bekkie Geplaatst 11 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2010 Ja hoor fruitvlieg ik denk dat ik die heel goed zou kunnen beantwoorden en denk de andere ook wel.Maar misschien weten jullie het antwoord zelf ook wel, ervaringsdeskundigen zijn we allemaal dus weten we de antwoorden toch?En sommige mensen die iets hebben gedronken kunnen misschien nog wel beter vertellen waarom ze hebben gedronken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 11 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2010 Goedenavond allemaalgtj47: je profiel staat nog open Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 11 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2010 Iedereen krijgt wel eens geen gehoor.En dat je, als je gedronken hebt en je daarom niet mag schrijven is ook niet waar.het gaat er maar net om hoe je doet als je gedronken hebt en je schrijft hier. Als je dan niks wilt aannemen en alleen maar aan het schoppen bent of boos bent of onredelijk dan kan niemand wat met je.Het is de beste tip die je maar kunt krijgen van, ga naar bed wat je kraamt alleen maar onzin uit als je dronken bent.Wilrijk is een heel ander verhaal en jullie hebben niet alles meegekregen vanaf het begin.Dus jullie snappen niet de reden waarom we zo reageren.Hij wilde stoppen omdat zijn vrouw weg zou gaan en zijn baan zou hij kwijt zijn. toen kwamen er 1001 smoesjes van hem en daar is op gereageerd op een terechte manier. Door iedereen.Jullie zien het echter niet en Will zelf ook nog niet.Daarvoor moet je ten eerste langer droog staan én, en met name én...er echt achter staan dat je nooit meer kunt drinken.Maar goed, dat is mijn antwoord hierop, klaar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bekkie Geplaatst 11 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2010 Hallo Jannigje,Nog bedankt voor je lieve peebeetje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
alaine Geplaatst 11 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2010 Mooi gezien en verwoord Emma! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 11 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2010 Graag gedaan Bekkie Fijn dat je er weer bent!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 11 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2010 Muppie er is een verschil tussen aangevallen worden en je aangevallen voelen..En dan gaat het zelfs niet tussen nieuwelingen en oude frummers..Hier valt iedereen om de twee dagen wel eens iemand aan.Ik heb niet persé het gevoel dat ik harder moet roepen..nu toch niet meer..Maar wel dat ik minder serieus wordt genomen omdat ik af en toe wel drink.Het maakt me plots minder wijs in iemands ogen. Ik heb tot drie keer moeten horen 'hey meid zuip je te pletter, spijtig dat je niet zoals mij bent want dan zou je niet drinken'..enkel en alleen omdat ik als nieuweling op voetjes trapte. Niet pas in het beeld van..Geen recht heb om ook eens te schoppen terwijl ik zie dat mensen soms heel ongelukkig zijn bij reacties van anderen.Dat is mijn gevoel. Niet bij iedereen. Heus niet..Maar hoe hard kreeg wil het niet te verduren omdat hij nu ja..niet paste in het profiel van 'ik wil stoppen met drinken'. Krijg hier mee dan één keer te lezen dat diegene die gestopt zijn zo zwaar op hun nek hebben gekregen in hun proces en blijkbaar denken dat ze dan maar net hetzelfde moeten doen bij anderen.Hun ding..niet het mijne...daar ga ik tegenin..misschien omdat ik ook nog een dronkaard ben? Je hoeft geen eieren te leggen onder iemand als dat je ding niet is..Maar soms vraag ik me af..als je twee jaar of een jaar clean bent wat loop je hier dan nog te doen? De wijze en alwetende uithangen? Geen vragen stellen maar conclusies trekken?Trek het weer in het extreme misschien.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 11 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2010 Ik kan de rest van dit levendoor blijven drinkenEr gebeurt telkens weer watOp een dag is er een keusEn kun je met je kop tegende muur bonken terwijl je hem maaktDat kan, het hoeft nietToen ik vanochtend de deur open deedDeinsde ik even erin en terugWow! Alleen al die geuren..Ik dacht: Rustig aan marjoTotdat ik de vuilnisauto zagen even later rennend met een container door de straat gingIk persoonlijk vind ruimte en aandachtvoor lieden die "weer de fout in gaan"Het is wat ik ermee doe Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 11 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2010 quote: Originally posted by: fleurtjeIk heb niet persé het gevoel dat ik harder moet roepen..nu toch niet meer..Maar wel dat ik minder serieus wordt genomen omdat ik af en toe wel drink.quote: Voor mij niet hoor. En ik krijg de indruk dat er meer mensen zijn die het geen groot probleem vinden.Ik heb het Wil laatst ook gevraagd in zijn vakantieverhalendraadje. Waarom ben je hier? En hij heeft uitgelegd dat hij al sterk aan het minderen is. Dat is dus voor hem een hele stap. En zo maak jij ook je stappen. Ik ga er maar vanuit dat iedereen die hier zit op zijn of haar eigen manier bezig is controle te krijgen over overmatig drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bekkie Geplaatst 11 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2010 Alhoewel ik het in andere woorden zeg denk ik dat dit is wat ik bedoel wat fleurtje zegt.Het verhaal van Wil heb ik meegekregen ook in pb dus weet wel degelijk hoe of wat.Ik ga het vergelijken met mensen die gestopt zijn met roken, als die de lucht van een sigaret ruiken dan zeggen ze ook gedverdemme wat vies. Als iemand gedronken heeft of het voornemen heeft om te minderen en niet te stoppen val je een soort van buiten de boot.Zijn wij nu zoveel minder als we het soms verzaken, toch willen minderen?Ik weet het niet hoor, roep maar wat wil dit wel uitgediept hebben, maar weinig antwoorden krijg ik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 11 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2010 Euh Em???Ik vind dit een kort door de bocht antwoord.Ik ben hier eerder dan wil..heb hem gevolgd en gelezen..wil je nu zeggen dat ik als euh..hoe zullen we het zeggen 'niet lang genoeg droog staander' niet kan begrijpen of lezen. Je maakt in je antwoord een heel groot onderscheid tussen 'jullie' en 'wij'...Zijn wij dan onwetend ofzo? Neem ik persoonlijk aanstoot aan.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 11 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2010 Lezen, dat moeten jullie doen. ik schrijf net een heel verhaal maar jullie blijven maar doormalen.Alaine, wie is dat dan die doodging in Cold feet?Ik kijk maar af en toe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 11 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2010 Emma gaat het weer een beetje de goede kant met je op? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 11 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2010 Ik ga maar weer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 11 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2010 Ik heb je verhaal gelezen Em. Maar ik lees je punt niet goed..Buiten het feit dat je vindt dat we niet kunnen lezen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 11 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2010 quote: Originally posted by: EmmaroosAlaine, wie is dat dan die doodging in Cold feet? Huh? Ik heb het opgenomen. Kijk af en toe als ik zin heb weer eens wat. Ik wil het niet weten nog!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
alaine Geplaatst 11 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2010 Zonnetje, je bent een kanjer! Twee maanden droog!Voor jou een slinger: :light::light::light::light:En nu weer een dagje langer he! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 11 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2010 Fruitvlieg ik dacht dat het juist beter ging met je vriendin na de operatie in België? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bekkie Geplaatst 11 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2010 Ja hoor fruitvlieg, dat zou ik kunnen. Lijkt me ook niet zo moeilijk.Ik geloof dat iedereen vind dat ik te ver doordraaf dus misschien moeten we het hier maar bij laten. Vind het gewoon jammer, dat ik niet begrepen word. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 11 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2010 quote: Originally posted by: MarikaIk denk ook dat ik hier even van mijn alcoholprobleem dacht af te komen. Gewoon je sores delen met lotgenoten en zie daar, een mirakel, ik drink nooit meer. Jaaa, dat zou mooi zijn.slaap lekker Marike. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bekkie Geplaatst 11 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2010 Sweet dreams Marika en Jannigje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 11 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2010 Zo laat nog op stap marika? Lekker beide met de neus in de wind Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 11 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2010 ditjes en datjes bekkie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 11 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2010 Even een praktische vraag tussendoor. Hoe kan iemand zelf haar profiel sluiten als ie zichtbaar is? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 11 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2010 willeke willeke kiekebillekeIk zie je Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden