Spring naar bijdragen

maandag 9 augustus

igor

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 212
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:

Originally posted by:
Francesca

Ik scrolde even door de draadjes van afgelopen weekend en las iets van Niwi dat mij raakte omdat het voor mij ook zo werkt:

'Ik wil het verleden niet vergeten omdat ik het anders moet herbeleven.'

Dat is precies wat mij sterk houdt als ik dan toch even zin krijg om te drinken, wat wel eens gebeurt. Dan herinner ik me meteen hoe het 16 jaar lang geweest is, en vooral hoe het de laatste jaren was, en dan ben ik meteen "genezen". Ik wil niet opnieuw door die hel gaan van willen stoppen en niet kunnen! Niet drinken geeft mij rust, en dat prikje nu en dan gaat altijd weer over.

Als anderen liever willen minderen of na een tijd droog weer matig willen drinken, mij niet gelaten. Ik weet voor mezelf dat ik dat niet kan. Berichten van minderaars of herbeginners doen mij dan ook niet zoveel in de zin dat ik dat zelf ook zou willen. Ik ben wel altijd benieuwd hoe het gaat aflopen. Ik heb hier namelijk wel vaker gezien dat mensen de weg niet meer terugvinden als ze "eens een glaasje nemen" na een tijd niet drinken, en dat vind ik altijd erg jammer.

Dhen, ik lees jou graag. Jammer dat mensen het nodig vinden om je uit te schelden.
:present:

Ferry, blij dat je nog steeds het droge pad bewandelt!

Heb een fijne dag allemaal!

Draai het eens om. Ook van mensen die hier schrijven en besloten hebben te stoppen en zeg, een aantal weken droog staan kun je je afvragen hoe dat zal aflopen.

Voor matig drinken is net zoveel, of misschien wel meer inzicht en kracht nodig als voor totale onthouding. Dat maakt het niet niet beter of slechter.

Ieder bewandelt een eigen pad en zoals dat met vele andere onderwerpen in het leven gaat zie ik dat ook hier. Elk vogeltje zingt een ander lied en dat maakt mensen voor mij juist zo interessant.

Bolletje: Ik heb al een moeder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom heel ff binnenspringen.

Had zelf een iets of wat gek gevoel bij het bericht van Franscesca.
Had weinig zin om nog te antwoorden aangezien it's all been said before. En wil niet de eeuwige muggezifter zijn.

Maar bij deze wil ik ook weer niet helemaal zwijgen dus sluit me aan bij Tida.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was gister op een verjaardag van mn beste vriendin. Het ging allemaal prima. Ze werd 30 dus hoop geproost met champange behalve ik en nog een andere vrouw die zwanger was
Totdat de zwangere vrouw mij in geuren en kleuren ging vertellen dat als ze straks de baby had dat ze daar echt wel naar uit keek om dan weer lekker wijntjes te kunnen drinken.
Deze kwam uit een onverwachte hoek, ik sloeg dicht, hield maar mn mond. Ik ken haar verder niet dus ik ga ook echt niet vertellen hoe het bij mij zit.
Ik vond het echt heel erg vervelend. Ze bleef er heel lang over doorgaan. Hoe gezellig ze dan wel weer niet met mn vriendin wijntjes ging drinken.
Alsof ik een klap voor mn hoofd kreeg zo voelde het.

Woensdag heb ik weer een date. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even een aanvulling op mn eerdere posting:

Alcohol de Baas betekent in mijn ogen dat alcohol jóu niet (meer) regeert, de hele dag bezighoudt op welke manier dan ook.
Hoe mensen dat 'regelen' is voor mij een reden iedereen zo serieus mogelijk te nemen als ik kan.

PP: over je onderschrift verbaas ik me. In mijn ogen zijn er helemaal geen absolute waarheden behalve dat we allemaal sterfelijk zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tida :
Dit berichtje van je heeft me effe doen nadenken, maar je hebt wel gelijk wat dat betreft...
Ook ik kan terugvallen, net als een minderaar weer even wat meer drinkt dan dat voorgenomen was...
Zo bewandelen we allemaal ons "eigen pad" om de Alcohol de Baas te worden !!! Thnx :heart:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Draai het eens om. Ook van mensen die hier schrijven en besloten hebben te stoppen en zeg, een aantal weken droog staan kun je je afvragen hoe dat zal aflopen.

Voor matig drinken is net zoveel, of misschien wel meer inzicht en kracht nodig als voor totale onthouding. Dat maakt het niet niet beter of slechter.

Ieder bewandelt een eigen pad en zoals dat met vele andere onderwerpen in het leven gaat zie ik dat ook hier. Elk vogeltje zingt een ander lied en dat maakt mensen voor mij juist zo interessant. "
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hm, soms duiken nieuwe berichten bij mij later pas op en kruisen we elkaar.

Blondie: Fijn dat je het ook van de andere kant wilt zien. Doet me goed.

Bolletje: Moederen over anderen geeft je ook de ruimte niet naar jezelf te kijken. Dat is iig mijn ervaring.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tida ik zelf heb niet het gevoel dat ik niet naar mezelf kijk, in tegendeel. Er zijn toch nog al eens berichten waarin ik duidelijk aan geef hoe ik mezelf zie in wat ik moet veranderen. Vaak krijg ik te horen dat ik in meer dan een half jaar ontzettend veranderd ben, dat gebeurd niet zo maar, daar heb ik wel degenlijk veel moeite voor gedaan.
Maar goed ik ga weer aan de gang. Laterzzz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje, het gaat me niet om mn gelijk. Heb dat al vaker geschreven; "Liever gelukkig dan
met mn gelijk alleen op de bank"

Met mijn schrijven probeer ik mijn gevoelens te uiten, in alle openheid. Je hoeft het niet met me eens te zijn en je ook niet aangevallen te voelen want ik val je niet aan, ik constateer vanuit mijn gevoel. Er zullen altijd andere zienswijzen bestaan, het is niet aan mij die te moeten veranderen. Dat wil ik niet eens. Ik wil wel dat mensen weten waar ik sta.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...