Spring naar bijdragen

Woensdag, 28 juli


Frans

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 397
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Oké Pietjeparel. Ik lees er vast meer over vandaag. Natuurlijk zijn er verschillen. Ik weet en ik voel ook dat ik mij sterker ga voelen als ik niet drink. Nu ben ik al schuw aan het worden bij school. Hoop ik niet dat iemand mij aanspreekt omdat ik nog wat brak ben van de vorige dag.
Over blowen, tja ook niet zo'n charmante verslaving. Ik ben daar 8 jaar geleden mee gestopt. Op een dag, ineens. Nooit meer gedaan. Ben daar erg trots op. En weet dus dat ik wel de capaciteiten heb om nee te zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blondie ik had meer voor Jos op moeten komen tijdens het bezoek van de h.a. Ik had meer moeten tegensputtelen toen de h.a. zei dat Jos weer terug moet naar het verpleegtehuis. Kijk vroeger deed ik dat allemaal. Hij is zo gewend om zelf niets te doen. Het werd allemaal gedaan voor hem, hij hoefde allen maar met zijn vingers te knipperen. De koffie werd in geschonken voor hem, er werd gepoetst, gekookt enz. Hij hoefde alleen maar z'n gat op te tillen en het eten naar binnen te schuiven. Kijk en dat doe ik sinds een half jaar niet meer. En dat valt hem zwaar. Maar goed, genoeg geklaagd. Verder met gelukkig leven.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Housekeeping calls. Tot later of morgen, want het moet allemaal stiekem. Ook weer zoiets. Als ik het vertel dat ik hier ben, dan kan hij zonder in te loggen de draad meelezen. Wég privacy. Bedankt iedereen. Heel fijn om mij nu al niet alleen te voelen in dit proces.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah ik denk dat het allemaal niets uit haalt. Hij kan nu eenmaal niet in zien dat anderen hem willen helpen.
Hij is alleen maar bezig om te kijken naar wat anderen allemaal verkeerd doen. Dat krijg ik er niet meer uit.
Ik ben al vaker een tijdje niet bij hem geweest maar daarna werd het weer hetzelfde. Alleen ik ben veranderd en laat me, als ik er erg in heb, niet meer manipuleren. Ik groei, alleen hij groeit niet mee. Dank voor je meedenken.
Zo nu ga ik echt bankhangen. Ben een beetje moe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bor, niet kwaad op jou !!!
PP, Waartoe lijdt dit...
Je doet me pijn en het enige wat ik van je hoor is dat je valt over vraagtekens ????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Come to the point !!! Hier heb ik niks aan...
Net mn zus aan de foon gehad, en nu :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

even vertellen dat ik me raar voel.Ik ben licht in mijn hoofd duizelig bijna,heb hier 2 kleine mannen (5 jaar) door de tuin rennen en heb beloofd naar de speeltuin te gaan..Plicht roept dus, zit al een poosje mee te lezen, maar kom er niet echt achter waar het nu om gaat en wat er allemaal speelt.
Lastig een nieuw forum leren kennen.
ik leg mijn alcoholvrije wijn koud en ik ga daar zometeen lekker een glas van drinken met ijsblokjes.Doe dan net of het gewone wijn is.
Toch weer instandhouden van die gewoonte he? Is eigenlijk niet goed maar ja..ben best trots op 8 dagen geen druppel op!!
Ik meld me vanavond weer.
Lieve groeten Tes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tes
Hartstikke goed, die 8 dagen.
Waar komt die duizeligheid vandaan?

Ik weet niet of het in jouw stadium al verstandig is
om alc. vrije wijn te drinken en net te doen alsof
het echte wijn is. Dat is het nl niet. Er ontbreekt iets
en dat kan je lelijk gaan opbreken...

Ik durfde pas na 9 maanden zo'n AV wijn te proberen
gelukkig vond ik er niet veel aan en had totaal geen behoefte
om terug te keren naar het echte spul. Dus veilig moment geweest.

Bij een eerdere poging was ik wel snel verkocht
en toen was ik toch al 4 maanden gestopt..
Maar ja, we zijn niet allemaal hetzelfde
als het je helpt is er niets aan de hand.
Ik geef maar even aan hoe het mij verging

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blondie lieverd, houd je haaks meis.:sun: Een dikke knuffel voor jou. Ik hoop dat je je daardoor minder eenzaam voelt.

Tes. Het is in het begin moeilijk om helemaal mee te draaien. In het begin draaide alles ook voor m'n ogen. Bovendien heb ik een geheugen als een vergiet dus had er veel moeite met het onthouden van namen enz.
Daar kom je gewoon langzaam in hoor. Hoe is het slapen vannacht gegaan? Is dat een beetje gelukt?
En de hartkloppingen? Zijn die wat minder geworden? Voel je gewoon een beetje beter nu?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bolletje,
Ik voel me inderdaad wel beter dan gisteren.Heb goed geslapen, en heb weer lekker 9 uur gesnurkt.
Maar ben nog steeds moe, kom moeilijk op gang en ik MOET nu echt naar de speeltuin..
KOm vanavond weer even meelezen.
Lieve groet Tes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Tes,
je kunt beter nieuwe drankjes gaan ontdekken die ook lekker zijn,
vers sap persen, zoethoutthee met stukjes verse gember erin, water met
een scheutje siroop of sap. Of op de draad zoeken er is een speciaal hoofdstuk voor.
Ik drink zelf wel eens alco vrij bier, maar als je je teveel op een nep drankje fixeert ga je misschien
toch wat missen want je lijf reageert nog alsof er alco inkomt. Als je het matig doet kan het geen kwaad hoor maar als je merkt dat er er onmatig in bent, dan maar ff zonder proberen. Ik doen nu weken met een 6pack soms, maar mag gerust een theepot van 2 ltr per dag wegleuten.
je lichaam ontgift en dat geeft reakties, laat het maar gebeuren, hoort erbij en dan weet je dat je dat hebt gehad als het over is. Als je het gaat dempen ontken je het. Het gaat over en dan gaat het weer
overwegend beter. Misschien heeft je lichaam wel een boodschap. Want waarom heeft de een hoofdpijn, de ander misselijk, weer een ander hartkloppingen of iets anders? Soms heeft het je iets te zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jane
AV bier bevalt me goed. Mn hersens zijn er al
aan gewend dat er geen verdoving komt
Verder drink ik het net zo onmatig als cola.
Dacht ook even dat het door het idee van bier kwam.
ben wel vaker onmatig
En gember in mn drankjes, yaik...
wat drink ik eigenlijk: water, thee, koffie, avbier(af en toe)
en cola, dat is het eigenlijk wel...

Bevalt het op je logeer/vakantieadres?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...