Spring naar bijdragen

zaterdag 12 juni 2010


igor

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 395
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Houtje:sun: voor jou hoor meis, wat heb jij mijn ogen geopend. Nu nog leren om inderdaad het wat rustiger aan te gaan doen en niet als een gek, me te storten op van alles en nog wat. Ik ga er mee aan de slag. Denk dat ik nieuwe remschoentjes moet gaan halen;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey allen....

Nou Bol, het is een beetje mijn verhaal, wat je daar verteld, en Houtje bedankt voor het onder woorden brengen ervan.

Hier is de rem ook nog al eens zoek en vervolgens vind ik mezelf ook op apegapen terug.
Ik wil veel te veel, en alles tegelijk. Dat kán domweg niet.
Het wordt mijn leerpunt voor de komende tijd: bewust de rust zoeken die ik nodig heb. Niet meer
op alles ingaan wat men aan een appél op mij doet.
Gewoon maar es tevreden zijn met wat er is....?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cathy,
Ik zag dat je vannacht nog wat tegen me zei.
Maar ik vind helemaal niet dat mensen die moeilijkheden met alcohol hebben moeten stoppen.
Als iemand sociaal kan drinken vind ik dat juist knap.
Ik wil dat ook kunnen. Maar als mensen zeggen dat ze stoppen moeten, ja dan wel. Snap je me nu?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ben ik er nou zo vanaf zeg. Wilde opnieuw inloggen met de naam Cathy.:huh:

Ja meis Houtje heeft het zo goed verwoord, het is net of het kwartje na 30 jaar of langer, gevallen is. Weet je, ik wil atijd zoveel en vind alles wel leuk, tot het moment komt dat je het niet meer zo leuk vind en dan moet ik door. Ik kan dan niet zeggen tegen mezelf "Ho stop, even pas op de plaats". Want dan is het zo'n rommel, en heb dan niet de zin nog om het op te ruimen.
Waar ik al wel mee bezig ben geweest is, iedere keer wanneer ik gewerkt had, gelijk alles op te ruimen zodat de berg niet te groot werd. Dus ziet het er nu buiten in de tuin niet rommelig uit maar onafgemaakt. Nu nog leren te accepteren dat ik daar vrede mee kan heben.

O ja ik hoop dat Houtje dit ook leest want het is toch wel heel erg fijn dat zij mijn ogen geopend heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marika nog ff een late reactie van mij. Ja ik heb dan echt het gevoel dat m'n hersens af en toe "slapen". Het is geen onplezierig gevoel hoor maar nu jij dit zo goed formuleert weet ik tenminste dat jij dit gevoel ook kent.:heart:

Ik denk het Cathy. Je bent alleen maar goed als je niet lui bent. Tenminste dat is mij door mijn moeder met de paplepel ingegoten. Luie mensen zijn niet goed. Dus heb ik dat over genomen. Ik heb ook een pesthekel aan luie mensen, maar denk als ik goed naar mijzelf kijk, ik zelf ook best wel lui ben.:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap het wel, maar lui zijn is toch echt wat anders......vind ik.
Het gaat er om dat je ECHT goed voor jezelf bent.
Niet dat je jezelf eerst moet uitputten in van alles... voordat je rust mag nemen.

We worden ook een dagje ouder toch?:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bol, en anderen,
Ik vind zelf de vergelijding met de marathon lopen zo mooi, omdat ik dat bordje "nog 40 kilometer tot de finish" regelmatig ben tegengekomen.
Het lijkt ook wel of je die eerste kilometer (zeg maar) gewoon ALLES kan, álles lukt, en vergeet niet, dat er veel omstanders staan die jou
voorbij zien vliegen en denken hééé ik heb nog een rugzakje dat óók die kant opmoet, dus hup: VANGEN! en jij denkt dan (ik dus) dat kan
ik makkelijk meenemen hoor dat ene rugzakje, ik heb er toch al drie, wat maakt dat uit, maar uiteindelijk zijn het de rugzakken van allemaal
andere mensen die hem lekker kwijt zijn (omdat jij zo begripvol reageert) en je hebt er toch al drie hangen, dus ach, wat maakt die ene nou
uit en TENSLOTTE KUNNEN WE OOK GEEN NEE ZEGGEN HE dus vallen we morsdood na 20 kilometer neer, en hebben dan een mega-
schuldgevol dat we 22 kilometer gemist hebben en dus MISLUKT zijn.
Omdat we niet geleerd hebben dat 5 kilometer rustig wandelen ook goed genoeg is en dat 42 kilometer hardlopen echt niet voor iedereen
is weggelegd.
Als ik deze woorden zelf in de praktijk zou hebben gebracht, zou ik niet na 4 mislukte detacheringen en 3 mislukte vrijwilligersbanen
weer thuis zitten hoor.
Dus ik kan het rustig zeggen, ik weet er ALLES van.

bv. mijn Marokkaanse buuf (die van die herrie ja) heeft een aanrijding gehad, behoorlijk ernstig en nóg, terwijl ik zelf aan het
revalideren ben "hoor" ik mezelf vragen of ik voor haar nog boodschappen mee moet nemen, terwijl ze een man heeft en 4 kids die
kunnen fietsen. Het GEBEURT gewoon, al ben ik 'm steeds vaker vóór hoor, dat wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Cathy, het is ook eigenlijk van den gekke dat een vrouw met haar bijna 60 jaar nog een vijver gaat uitgraven van 13 mtr. Maar ja ik wil ook graag het gevoel blijven houden dat ik het nog allemaal kan, al gaat het vaak niet zo snel meer. Ik denk nog steeds "o dat doen we wel ff.

Hey kijk aan wie hebben we daar zeg. Hermie.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje dat is een bekend verschijnsel hoor, probeer het zelf ook af te bouwen om altijd maar voor iedereen te zorgen haha. Maar weet je aan de ene kant is het lastig maar aan de andere kant wil ik ook niet iemand worden die alleen maar aan zichzelf denkt. De balans vinden dat is moeilijk.

Nou Bol ben hier regelmatig hoor haha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En over dat "lui" zijn, ik MOET een paar uur per dag rusten, i.h.k.v. de revalidatie.
Maar ik HAAT lui zijn en ik HAAT mensen die overdag in hun nest liggen te rotten.
Dus doe ik het maar niet.
En wat gebeurt er dan? jankend bij de Huisarts, en weer aan de morfine, en spier-
ontspanners, omdat ik 24 uur per dag verrek van de pijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt helemaal. Aan mezelf denken is zo fout. Ik heb vroeger als kind altijd gevochten. Werd van alle scholen afgetrapt. Op mijn 14e de keuze gemaakt niet meer te vechten (ging af en toe toch nog wel de fout in hoor) maar goed te zijn voor anderen. Behulpzaam, lief, vergevingsgezind en ga zo maar door.
Die bewuste keuze die ik toen gemaakt heb, moet ik weer af bouwen. En inderdaad meer goed zijn voor mezelf. Maar mijn goed zijn voor anderen, daar haal ik mijn goed zijn voor mezelf vandaan. Kan iemand dit nog volgen?
Ben van anderen afhankelijk om goed te zijn voor mijzelf. Dat moet veranderen. Ik moet mezelf maar eens gewoon lief hebben zonder dat ik daar iemand voor nodig heb die in de shit zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
bolletje


Ben van anderen afhankelijk om goed te zijn voor mijzelf. Dat moet veranderen. Ik moet mezelf maar eens gewoon lief hebben zonder dat ik daar iemand voor nodig heb die in de shit zit.



Goed zo Bol :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan verschrikkelijk goed lui zijn. Vind het zelfs zalig om lui te zijn.
Slapen doe ik niet veel, maar zomaar van alles en niets doen des te meer.
Trouwens mijn therapeute heeft het me als concentratie-oefening opgegeven: wandel eens op je gemakkie, voel, luister, ruik & hoor, en niks anders.

Maar dat heeft geloof ik niet veel te maken met geen nee kunnen zeggen.

Zeg Dar, zou het je cursus zijn die beneden aan de trap ligt te wachten?

P.S. Houtje, is het zo een rotweer daar in het midden van het land? Ik ben net even naar binnen gekomen omdat ik zowat een opvlieger kreeg van de warmte.
O ja, die huishoudelijke vraag ging trouwens over een hardnekkige vlek, maar is geloof ik opgelost met soda.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marika dit vind ik ontzettend knap zeg. Nee zeggen betekent meer waarde hechten aan jouw innerlijke stemmetje.
Zonder smoes of gedraaikont er om heen. Goh m'n petje af voor je hoor. Ik moet dit nog leren maar ik ben altijd zo ontzettend bang dat ik daar een ander mee kwets of nog erger, dat ik niet meer aardig of lief gevonden wordt.
Maar ik ben toch wel een beetje veranderd hoor. Ben al bijna een mnd. niet meer bij mijn vriend geweest. Omdat ik mezelf belangrijker vind op dit moment. Soms voel ik het lijfelijk. De gedachten ik ben zelf belangrijk daar krijg ik ff een euforisch gevoel van. En das voor mij een teken dat dit gevoel sterker wordt. Ik mag het gevoel toe laten.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Marika ik lees nooit meis, alleen op het frum. Maar mijn vriend heeft Asperger, een vorm van autisme. Het is een heel erg moeilijk iemand die na zijn laatste operatie, in een bej. flat is gaan wonen. Daar is hij een keer gevallen en komt sinds die tijd, z'n bed niet meer uit. Het is iemand die heel erg in zijn eigen wereld leeft en die wereld bestaat uit klagen, veel mopperen en schelden op iedereen, en eigenlijk alleen maar ligt te vertellen hoe iemand anders het moet doen.
Das een beetje in het kort hoe mijn vriend is. Ik ken hem al zo'n 35 jaar. We hebben ongeveer 22 jaar een relatie en hij is vroeger mijn psycholoog geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi mensen,
na twee maanden afwezig te zijn geweest ben ik er weer.

Misschien dat er mensen zijn die me nog kennen? Ben inmiddels verhuisd en heb zelf een appartement. Het drankgebruik is zwaar afgenomen maar ik ben tot de ontdekking gekomen dat alcohol voor mij een manier is om met mijn onzekerheid om te gaan. Kennen jullie dit?

Dus als ik in een kroeg sta en ik voel me onzeker dan is de stap om een biertje te nemen veel en veel te groot en ga ik elke keer voor de bijl.

Nu heb ik dus van de arts refusal gekregen. Vanmorgen heb ik mijn laatste wijntje gehad. Ik heb gister twee flessen gekocht maar niet opgedronken om het "uit te vieren"

Morgenavond neem ik mijn eerste pilletje refusal. Maar mijn arts zei dat ik eigenlijk 48 uur alcoholvrij moest zijn voordat ik dit neem. Dit gaat niet meer lukken dus. Is 30 uur ook genoeg? Heb geen zin om meteen al de effecten te moeten voelen ;)

Vanavond zal ik wel wat meer op dit forum zijn want de komende 30 uur alcoholvrij maken me nu al zo angstig dat ik graag een slok zou nemen. Nouja tot zover mijn verhaal, het is warrig maar ik moet even wat van me af schrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom terug, Baklap. Je naam is wel zo ludiek dat ik me die nog herinner.
Maar mijn vraag is: waarom ga je dan naar de kroeg? Waarom zoek je geen bezigheden waarbij drank geen item is? Bijvoorbeeld sporten ofzo.
Met refusal heb ik verder geen ervaring.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...