Spring naar bijdragen

Vrijdag 23 juli 2010


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 767
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by:
Alf

quote:


Originally posted by:
bolletje


Maar hoe dan? Het gaat toch niet steeds over drank?


Waar ligt de grens? Wie geeft dat aan? Hoe liggen de verhoudingen dan?


Qua chat en serieuze berichten?


Er wordt volgens mij niet benoemd


wat benoemd moet worden...




Ik denk dat het te maken heeft met hoe krachtig iemand aanwezig is, en in hoeverre anderen daar in mee gaan.
Ja en die balans moet iedere keer weer opnieuw aangegeven, of hersteld worden. Door wie? Ja ik denk door degene die daar behoefte aan hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien sta ik hierin alleen, maar ik vind juist deze thread erg geschikt om het luchtig te houden (en alcoholgerelateerde vragen/antwoorden blijven hier toch wel om de hoek kijken). In alle andere (en dat zijn er veel) topics kan serieus en concreet gepraat worden over iets.

Mensen die hier nieuw zijn wordt standaard uitgelegd dat dit een luchtige thread is waar altijd wel iemand is (ev. om mee te sleuren naar een serieuzere thread) en dat de andere topics zijn voor de specifieke(re) dingen of concrete steun (bv. Pact.........)

Het lijkt mij geen probleem dus dat dit luchtig blijft. Maar ja, wie ben ik......

Als eenieder dit toch niet zo ziet, is het misschien een idee om elke dag twee threads te openen? Een voor de echt luchtige dingen en een voor de puur alcoholgerelateerde zaken.... Iemand die beide wil, kan schipperen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En trouwens.... Ik ben een nieuwkomer en ik vind dit juist een fijn forum omdat het gewoon lekker de hele dag en nacht doorgaat. Je kan hier altijd terecht. Mocht er iets zijn, dan is er ook altijd gelijk antwoord en steun. Daar is toch niets mis mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry voor mijn onderbreking...
Heb hier vanmiddag echt wel een noodroep zonder hoofdletters geplaatst, maar dan wordt er gewoon verder lekker verder gedold zonder veel aandacht voor mij...
Zonder veel aandacht voor mij en mn alcoholgerelateerde problematiek(een enkel uitgezonderd)
Vond dat wel jammer hoor !!!
Gelukkig ben ik inmiddels sterk genoeg om die gremlins de baas te zijn (alhoewel)
Nee, nog niet gedronken, maar ben wel hevig teleurgesteld in dit draadje... vandaar ook mn draadje Pact...
Maar als ik eerlijk mag zijn, daar wordt nog serieus gepraat over de alcohol de baas worden...

Thnx...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ping, voorheen was dit de hoofddraad. Mensen plaatsten hier hun zorgen, moeilijkheden en gevecht tegen de drank. En er werd af en toe gegeit.
Nu is dat anders. Ik denk dat het daarom moeilijk voor sommigen is om hier nog te komen. De hoofddraad die er nu is, is niet meer wat het vroeger was. En daar komen sommigen door in opstand.
Het zou eigenlijk beter zijn dat de draad weer zo zou worden als vroeger.
Ik heb het gevoel dat ik daar toen erg veel baat bij heb gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonsgerelateerd zinnig Alf.
Dat het een beetje hout snijdt, boeit het mij niet, dan een ander.
Iets met een klein beetje inhoud, dat moet toch mogelijk zijn.

Alfie. droge knakker.

Nu zwijg ik.
Mocht er gejuich ontstaan, niet voor eeuwig.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by: blondie6173
Sorry voor mijn onderbreking...

Heb hier vanmiddag echt wel een noodroep zonder hoofdletters geplaatst, maar dan wordt er gewoon verder lekker verder gedold zonder veel aandacht voor mij...

Zonder veel aandacht voor mij en mn alcoholgerelateerde problematiek(een enkel uitgezonderd)

Vond dat wel jammer hoor !!!

Kijk dat is nu wat er bedoeld wordt. Een hulpvraag die niet gezien wordt :angry:
En dat gebeurd vaker. Men walst er over heen. Als ik dit weer lees word ik pissig en boos.
Dan denk ik, mensen kijk eens verder dan je neus lang is, er roept iemand om hulp. Zet jezelf ff opzij en kom die persoon te hulp. Dit is iets wat de laatste tijd minder gebeurd. Dan kan ik me voorstellen dat er mensen zijn die hier niet durven komen. (God ik heb in lange tijd niet zo snel meer getypt)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
blondie6173

Sorry voor mijn onderbreking...


Heb hier vanmiddag echt wel een noodroep zonder hoofdletters geplaatst, maar dan wordt er gewoon verder lekker verder gedold zonder veel aandacht voor mij...


Zonder veel aandacht voor mij en mn alcoholgerelateerde problematiek(een enkel uitgezonderd)


Vond dat wel jammer hoor !!!


Gelukkig ben ik inmiddels sterk genoeg om die gremlins de baas te zijn (alhoewel)


Nee, nog niet gedronken, maar ben wel hevig teleurgesteld in dit draadje... vandaar ook mn draadje Pact...


Maar als ik eerlijk mag zijn, daar wordt nog serieus gepraat over de alcohol de baas worden...




Thnx...



He blondie! Volgens mij waren er wel reacties toch? Maar inderdaad, misschien niet voldoende voor de serieusheid van je probleem. In ieder geval is het niet zo bedoeld; ik heb je wel even op je gereageerd, maar wellicht was dat niet in deze thread.

Ik kan me echt niets voorstellen bij jouw situatie; het lijkt me vreselijk. Ik zou het (nog) niet aankunnen. Kan ik je enigszins nog helpen? Met pb'tjes misschien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Soothe

Ping, heb jij die standaard uitleg ingevoerd.


Je bent er net.


Dit was de huiskamer. waar over alles en nogwat werd gepraat.


Nooit van een standaard uitleg gehoord.




Ik heb wel eens van een standaarduitleg gehoord:), maar begrijp niet wat je met die laatste zin precies bedoelt....

Maar nogmaals @iedereen: is het dan misschien een idee twee dagdraden te openen? Een serieuze en luchtige?

Of is dat al duizend keer geroepen:$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry jongens,

toch een beetje jolig

grappig om op te merken dat bijna iedereen hetzelfde ervaart
en iedereen anders reageert en zeker andere wensen heeft.

het forum is aan verandering onderhevig
net als ons verlangen en drankzucht
in de hoop toch nog enig basis te bewaren
klampen we wanhopig vast aan een baken
een baken van vertrouwdheid, herkenning en erkenning
niet wetende dat het eigenlijk onze hakken zijn
hakken die zich verzetten in het altijd onbeweegelijke zand

dom staar ik naar beneden
verhip...........waar zijn mijn hakken?
met een diepe zucht, daal ik naar mijzelf
met een nog diepere zucht haal ik mijn hakken uit het zand
en doe een stap voorwaarts


Bol,

niet zo dramatiseren hoor
het forum gaat echt niet op zijn gat
het veranderd en meer is het echt niet

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe, twee topics lijken me dan juist toch handig als er verschillende meningen bestaan over wat dagdraadjes moeten inhouden?

Ken je nog niet zo lang, maar je kan volgens mij stevige reacties schrijven (lees: Soothe: ' Nee je drinkt niet, basta, 't is klaar!'). Dat is fijn, goed en dus nodig voor een serieus topic:).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...