Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Sara en Sinus

Iemand schreef vanmorgen
ik geloof dat het Jannigje was?

Ook dit gaat voorbij!
Het is idd goed om dat vaak tegen jezelf te zeggen,
zowel in "goede" als in "slechte" tijden
:present:

• Antwoorden 417
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Geplaatst

Zoooooooooo ik kom even de kamer binnen denderen!
Het is niet te doen, dat bijlezen!

Ik ben bij half 9 vanmorgen, en verder red ik het niet, en zijn er al teveel emo's voorbij gewandeld.

Ik heb Lenette (nog) niet gezien, ik vond het begin niet zó bie, dus heb hem opgenomen.

Als die echt zo goed is, ga ik hem nog wel kijken.

Geplaatst

Bij het doorlezen van vanmorgen,
over het verbroken contact Ouder / Kind
werd ik pijnlijk geconfronteerd
met mijn eigen huidige situatie,
waarin ik mij machteloos voel
t.o.v. mijn oudste dochter.

Gisteren was het verdriet dat overheerste
en zich liet troosten...

Nu wil ik weer zo graag iets doen!!!!
maar wat?:(

Geplaatst

Kore:
Heb je nog wel contact met haar?

Ik heb na alle emoties van gisteren en vanmorgen voor mezelf een lijstje gemaakt met dingen die ik ga doen en/of veranderen. Dat gaf meteen lucht in mijn lijf!:)
Ik ben er nog niet uit of ik contact op ga nemen met mijn vader. Moet eerst eens goed bezien wat of mijn beoogde doel daarbij is. Het contact herstellen is zoals hij was is niet reeel. Maar wat wel? Denk in eerste instantie dat mijn doel enkel is gezien en gehoord worden in mijn pijn. En helaas denk ik dat dat ook niet gaat lukken...Ik zei al: ben er nog niet uit...
Maar ga wel een paar andere concrete dingen doen en dat is fijn.

Geplaatst

Lieve Ekster :heart:

Fijn dat je schrijft!!

Nee, en dus ook niet met mijn kleinkinderen.

Wat je zegt had ik kunnen zeggen
dus doe ik maar niet nog eens.

Ik weet niet zo goed wát ik moet doen
maar wel dát ik iets moet doen
Fijn dat het je lucht geeft
misschien mij ook.

Geplaatst

Kore:
Begrijp je niet helemaal vrees ik...Wat bedoel je precies met: "wat je zegt had ik kunnen zeggen"?
Wil ook graag jou kant begrijpen. Misschien begrijp ik dan ook mijn vader wat beter?
Ik begrijp niet dat een vader niet alles eraan doet om het contact met zijn kinderen te herstellen. Vanwaar jullie verwijdering van elkaar?

Geplaatst

Ekster, het is natuurlijk ook niet te vergelijken,
jouw siruatie en die van mij

Maar het is zo pijnlijk voor mij
om te schrijven,
dat het contact zoals het was niet te herstellen is
ondanks mijn grote verlangen
en vele pogingen.

Sorry, ik kan het nu niet verwoorden
Zit nog steeds te huilen,
dat doet goed

Geplaatst

ik weet niet of ik ergens inval heb nog niet terug gelezen.
ik ben d'r weer en sluit ook meteen weer af.
ja ik heb........... nog niet zoveel, maar dit zat me dwars vanmorgen
sorry

quote:

Originally posted by: tasseke
nou ja, denken we niet allemaal dat ons kruis het zwaarste is

of dat we de enige zijn?
ik heb juist het tegenovergestelde tas. ik denk altijd dat een ander er beroerder aan toe is en dat ik niet moet zeuren.

bij de BA geweest en die had het over opname, andere medicijnen, afkeuren. verkeerde baan.
het loopt me allemaal even door elkaar.

ook de begin tekst als je goed geworteld bent???? je bedoelt een goede start van het leven? gewenst of voor de show.

en was het ekster? meisje probeer met je vader te praten face to face (ik denk dat hij ook doodongelukkig is, maar ja daar kom je pas achter als hij er niet meer is)

ik ga even een dutje doen. voel me een beetje opgelaten of lek geprikt wat is het?
Geplaatst

Zo ik voel me goed zeg.
Voor het eerst dus gedingest zonder drank. Best gek want de afgelopen jaren hing er altijd een flinke portie dronkenschap + kater aan vast.
Moet wel erg lachen, als ik een smsje stuur krijg ik echt onmiddellijk eentje terug, maar echt zo snel ! Dan moet ik beetje grinnikend terugdenken aan mr Lover. Die nogal zwijgzaam was in deze.
Deze krullebol dronk de eerste avond wel, maar niet veel ecn ook niet snel. Gisteravond dronk hij niet. Dus hij kan het prima laten :)
Beter !
Vanmiddag kruip ik achter de naaimachien en vanavond komt de gitarist.

Gister trouwens heel erg lekker gedanst bij de leraar van mijn juf. Ik ga elke donderdag. Ben ik gered voor de rest van de zomer !!!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Wil inhaken op het verhaal van ekstertje want het is voor mij heel herkenbaar. Mijn ouders zijn gescheiden en al snel had pa een ander wat toen beide een schande was. Een ex-non notabene dus de rel was groot. Heb ook verdriet om het overlijden van mijn moeder (6 jaar geleden) en vader was het zat en vertrok naar Portugal met zijn nieuwe vrouw. Ja vraag me ook af wat er gaat gebeuren als hem iets overkomt want sta dan voor een lege kist zonder dat er iets is uitgesproken want G (noem hem niet eens vader meer) had ook alle banden verbroken. Zelfs met zijn kinderen. Jong of ouder kinderen zijn vaak de klos in ontwrichten huwelijken van ouders.

Naja ga maar verder met rommelen want is me te emo. Steek mijn kop niet in het zand maar als de ene niet wil zal de andere verder moeten. Sterkte ekstertje. :sun:

Geplaatst

Woman en will:
Goedemiddag:)

Kore:
Janken helpt! Snap heel goed dat je verlangen groot is naar hetgeen er niet meer is. Herken het ook. Ik denk eraan om contact te gaan zoeken, maar weet dat dat wat we hadden weg is. Maar misschien is er nog iets over dat toch iets toe kan voegen aan mijn nu ouderloze leven...

Igor:
Ik wil ook wel praten denk ik. Ga het ook wel doen. Maar nu eerst op vakantie. Volgende week de sterfdag van mijn moeder. Moet ik ook nog even overheen.
Klinkt of de bedrijfsarts veel wil Igor, maar wat wil jij???

Geplaatst

Lieve Igor,
Het was absoluut niet mijn bedoeling om je te kwetsen of wie dan ook met de begintekst.
Heb het meer neergezet omdat er hier allemaal sterke mensen op het forum zitten,
die nu misschien even niet weten dat, als je plantje niet bloeit, of zelfs een beetje is verdord,
er altijd hoop is.
Sterkte meid!:present:

Geplaatst

Goede middag.
Probeer even een stukje terug te lezen.
Helaas dat is een dagtaak, en die tijd heb ik niet.
Wel jammer want zo val je zomaar een beetje binnen en heb het gevoel er niet echt bij te horen.
Er wordt nogal wat geschreven.
Fijn dat jullie zo je emoties en dingen die je wilt delen met iemand kwijt kunnen.
Helaas snap ik vaak de essentie van de dingen niet.
Maar geen probleem ik log zo nu en in en lees wat.
Groet

Geplaatst

eks en als je het eens voor de vakantie probeert? het zou zo jammer zijn als je je vakantie liet verpesten. ik heb zo'n raar gevoel eks dat als jij bij je pa aanklopt, dat er ik weet niet wat gebeurt ( emotioneel maar zeker de moeite waard, laat het komen.) 99 van de 100 x is m'n gevoel juist, heel vervelend maar het is zo.
waar ga je trouwens heen?
het is niet de BA alleen eks, ik zit gewoon muurvast in mezelf. en ik kom er niet uit. zo heel langzaam aan wordt er eens wat los gepeutert en ik weet het ligt echt aan mij. daarom snap ik de start denk ik ook niet zo,
als je goed geworteld bent

Geplaatst

Over overleden ouders gesproken. De mijne zijn beide overleden. Hier schrijft een wees.
Wij hebben mijn zussen en broers voor onze ouders gezorgd en dat was niet eenvoudig.
Ik kan daar een heel lang verhaal over schrijven, maar heeft niet zoveel zin.
Wel geeft het een goed gevoel dat je ook voor hen gezorgd hebt, zij hebben ook voor ons gezorgd toen we jong waren.
Maar kinderen zijn er niet voor de ouders, maar ouders wel voor de kinderen. Wij wilden toch graag kinderen?????????????

Geplaatst

Wat ouders betreft kan je jaren wachten op goedkeuring, erkenning van je bestaan.
Ik heb jaren en jaren doorgebracht met de vraag: kan ik dat wel; een bestaan opbouwen
zonder fundament, ben ik niet op los zand aan het bouwen? En ja hoor; ik bouwde op los zand,
het fundament van er mogen zijn ontbrak.

Fraaie kaartenhuizen gebouwd; mooi huis, opleidingen, goede baan, lieve man,
kinderwens, vrienden, leuke buren, hondje. Maar altijd knaagde er een angst;
wanneer stort het in, wanneer raak ik alles kwijt want ik verdien toch niets en zeker geen geluk.

Jaren hopen op een uitleg, een excuus maar vooral wachten op het bevrijdende:
jij bent goed omdat je mijn kind bent, jij mag er zijn, ik hou van je.

Er is gepraat, gescholden en gesmeekt, er zijn therapieën gevolgd, er kwamen verslavingen,
er werd afgekickt, dapper werd er eenzaam, verdrietig en angstig gestreden.

Maar nooit kwam de verwachting, de alles overheersende hoop, uit; jij mag er zijn
en ik ben er voor jou. M'n wereld bleef leeg, de kaartenhuizen stortten in.

Tot op de dag dat ik begreep dat ik gewoon goed genoeg ben.
Ik hoef niet meer te wachten, te hopen. Ik kan zo bestaan.

Vanaf die dag ben ik vrij, vrij in mijn keuzes, vrij in mijn bestaan.
Mijn ouders leven nog maar emotioneel heb ik ze nagenoeg begraven,
niet omdat ik hard ben, zelfs niet omdat ik ze haat of omdat ik nog iets verwacht.
Wel omdat zij, zij zijn en ik, ik ben.

Het verdriet is een verdriet om al het verdriet in de wereld, de teleurstelling ebt weg, die zat in mij.
Alleen in mij zit zonder verwachting geen teleurstelling, wel wat verdriet, dat mag.
Er zit ook blijdschap omdat ik blij ben met mij, ik ben ok.

Ik hoef niet meer in de modder te graven op zoek naar het leven in mij,
zou ik wel die kuil weer gaan graven, geef me dan maar weer de fles,
dan hoef ik de pijn van mijn zelfvernietiging niet zo te voelen.

Ik groei en bloei vanuit de wortels van mijn bestaan, het gekortwiekte, beschadigde,
bijna dode boompje, op het punt van weggooien, staat nu in zachte grond,
kreeg heel langzaam groene blaadjes en er zijn wat tere bloempjes.

Vaak schijnt de zon, soms is er regen, regelmatig is er een regenboog;
de liefde voor leven, voor compassie; het gevecht is voorbij.

:heart:

Geplaatst

Igor:
Ik durf simpelweg nog niet...Weet ook dat wanneer ik het doe ik emotioneel gezien heel veel bij mezelf overhoop ga halen. En dan ben ik bang dat ik juist mijn vakantie verpest. Wat als het voor hem niet meer hoeft? Ik weet wel...als...maar toch. Ik ben al 1 keer afgewezen als kind. Een 2de keer trek ik niet.

Begrijp dat je het moeilijk hebt nu...Wel goed dat er wat te peuteren valt...Er gebeurd dus wel wat al gaat het je misschien niet snel genoeg? En ach...wortels? Ik ben goed geworteld. Kom uit een stabiel gezin en zie waar het me nu gebracht heeft?
Wortels? We eten ze op! :D Wij krachtige vrouwen lusten ze rauw! ;)

Geplaatst

hey madeLIEF. dat weet ik en . overal 'zie' 'hoor' ik dingen en dan denk ik uit wat voor gezin kom ik wat is een gezin. ik hou ontzettend veel van m'n pups, ik doe er alles voor en de grote vraag DOE IK HET GOED. ik hou van ze.

Geplaatst

Kore een dikke knuffel voor jou lieverd. Ik hoop dat het je echt wat oplucht.:heart::sun:

Woman Ge........ zonder alcohol??? Wat ontzettend knap van je zeg. Kijk eens wat jij gegroeid bent.:present:

Dag lieve Emma:present: Hoe gaat het met je? Lekker hé dat het niet zo warm meer is? Ga je vandaag nog iest leuks doen? Fijn dat je je koppie ff laat zien.:heart:

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...