blondie6173 Geplaatst 5 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2010 Suus, hoeft ook niet bij te lezen!!!Orde van de dag zal ik maar zeggen;)Aan allen : Heb me weer bijeengeraapt... puzzelstukjes passen nog niet overal, maar ga weer verder....Huilbui heeft wel opgelucht moet ik zeggen !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 5 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2010 En nu ga ik douchen om af te koelen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
suusje777 Geplaatst 5 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2010 Oh jee Blondie, als ik niet hoef bij te lezen dan staat er vast wat negatiefs haha. Zit ff een beetje in zak en as,mijn beste vriendin valt in een keer over mijn voormalig alcoholgebruik en dat komt harder aan dan ik dacht!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
geertjegeert Geplaatst 5 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2010 Dag allemaal,Even een berichtje van mij. Heb niet voldoende energie om alles te lezen laat staan te reageren.Hier gaat het goed wat niet-drinken betreft.Vrijdagmiddag even een kleine uitglijder maar gelukkig niet doorgedronken en verder weer droog.Wel steekt weer, net als in december/januari ll., de vermoeidheid de kop op.Vermoeidheid gepaard met verdrietgevoelens en huilbuien.Waarom dat allemaal is weet ik niet, mijn leven ziet er eigenlijk heel prima uit. Eigenlijk zou ik gewoon geen probleem moeten hebben maar het is er wel.Ik moet nu weer stoppen, ik weet gewoon niets meer te zeggen, het kan me nu ook niets schelen, what ever, na mij de zondvloed, traan, boos, gelaten, tot later weer, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 5 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2010 P.P. Ik bedoel het meer in de zin van, als je homo bent of een erge ziekte hebt, kunnen Moslims het vaak zien als straf van God, en niet zozeer als een ongezonde manier van leven. Neem Aids. Terwijl wij meer denken in de zin van ongezond geleeft te hebben.Ben je homo dan is dat zo. Maar dat bedoel ik meer te zeggen. Moslims denken heel anders over dingen.Daarmee keur ik geen Moslim af hoor. Verre van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
suusje777 Geplaatst 5 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2010 Geertje lucht je hart!!! Blondy mn oren flapperen ervan, Hou de goede gedachten hoog hoor X Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kore Geplaatst 5 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2010 Wil,het zou jammer zijn als je om Fleurtje zou afhaken,je dient in de eerste plaats solidair te zijnmet jezelf en de reden waarom je hier bent,Wat Marjo schrijft: dat het bedoeld is als introspectieen een mate van afstand nemenkan ik me goed voorstellen,Zelf leg ik mijzelf die ban vaak op,door alleen mee te lezen, niet te schrijven,je moet anders zo snel reageren,dat je [ik] later wel eens denkt:hoe heb ik dat kunnen schrijven?Ik leer vaak veel meer over mijzelfdoor alleen maar mee te lezen.We zitten hier allemaal voor onszelf,dat iemand anders soms steun kan hebben aan jouw inbrengis mooi meegenomen, meer ook niet.Neemt niet weg dat ik Fleurtje een hele toffe meid vind!!Maar ik heb ook wel vertrouwen in de deskundigheid van Tactive. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 5 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2010 Goedemorgen allemaal,Ik ben weer terug van de vakantie en we hebben het heerlijk gehad.Ben lekker uitgerust.Ik heb niet teruggelezen want twee weken teruglezen is niet te doen.Hoop dat met iedereen alles goed is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 5 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2010 Hoi KoreIk heb het weggehaaldHet zou gelezen kunnen wordenals anti, zo was het niet bedoeldBovendien een tikje ondoordachtWant herstellende Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 5 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2010 Hé die Em:present:Wat fijn dat je weer terug bent lieverd. Heb je een fijne vakantie gehad? Ben je lekker uitgerust nu?Nee natuurlijk kan je geen 14 dagen terug lezen maar dat is ook niet zo belangrijk. Vertel vertel, hoe is het gegaan?Goeie morgen Kore en Marjo:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kore Geplaatst 5 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2010 Welkom terug Emmaroos!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 5 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2010 MMMMM... Ga eef mn tuin in... Kalmeert mij... Piek zo af en toe nog effe langs... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kore Geplaatst 5 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2010 Marjo,ja ik zag het,ik heb het juist als positief en weldoordacht ervaren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 5 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2010 Emmaroos !!! Je bent gemist schat !!! Maar blij om te horen dat je een lekkere vakantie hebt gehad............welkom back !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 5 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2010 Hey Emma, wat goed je weer terugbent. Je hebt het schitterend gehad hoop ik ?? Vertel ?Welkom terug hoor Kore en PP, als ik dit zie bij iemand (of ze nu fleur heet of anders) dan kan ik steigeren en schrijf ik zoals ik denk. That's who i am. Ik weet best wel dat tactive een gezonde organisatie is, heb er genoeg opzoekingen naar gedaan, maar er moet niet overdreven worden vind ik. Ik weet best dat fleur al eens cru overkomt, fleur zou fleur niet zijn, en een tikje is misschien op zijn plaats geweest, maar een ban ?? Komaan hé seg, zijn we hier met volwassen mensen of niet ??De boosheid is voor haar nu plaats aan het maken door verdriet, en ze kan nog wel meelezen. Ben gedouched, maar het draait nog stevig hoor vanbinnen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 5 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2010 Suus, herken het wel, al heb ik weinig vrienden... Geen eigenlijk !!!Maar familie/zussen die over je heen vallen..pffffffffffffff Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kore Geplaatst 5 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2010 Bolletje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 5 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2010 Goedemorgn frummers.Ik ben nog niet bijgelezen van het week-end.Het week-end was druk en heb geen tijd gehad om mee te frummen.Gisteravond hebben we een BB gehouden met vrienden. Bere gezellig en lekker. wel heb ik meegedronken.(Met mate). Voor vandaag heb ik me voorgenomen dit niet meer te doen en het eerste doel is tot mijn verjaardag. Ik weet dat het niet goed is om zover vooruit te kijken maar toch heb ik dit besloten.Ook ga ik vanaf volgende week dinsdag naar de AA.Ik heb me wel de hele tijd afgevraagd hoe het met Borretje is afgelopen vrijdag. Hoop toch zo erg op een goede afloop! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 5 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2010 En nu echt mn tuin in... in de regen, maar dat koelt lekker af... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 5 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2010 Heel goed hoor Bol, het was een heel mooi eiland.Niet dat het een tweede vakantie waard is maar wel erg mooi allemaal.Het was ontspannend, we hebben veel gezien en de tweede week werd het weer ook heerlijk, de eerste week onweer en regen gehad.Dus ja, heerlijk allemaal.deze week alweer veel te doen, vrijdag gaat dochter trouwen en ik moet veel in het ziekenhuis zijn dus, we zijn er weer.Met jou ook alles hoed Bol? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 5 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2010 Wil, ben je er achter gekomen hoelang Fleurie een ban heeft? Of is dat niet te achterhalen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 5 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2010 quote: Originally posted by: geertjegeertDag allemaal, Even een berichtje van mij. Heb niet voldoende energie om alles te lezen laat staan te reageren. Hier gaat het goed wat niet-drinken betreft. Vrijdagmiddag even een kleine uitglijder maar gelukkig niet doorgedronken en verder weer droog. Wel steekt weer, net als in december/januari ll., de vermoeidheid de kop op. Vermoeidheid gepaard met verdrietgevoelens en huilbuien. Waarom dat allemaal is weet ik niet, mijn leven ziet er eigenlijk heel prima uit. Eigenlijk zou ik gewoon geen probleem moeten hebben maar het is er wel. Ik moet nu weer stoppen, ik weet gewoon niets meer te zeggen, het kan me nu ook niets schelen, what ever, na mij de zondvloed, traan, boos, gelaten, tot later weer, Lieve GG,Dit is het meest normale dat je kan hebben als je stopt met drinken.Ja sorry dat ik er even tussen val, maar ik vind het belangrijk,om te zeggen dat als je de beschermende deken van alcohol niet meerhebt, je al je diepere emoties zult tegenkomen, die je had verstopt om ze niet te voelen.Verdriet, woede, wij mensen vinden zeg maar "vinden" dat we gelukkig moetenzijn, en als we ons leven objectief beschouwen moeten we dat ook (van onszelf).Tóch kun je met een leven dat er oké uitziet, als méns nog steeds verdriethebben, ongelukkig zijn, eenzaam zijn, etc.In het algemeen in het eerste jaar of zeg maar de eerste periode van niet-drinken ben je bezig met het weglaten van de drank.Daarna komt de confrontatie! Het is net een uit die je aan het afpellen bent,steeds een dieper laagje kom je tegen dat je had weggestopt.Laat die emoties maar toe, ze zijn oprecht en eerlijk.Mén ik heb wat afgejankt, en nóg, maar het mag nu van mezelf.Ik mag er zijn met verdriet en andere emoties.Dat wens ik je toe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 5 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2010 ier alles oké Em. Heerlijk dat je zo genoten hebt meis. Dan kun je er voorlopig weer tegen.Dees, ik begrijp nog steeds niet dat je kunt gaan drinken als je Antabus slikt. Hoe kan dat nou? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kore Geplaatst 5 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2010 Ja wil, dat herken ik,ik word [werd?] ook veel sneller boos als het om iemand anders gingdan als het mijzelf betreft.Fleurtje ook, trouwens!Fleur, als je dit leest:probeer om het niet als een straf te zien,maar als rust voor jezelf.Liefs Kore Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 5 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2010 Bolletje, dat weet ze zelf nog niet. Men gaat zich vandaag daar over beraadslagen !!! Ik hou je wel op de hoogte (als ik nu zelf geen ban krijg hé ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden