simonis Geplaatst 24 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2012 Hoi, mag ik me even voorstellen? Ik ben bijna 40, getrouwd, 1 zoon. Hoogopgeleid, vast werk, huisje - tuintje - boompje. Zeven jaar geleden is alcohol mijn leven ingeslopen. Postnatale depressie gehad, druk werk, medische blijvende problemen met zoonlief. Ben al een paar keer in behandeling geweest bij psych, antidepressiva genomen, maar helpt geen zier, ik glijd altijd weer af. Ik ben ook een gevoelig persoon, eis veel van mezelf ook in mijn werk. Overdag drink ik geen druppel, heb er ook geen zin in, maar 's avonds na het werk... Een half flesje of een hele fles wijn of cava zijn een gewoonte, in het weekend meer. Ik begin fysieke last te krijgen: overgewicht maar ook zeer slecht slapen. Ik ben overlaatst begonnen met dieet, punten tellen, weight watchers. Qua eten ging dat eigenlijk heel goed, maar het drinken doet me de das om. Ik wil er vanaf maar weet niet hoe en ben bang. Heb er ook al veel boeken over gelezen "de verslaving voorbij", "nou nog eentje dan"... Het weekend staat voor de deur: vanavond gezellig flesje cava, morgen misschien op de middag al apero, zondag idem. Weet ook niet goed hoe dit forum werkt...sorry. Voel me ook heel slecht in mijn vel, minderwaardig. Men zegt dat je lief moet zijn voor jezelf, maar hoe begin je daar aan? Groeten S. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 24 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2012 Hallo Simonis, Welkom hier op het forum. Je zegt dat je niet weet hoe het forum werkt. Je hebt "wie is wie" in ieder geval al gevonden. Kom eens langs op da dagdraad. Ik wens je heel veel succes en sterkte met de strijd tegen de alcohol. Je staat er niet alleen voor. Samen hier op het forum gaan we de strijd aan. De eerste stap heb je gezet door hier op het forum te komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 24 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2012 Hoi Simonis! Zo herkenbaar wat je schrijft.... Begin met lief voor jezelf te zijn door hier te komen! Je bent hier van harte welkom, iedereen probeert elkaar van harte te steunen, tenslotte hebben we allemaal hetzelfde probleem: de alcohol. We zitten vaak op de Ditjes, Datjes en Dagdraad. Ik hoop je daar ook te lezen! Liefs, Nance. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 24 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2012 Welkom hier Simonis; de 1e stap was hier te komen, de volgende wordt hopelijk hier blijven komen. Soms gebeurt het in een opwelling, of tijdens een kater uit spijt/schaamte. Maar als je dagelijks of zo vaak je kunt en wilt even contact maakt met hier, heb je zeker in het begin, daar vast veel steun aan. En ook veel te bieden want ook jij bent een ervaringsdeskundige en ook na jou komen er weer nieuwe mensen hier. Ik wens je een ADBe toekomst toe en dat je weer trots op jezelf mag worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden