Spring naar bijdragen

Maandag 21 juni 2010

will

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 513
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Is zo niwi, maar ik probeer en probeer. Ben zoekende als het ware, en ik weet dat als ik ten einde de zoektocht ben, en niets heeft echt geholpen, de antabuse op me wacht. Heb er gewoon bang van, ik, weet wat er dan gaat gebeuren. Ken mezelf veels te goed op dat vlak :$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doet me goed om te lezen Desi, je hebt het nu zo goed samen, ondanks de schaduw van de drank. Dat moet toch een flinke motivatie zijn, niet ?

Niwi, vraagje: heb jij ook vroeger eerst alles geprobeerd om gecontroleerd te drinken, of ineens de blok erop ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus als ik het goed begrijp heb je 3 jaar getracht om je verslaving de baas te worden ?
Proefdronk op antabus ?? Ja wadde,

Momenteel is het hier wel oké (denk ik toch). T kan er vrede mee nemen als het eens sporadisch gebeurd, maar ik ben zelf verre van content. Ik wil nog meer remmen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja, proefdronk.
om mijn goede wil te tonen dat ik er iets aan wilde doen....
Toen ik met het recept voor die antabus naar de apotheek moesten ze het bestellen...
heb toen gezegd...laat dan maar doen, want dan kan ik niet drinken...zo gemotiveerd was ik...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

Het is niet meer toereikend
De woorden hebben mij ingehaald

Ik voelde het al aankomen
Zelfs het forum

Computer stuk, deed niets
Na geduldig fröbelen dit

Ik doe domme dingen
Dat wil ik niet meer

Ik moet eruit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe echt mijn best. Mijn relatie is erg belangrijk voor me. Het belangrijkste samen met mijn 2 heerlijke dochters. :heart:

Heb me aangemeld voor de dagtherapie en zit te wachten op intake gesprek. Als ik wat meer structuur krijg dan is dat een stuk makkelijker voor mij. Dit is ook uit mijn Neuropsychologisch onderzoek gebleken. Ik schijn toch een klap gekregen te hebben van of tijdens de operatie van mijn hersenbloeding. Waardoor ik dingen anders moet aanpakken om het goed te doen. Dus ik ben iemand met een handleidig. Die moet ik dus eens goed door gaan nemen.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het meisje

Ben ik na jaren nog het kind gebleven
dat zich, door lente's toverlicht verblind,
liet vangen door de speelse voorjaarswind
als hoog boven haar hoofd de wolken dreven?

Ben ik nog steeds het argeloze kind
dat zich aan zon en wind kan overgeven?
Is het dezelfde band waarmee dit leven
mij aan een wereld vol geheimen bindt?

Weer laat ik door de voorjaarswind mij vangen,
weer dwaal ik als een kind door lentes land,
verblind van licht, met overbloosde wangen.

Maar 'k heb mijn onbevangenheid verpand-
diep in mij laait de vlam van het verlangen:
een vuur dat niet in kinderen ontbrandt.

© Hanny Michaelis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okay, ik zal er misschien ook wel komen, doch eerst andere stappen proberen. Soms voel ik me goed bezig, dan weer niet of minder. Mijn goal is om sporadisch te kunnen drinken, MET grenzen.

Desi, we hebben allemaal wel een soort handleiding denk ik, kwestie is om ze goed te kunnen lezen in de juiste taal. De één wat meer dan de andere hé. Ik vind dat je momenteel ijzersterk bezig bent. Houden zo !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil. Zat net te denken hé. Zou het mogelijk zijn dat jij ook verslaafd bent aan werken? Workaholic?
Dat dat nu zo veel spannningen met zich mee brengt dat je die wilt verdoven met Alcohol? Je bent altijd aan het werk. Verder is inderdaad wilskracht het enigste dat je moet hebben om te stoppen. Daar kan Refusal of Antabus goed bij helpen. Maar jij moet echt zelf de keuze maken om te stoppen. En je daar ook voor 100% voor inzetten. Wil je eigenlijk wel helemaal stoppen?
Af en toe drinken, zie ik bij jou eerlijk gezegd nog helemaal niet zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal.

Mooi gedicht Dhendro!

Ik meld me alleen maar even; moet vandaag echt in de benen om vanalles te gaan regelen.
Voor ieder een fijne dag gewenst..... met wat meer :rose: erbij!

xxx

...es kijken hoe het met mijn onbevangenheid staat vandaag.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor Tas:

(Ivm ernstige herkenning)

Je mankeert niets
We verzinnen maar wat

De laagjes eraf
Het hoofd doorzien

En nu?
Doe maar wat!
Het maakt niet uit

Dhendro, mooi!
Het meisje leeft nog!
Een vuur dat niet te doven valt

Ik moet gaan
Niet meer lezen
Het is er al

Suus: Gefeliciteerd!

Las ik nou dat de hulpverlener
aan je zat? Kick them!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi Dhendro.....

als een kleine aanvulling van Hannes Meinkema:

Ik ben mijn eigen moeder nu
ik geef mij wat ik nodig heb
ik zoek het water niet meer
op plaatsen waar ik zand
en stenen vind
en groei

{uit 't hoofd, dus weet niet of helemaal juist geciteerd}

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suus jarig ?? Happyyyyyyyyyyyyyy Birthdayyyyyyyyyyyy suus :moon:

Of heb ik me laten foppen door tas ?? :D

Bolletje, ik werk hard en veel, tot soms 's avonds laat. In de haven, in de zaak, met de computers, bij klanten thuis. I know, maar dat heb ik eigenlijk al heel mijn leven gedaan, van jongs af aan. Weekend werk, avondwerk, weekwerk. De laatste tijd probeer ik om af en toe de boog te ontspannen, soms met drinken, soms gewoon uit, weg van hier.
Ik heb idd bang van de antabus, want dan kan/mag ik niets meer drinken, en dat schrikt me af. Het ligt klaar, nog steeds, maar dient als noodgeval.
Ik wil nog niet stoppen, maar minderen, meer minderen dan ik tot hiertoe al doe. Nog meer minderen, en als het eens een keertje misloopt, niet te ver laten mislopen. De moeilijke weg dus. Is er hoop ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...