bolletje Geplaatst 1 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2010 Dhendro wat een ontzettend verdrietig bericht zeg. Ik weet nietzo goed wat hierop te antwoorden maar wens je heel veel sterkte toe. Ik hoop dat het kind gauw hersteld. Soms zie je dat dan de ogen dan pas open gaan en er iets aan gedaan kan worden. Ik hoop dat je je goed kan houden. Dikke knuffel voor jou Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
geertjegeert Geplaatst 1 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2010 Dhendro,Wat een triest bericht. Ook ik weet niet wat te zeggen enkel dan: sterkte!Liefs, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2010 Wil wat verdrietig zeg. Zeker nu je zo goed bezig bent. Soms is het zo dat niet alleen de drank aanleiding is om uit elkaar te gaan maar dat die gedachten al langer spelen. Vaak zie je na zo'n 20 jaar huwelijk, het boek uitgelezen is. Het huwelijk wordt dan saai en er is niets leuks meer, en het is meer last dan vreugde.Misschien zou je kunnen vragen wat jij er aan kunt doen om het weer goed te laten lopen. Wat zijn haar wensen. Wat zouden jullie kunnen veranderen waardoor het huwelijk weer spannend kan worden.Heeft ze dan zo weinig vrijheid?En belangrijk is, heeft zij nog zin om het huwelijk goed te laten verlopen? Als ze dat zelf niet meer wil, kun je van alles proberen maar dan wordt het toch erg moeilijk.Ik ga ff boodschappen doen maar ben zo weer terug hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 1 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2010 Het is ok Ik ga ff naar buiten.Wil: succes vanmiddag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 1 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2010 Ook al ben je nu buiten, wil je toch ff sterkte wensen Dhen:present:Weet je wat ik nou zo een vreemd fenomeen vind.Dat partners het lijken op te geven als alcies besluiten te stoppen met drinken.Zitten ze eerst 20 jaar aan een alcie vast en ondernemen ze niksen wanneer de stap gezet is dat de drank de deur uit gaatdan komen ze in opstand.Caro had gister ook zo een verhaal op de draadIk kan zelf wel heel veel oorzaken verzinnen, waarom dat zo is,maar ik vind het intressanter om van jullie zelf te horen (bij wie dat speelt zo een boze partner), wat daar de reden van kan zijn, in jullie eigen geval.Oh ja dit geldt natuurlijk alleen voor wie er iets over kwijt wil..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 1 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2010 21 jaar.In elk leven komen mensen hun moeilijkheden tegen.Dat is niet te verhinderen.Ook met eigen kinderen kun je hebben dat alle tegenslag onverdragelijk lijkt.Ook zij hebben hun pad te gaan.Psychisch lijden. En soms gaat dat zover dat iemand gericht of vanuit de paniek zoietsingrijpends doet.Een paar maal heb ik suïcides meegemaakt, geslaagde. Ook 1 maal dichtbij. Dat is zóhartverscheurend. Want je gaat zelf ook een stukje mee die hel in. (voor zover dat uberhaupt kan natuurlijk) Het zet je leven volstrekt op zijn kop. En kost veel tijd om te slijten.Is besmettelijk bovendien. Ik geloofde dat nooit zo, maar het werkt wel zo.Het is daarom zo enorm van belang dat we liever worden voor elkaar en oprechte aandacht hebben.Want in de kleine dingen zit het vaak. Niemand wil zich zo alleen voelen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 1 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2010 WilrijkIk heb een vraag voor jeWat ga je nu doen als je hevige trek krijgt ??Maak een plan ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 1 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2010 Lekker geslapenFit wakker door mn energiebom van gisterVandaag ga ik naar mn zuipvriendin, taart eten. Ik voel me er sterk genoeg voor, en ik denk dat zij haar glas ook wel laat staan. Zo niet ook niet erg want ik moet er niet aan denken morgen wakker te worden met een kater. Dat helpt, mn concentratie richten op de volgende dag. Het heeft wel lang geduurd voor dat goed lukte. Taart dus. Heerlijk haar te zien. We hebben een hoop bij te kletsen. Overigens was de laatste zuippartij 8 maanden geleden met haar....Dat je het even weet... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 1 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2010 Witte, ik vind dat ook interessant.Op de 1e plaats moet de partner goed snappen wat de functie is van A voor jou, mij dus. Als er begrip is voor hoe ik in elkaar steek, en er voldoende mededogen is, dan kan mijn partner een eind mee.Mijn vriend begreep er in het begin helemaal niets van. Zo gezellig werd ik immers van een wijntje of wat! Tot de 1e aanvaringen kwamen; toen werd het al minder leuk. Ook weer veel over gepraat. Ook over de bijverschijnselen van het afbouwen, de smoezen, de redenen om toch 2 glaasjes te drinken, het stagneren. Slapeloosheid, geen drank in huis maar dan toch wat van zijn jenever pikken....Hij kent me inmiddels en heeft mededogen. En soms vind ie me vervelend en zegt dat. In elk geval wordt hem het proces duidelijker. Hij ziet waar het hem op vast zit. En zolang als ik minder drink en mijn best doe is het hem goed. Hij kan me dus best goed 'laten'.... is er van overtuigd dat alles heel veel met vertrouwen te maken heeft.Al te grote stress, zoals die er al heel lang was hier, proberen we nu te relativeren en ook wat los te laten. Dingen niet groter te maken dan ze al zijn.A is bij alles een aardig symbool, maar als zodanig niet de werkelijke oorzaak van relatiestress; het gaat echt om diepere patronen. Ik betrek hem veel bij wat me bezig houdt; vertel hem ook vaak over het forum. Daarnaast is hij degene die me spiegelt met hoe ik bezig ben: te hard werken, niet geaard zijn, en neemt me mee een dagje weg om te ontspannen. Ik heb heel veel veiligheid nodig en die probeert hij me te bieden, steeds vaker (hetgeen in kleine dingen zit). Daarbij weet ik dat alles een grens heeft. Hij ook. Maar bij ons is vertrouwen het sleutelwoord.En als ik mijn vertrouwen opgeef wordt het voor hem ook veel moeilijker.....We kennen elkaar pas weer 2,5 jaar, na 31 jaar uit beeld te zijn geweest (vroegere liefde) en misschien scheelt dat wel een boel?Na 20 jaar huwelijk is er wellicht ook al heel veel gedoofd? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 1 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2010 Cathy en witte, ik ga hier nog uitgebreid op terugkomen, misschien zelfs een draadje voor oprichten, want het is dus blijkbaar niet bij mij alleen.Woman, geen plan, ik kan niet meer drinken, punt uit ! Nu ben ik echt weg, de laatste kans aanpakken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 1 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2010 Wil, ga het maar niet forceren.Wees realistisch en zeg haar gewoon: okee, zover is het nu gekomen. En wat nu? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 1 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2010 Jetset,het doet me goed wat je zegt: geen wonden hoeven likken; kop weer omhoog.Ja het is zó waardevol om je zo te voelen! Ikzelf ben nog wat somber tegen stappen aan het aanhikken. Hangen.Ik hoop dat frisse gevoel ook snel weer terug te hebben.Wat mij helpt is s'avonds vroeger naar bed.Bij het forum hangen tot laat werkt voor mij averechts.Wil iemand mij daar aan helpen herinneren als ik 's avonds laat op het forum ben?Dat zal wel confronterend zijn. Toch ook noodzakelijk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 1 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2010 Goejemorgen allemaal.Heb geprobeerd het meeste bij te lezen van de afgelopen dagen. 't is heel wat Poehhh. en dat met deze hitte.@Madelief: sterkte@Borretje ben bij je in gedachte ,hou je sterk.@Dhendro: Ook sterkte, 't is verschrikkelijk en ook nog met een kind.@Wilrijk: Wat rot om te horen over je vrouw. Ik kan me er wel het een en ander bij voorstellen.Mijn partner kan me op het moment ook wel killen na dinsdagavond. Het vertrouwen is 0,0. Zal het toch weer moeten opbouwen.Heb gisteren weer tegen mezelf gezegd dat het niet meer kan en gisteren weer opnieuw begonnen Ben het nu ook zeker van plan maar geloven doet hij het toch niet en begrijpelijk. Ik wou dat ik het verleden kon afsluiten en opnieuw beginnen. Van voren af aan en dan helemaal goed. Ik bezorg hem zoveel zorgen dat hijzelf niet meer vooruitkomt niet in zijn werk en niet in zijn muzikale ontwikkeling. Dit gaat me erg aan t hart en zal alles op alles gaan zetten. Doen we het samen Wil? Ondanks alle tegens? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 1 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2010 Ik refereerde aan iemand die het getal 20 noemde. (weet niet of dat over Wil ging?)Natuurlijk kan het ook wél goedgaan. Zoals bij jou.Fijn PP, dat is een kostbaar geschenk, een goede relatie!!En idd het bespreekbaar maken! = zó belangrijk. Dus ook naar je eigen gedragdurven kijken en dat benoemen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 1 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2010 Desi: ik heb je in een wiebelfase ook wel eens gelezen. Dan ben je vrij hardnekkig. Dat vind ik moeilijk om te zien. Dat moet het voor een partner ook zijn.Vertrouwen is zo kostbaar.Wish you all the strenght you need Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2010 Moghu Dees. Jij slikt toch ook Atabus? Of ben je daar mee gestopt? We hebben een packt af gesloten Wil, Igor en ik. doe jij ook mee? Twee x in de week een Antabus. Op Maandag en Donderdag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 1 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2010 PP, emotions kunnen ook veel rommeligheid geven in berichten.Veel prikkels.Als ik veel emotions zie in een bericht lees ik er sneller door of sla het over.Dus wat mij betreft: niet erg als je er zuinig mee bent.Een beetje meer uitleg geeft toch niks? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 1 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2010 Mooie verhalen van jullie dames.Wat kan er veel voorkomen uit zorgen voor...Geen drank zet de boel dus net zo op zn kop als wel drank, zoiets??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PROUD2BME Geplaatst 1 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2010 Bollie:heart:HELLUP!!!!!Er zit hier een heel klein duifje voor m,n deur!Wat moet ik er nou mee?Kan niet vliegen niks vlgens mij.Moeder zit op het dak te roeken de hele ochtend!Enne..........EKS!Dankzij jou advis.....lig ik in de tuin en laat ik de strijk voor wat hij is vandaag! hihi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 1 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2010 Jet, bedoel je wandelen?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 1 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2010 Ik geloof dat ECHT contact en intimiteit best heel spannend is Jet, en dat je de spanning met A lekker weghoudt en niet onder ogen komt wat je onder ogen komen moet.Dus je moet opnieuw kwetsbaar durven zijn.Da's eng. Heel eng.Wanneer een partner dat weet/voelt en dingen gaat missen.... tja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PROUD2BME Geplaatst 1 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2010 ik lees zo even of je antwoord hebt gtegeven Bol,Moet snel de kleintjes van school halen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 1 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2010 Ik vind de drempel om alleen te gaan wandelen of fietsen heel hoog.Al 4 dagen staat de fiets klaar, zorgvuldig geolied en opgepompt door vriend.Deze huismus gaat liever in de tuin wat doen, veilig en beschut.... pffMaar je weet maar nooit. Misschien straks?Ga nu wat doen hoor! Moet!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 1 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2010 Ik ben dr vandoor.Ik lees vanavond wel of er nog meer antwoorden zijn.Fijne dag allemaalLaterzzzzzzz Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 1 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2010 Boll. Ik zit vast aan maandag/woensdag en vrijdag doordat ik dat bij de GGZ doe. Maar ik doe weer mee.Blijf dit ook doen als ik aan de dagtherapie begin heb ik afgesproken bij de intake.Ze hebben me overtuigd dat dit beter voor mij is dan drinken. (Ik was er op tegen om weer medicijnen bij te slikken) Beter een pilletje meer dan 10 jaar korter leven! De datum dat ik begin is nog niet bekend. Wel de duur. 17 weken, 3 dagen in de week. Ik kijk er op een bepaalde manier naar uit. Alleen je huishouden om handen te hebben is niks voor mij en maakt het extra moeilijk voor mij. Maar ik kan niet anders, werken is er voorlopig nu ook niet meer bij.Ik doe weer mee! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden