tapas Geplaatst 22 juni 2010 Rapport Geplaatst 22 juni 2010 Ik heb me hier in maart 2006 hier aangemeld omdat ik een probleem met alcohol had,Ik kon geen maat houden, nam me regelmatig voor 2 glaasjes te nemen maar dat liep meestal uit op 2 flessenToen ik me hier aanmeldde was het zo heerlijk om herkenning te vinden, te weten dat er meer mensen de strijd tegen drank voerden.maar langzaamaan ging ik toch weer af en toe drinken en ja, we weten het allemaal, de discussie komt hier regelmatig voorbij... kun je minderen???Ik kon niet minderen dus binnen een paar maanden zat ik weer op mijn oude niveauen misschien ging ik zelfs nog wel meer drinken uit schuldgevoel.Na anderhalf jaar weer drinken was ik het op een dag helemaal zatde zoveelste kater en ik haatte mezelf iedere dag meer, wat deed ik mezelf toch aan??22 juni 2007 was het, het weer was mooier dan vandaag, dat weet ik nog welik wist dat er nu iets moest gebeuren want dit wilde ik niet meerik was meer waard dan mijn afschuwelijke katers en mijn eenzame zuippartijenOpeens schoot me te binnen dat ik me ooit hier had aangemeld... zou ik nog geregistreerd staan?durfde ik met de billen bloot weer terug te komen??schoorvoetend kwam ik hier binnen, zou ik hier nog mensen kennen?zullen ze kwaad op me zijn dat ik ze in de steek gelaten heb en weer ben gaan drinken?Binnen no time had ik een reactie, het was Houtje die ik nog kende van het beginEr waren nog meer bekenden en het was thuiskomen hier, in een warm bad.Daarna begon de strijd, na 2 weken vond ik dat ik wel weer 2 biertjes kon drinken en een maand later nog eensdat ging goed tot ik in november op een feestje was, ik me ontzettend rot voelde (want als je niet meer drinkt voel je des te meer)ik nam me voor om 2 biertjes te drinken.... affijn, moet ik nog verder gaan?ze hebben me sochtends zo ongeveer het huis uit moeten gooien en zwalkend met de fiets en de hond in mijn bak ging ik naar huisik heb een kater gehad die minstens een week heeft geduurd met de schaamte er bijToen was het klaar, dit wilde ik niet meer, dat wist ik nu zeker, punt er achter.Inmiddels zijn we 3 jaar verder.Op een paar slokken champagne na heb ik niet meer gedronkenMijn leven is behoorlijk veranderd, minder conflicten op mijn werk ik kan beter mijn grenzen aangevenik zet stappen die ik niet eerder had durven zettenik voel mijn gevoelens weer puur zoals ze zijn en ik leer dat ik er mee kan dealen nuchterdat de wereld niet vergaat als ik boos bendat ik er ook mag zijn als mensen kritiek op me hebbendat ik fouten mag makenen dat ik allang okee ben zoals ik ben.Toch zit er ook nog een boel oud zeer merk ik, en zeker zonder drank komt dat dan weer bovendrijvenmaar daar heb ik nu weer gerichte hulp bij gevraagdnu kan het ook, nu is de ruimte daar ook voor.Ik ben nu zo ver dat drank niet meer bij mijn leven hoortIk hoef niet meer en ben er klaar mee.Zoals jullie merken schrijf ik hier niet zo vaak meer en kan ik het niet meer bijbeneneen goed teken voor mij, ik doe het met losse handenIk steek de tijd en aandacht nu steeds meer in mezelfIk wil iedereen op het forum, van toen en nu, bedankenwant zonder jullie weet ik niet of het me gelukt wasDoordat hier altijd een luisterend oor was of ondersteuning als ik het niet zag zitten.elk moment van de dagmaar ook doordat ik weer anderen kon helpen als het niet goed ging en daar ook weer eigenwaarde uit haaldedoordat ik hier mocht oefenen met boosheid en irritatie en aandacht vragendankzij jullie.BEDANKT DAARVOOR!!Ik ben blij dat ik hier op 22 juni 2007 weer binnen ben komen wandelenIk wens iedereen een goede toekomst toe!!!en... vandaag drink ik niet, doen jullie weer met me mee??
Mai Geplaatst 22 juni 2010 Rapport Geplaatst 22 juni 2010 Tapas! Wat fijn dat je even je neus om de hoek steektEn te horen dat het nog steeds zo goed metje gaat!Als ik aan Tapas denk, denk ik aan verse munttheeen tapas natuurlijk en je mooie foto'sGroet
blondie6173 Geplaatst 22 juni 2010 Rapport Geplaatst 22 juni 2010 Kijk Tapas,Aan dit soort berichtjes trek ik me dus op...Mooi hoor, zoals je alles verwoord...Al ben ik er nog lang niet, zal je uiteenzetting met me meenemen in gedachten !!! blondie
tapas Geplaatst 22 juni 2010 Auteur Rapport Geplaatst 22 juni 2010 Marjo, fijn om je te lezen, hoe is het met jou?haha ja die meeting dat ik een halve struik munt mee had genomen!!Blondie, als je gewoon 'vandaag' niet drinkt en dat vol blijft houden komen de veranderingen vanzelfje moet toch iets met al die emoties die je normaal wegdrinktzie het als een avontuurlijke reis en wees er nieuwsgierig naarMarieke, hoe is het nu met je zoon? heb je hem al een ultimatum gesteld?voor veranderingen moet je in actie komen, ze gebeuren niet vanzelf ik moet nu de deur uit maar lees later vandaag weerfijn om van jullie te horen!
witte Geplaatst 22 juni 2010 Rapport Geplaatst 22 juni 2010 Tapas wat heerlijk voor je!!!Wat een mooi beschreven terugblik.Ik ben blij dat het zo goed met je gaat.Hopelijk inspireert jou verhaal vele van ons.Mij tenminste wel...Het gaat je goed en veel succes in de toekomsten bedankt voor al je mooie berichten die ik vanje heb mogen lezen.So Long Lady!!!!!
lady jane Geplaatst 22 juni 2010 Rapport Geplaatst 22 juni 2010 Tapas,recht zo die gaat kanjeren een knuf voor die Taps op 4 poten!
Choice Geplaatst 24 juni 2010 Rapport Geplaatst 24 juni 2010 echt goed van je! maar blijf alert. ik heb ook jaren niet gedronken en dacht er eigenlijk niet eens meer aan. tot het duiveltje op mijn schouder weer even de overhand kreeg. en meteen was het weer helemaal mis. nu moet ik de draad weer oppakken. ik weet hoe het leven kan zijn. zonder drank. en dat leven wil ik weer gaan leven.
tapas Geplaatst 24 juni 2010 Auteur Rapport Geplaatst 24 juni 2010 Bambam.. droog vanaf 3 januari 2008 Choice, ik ben me dat terdege bewust maar ik merk dat er inmiddels zoveel aan het veranderen is dat de kans steeds kleiner gaat wordenIk dronk omdat ik mijn gevoel niet kon toelatendaar ben ik dan ook mee aan de slag gegaan en nu merk ik dat het niet meer nodig isdat ik het eigenlijk prettiger vind om gewoon te voelen wat er isen dat het wegdrinken en de kater de volgende dag mijn gevoelens alleen nog maar uitvergrootte.dan haatte ik mezelf zo enorm en dat wil ik dus niet meer voelen Ik ben geen stapper en geen feestvierder dus dat maakt het ook makkelijker, drank was voor mij echt voornamelijk zelfmedicatieen om me staande te houden als ik wel ging stappen of feestenIk dronk ook niet dagelijks maar als ik het mocht van mezelf dan was het zo grenzeloosdenken het bij 1 a 2 glaasjes te kunnen houden en blij zijn als ik het bij 2 flessen houd uiteindelijkdronken allerlei mails versturen waar ik de volgende dag weer enorm veel spijt van had.Nee, dit bevalt me echt zoveel beterdan maar liever een saai leven en mijn uitdagingen op andere terreinen zoekenIk denk dan ook niet dat ik ooit weer terug wil naar die drankdagen, ik ben meer waard dan al die zelfkwelling die ik mezelf aan deed.en dat wil ik graag zo houden
alaine Geplaatst 24 juni 2010 Rapport Geplaatst 24 juni 2010 Mooi verwoord Tapas!En wat fijn om te lezen hoe je de controle weer terug hebt.Dat met losse handen herken ik; het gaat steeds gemakkelijker.En met emoties voelen is ook niets mis.Liever die vandaag het hoofd biedendan er morgen weer mee geconfronteerd te wordenen overmorgen weer...en de dag erna...Ik had niet gedacht dat het leven er zoveel zuiverder op zou worden.En dat mijn eigenwaarde er zo van zou groeien.Maar ik geniet ervan.Chapeau!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden