Spring naar bijdragen

Zondag 8 augustus 2010


will

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 279
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Sterkte met schoonmaken Igor,
Heb net buitenradar nog even bekeken, maar kans is groot dat je droog houdt... als je tenminste niet net in dat deel van nederland woont waar de buien WEL overheen trekken.
Er zijn genoeg minderaars hier hoor denk ik.
Ben er zelf ook één, gaat me goed af ... .maar weet dat het toch een valkuil kan blijven, de tijd zal het leren.
Dit forum helpt me wel om bij de les te blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

How :D

Ik weet dat ik gisteren met labels gooide. Sprak over een minderaar, een stopper, een alcoholist en een niet-alcoholist. We gebruiken ze allemaal, of bijna allemaal.
Toch loopt het ene dikwijls zachtjes over in het andere. Een minderaar is maar pas een minderaar als ie beseft dat er een probleemsituatie is ontstaan toch? Dus werkt ie een plan uit.
Dat is kunstmatig en niet altijd even gemakkelijk.
Ik vraag me af of ik ooit zonder het plan kan?
Ik denk het wel...maar soms trek ik mezelf en het plan in twijfel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop dat ik ooit zover kom dat ik het zonder dat plan kan stellen.
Niet meer hoef na te denken bij: neem ik vandaag een glas of niet... en dat ik zonder de handrem aan trekken stop na 2 of 3 glazen.
Nu moet ik dat altijd nog even duidelijk aan mezelf vertellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie dialoog gisteren! Zoiets kan volgens mij eigenlijk hier alleen maar ontstaan als het erg rustig is. Dan is er ruimte. Dat het zoveel mensen is opgevallen zegt ook wel iets over ongenoegen als gevolg van veranderingen en verschuivingen. Een soort reorganisatie. Dat brengt altijd onrust met zich mee. Het leven gaat in golven en dat gaat hier ook gewoon door.

Ik ben een minderaar en daardoor minder raar. Misschien stopt ik ooit helemaal maar zie daar nu nog geen noodzaak toe. Overigens kan en wil ik maar weinig drinken omdat de werking van mn medicatie zwaar wordt beïnvloed. Heb liever dat die meds hun werk goed doen.
Wat dat betreft zie ik dat ik w.b. tips en adviezen omtrent alcohol weinig recht van spreken heb omdat die pillen mn gemoeds"toestanden" enorm hebben bijgesteld. Het maakt mn leven zomaar een stuk gemakkelijker waar anderen hard voor moeten werken.

Mensen die schelden via PB vind ik lafaards!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2jaar geleden heb ik mij volledig laten testen, in februari dit jaar opnieuw
wat ik toen te horen en te zien kreeg op de scans was een schok die ik nog steeds niet te boven ben gekomen. ik dacht dat ik de testen zo goed had gedaan, blijkbaar toch niet...

ik ben genetisch belast met een bep ziekte
indien ik verder de hoeveelheden zou blijven drinken zou ik dit proces verspoedigen, dit was het advies van een aantal profs die ik heb geconsulteerd

stoppen of minderen
ik hoopte het tweede te bereiken helaas, ik probeer de eerste optie te volbrengen
niet voor mezelf (zo groot was mijn motivatie niet) maar voor mijn kids zodat ik hen nog lang zal blijven herkennen

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik veronderstel dat het dan geleidelijk aan gaat PP?
Want dan plan laat je niet bewust varen. Het is inderdaad net zoals je ooit zei..een proces dat je moet doorgaan, net als een stopper.
Ik zie mijn trekmomenten, ik voel ze, ik voel hoe alcohol me nog in zijn macht heeft. Dat brengt me misschien van de wijs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ben ik blij met de toon die nu gezet is!:moon::heart::moon:
Zonder hatelijkheden en scherpe randjes.
Fijn om te lezen.
En ik leer hier veel van.

Wie stuurt er nu PB's vol scheldpartijen?
Daar kan ik met mijn pet niet bij.........................
Inderdaad is dat een laffe daad.
Hopelijk stopt dit, mij zou het ook erg kwetsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...