Gast Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 SaraIk weet niet of je daar gelegenheid voor hebt maarik zou zeggen : kruip lekker in bed, laat de dag voor wat ie is vandaag?Enne prima zo een stopmaatje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 Hè nou vergeet ik weer tegen Alf te zeggen dat ik zijn bijdragen vanmorgen zo goed vond. Bij deze Alf; bedankt en ik vergeet je heus niet hoor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 Thanxxx Coco Lig al t grootste deel vd dag in bed, laat alleen de honden uit en klets hier wat.Nu begint mn buik te rommelen van de beschuit:huh:nee hè, alsjeblieft niet ziek? Ik HAAT ziek zijn omdat ik in mn uppie ben, enfin, er zijn er die dat wel kennen. Niks aan te doen. Aanvaarden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 SaraOk heb je goed. Rustig aan.Stoppen zag (en zie) ik ook (in den beginne) als een flinke griep.Uitzieken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 Wat leuk dat je mn pc gedrag bijhoud Hannah.Dat is t goeie vh frum, dat we elkaar in de gaten houden;)Volley ze! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 hahaha die Witte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 ja hoor wilde ik ook net weggaan, zo kom ik dus ook niet weg he...pff hoezo frumverslaving?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 draadjesverwarring Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 SaraIk heb je berichten teruggelezen.Ja, met een goed voornemen toch belanden in een situatie waarje van tevoren niet op bedacht was. En dan de fout ingaan.Door emoties.. of andere dingen.Heel begrijpelijk.Het rotte is: het leven bestaat uit niet voorbedachte situatiesniet voorziene gebeurtenissenwe weten niet wat ons te wachten staat.Dan is sociaal drinken heel gevaarlijk.Want ik mag tenslotte die ene, tweede en derde wel maar alles waterna komt niet.Inmiddels de rem weg.Emoties gaan door, inschenken gaat door en het "nee" zeggen vervaagt.Heel herkenbaar hoor. Je bent echt de enige niet.Voor mij vandaag de laatste drinkdag. Om afscheid te nemen voorgoed,dag voor dag de eerste niet nemen.Om afscheid te nemenvan mijn leven mét drank naar een leven zónder..En dan: KLAAR! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 De zon laat zich ff zien dus ga gauw met de honden uit.Eet smakelijk voor wie aan tafel gaaten tot later Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 Natuurlijk nog even op je reageren Coco.Lief dat je het truggelezen hebt en bedankt voor je reactie.Dat je vanavond "afscheid"neemt vind ik echt niet raardat heb ik ook gedaan , beide keren helaas.........Het is een afbakening, een markeringspunt dat je wilt zettenik begrijp dat heel goed.Hier begint de hele kermisheisa woensdag, vanaf dan is het dorp 3 dagen elke avond dronken.Hoop dat jij een fijne avond hebt en zeg "vriend" alcohol maar dat je een ander "maatje" hebt gevonden haha Nu ben ik weg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 Je hebt wel gelijk Hannah.Heb mijn verhaal aangepast Mindtrick.Ga mij morgen niet zo voelen als Sara want ik heb NU een doel.Heb mijn verhaal aangepast.Zo zal ik het ook doen.Klaar.Morgen 1 ste niet.Thanx Sara Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 Goeie avond allemaal ik ben weer thuis.Vandaag erg druk gehad, en de hele dag gereden. Een ding wat ik jullie wil vertellen is dat we een jonge bunzing gevangen hebben in een winkel. En gelachen dat we hebben. Hij was niet groter dan een kitten maar meuren zeg, niet te filmen. De moeder is hoogstwaarschijnlijk opgeschrikt en is daardoor haar jongen kwijt geraakt. Zo'n jong weet absoluut niet dat hij eigenlijk heel bang van mensen moet zijn. Dus is op z'n gemakkie ergens in een dure winkel naar binnen gewandeld, nou ik kan je vertellen dat de klandizie deze dagen aanzienlijk terug zal lopen.Goed nu eerst ff eten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 Toch maar; eet smakelijk dan Bolof eerst ff douchen???Co:heart:waarom vanaf nu de eerste niet nemen?inzicht zonder handeling, weet je wel........ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 Afscheid nemen van "vriend" alcohol is niet verkeerd.Het is een gebeuren dat serieus genomen moet worden.Het eind van een oude- het begin van een nieuwe periode,waar in ons geval alcohol niet meer centraal staat.Het vraagt verantwoordelijkheid die stap te nemen.Ik denk dat een kermis of kroeg niet het geschikte terrein is om afscheid te nemenvan de een alcoholrijk leven.Thuis in gezelschap van je meest dierbaren, een kapelletje waar men om ruggesteun en kracht kan vragen of een gezelschap als AA lijken me meer geschikt.Zelf heb ik afscheid genomen van mijn drinkperiode op een Kerstavond.Het was een angstig moment, ik was doodsbang, maar wel de eerst stap naar volwassenheid en het nemen van verantwoordelijkheid voor mijn eigen leven en in het verlengde daarvan voor dat van anderen.Bedankt voor de mooie terug blikken die ik vandaag heb gelezen.De harde of zachte methode?Ik denk dat mensen die hervallen of zich niet kunnen houden aan de gemaakte afspraken taz van het minderen moet worden gewezen op hun gedrag.Op verantwoordelijkheden, want het is wel erg, ondanks goede voornemens weer te gaan drinken.Drinken is vluchten en gevlucht zijn we al te vaak in woord en daad.En duidelijk worden gemaakt dat men ten alle tijden terug welkom is op het forum na een herval.Een plek waar men zich geborgen voelt en veilig is.In deze sfeer denk ik dat het goed schrijven is over problemen aangaande het leven en de bijbehorende problemen die zich dagelijks aandienen.Een fijne avond gewenst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 Heb vlug de draad van vandaag doorgelezen en gezien dat m'n maatje Co weer opnieuw de alcohol gaat laten staan. Heel knap meid dat je het zo eerlijk opgeschreven hebt. Chapeau. Ik hoop, nee ik weet het zeker dat het je gaat lukken. Iemand die en gestopt is met roken en gestopt is met drinken tegelijk, moet een sterke wil hebben. Had niet gelezen of je nu ook weer bent gaan roken, maar morgen gaan we er weer voor maatje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 Ha het Coco-verhaal, kijk daar was ik nou al tijden nieuwsgierig naar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 Rudy dank voor het delen Denk dat je wel gelijk hebt dat je zegt dat een kroeg daar niet de juiste plek voor is,alleen is het voor mij wel de plek waar de meeste kennissen van mij vertoeven (vriendenkan ik het helaas niet noemen, een enkeling daargelaten).Ik wil afscheid nemen van de drank en het leven wat daarmee voor mij samenhangt, endaar valt de kroeg zeker onder. De plaats waar ik de meeste fouten maakte, de plek waarik het meeste dronk, de plek waar ik de meesten ken.JaneJij zegt waarom niet nu? en slaat mij vervolgens met mijn eigen onderschrift om de oren Ook heel begrijpelijk en ik heb het zo vaak tegen anderen gezegd ookin de veronderstelling dat ik ze daarmee zou helpen.Ik heb besloten om MORGEN die nieuwe start te maken en dus vandaag nog iets te drinken als afsluiter, als afscheid. Dat heb ik dus inmiddels gedaan.Ze zitten erin. En dat was het.Ik ga nergens meer heen.Ik ga niet meer naar de kroeg om afscheid te vieren.Dank voor de schop Hannah Jane BolDat roken doe ik allang weer hoor, sinds mei. Niet te doen beiden tegelijk voor mij.Eens weer, maar nu nog (lang) niet Toch mooi ruim 7 maanden niet gerookt,scheelt toch weer heel wat sigaretten als dat ik door was gegaan.:$ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 Dhendro Nieuwsgierig aagje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 Hier nog wel wat in m'n verdrietige-kind dip maar het begint wat lichter te worden. Witte en Rudy oa hadden het over dat kind troosten. Daar had ik wat dagen voor nodig om naar te kijken. Ik merk dat ik het moeilijk vind om dat kind te troosten. Misschien omdat ik weinig troostmateriaal zie uit die tijd, misschien komt dat nog, maar ik zie niet goed hoe het te troosten behalve met; dat was toen en nu is nu.Ik ben wel redelijk goed in staat om het te doseren of misschien gaat dat wel automatisch zo, ik doe gewoon m'n werk en af en toe als het rustig is komt het weer te voorschijn en dat accepteer ik dan ook. Het doseren beschouw ik maar als gezond, ik krijg niet meer dan dat ik aankan, toch ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dune Geplaatst 23 augustus 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 IK BAAAAAL ALS EEN STEKKERzo dat is er uit!zit hier met een ladderzatte man, lekker die steun op dag 2en hij is niet leuk als hij zat is.Ben diep in mn hart zoooo blij dat ik de antabus vanmorgen heb genomen, daarom neem ik vandaag de eerste nietik moet nu even door de zure appel heenbijten: lees allemaal sneren ontvangen en ruzie omzeilen....pffffffffffff Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 DhendroBeetje bij beetje, dosering, en op je grenzen blijven passen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 Dune sterkte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 Jemig Dune wat ontzettend beroerd zeg. En wat goed dat je Refu. genomen hebt. Ik zelf heb het vaak gehad dat ik dan toch spijt had dat ikzelf Refu.; geslikt had en daardoor niet mee kon doen, maar was weer erg blij de volgende dag want ik had geen kater. Ik ben benieuwd hoe jij dat nu voelt.Was ook vaak erg verbaasd dat mensen die kater zo goed konden verbergen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden