Spring naar bijdragen

Zondag 29 augustus


will

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 162
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Goh Jane ja. Natuurlijk herken jij dit ook. Maar heeft jouw zoon ook van die narcistische trkken? Ik vroeg me af hé zou die hypogondrie en dat narcisme ook te maken hebben met autisme of zijn dat twee extra dingen van Jos.
Heb altijd gedacht dat het bij zijn autisme hoorde maar nu ben ik er niet zo zeker meer van.
Ja Jos heeft zich ook altijd prettig gevoeld in zijn wereld, en de buitenwereld was altijd verkeerd. Nu kan hij niet meer bepalen wie er in zijn wereld mag komen en dat beangstigd hem natuurlijk.
Jos is altijd ook een kluizenaar geweest en heeft in zijn leven altijd maar een goeie vriend gehad meer niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor het duo BlondeBor
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:

Hou de spirit erin dames!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol, lees je nog net, maar was al uitgelogd
in het laatste rapport vd psych staat Stoornis van Asperger met narcistische trekken.
Leeft zijn eigen leefwereld, heeft overtuigingen die niet reeel zijn, accepteert geen autoriteit en communicatie verloopt geregeld moeizaam. misschien komt het je bekend voor, al is er dan geen diagnose.:heart: belngrijk te weten dat wat jij ook doet er weinig invloed op zult hebben. er staat ook bij: de vraag is hoeverre deze 17 jarige jongen nog in staat is om een andere copingsstijl aan te leren. En je snapt dat dat dan voor een 68(?)jarige helemaal nog meer geldt. Weet zijn leeftijd niet meer sorry.
nu ga ik echt voor ik al weer droog ben
:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by: jetset
bol:
Soms leveren enkel respect, mededogen en acceptatie meer op en ontstaat er ruimte voor de invulling.

Jet dat heb ik altijd gekunt, zeker het mededogen (denk ik ) maar het is nu zo verdraaid moeilijk omdat Jos zo veranderd is de laatste jaren, en ik verander wel, maar niet meer met hem mee (denk ik).
Ik kan hem vaak niet meer begrijpen dus dat zal ik moeten accepteren, het is niet anders. Ik blijf wel m'n uiterste best doen, zeker als het gaat om m'n eigen grenzen aan te geven.
We blijven doorgaan.:rose:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel plezier lieve Jane, en bedankt voor je laatste bericht. Het is voor mij zo fijn, te weten hoe deze mensen in elkaar zitten, en natuurlijk zijn er overeenkomsten tussen jouw kind en Jos. Jos plaatst zichzelf boven anderen dus heeft ook moeite met autoriteiten, de communicatie tussen hem en mij gaat ook heel moeilijk omdat Jos in zo'n andere wereld leeft. Maar ik lees ik erg graag hoe jouw kind is, ondanks dat het voor een moeder erg moeilijk is een zoon te hebben die ook deze stoornis heeft. Knap dat je zo op die manier kunt schrijven over hem.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor Blondie, hier gaat het ook goed.

Dag 9 voor mij, nah nog geen 50 maar het begin is er weer.

Goeie reis straks, terug is vast gezelliger mét de kids.

Oh ja, wanneer iemand mij drank aanbied zeg ik eerst gewoon nee dank je.
Maar vaak krijg je dan verbaasde gezichten en dan zeg ik gewoon dat ik er niet tegen kan.

En bij mij wordt dat nog wel es gevraagd, want ik werk ook nog es in een eetcafe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippie, ook ik ben ooit zo begonnen en ook ik ben er nog niet hoor...
Het blijft toch iets waar je je leven van doordacht moet zijn en een terugval kan, al wapen ik me nu door mijn therapie... maar er zijn, ben je nooit !!!
Klinkt misschien wat negatief, maar ik zie het in de positieve zin...
Door mij verder te blijven ontwikkelen, haal ik meer uit mijn leven !!!
Veel meer dan toen ik nog dronk...

Allez, nu moet ik echt weg !!! Tot later allemaal...

De eerste laat ik staan...
:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bor , ben ik je nu vergeten ?? :$

Mag ik je met zwoele stem :moon: dit boeket aanbieden :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present:

Bol, hoe jij toch steeds je optimisme en vrolijkheid kunt bewaren tenmidden van je sores met Jos, awel, chapeau, je krijgt ze ook sé: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present:

Ben hier al tigtig keer nat geweest, terug droog, weer nat etc etc, uiterlijk dan hé

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wow Willbillie de woestijnvos, ik ga er van blozen man.
Ja wat mij op de been houd dat zijn b.v. de berichtjes van Jane. De kleine zinnen zoals de wereld waar deze mensen zich in bevinden en ik kan niets veranderen, en (ik geloof Jet) die schreef over mededogen enz. Daar krijgt ik moed van. Het is voor mij toch heel belangrijk te weten hoe ik met Jos om moet gaan. En of iemand deze mensen herkend.
Maar jij vandaag weer aan het werk? Wanneer heb je weer vrij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,
Ik weet niet of ik me op de juiste manier aanmeld nu, maar ik wil graag in jullie virtuele huiskamer komen en heb net van Bolletje een hele lieve reactie gekregen nadat ik me voor de eerste keer meldde onder "ook ik moet stoppen".
Ik heb eerst ff lekker een potje zitten janken en nu ben ik er helemaal klaar voor.
Ik ga ervoor en weet zeker dat het me weer gaat lukken. Ben ook heel blij dat ik dit forum heb gevonden, nadat ik op de site was gewezen door de psychiater bij wie ik nu 10 gesprekken heb gehad en die me verder wil helpen, mits ik werk aan mijn alcoholverslaving. Dat is dus een extra stok achter de deur, naast mijn eigen heeeeel erg sterke wil om te stoppen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Char, van harte welkom hier in onze huiskamer en zet je op je gemak. Deel je sores of lees rustig mee en lees die van ons. Begrijp, leer, leef mee en deel. Wij zijn een grote hechte groep mensen met een gezamelijk probleem, welk weet je best ;)
Je gaat voor het stoppen ?? Fijn, dat is de gemakkelijkste en duidelijkste weg. Ik ben daar pas geraakt NADAT ik kwaadschiks heb ondervonden dat minderen gewoon niet gaat. Maar ieder moet dat zelf ondervinden meestal. Laat het je niet tegenhouden en ontvang alvast deze :present: voor je moed om tot hier te komen.

Bol, ja dagdienst en bijna gedaan. Ik denk nog een uitgaand schip en dan huiswaarts. Ik verwacht daar nog een pc klant of twee, verder de laatste avond samen met mijn vrouw voor mijn/haar korte vakantie.
Qulaity timle hebben we gisteren nog gehad, dus het zal eerder kalm en sereen worden. Hopelijk komen we als nieuwe mensen terug want 1 oktobert nadert.

Jane is idd ook een heel sterke kracht hier waar velen wat aan hebben. Ze antwoordt dan ook bijna steevast pop elke nieuwkomer bij wie is wie. Knap vind ik dat. Wou dat ik er ook eens wat meer tijd voor nam, mijn deel om iets terug te doen voor het forum. Komt nog wel, als de storm echt geluwd is. Beloofd :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...