Spring naar bijdragen

Zondag 29 augustus


will

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 162
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Ik heb m gezien.

Maar weet je wat het wel is niwi denk ik
Als je net gestopt bent met drinken, is het best wel lastig
om dat aan jezelf toe te geven, laat staan aan de omgeving.
Ik vind er niks mis mee om dat in het begin te zeggen hoor.
Dat van die medicijnen bedoel ik.
Hoe verder je in het proces komt hoe makkelijker het wordt om
te zeggen dat je niet meer wilt drinken dus zoiets als gaandeweg
wordt het gewoon om het te zeggen.
Maar daar gaat nog iets aan vooraf.

Ik kan nu heel makkelijk zeggen dat ik niks wil drinken
en blijf dan ook standvastig, maar keulen en aken is ook niet
op 1 dag gebouwd, zoiets dus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jouw woorden lieve Jetset, het doet me goed!!
En ook bedankt aan iedereen...jullie waren op mijn gedachten gisteren en zeker ook vandaag..want straks komen (misschien) alweer vrienden, maar hoe langer ik zonder alcohol leef hoe minder ik het nodig heb...
Jullie zijn miijn beste steun..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal!
Zie dat ik steeds ingelogd heb gestaan? Hier alles ok, geniet nog van mijn vakantie. Veel regen hier, maar waar niet! Ook af en toe een zonnetje gelukkig. Als ik de weerberichten mag geloven wordt het dinsdag beter, duimen maar! Hoop dat het met jullie ook goed gaat!
Spreek jullie na vrijdag wel weer, tot dan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Wimmelt, ik heb zelf gewoond in Canarische eilanden (puerto rico) en ik weet het...veel drinken..ik was toen jong en ik dacht dat normaal was, iedereen deed het, ik kon ook het aan (lichammelijk geen probleem), maar ook niet zo mooie tijden want als ik moet aan denken..alles is zo wazig,jammer want kon mijn tijd besteden in iets beter..maar oke is al gebeurt...
Ik wens je daar een leuke tijd want er is veel te doen zonder alcohol..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou als je t voor jezelf maar weet, waarom je niet drinkt,
maar dat hoef ik jou niet uit te leggen niwi
Je bent op iedereen hier een voorloper;)

Susana we zijn elkaars steun hoor,
Jou verhaal over gister kan ook net een ander
weer het zetje geven om in gezelschap aan jou verhaal te denken.
Succes ook weer vandaag!

Ekstertje geniet nog lekker van je vakantie!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Niwi, waakzaam blijven is de kunst, ik bedoel met het vergeten dat ik er niet eens zoveel aan denk, maar ik ken m'n valkuilen die komen pas na een maand of 3 als ik de ellende weer ben vergeten, dat wordt inderdaad oppassen maar ben er nu van overtuigd dat dat me niet meer gaat gebeuren, toch wat nieuwe inzichten opgedaan. Het laatste jaar kon ik al niets sterkers meer verdragen dan bier maar op de één of andere manier wordt ik daar nu vreselijk vet van en ik ben ijdel genoeg om dat niet willen, ben nu al 3 kilo afgevallen in twee weken en dat stimuleert enorm. Het lijkt wel of ik een soort reservoir heb opgebouwd, drie biertjes en ik ben weer 3 kilo zwaarder, kortom drinken is eigenlijk onmogelijk geworden wil ik nog kwaliteit van leven hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga de ellende ook niet meer vergeten, de laatste maanden begon ik drinken als een gevangenis te beschouwen ik dacht er nooit meer uit te kunnen komen en dat was toch een soort van paniek die ik niet eerder heb gehad. Ik ga je voorbeeld volgen Niwi en het niet meer vergeten, ga dat nu eens flink in mijn oren knopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb daar 2 jaar gewoond en om eerlijk te zijn, het waren geen fijne tijden, heb ik alleen slechte memories over..oke dat ligt aan mij, ik werkte veel, alleen 1 dag per maand vrij, na werk bijna altijd naar kroeg met collega's...ik kom zelf uit zuid-america en vond mensen uit spanje niet zo leuk, beetje racistisch..om het kort te maken; ik kon niet zien de beauty van de eiland..ik was te bezig met alles wat niet goed was...dus ik zou nooit terug gaan, het zou veel naar boven komen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ja zeg, hele reactie aan Wimmelt foetsie ??!!
Nog maar eens dan.
Wimmelt goed dat je je eigen valkuilen (h)erkent maar fijn dat t je tot nu zo makkelijk af gaat. Dat intense dromen herken ik hoor. Wat betreft stoppen met roken: dat zie je t.z.t. wel, zo denk ik er ook over alleen........vrees ik voor mn gewicht want waar jij bent afgevallen kom ik alleen maar aan omdat ik nu snoep :$
Ga je trouwens voor lange(re) tijd naar GC? Ik geloof dat je daar een huis(je) hebt, hè? Gaat teckel mee? En net wat Niwi zegt: een gewaarschuwd mens telt voor 2;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja zie, nu mosterd na de maaltijd..............
Ben alleen op La Palma geweest en zag dat daar ook veel kunstenaars woonden/werkten.
Lijkt me iets "rustiger" dan Gran Canaria maar je moet wel tegen de Duitse enclave kunnen.......

Goh Susana dat je je daar zo rot hebt gevoeld, mja kan me er wel wat bij voorstellen zoals je het vertelt.
Hoe voel jij je hier dan? Is Nederland minder racistisch dan Spanje? Hoef je niet op te antwoorden hoor als je niet wilt. Een vriendin van mij is Griekse en voelt zich hier soms erg eenzaam en gediscrimineerd terwijl ze heus haar best doet om "mee"te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha sara
Het gekke is als ik eenmaal gestopt ben ik me afvraag"waarom heb ik dit niet eerder gedaan" en dan gaat het me makkelijk af in eerste instantie totdat iets me bij de lurven grijpt, naar de super sleurt en dan is het gebeurd, eens pas na 4 jaar maar meestal na een maand of 3, maar dat gaat me deze keer niet meer gebeuren, het is echt finito. Ja de teckel gaat mee, arm dier in het vliegtuig, maar goed, samen met twee andere hondjes moet dat lukken, teckel moet even doorbijten, moet ik ook wel eens, het dier heeft hier een leven als een luis op een zeer hoofd (al 12 jaar).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sara, hier heb ik nooi gediscrimineerd gevoel..andersom veel steun, hier heb ik veel diploma's gehaald, ben de baas op mijn werk(horeca), ben bezig met een 5 hbo opleiding(begin 3 jaar) en heb mijn eigen bedrijf...ik denk dat Nederland was in deze leven mijn bestemming...maar tuurlijk mis ik mijn famillie, maar ik voel me niet alleen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En doordat heb ik gekozen om niet te drinken..ik weet dat ik kan nog veel meer doen als ik nuchter blijf..ik wil een leuke leven en mijn hele potentieel gebruiken, ik moet dubbel werken om iets te bereiken dit i.v.m. beperking van de taal...dus ik zeg tegen mezelf: Basta, er is tijd om wakker te worden en nuchter te blijven...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...