Spring naar bijdragen

Woensdag 30 juni

Madelief

Aanbevolen berichten

Ja ik drink nu, zoals ik eigenlijk dagelijks doe. Ik begin s'ochtends al om het beven tegen te gaan. Maar het is net of ik me vandaag nog rotter voel dan anders. Misschien omdat ik jullie veelal positieve verhalen lees, dat is nog zo ver weg voor mij!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 336
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Madelief,

als eerste welkom hier!

was het een belangrijke afspraak?

als ik het goed heb begrepen drink je op dit moment zoveel dat het niet verstandig is om cold turkey te gaan. maar dan zal je wel een stappenplan nodig hebben om af te bouwen.

weet je al hoe je dat gaat doen?
ga je het alleen doen, of krijg je hulp daarbij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen, nog niet bijgelezen, maar als ik zo katertje verzuipen lees
moet ik wel lachen, mijn kater jaagt mijn B&B weg met zijn vreselijke urinelucht.
Ik weet niet of hij een concurrent wil verjagen of een kat wil verleiden, maar ik
krijg het niet weg en kan me niet voorstellen dat dit bevorderend werkt voor zijn
(gecastreerd) liefdesleven. Alle tips zijn welkom.
Sorry Madelief, niet lllig bedoeld naar jouw situatie hoor, ik ga eerst even bijlezen nu!:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer dit eens madeliefje..

Drink een beetje tegen het beven. Kan me voorstellen dat dat geen prettig gevoel is..Denk dat plots stoppen voor jou ook niet zo gezond is aangezien er heel wat binnengaat op een dag.
Probeer daarna een stukje te gaan wandelen ofzo..het beven komt heus terug, als het dan niet gaat drink je weer een beetje.
Ik ben echt geen expert en weet niet of ik je goede raad geef maar probeer enkel vandaag eens te drinken enkel om het beven tegen te gaan en niet om die 3 flessen te halen. Als je van 3 flessen naar 2 of zelfs 2,5 gaat is het toch al iets niet? Probeer je lichaam langszaam voor te bereiden op minder..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madelief : Wij zijn ook geweest waar jij nu bent hoor !!!
We zitten hier allemaal met hetzelfde probleem en zijn allemaal op hetzelfde punt begonnen waar jij nu staat...
Herken het gevoel toen ik het eerst hier kwam, maar er is hoop hoor en geloof zekers dat jij die rotdrank kan overwinnen !!!
Als het ons lukt, lukt het jou ook :sun:

Heb je de drank al weggekieperd ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thnx Tas
Hier heb ik ook wat aan... Poezen van mij urineren ook bij mij op de vloerbedekking, mede door de angst voor de najagende honden !!!
Zijn gelukkig met name buiten, maar als ze binnen zijn kunnen ze op de een of andere manier die kattenbak niet meer vinden:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dettol Tas, dat is waar ik naar zocht,
zat erg ver weg in mijn hersenspan, thnx.

Madelief is er niemand die je nu kunt bellen?
Die eerste keer doorbreken van je patoon om overdag al te drinken
moet toch een keer komen. waarom nu niet!
Het gaat over dat trillen en daarna ben je trots op jezelf, dat is ook
goed voor je zelfvertrouwen meid, ik gun je dat zo!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bor,

even rechtop de stoel gaan zitten
rug recht en je voeten stevig op de grond
eerst even rustig doorademen
en dan even jezelf voelen, even bewust worden van jezelf
gewoon rustig en diep door blijven ademen
en dan rustig bedenken wat voor jou belangrijk is

en dat is geen borrel
:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee borretje, je doet het niet!!! Het zal je geraden zijn ook!! Want sterk zou je overkomen maar niet echt ruiken ;)
En je hebt het ook niet nodig..het komt wel goed. Heb je niet iets dat je kan kalmeren ofzo? Zodat je niet totaal opgefokt er naartoe gaat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lief Madeliefje, je zeurt niet meis, je deelt. En alle begin is moeilijk. Verwacht niet meteen resultaat je bent net begonnen met in te zien dat drank voor jou niet is weg gelegd. Het stoppen komt wel, je bent er mee bezig en dat lukt niet bij iedereen meteen. Probeer zoveel mogelijk te schrijven en te vertellen. Blijf contact houden met ons en wij kunnen je helpen.
Weet je dat er een draadje is bij Thema's waarin je je neg. ervaringen met drank, op kunt schrijven? En dan m.n. wat en hoe je je voelt. Ik zal het eens naar boven halen. Misschien kun je daar iets schrijven.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Caro : Die van jou is ook een scheetje, maar dat heb ik je vast al eens gezegd.
Lach me ook altijd rot om die avontuurtjes van jullie, wat een boef is het toch ;)
Struikrover, je had geen betere naam uit kunnen zoeken !!!

Die voorste Boots is een Heidewachtel, een jachthond bekent om het jagen op eenden, maar muizen vind ie ook super !!! Muis is ook een verboden woord nu in huis want als je dat zegt gaat ie overal zoeken !!! :D

De achterste Jimi is een kruising bordercollie/hollandse herder en samen halen ze nu na 1 dag al zoveel kattekwaad uit dat ik me soms afvraag waar ik aan begonnen ben ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik zal proberen het uit te stellen nu! En als ik alle drank door de gootsteen zou moeten kieperen ben ik wel een dag bezig! We hebben een complete wijnkelder, op zolder dan. Mijn partner drinkt namelijk zelf ook, maar niet in de mate waarin ik drink, hij is een echte wijnliefhebber. Dus dat is weer een extra probleem..... Zou ik ruzie krijgen als ik zijn goede wijn weggooi! Maar lief van jullie allen dat er zo meegedacht word! Echt het doet me erg goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Borretje, jij hebt die drank ECHT niet nodig hoor om er goed uit te zien, of gerustgesteld. Dat is alleen maar een idee, dat zich nestelt in je hoofdje. Laat je niet vangen en laat maar eens even zien wie er nu feitleijk AdB is ?? Jij of de alcohol. Ga ervoor, het zal zijn vruchten werpen ;)

Madeliefje, meid, ik vind de raad van fleur beregoed. Bouw langzaam af, drink er sloten water tussen aub !!
Spreek iemand in vertrouwen, of blijf hier komen. Ik vind je eerlijkheid overweldigend mooi en zegt veel van de goede persoon die in je zit. Kop op meisje, je kan het hoor, er is niets verloren, maar jij moet ook een beetje helpen. Een klein beetje maar en je zal zien wat voor een sneeuwbaleffect je ermee kan bereiken !!!

Caro, je verhaal doet me wat, ik kan het me zo voorstellen. Vanmorgen was het weeral opnieuw van datte, elke keer weer dezelfde verwijten, dezelfde woorden, etc etc. Ik word er moedeloos van, doch op het einde toch dat heel kleine lichtpuntje van haar. Only time wil tell, dankjewel (hé dat rijmt) ;)

Fleurtje, VM is daar een beetje vroeger, dus de kans dat we al samen op een terrasje zit is reëel. Ik hou je in de gaten hoor ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madeliefje ik heb het draadje naar boven gehaald bij thema's rond om alcohol. Schrijf daar je verhaal als je dat wilt. Dan kun je altijd terug kijken hoe je je voelt als je drinkt. Ook is het belangrijk dat je, dadelijk wanneer je droog staat, kunt kijken hoe je was.
En geloof me lieverd, het gaat je lukken hoor, je bent er al mee bezig en dat is een groot compliment waard.:heart: Een dikke knuffel, en een verituele arm om je heen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...