Spring naar bijdragen

Donderdag 26 augustus


will

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 244
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goeden avond,

Ben ik ook weer even kort voor ik weer in mn autootje stap om naar de AA te gaan...

Dees : Misschien kun je een voorstel doen voor het 12 stappenprogramma...
Ik volg dat ook en ik ben er erg tevree en contant mee !!!
De therapie wordt gegeven door ex-verslaafden, die heel goed weten waar jij doorheen gaat en het is gebasseerd op de 12 stappen van de AA...
Bovendien stel je samen met een persoonlijk begeleider een eigen plan op wat je wel of niet kan wil en/of moet veranderen om droog te blijven...
Misschien een idee om voor te stellen?

Ik kom vanavond na de AA nog wel effe buurten en hoop dan wat meer tijd en energie te hebben om eindelijk eens goed bij te lezen hoe iedereen gaat...

:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Susana je hebt een heel breed, gevoelig en filosofisch onderwerp aangesneden met "vrijheid".
Wat is vrijheid voor mij?
Vreemd maar daar lijk ik in de loop van mn leven toch steeds anders tegenaan te kijken, het met de jaren anders te beleven.
Ooit heb ik gedacht "Ik zal dansen op het graf van mn ouders" omdat ik dacht dat zij me de vrijheid ontnamen....Nu weet ik dat het de "ouders" in mijn eigen kop zijn die me mn eigen vrijheid ontnemen. Ik ben het zelf die mij remt in het volledig kunnen/durven zijn.
Uiteraard is verslaving een vrijheidsbeperking, het gevecht ertegen een strijd voor vrijheid.
Want wat ooit als vlucht begon moet dan ook in zn kern gepakt worden denk ik: waarom en waarvoor vlucht ik? Waarom luister ik niet naar mezelf? Durven te ervaren dat je er bent, er mag zijn, durven stil te staan bij je gevoel, niet bang meer zijn voor het oordelen van anderen en sterker nog: het veroordelen van jezelf................dát is voor mij vrijheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by: borretje
Ik weet dat alleen wanneer ik dat doe, het weer rustig wordt.

Bij mij, mn kids en husband.

We hebben er allemaal baat bij.

Het zal allerminst leuk en gemakkelijk worden.

Dat is het nu nl ook al niet, dus kan ik er maar 1 conclusie uit trekken.

En dat is dat het mij en m'n gezin alleen maar ten goede kan komen.

Ik zie het als een kans die me/ons aangereikt wordt.

Niet, zoals ik eerst deed, dat een ieder de *** op me in heeft, omdat ik dronk.


------------------------------------------------------------------------------------------------

Bor :D:heart::sun:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahahaha wat ben je toch een scheet Saar. Ik denk dat als ik zou zeggen hij heeft de stoornis van Asperger, dat dan inderdaad de hel los breekt. Hijzelf weet helemaal niet dat dit geconstateerd is door verschillende mensen. Ook zal zou hij het wel weten, zou hij alles ontkennen en vooral mij voor gek verklaren. Nee daar zou ik hem mee op z'n ziel trappen en dat doe ik niet. Ik blijf gestadig door gaan met mijn eigen groeiproces en dat voelt hij want ik ga niet meer mee in zijn eisen en ben niet meer het onderdanige type. Zag dat vanmiddag wel bij z'n werkster die met mij mee is gegaan. Hij was dan ook de vriendelijkheid zelf naar haar toe. Ja en zij kan ook niet anders dus snap ik het allemaal wel hoor.
Maar we gaan weer over tot de orde van de d.d.
Met elkaar staan we sterk. Onze Yell.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Idd Blondie, dat was nou één van die parels van de draad van vandaag!
Dus Bor, ook van mij: :present: pak an.

Dune, hè je liet me ff schrikken.
Ben je zo druk met de kennel? Of met jezelf? Kunnen we iets voor je betekenen?

Blondie: ijzersterk vrouwke, op naar de AA :moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vrijheid betekent voor mij, in alle omstandigheden jezelf durven zijn, zeker in gezelschap van anderen.
Dat was ook een van de reden waarom ik altijd dronk als ik naar een feestje moest of mensen kreeg.
Natuurlijk moet je niet helemaal los gaan bij anderen maar een vrije keuze kunnen maken om diegene te zijn waarbij je jezelf het prettigst voelt, dat betekent voor mij vrijheid.
En ik moet zeggen dat dit me nu aardig lukt. Eerst moest ik afkicken van de angst voor wie ik was. Als zo lang had ik gehoord dat er iets niet klopte, maar dat kan ook niet anders na zo veel drankmisbruik.
Toen ben ik gaan onderzoeken wie ik was en ben heel voorzichtig voor de dag gekomen met een ëchte"Bol. Mensen begonnen mij te mogen, en dit versterkte weer mijn zekerheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké Bollie dat is duidelijk. Maar dat zegt wel iets over je emotionele betrokkenheid wanneer je hem niet op zn ziel wilt trappen toch? Snap het wel maar het maakt het er niet makkelijker op om zelf niet gekwetst te raken.
En neemt de werkster dan ook geen drank meer mee? Of durft ze dat nog steeds niet?
Nou ja, als hij in een verpleeghuis beland wordt het toch een ander verhaal. Wel goed trouwens dat je het nu eens goed uitgezocht wilt hebben en hou je poot maar stijf hoor tegen die kwaljas!

Yell
:):rose::):rose::):rose::):rose::):rose::):rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by: Carolien
Jet, precies, op onze groep zijn er een paar die steevast herhalen: ''ik had destijds de keus, stoppen met drinken of stoppen met leven.

Gelukkig heb ik gekozen voor stoppen met drinken anders had ik nou beslist niet meer geleefd.''
En wat Susana zegt, als niet vrij bent om te leven zoals je wilt, ben je ongelukkig.
Is er niks aan te veranderen dan is dat erg en jammer, maar wat drank betreft, kun je daar wél wat aan veranderen.
Kun je dat niet, dan ben je diep ongelukkig.
Oftewel, wie drinkt terwijl dat eigenlijk geen vrije keus is maar de allesoverheersende verslaving, is diep ongelukkig.


Ik had al zo vaak geprobeerd om te stoppen. Nu heb ik het gevoel dat ik eerst kracht op heb moeten bouwen, het lukte me niet in een keer.
Maar voor mij gold, eerst moest ik willen. Ik denk zelfs dat dat niet zo heel bewust ging. De herinneringen aan en Refu. in combinatie met drank, wilde ik niet meer. Izelf heb, ook omdat ik al zo lang Refu. slik, niet zo veell moeite met het innemen van de Refu.
Soms denk ik wel eens, ik krijg die kracht van een beschermengel, maar ook moet ikzelf toch iedere keer de keuze maken om de refu. in te nemen. Het is een deel van m'n leven geworden, net zo al dat ik bloeddruktabl. slik. Slik ik die niet krijg ik last. Slik ik geen refu. krijg ik last.
Toch denk ik dat er duidelijk een verschil bestaat tussen alci's en probleemdrinkers.
Als alci zijnde kun je een probleemdrinker worden, dan heb je twee problemen, maar de vraag is of een probleemdrinker ook een alci. kan worden. Ik ben daar nog niet uit.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alles hier lekker zn gangetje Bol
Morgen en maandag nog lekker vrij dus een heerlijk lang weekend!!
En zoals je weet ik ben een "weekendlover"

Ik vond je gisteravond zo sterk...
Jeetje voorheen was je helemaal vd riedel en nu
kwam je nog ff lekker hier kletsen, niet dat t je niks deed natuurlijk
want je hoofdpijn heb ik wel gelezen hoor/
Maar gewoon, je snapt wel wat ik bedoel
Dat vind ik echt tof voor je Bol.

Mooie discussie over vrijheid hier.


Ik ben vanmorgen helemaal Will vergeten te feliciflapstaarten
Bij deze Will, speciaal voor jou:DB):musicnote::heart::sun::moon::present::):rose:;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Witje dank voor je compiment lieverd.
Heerlijk dat je nog vrij bent. Ff geen verplichtingen, gewoon lekker (vrij) zijn.

Ik denk Jet dat als iemand drinkt omdat hij problemen heeft, en de problemen zijn opgelost of die persoon is sterker geworden, hij de alcohol niet meer nodig heeft. Hij hoeft niet blijvend te vechten tegen de alcohol.
Een alci. (denk ik) heeft altijd de alcohol nodig of hij zich nu rot of blij voelt. Een alci. verzint smoezen om te drinken, een probleemdrinker, drinkt om zijn problemen niet te voelen.
Een alci. kan ook nog een probleemdrinker worden omdat hij of zij, doordat deze drinkt, geen moeilijkheden meer op kan lossen of verwerken.
Dus ik denk toch dat er een verschil is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O wat jammer dat Co nu weer weg is. Ik had zo graag willen vragen hoe het nu met je zelf ging. Of dat het erg veel moeite kost om weer opnieuw te starten of dat je toch merkt dat je meer kracht hebt opgebouwd omdat je al een keer lange tijd droog gestaan hebt. Maar misschien lees je dit nog wel een keertje.
knuffel voor jou.:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wees gerust coco, ik ben nog bijlange niet waar ik wil zijn, maar de woestijn is groot hé ;)

Heb me trouwens voorgenomen om na die motortrip ook ineens komaf te maken met het roken.
Als het met de drank lukt, dan moet dit ook lukken.

Bestaat er geen medicament waar je doodziek van wordt als je rookt ?? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...