igor Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 ben nog steeds droog gebleven.Was je zo vroeg al aan het werk dan Tas? vindt het ook wel sneu voor je ik zal even nieuwe koffie zetten. stuk pizza erbij Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 middag bam en jane!alles goed dames? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 he lekker hoor om verwend te worden ach, ik loop al drie weken te zeuren dat die vakantie maar eens over moet zijn.vervolgens verslaap ik me op de eerste dag.maandags 08.00 peutenochtend, tja dan moet je wel rennen zonder koffie dit keer.vervolgens was het zo hectisch dat ik zelfs op therapie geen koffie heb gehad.aangezien caffeinne mijn nieuwe startmotor is.............lekker een bakkie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 ik heb nu vakantie en heerlijk uitgeslapen tot half 7 de muggen hebben me de halve nacht wakker gehouden en wat ze lekker vinden aan m'n vingers weet ik niet maar nu zijn het worstjes. dus vannacht oppassen met de pups Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 tjeetje, jij geniet echt van je vakantie!uitslapen tot 06.30 uurtijd geleden zeker ga je nog wat doen met al die vrije tijd?of gewoon lekker thuis bijkomen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 poetsen Tas. met al dat gezuip zie je ook niet alles meer helder en ben je de halve dag van de wereld. dus heb wat schade in te halen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Susana Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 Goede middag lieve mensen, hier mijn eerste dag van vakantie!! en wat een weer!! wind..regen...ik ga gewoon lekker uitrusten!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 Gatverdamme Igor,dat is gen vakantie maar een strafkampVergeet je niet jezelf?wel even de tijd nemen om te relaxen hoor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 Ben ik weer.Sluit me helemaal aan bij Bambam; mooi om te lezen, het proces te zien ontwikkelen in positieve richting, fijn!Heel mooi integere reacties lees ik, ontroert ook mij.Ben blij dat ik hier ben, vind hier toch wat ik in de "buitenwereld" zelden of nooit tegenkom.Bijvoorbeeld: smste naar vriendin dat ik gisteren de fout in was gegaan, reactie: "Nou is toch niet erg om eens een kater te hebben?"........... Neem ik haar niet kwalijk, ze begrijpt niet wat het voor mij betekent en dat de kater dubbel is............. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 Tas, alles wel. Heb wel t'een en ander uitgesteld gedurende mn vakantie waardoor ik nu iets anders weer niet kan doen hoogswaarschijnlijk. Dat is nog een stuk 'oud' gedrag wat ik maar moeilijk afleer.Ik moet iets doen, nee, herstel, ik mag iets doen maar daar moet ik dingen voor op papier zetten. Dat vind ik moeilijk. Het resultaat van het schrijven is over het algemeen wel goed hoor maar ik zie er zo tegenop dat ik blijf uitstellen. Dus nu kan ik in september niet met een bepaalde opleiding beginnen, zoals ik al zei, hoogstwaarschijnlijk. Ik merk dat ik dan nu allerlei excuses ga verzinnen om mn gedrag te rechtvaardigen.....Jaja, Bammetje heeft nog een hoop te leren. Geeft niet, bek op't stuur en gaan.Maar goed, dit uitstellen speelt me al heel mn leven parten. Ik wist niet goed hoe ik met deze opdracht moest beginnen, leg het weg, vraag geen hulp, denk er ELKE dag aan, pfffffff en vervolgens ga ik toch beginnen maar rijkelijk laat.Dus al veel stress van gehad, nog geen resultaat en ik mag het nog steeds doen. Zucht.Nou ja, het is te overzien en de consequenties zal ik ook dragen maar het laat me zien hoe destructief mn gedrag soms nog is.Zou ik maar zo es een tiende stapje over kunnen schrijven. Nou ja, zo zo wat. Maar ik ben nu bezig en laat me lekker afleiden door forum en chat. Ook zeer bekend uitstel, dus destructief, gedrag. En daar hoef je niet voor te zipen, daar ben ik het bewijs van:devil: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 Hey Bambam erg herkenbaar hoor, ik ben ook van de uitstellerige .En zelfdestructie? Pffff inderdaad geen alco voor nodig, eigenlijk was het voor mij ook een soort reden om te drinken, niet blijven malen over hoe slecht ik alles toch doe.Morgen moet ik naar de psych, had wat op zullen schrijven..............niet gedaan.Merk daar ook een stuk vermijdingsgedrag in mezelf, niet de confrontatie aan willen, het gaat immers goed? De laatste sessie was heftig, dat wil ik liever niet weer voelen, maar het heeft er wèl toe geleid dat ik ging solliciteren en een baan heb dus, tja................ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 uitstel gedrag!mmm, daar laaf ik me ook nog steeds aan.Ik heb hier nog steeds notulen liggen, ook geen hulp bij gevraagd en nu ben ik bang dat ik de helft erbij moet verzinnen.nee Bam inderdaad, een rot gevoelga dan straks toch maar even de administratie doen *** en die notulen uiteraard hee Sara,Waarom ben je eigenlijk de fout in gegaan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 Fijn, hè, Jet?Tas: pure overmoed en onderschatting. Had gedacht dat ik bij iemand thuis ook wel 1 wijntje zou kunnen drinken, net als een tijdje terug op een terras. Dat werden er dus 4.Triggers: eigenlijk had ik beter naar mezelf moeten luisteren want het begon gistermiddag al; het nare zondaggevoel van eenzaam, dan ook moe (in tuin gewerkt) en niet gegeten. Persoon waar ik was moest emoties kwijt over verlies partner en huppekee.........daar ging ik. Dit ff in t kort samengevat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 oeps dat doet pijn Sara,zo ben ik ook begonnen met mijn terugval3 maanden heb ik het bij 1 wijntje op de zaterdag kunnen houdendaarna, heb ik in een maand alles weggegooid wat ik had opgebouwd en zelfs meer weggegooidmeer dan me lief waswat zijn nu je plannen?heb je al bedacht hoe je het in het vervolg wilt doen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 tips om uitstelgedrag te verhelpen???GRRR, ik heb zelfs een boek ervoor gekocht, ja ja ja ligt dus nog ongelezen op tafelJet, ik kwam van heel diep (Burn-out), langzaam krabbelde ik wat op maar een depressie bleefsoms bijzonder donker en soms wat licht aan de horizonCompleet lamlendig heb ik de gaten in mijn bank gehangen, mijn heupen konden de druk niet meer aan, schouders altijd pijn van dat hangen en mijn huis??? drama!eigenlijk ben ik wat gaan doen, toen ik begon met wandelenlangzaam kwamen de endorfines weer vrij, de serotonine kon weer vrij bewegen door mijn bloed en hersenen en daardoor ben ik meer gaan doen.Zo kreeg ik meer energie om het huishouden te doen, leuke dingen voor mijzelf en die rottige administratie?nou ja, die deed ik dus ook maar, wel met tegenzin op dit moment zit ik weer niet zo lekker en dat wandelen is een stuk minder gewordenik verval dus weer in hetzelfde........bankhangen.het huishouden, daar ben ik te moe voor en de administratie staat me tegen.Voor mij een waarschuwing dat ik weer moet bewegen.Nee het helpt niet voor alles maar je krijgt meer energie en goede zin ervan.Bewegen dus! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kore Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 De kampioen-uitstelster zit geloof ik achter dit toetsenbord!In jaren iig....Tjee, wat een bekende verhalen lees ik hier,laat ik nou gedacht hebben dat ik de enige was:DEn dat niet-drinken daar wel verandering in zou brengen?Zou het helpen om elkaar wat op te jutten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 haha Kore,welke klussen heb jij liggen?ik moet nog boodschappen doenwedstrijdje wie het eerste klaar is?nou de regen komt weer met bakken uit de hemel vallendus die boodschappen stel ik nog even uitmaar administratie en die stomme notulen dagen mij uit! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 Tas: ik heb nu maar 1 plan: NIET DRINKEN. En dat ook een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele tijd volhouden.Ook niet meer dat 1ne glas op t terras. Ben nu nog op tijd, weet wat terugvallen is en wil dat absoluut niet. Ik heb nu gelukkig teveel goede dingen om me mee bezig te houden en naar toe te leven en dat wil ik beslist niet in gevaar brengen.Jet: goed dat je het (h)erkent. Woon je trouwens alleen? Zo ja was dan de aanwezigheid van je dochter ook een stimulans om in aktie te zijn?Probeer het eens met kleine stapjes, niet meteen enge dingen gaan doen maar wel zoals je bijv. aangeeft iets in huis. Of toch eens die korte wandeling. Maak de "taak"niet te groot misschien? Bijv. niet meteen de hele bovenverdieping maar alleen stofzuigen en klaar. Een bord soep eet je ook met lepels 1 voor 1, maak het haalbaar voor jezelf. Je bent het waard joh! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 Kore of Tas: wie wil mijn berg wasgoed wegstrijken??? RRRRRRoept u maar!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 Jet mag ook natuurlijk!Enneuhhh... Tas: haal die schoen maar weer tevoorschijn, met hak hè Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 Sara,het doet altijd weer pijn om die les op zo een manier te leren.ik ben tot de conclusie gekomen dat ik helemaal nooit meer kan drinken.die remblokjes zijn niet versleten, ze hebben er nooit ingezetendat maakt in ieder geval voor mij het leven een stuk simpeler.Neem de waarschuwing van die kater ter harteen laat gewoon de eerste staanwaarom jezelf kwellen als je bijvoorbaat al weet dat het niet gaat.Zo,nu ga ik iets doen!!!!pffffffffff Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 Ja Jet met 2 kinderen in die leeftijd zal de aktie denk ik van jou uit moeten gaan, pubers doen niks liever geloof ik dan bankhangen en niks doen. En oh die sleur, erg hè? Pak t aan meid voor je dat vakantiegevoel weer vergeet! Misschien een hond(je) zodat je er wel uit MOET? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 oeffff Sara!!jij gaat direct voor het grove geschutJet,Normaliter wandel ik elke dag, dan voel ik me fit en vrij en heel veel energie.het belangrijskte is dat ik op zulke momenten het leuk vindt om even op te ruimen.het is tenslotte mijn huis en daar moet je wel trots op zijn en zuinig mee omspringen.helaas ken ik het smoezenboek beter dan wie dan ookvanochtend heb ik me verslapen, maar ga nu wandelend de boodschappen doenmaar echt waar....................morgenochtend ga ik weer beginnenSara,Zo kom ik ook wel van mijn uistelgedrag af!!geef gewoon alle klussen aan een ander.je mag lekker zelf strijken nu ga ik echt, voor de derde keer doei doei Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 Oeps! Jet hééft al een hond!!! aiai mijn geheugen:$Tas: dank voor je reacties. Weet je wat ik zo gek vind? Dat ik vroeger wèl "sociaal"kon drinken. Ik snap daar echt geen snars van waarom dat nu anders is. Blijkbaar had ik toen wèl "remblokjes" ? Zijn de mijne dan versleten? Toen mn man nog leefde echt probleemloos een glas wijn bij het eten en in t weekend een aperitiefje maar kon ook weken zonder. Wat is er dan toch veranderd?Nou ja, misschien kom ik daar ooit nog eens achter, in elk geval moet ik me er nu bij neerleggen en het accepteren.Voel me allesbehalve lekker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 23 augustus 2010 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2010 Zo, ga de strijk weer uitstellen:moet de honden uitlaten en gauw ff naar buiten want heb n mega-opvlieger goed excuus toch?Maar ga echt ff tussenuit.Tot later Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden