blondie6173 Geplaatst 13 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2010 Blijf hier plakken en lees, maar zal ws weinig schrijven...Maar heb zekers iets aan jullie bijdragen...Will : Gefeli met je nichtje... dat is dus wat je me via pb niet wilde vertellen !!! Naughty... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 13 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2010 quote: Originally posted by: pietjeparelNiwi Misschien is het wel zo, dat als verhalen dramatisch gebracht worden en teveel uitgaan van het eigen gelijk, het sommigen gaat irriteren. Dan kom je terecht op een middenweg, die bestaat ook gelukkig. -------Ik vind het eigen gelijk van een ander ook hinderlijk, maar dat zegt dan toch ook iets over mij?Uiteindelijk kunnen de woorden van een ander nét zo vallen dat je er toch wat aan hebt.En die gesproken of geschreven woorden zeggen natuurlijk ook wat van de zender.Ik vond de discussie over hoop gisteravond tot op zekere hoogte irritant.Want dat paste niet in mijn denkconcepten wat belevingsconcepten zijn geworden.Toch kon ik er profijt van trekken, ik weet zeker dat dit me vandaag nog zeer zal bezighouden.Niemand heeft gelijk, maar iedereen.En tegelijkertijd: gehechtheid, afkeer en begoocheling, we hebben er allemaal nog wel es last van denk ik.Nadenken heeft tot op zekere hoogte wel zin.(dit alles ff tussendoor) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 13 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2010 doe ik marjo!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 13 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2010 egoisme en verslaving zijn twee verschillende dingende verslaving ontneemt je persoonlijkheiddie wordt in donkere krochten verborgendaarom lijkt het voor de buitenwereld dat je egoistisch bentterwijl dat niet jij bent maar de verslavingde persoonlijkheid dient dan maar één ding te doeneen terugweg zoeken en de verslaving op zijn kop geven.aldus mijn menig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 13 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2010 Maar PP, we hebben toch allemaal last van ons ego?Dat kan juist mede reden zijn voor de overgevoeligheid.Ik denk dat dat verstrengeld kan zijn.Drinken is volgens mij om beiden even niet te hoeven voelen of juist iets rooskleurigs te halen uit de roes. Best ego, lijkt me. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 13 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2010 Over afhankelijk en niet toerekeningsvatbaarIk zal de hoop nogeven teruglezen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 13 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2010 quote: Originally posted by: tassekeegoisme en verslaving zijn twee verschillende dingen de verslaving ontneemt je persoonlijkheid die wordt in donkere krochten verborgen daarom lijkt het voor de buitenwereld dat je egoistisch bent terwijl dat niet jij bent maar de verslaving de persoonlijkheid dient dan maar één ding te doen een terugweg zoeken en de verslaving op zijn kop geven. aldus mijn menig. ---Maar Tas, een mens heeft een eigen wil. Dat telt toch ook?Die wordt ondermijnd door de A. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 13 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2010 het niet willen of durven voelen is een maatschappelijk geaccepteerde verdedigingsmechanismeen die zijn aangeleerdheeft dan ttoch niets met je ego te maken?ik vindt het misleiding van het Ego.uiteindelijk geeft het Ego zelf aan dat hij/zij zich er niet prettig bij voelten dan begint het proces van verandering, acceptatie enz Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 13 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2010 Met mij gaat het gelukkig weer goed Tassie. Vannacht wel slecht geslapen maar ik weet dat dat gebeurd. Nu voel ik me goed.Ik vind het vervelend dat jij je niet goed voelt. Is het een depressie waar je in zit of zijn het sombere gevoelens?Als je er niet over wilt schrijven respecteer ik dat hoor maar je vraagt al zo weinig aandacht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 13 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2010 Exact Cathy,alcohol ondermijnt je eigen wilik noem mijn eigen wil, mijn persoonlijkheidhe lastig hoor al die verschillende benamingen voor hetzelfde**naamsverkrachtingeven veranderd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 13 juli 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 juli 2010 Tas, voor wat het waard is, een dikke voor onder je riem. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 13 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2010 quote: Originally posted by: pietjeparelBolletje, je schrijft: //Egoïsme en verslaving toch twee verschillende dingen zijn.// Scherp opgemerkt en wat mij betreft heel erg waar. Ik was, ben?? in wezen bij anderen betrokken, juist niet egoistisch. Zou het kunnen zijn dat de gevolgen voor ANDEREN egoistisch LIJKEN terwijl je afhankelijkheid maakt dat je op dat moment niet toerekeningsvatbaar bent. Ik denk dat dat het inderdaad is Piet. We lijken egoïstisch. Ook omdat een niet verslaafde zich totaal niet kan inleven in wat het is om verslaafd te zijn.En dan denk ik dat er ook nog een verschil is tussen een vader en moeder. Moeders zijn toch heel vaak gericht op de kinderen. Vaders zijn vaak werken dus het huis uit. De kinderen, als vader verslaafd is, krijgen daar een deel van mee.Ik kan me voorstellen dat kinderen daarom misschien nog meer moeite hebben als een moeder verslaafd is. Als zij de kinderen dan niet goed verzorgd ook op gebied van geest. groei, dat dat dan over komt als egoïsme. Ouders blijven in gebreke en kinderen gaan zich alleen, overbezorgd, oververantwoordelijk enz. voelen.Gisteren weer duidelijk gezien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 13 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2010 Bol,Blij dat het alweer wat beter gaat.Het zijn geen prettige ervaringen, al dat oude zeer wat boven komt drijvenmaar soms wel nodig!ik vondt het knap van je, dat je je hebt geuit (lekker boos) en later probeerde te relativeren.hoe rot het soms ook is, het kan je duidelijkheid geven.het enige gevaar is dat je erin blijft hangen, daar moet je voor wakenmaar dat komt bij wel goed!!ikzelf?pfff, stilstand, onmacht en onwetendheidhet gaat al een tijdje niet echt lekkermaar in tegenstelling tot een jaar terug, reageer ik nu andersmisschien groeit er onbewust wel een bommetje bij mesoms moet er een explosie komen voordat alle blokkades opzij gaanik weet het eigenlijk gewoon nietin ieder geval roert er heel veel bij memaar wat????? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 13 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2010 Wil,juist die kleine dingen, zijn heel veel waard.dank je wel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 13 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2010 de gistingsfase Tas?sorry voor de associatie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 13 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2010 Meningen uitwisselen is okay! Graag zelfs.Nou, vandaag ga ik in elk geval mijn eigen ego es nader bezien.Daar puzzelt me nog wat.Ja, de wil + de actie die daarop volgt is belangrijk Tas. Je persoon ja. Ik denk het wel.Mijn beleving erover nu: dat veel stress mij enorm in de egohoek heeft gedrongen.Het ego gaat het gevecht vaak aan voor mijn plek op deze wereld.En die plek had/heb ik al. Zoiets is het. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 13 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2010 Het deed mij gisteren pijn omdat het confronteerde met mijzelfik heb veel geaccepteerd maar nog niet dat ik soms in gebreke ben gebleven tov van mijn eigen kindVaak zie ik een verantwoordelijk, slim en begaan kindsoms zie ik oude wonden weer een klein beetje opengaande wetenschap dat ik die wonden heb veroorzaakt, doet pijn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 13 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2010 hahaha, donder is zomaar even van mijn stoeltje van het lachen!Jane,mooi verwoord.daar lijkt het inderdaad op Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 13 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2010 Tas, ook voor vergeving tov jezelf is een tijd! Dat komt.Het kon niet anders. Dat was het verleden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 13 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2010 Ik heb hetzelfde ervaren gisteren taskon het op mijn dochter plakken (en zoon ook trouwens)maar ook op het kind in mijen het kind dat ik ooit wasook ik ben produkt van de rode draad die alcoholin de familie isik ben dankbaar dat ik de rode draad nu door kan knippen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 13 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2010 Tassie. Je hebt het over stilstand hé? We hebben het daar pas geleden ook over gehad. Toen ik zo'n jaar of 40 was, had ik ook het (rare) gevoel dat als ik stil zou staan, het niet goed was. Ik moest doorgaan met groeien. Waar komt die behoefte toch vandaan vraag ik me nu af. Ik was echt bang dat ik, als ik stil zou staan met groeien, ik een soort van dood zou gaan. Een verkeerde vertaling van een persoonlijk groeiproces dat ieder mens in zich heeft? Ik weet het niet. Nu heb ik me daar in berust, en wat gebeurd er, ik groei. Zonder dat ik daar nu zo erg veel moeite voor moet doen. De mens heeft misschien wel niet zoveel controle over z'n persoonlijke groei. Misschien alleen maar hier en daar wat bij sturen. Misschien is het wel zo dat, hoe meer je wilt groeien hoe minder het gebeurd. Een persoonlijk groeiproces laat zich nu eenmaal niet dwingen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 13 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2010 toch geen pijn gedaan Tas:D?in de zin van blauwe plekken dan hedie andere pijndie heelt al Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 13 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2010 Mooi gezegd Bolen omgekeerd evenredig waarzoals het afvalproces ook onrustveroorzaakt; als je even stopt met afvallen omdat het lichaam zich instelt op minder etendan worden we gefrustreerd en neigen naar opgevenals het lichaam (en de geest) accepteren, berusten is iets negatiever denk ikdat mag het natuurlijk verloop weer in bewegingen uiteindelijk komt er een gewicht/figuur dat pasten niet dat wat mode is Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 13 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2010 PP 11.01u ga ik niet quoten, maar ik ben het helemaal met je eens.Ik vind gewoon ook dat alles in ons menselijk "streven" niet los staat van de hoop.Je zegt het al: fatalistisch wordt het anders. Niet meer kinderlijk blij kunnen zijn om iets wat zo direct voor je deur staat.De troost van andere mensen die je begrijpen, ook dáárin.Dank je wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 13 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2010 Cathy,ik zie nu heel duidelijk hoe het proces is verlopen, ten tijde van mijn zuipperiodeik was ontevreden en wist niet waaromdie ontevredenheid verdronk ikmijn ego kwam in opstandmaar zonder drank kwam alles in alle hevigheid terughet niet weten hoe je met die gevoelens om moet gaankwam er wel een ander verdovingsmechanisme naar bovenen voordat je het weet blijf je in een negatief spiraal ronddraaien.ik denk dat het de angst is die ons regeertangst om te voelen, om eerlijk te zijn naar jezelf, voor het onbekende, voor het nieuween juist die angst maakt dat we best weten dat we iets niet goed doenmaar er niet aan toekomen om daadwerkelijk uit die cirkel te stappenwaarschijnlijk ook de reden dat we rock bottum moeten voordat we veranderenwe willen niet maar we moetendat maakt de strijdt ook zo zwaar, omdat we moeten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden