Spring naar bijdragen

Dinsdag 7 september

Mai

Aanbevolen berichten

en het forum gaat je helpen Igor als jij je laat helpen!!!!
Lees morgen de dagdraad van vandaag nog is goed door
en je zult zien dat het kan
Net als Dhendro zei: het kan stoppen met drinken....
Heeel veeel suc6 lieve Igor:heart:

IK wens je een hele lange nacht toe waarin je lekker uitrust
en morgen fit aan je drie weken kan beginnen.

Voor nu ga ik ook afsluiten
en lees vanavond weer verder

Laterzzzzzzzz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 215
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Lieve Bolletje,

bedankt voor je compliment, ik ga er bijna van blozen... ik heb altijd best moeite met complimenten... maar ik heb geleerd ze aan te nemen en er ook blij mee te zijn en dat ben ik nu ook.
Wat ik zo lees heb jij het ook niet gemakkelijk... je man naar een verpleegtehuis? ik ben nog redelijk nieuw hier dus ken de levensverhalen van de mensen hier nog niet zo. Ik moet me nog een beeld vormen.
Maar dat lijkt me echt zwaar voor je... je man in een verpleeghuis... en hoe gaat het dan met jou?
Helaas heb ik niet zoveel tijd om op mijn gemak aan de laptop te gaan zitten en dat allemaal uit te pluizen... al zou ik dat heel graag willen hoor.

Vandaag voor het eerst eens gaan shoppen, daar had ik voorheen nooit zin in... mezelf oppakken en gaan... op mijn vrije dag zat ik al op tijd aan de alcohol dus had ik de deur voor mezelf incl. te verwachten bezoek op slot... rolluiken zo vroeg mogelijk omlaag... Bah... gewoon een kluizenaar met mijn 'vriend' Alcohol... nu zie ik het gezicht van mijn man voor me als hij van zijn werk kwam en de teleurstelling op zijn gezicht als hij zag hoe ver ik alweer heen was... nu zegt hij elke dag hoe trots hij op me is... en dat is me zooooveel waard!

Nu ben ik dus begonnen met afvallen, wat nu ook lukt! Dus er moeten nieuwe kleren komen. Normaal werd ik al depressief in een paskamer maar vandaag heb ik warempel 3 uur lopen shoppen!! Dat is een mijlpaal voor mij. Had dan ook drie tassen vol... mijn man niet vergeten, een paar nieuwe onderbroeken voor hem gekocht, haha.:D

Ook nog wat gekocht voor onze te verwachten hond, midden oktober krijgen we onze puppie.
Op 16 februari hebben we onze 10-jarige hond in moeten laten slapen en toen is het met mij heel hard bergafwaarts gegaan. Ik dronk toen ook wel maar niet in die mate van de laatste 3 maanden... Dat was echt voor mijn doen heeel veel.

Weer een knuffeltje gekocht en een heerlijke zachte deken speciaal voor honden. Ik heb nu echt zin in 'mijn nieuwe leven'... Geen alcohol, straks ons hondje, over een tijd heel wat kilootjes eraf... dan zit ik sowieso lekkerder in mijn vel, en dan met onze hond straks ook meer beweging.
ik werk natuurlijk ook nog, maar dat is maar 2 a 3 dagen per week. Voor de rest ben ik vrij.
Maar ik kom nu ook in een heel ander dagritme, vanmorgen vanzelf al vóór 10 uur wakker, dat is voor het eerst. Normaal sliep ik op mijn vrije dagen tot een uur of een... de dag al half om... en niet vooruit te branden.... door die @#$%-alcohol...nu heb ik energie genoeg!

Maar ik ben echt zo blij met dit forum en de mensen die hun verhaal, prestatie, en ook frustratie neerschrijven... ik haal er zoveel herkenning en steun uit...
Het lijkt nu of het al een eeuwigheid geleden is dat ik voor het laatst gedronken heb, en het is pas de 9e dag... heel raar.

In ieder geval bedankt voor je steun en jij ook heel veel sterkte met alles lieverd!:heart:

Liefs, Tobbertje:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Igor, niemand is perfect... een uitglijder kan altijd. 57 dagen is niet niks hoor! Nu gewoon die ene slechte dag vergeten en de draad weer oppakken, je kán het, dat heb je toch bewezen??
Dus gewoon opstaan en weer doorlopen op dat rechte pad.
Je mag trots zijn dat je het 57 dagen vol hebt gehouden, dat heb je toch helemaal zelf moeten doen.
Daarom gewoon weer verdergaan!

Succes! Samen staan we toch sterk!:present:

Tobbertje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Toppie het is niet pas 9 dagen maar al 9 dagen kanjer:present: Hahaha ondergoed voor je man? Dat wordt hard werken vanavond voor jullie;) Hij passen en jij goedkeuren.:P
Maar wat heerlijk dat je ook al aan het afvallen bent.
En wat goed dat je binnenkort een puppie krijgt. Wat voor 'n merk?
Je schreef dat je erg bent gaan drinken na het overlijden van je andere hond. Heb je daar zoveel verdriet van gehad? Ik kan me daar best veel bij voorstellen meid. voor mij was mijn hondje (nu 14 jaar dood) m'n kind.
Maar belangrijk is, dat je nu weer van het leven kan genieten. Gewoon, zonder de alcohol. Dit genieten is echt, met alcohol heb je de volgende dag een kater.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heej Carolien, je hebt helemaal gelijk met die laatste zin... we moeten eerst halfdood zijn ja.. voordat het besef komt dat het zo niet langer kan...
Maar goed dat we dat signaal niet genegeerd hebben.
Samen kunnen we het!

Wat een ontzettend leuke naam voor je hond trouwens: Struikrover... Gewéldig.
Helaas hebben wij voor onze te verwachten puppie in oktober een naam van de fokker met een E moeten uitzoeken. En dat wordt Érynn... Ierse poëtische omschrijving van Ierland. We krijgen een Ierse Terriër-puppie... vandaar.

Liefs, tobbertje:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Igor, ben je er zelf ook aan toe om te stoppen? Moeten, omdat het van buitenaf opgelegd wordt lijkt me zo enorm moeilijk.

Ik heb ergens steeds maar het gevoel dat je weinig vertrouwen hebt in jezelf. Maar jij kunt natuurlijk ook stoppen. Je bent niet de eerste die het gaat doen. Jouw succes zal voor een groot deel afhangen van je vertrouwen in je eigen kunnen. Daar geloof ik in! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mupke ik wil zelf stoppen, maar zelfvertrouwen wat is dat???? ik ben zo akelig in de watten gelegd omdat ik het toch niet kon. (en iedereen ziet het als verwend zijn, maar voordat ik het zelf kon PROBEREN werd het me al uit handen genomen) IK BEN NIET VERWEND IK BEN DOM GEHOUDEN HEEL BEWUST... en nu ga ik slapen het wordt TE ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien moeten we een nieuwe draad openen voor diegene die morgen willen stoppen. Ik weet het niet maar het lijkt mij zo dat een nieuwe start met een nieuw draadje nog meer stimuleert? Maar hoe zouden we dat draadje moeten noemen dan? Heeft iemand suggesties?
Borrie voor mij blijf jij een kanjer hoor lieverd. Na alles wat je nu door maakt heb ik diep respect voor je meis. Ik weet 100% zeker dat je het gaat maken. Dat het je lukt maar niet ineens. Misschien willen we te veel van ons zelf in te korte tijd. We zijn met z'n allen bezig om die verdomde drank te laten staan. Ieder doet dat op zijn eigen manier. Dat het niet ineens lukt moeten we onszelf niet kwalijk nemen.
We zijn mensen met een moeilijke opdracht voor ons zelf. Onze grootste (vriend) vaarwel leren zeggen en dat is een rouwproces. En ieder rouwproces kost nu eenmaal veel tijd.
Voor iedereen een :heart: En we mogen heel trots zijn op onszelf. Echt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Igor en Borretje denk aan jullie hoor en hoop kracht te zenden.

Sinds ik Ya heb gelezen moest ik de hele tijd aan haar dochter denken en nu weet ik het eindelijk. Het kleinkind van Kirky is ook geboren met 2 duimpjes. Hij heeft hier een vrijwillige ban maar is wel op de chat dus mss kunnen jullie van gedachten wisselen? Bemoei me er niet mee maar het is wel toevallig en hoop dat jullie wat tips hebben voor elkaar. He he ben blij dat ik er toch nog op gekomen ben want bleef er maar aan denken en zag de link niet maar nu dus wel.

Drupje word oud maar dat mag ik hopen hahaha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, Bolletje, wat leuk dat je me 'Toppie' noemt... haha. maar om eerlijk te zijn voel ik me nu ook zo.

wat de hond betreft, we krijgen een Ierse Terriër-pup. Hopelijk mogen we aankomend weekend gaan kijken bij de fokker in Delft om er een uit te zoeken die we dan over nu 6 weken op mogen gaan halen, dus dan ben ik half oktober weer 'moeder' haha.
We hebben voor het eerst een pup uit een nest dat nog geboren moest worden, dus ik heb me bijna een beetje zwanger gevoeld, ik was zo blij toen op 20 augustus het telefoontje kwam dat de puppies geboren waren. Je ziet de bui al hangen, dat was voor mij weer reden voor een feestje... met de vreselijke kater de dag erna...
Dat heb ik nu gelukkig niet meer.

Toen onze hond in februari overleden was zei mijn man dat hij geen hond meer wilde en hij was vastbesloten...ik vond het vreselijk. Hij werkt in 3 ploegen dus ik ben veel alleen, en onze hond was toch mijn maatje, en maakte mijn drinken nog redelijk te beheersen. Ik begon dan pas laat op de avond met drinken omdat ik de hond nog uit moest laten... lukte niet altijd maar dat was toch een rem.
Toen hij er niet meer was, boeide het me allemaal niet meer... met het vooruitzicht dat er nooit geen hond meer zou komen... Ik heb al 25 jaar lang honden gehad en kon me geen leven zonder hond voorstellen...

Maar in begin juni begon mijn man toch weer over een hond aanschaffen... Ik stond perplex...
Toen hebben we gezocht naar wat voor hond en zo... toen de kogel door de kerk was heb ik me meteen aangemeld bij ADB. Toen is mijn alcoholgebruik al flink gedaald, ik was echt af aan het bouwen, en vorige week maandag ben ik dus helemaal gestopt.
Dus nu AL 9 dagen alcoholvrij! En ik voel me ook vrij! Dit wil ik echt vast proberen te houden.

Maar met jullie steun gaat het prima!! Dank jullie wel!

(En nu gaan we onderbroeken passen, hahaha :D:D:D)

liefs,'Tobbertje':present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
bolletje

Misschien moeten we een nieuwe draad openen voor diegene die morgen willen stoppen. Ik weet het niet maar het lijkt mij zo dat een nieuwe start met een nieuw draadje nog meer stimuleert? Maar hoe zouden we dat draadje moeten noemen dan? Heeft iemand suggesties?

Nee, laten 'we' dat nou maar eens niet doen. Boven jouw bericht schrijft Igor nou net dat ze zelf dingen moet gaan aanpakken omdat haar altijd alle ruimte voor initiatief uit handen is genomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een Ierse Terrier? Heeft hij ook een klein plukje haar op z'n borst dat naar voren steekt? Let maar eens op.
Het zijn hele fijne honden die er om bekend staan dat ze nergens voor terug deinzen. Het zijn doordrammers en gaan vaak voor het bazinnetje staan om haar te beschermen. Ze zijn niet bang en voor hun baasje een echt maatje.
Nou Toppie dat heb je echt verdiend meis. En lekker want je bent weer belangrijk voor een diertje.Dat geeft een fijn gevoel, je moet het drinken ergens voor laten.
Nou meis, laat je kereltje maar lekker passen en ga jij maar genieten van het moois dat je voor hem gekocht hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knap van je Tobbertje en ook ik vind je een kanjer of eigenlijk zeg ik altijd tijgertje maar bedoel hetzelfde daar mee.

Caro heb ik het goed gezien dat je ook op muren schilderd? Nou als dat zo is zoals ik het zag dan kan je hier ook aan de bak want wil een regenboog op de muur. Ja ja weet het komt drup weer met haar regenboog maar ditmaal wil ik er een met een heel klein bruggetje. Je weet waar mijn lijstjes hangen van mijn overleden katten die je zelf hebt geschilderd dus zou mooi zijn een regenboog met brugje er overheen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...