje neer legt. Desnoods met een snoepje gaan werken. Ze weet dan als ze een poepje in de tuin legt, ze geen snoepje krijgt.O ja en voor dat ze in de tuin mag, eerst buiten uit laten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 2 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2010 Bol, wat wordt dat mooi zeg!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
suusje777 Geplaatst 2 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2010 Bolletje wat heb ik je gemist zeg -x- hoe gaat het met je????Blondie gewoon denken de volgende neem ik niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 2 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2010 Blondie dat is prachtig om te lezen, dat je kinderen nu zo blij met je zijn. (Pinkt een traantje weg, nee echt, serieus!)Echt heel goed van je Suus blij voor je dat je nu zo sterk in je schoenen staat. Met mij gaat het wel goed hoor. Best vermoeiend en soms verwarrend om in therapie te zijn, maar dat weet jij nog veel beter dan ik. Blij om weer thuis te zijn?Krijg je nu nog verdere begeleiding?Bol, rust maar lekker uit. Onder een boom, als je die hebt, want anders krijg je het te warm Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 2 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2010 mmmm.....Bolletje : Ik loop me de blubbers met hem, als het aan hem ligt wel 6 tot 8 uur per dag...En iedere keer weer na bijna een uur weg te zijn geweest een rechte streep naar mijn tuin, naar het grind !!!En snoepjes ? Vrees dat mn kids en mn partner (ook nog een kind af en toe) dat verpest hebben !!!Krijgt bij alles wat ie doet snoepjes,pppppppfffffffffffff.................... verwend kreng ook !!!Maar zo lief !!! Zou hem niet meer kunnen missen !!! Ligt nu met zn koppie op schoot te knorren !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
suusje777 Geplaatst 2 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2010 Ja idd Vie dat kan heel verwarrend zijn therapie! Je wordt binnenste buiten gekeerd maar het kan opluchten dat ook weer wel.Ja ik sta sterk gelukkig het enige is ze halen je van de ene verslaving af, dan stoppen ze je vol met valium en pillen en dan moet je dat heel snel afbouwen pff,dat nooit weer! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 2 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2010 Goeiemorgen allemaal!!Fijn dat Suus er weer is!! Houd je goed meissie!Marjo: van harte gefeliciteerd met je 42 jaren! Fijne dag!Ik ga vandaag de provinciale zon opzoeken, wat niet moeilijk wordt.Fijne dag!!! xxx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 2 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2010 Ja mooi he Em. Het wordt m'n laatste grote werkstuk (denk ik)Lieve Suusje. Wat fijn dat je weer terug bent meis. Nu maar hopen dat alles met je man weer goed komt. Dan kunnen jullie samen weer aan een nieuwe toekomst gaan werken. Dat moet gaan lukken hoor. Het is nooit te laat om opnieuw te starten.Fijn dat ik je weer kan lezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
suusje777 Geplaatst 2 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2010 Ik ben even me opfrissen, ik ben zo weer terug.Marjo jij was het haha feli schat. De slinger krijg je nog XXX Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 2 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2010 Bor : Hier kruising hollandse herder en border collie !!! en jij ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
suusje777 Geplaatst 2 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2010 Bol jij krijgt vanmiddag nog een pb x zo ben ff opfrissen ze komen zo thuis dus:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 2 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2010 Suus en Vie : Yep, kost heel wat moeite om de eerste te laten staan en hoop nog steeds dat ik ooit sociaal kan drinken, maar heb er een hard hoofd in !!! Voorlopig dus maar sober... En moet zeggen dat het mn ontwikkeling en mn kids/gezin ten goede komt !!!De eerste dus laten staan.............Mn motto de komende tijd !!! Doen jullie met me mee ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 2 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2010 Ja Blondy, toch is de enigste manier om krachtig het woord "nee"te gaan gebruiken. Draagt hij z'n staart hoog of omlaag? Als hij zijn staart hoog draagt, is hij van nature dominant. Als hij dan iets verkeerds doet, zal je hem toch bij z'n nekvel moeten pakken en omlaag duwen. Dat doet hem geen pijn maar dan weet hij dat hij iets verkeerd doet. De ouders van de dieren doen dat ook als pups vervelend zijn. dit is niet zielig hoor maar zo begrijpt de pup dat hij iets niet mag. En heel consequent blijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 2 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2010 Bol, The Dog Whisperer (regelmatig te zien op National Geographic) zou het niet met je eens zijn. Die gaat juist voor "Ja!" (beloning dus als het dier iets goed doet). Het clickersysteem werkt ook goed. Het vergt denk ik gewoon wat geduld. Overigens heb ik gemakkelijk praten, want ik heb mijn honden uit het asiel, toen ze al wat ouder waren en iemand anders het voorwerk voor me had gedaan.Ik had nog nooit eerder een hond gehad, maar mijn begeleidster van adb raadde me aan, er een te nemen. Toen heb ik eerst op internet op een site gekeken: "Welke hond past bij mij?" Ik kwam op kleinere Terriƫrsoorten uit, waarvan ik er nu drie heb. Bastaardjes trouwens.Volgens mij is er hier niemand op het forum die ook Terriƫrs heeft? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 2 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2010 Lieve bol :Draagt zijn staart omhoog en staat ook regelmatig in een uitdagende houding... Kont omhoog en plat op zijn snuit en dan blaffen om aandacht !!!En zo snel, dat ik hem niet altijd te pakken krijg om hem te corrigeren !!!"nee" kent ie wel en dan op een lage bestraffende toon, maar nog steeds bezig om zijn grenzen te verleggen.......... Zijn af en toe net kinderen,al gaat hun ontwikkeling dan zovele malen sneller !!!Ach, misschien vind ik het af en toe wel ook zo leuk en een uitdaging... Geniet er eerlijk gezegd van als ie zo aan het uitdagen is...Verkeerd, ik weet het, maar dan nog ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 2 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2010 mmmmmmmmmmmmmmm..........Vie : misschien dan toch eerst effe een test moeten doen watvoor hond bij mij past...Afijn voelde gewoon goed bij de eerste ontmoeting met dat mormel van me.... hahaha !!!That's it !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 2 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2010 Blijf doet ie wel !!!Zolang er geen andere honden in de buurt zijn, of mn kids, of mn partner !!!Ben ik nu de ondergeschikte ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 2 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2010 Zo te lezen past je hond prima bij je Blondie, als jij er plezier in hebt!Je hebt wat te stellen met al die "kinderen" in huis Bor misschien vergis ik me, maar jij hebt toch ook kippetjes? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 2 juni 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 juni 2010 Ik draai het gewoon omHet gaat zo niet langerGister was ik 14Vandaag 24Wijsheid komt met de jarenIk trakteerOp levensvreugd!Het gaat niet om het drinkenHet gaat om de manier waaropHet gaat niet om het gejeuzelMaar de manier waaropLang leve het gejeuzel!Het heeft me wel hier gebrachtOk al moest het voor de honderduizendste keerThank joe vrouwe jeuzel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 2 juni 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 juni 2010 Verhip!Dan wordtIk kan het nietIk kan het welDuhuuu!!!!!!Tuurlijk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 2 juni 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 juni 2010 Yep!Das pas een felie waardIn grote dankbaarheidaanvaard Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 2 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2010 quote: Originally posted by: VieBol, The Dog Whisperer (regelmatig te zien op National Geographic) zou het niet met je eens zijn. Die gaat juist voor "Ja!" (beloning dus als het dier iets goed doet). Het clickersysteem werkt ook goed. Het vergt denk ik gewoon wat geduld. Overigens heb ik gemakkelijk praten, want ik heb mijn honden uit het asiel, toen ze al wat ouder waren en iemand anders het voorwerk voor me had gedaan.Ja Vie, op die manier kan het ook. Ik ben ook altijd voor belonen van dieren, en absoluut niet straffen, maar als het gaat om een dominante pup, moet het vaak toch op een andere manier. En bij z'n nekvel pakken is niet echt straffen hoor, het is een natuurlijke manier van leren voor pups.Verder heb ik net een berichtje van mijn schoonzus gehad. Broer is met hartklachten opgenomen in het ziekenhuis.Voel me erg gespannen, dus ga nu maar even hangen op de bank. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moby Geplaatst 2 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2010 Net de DVD's teruggebracht en 3 ons handgemaakte bonbons gekocht hahaha, ben dr misselijk van maar verder voel ik me beter. Moet wel op blijven letten dat ik stap voor stap neem en niet harder loop dan ik nu eigenlijk kan want dan stort ik weer treden omlaag. Straks met de honden lopen, het is zulk lekker weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 2 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2010 Daarom zeg ik dat Bol, dat ik gemakkelijk praten heb. Ik weet het gewoon niet, hoe dat gaat met een puppie. Dus ik bemoeide me weer eens ergens tegenaan waar ik geen grein verstand van heb.O wat erg, van dat telefoontje. Kun je er niet heen, of moet je afwachten?Bor, een konijn met een stamboom, dat is leuk. Ik heb eens een tijd Vlaamse Reuzen gehad. Vind ze nog steeds erg leuk, omdat konijnen altijd wel lol willen maken en heel ondeugend kunnen zijn. Net als Terriƫrs trouwens, maar die vinden het ook nog eens heel leuk om opdrachten uit te voeren en zijn niet van hun stuk te brengen. Je hoeft ze ook niet echt te corrigeren, want daar ben ik slecht in. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden