rapilos Geplaatst 7 september 2010 Rapport Share Geplaatst 7 september 2010 Dhendro,Helemaal met je eens.Ik wilde dat ik dat zo goed kon verwoorden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tobbertje Geplaatst 7 september 2010 Rapport Share Geplaatst 7 september 2010 Hallo allemaal,ik heb niet elke dag zoveel tijd om mijn verhaal te doen, maar ik wil even melden dat het nog steeds hartstikke goed gaat, dag 9 alcoholvrij. Dankzij vele verhalen en tips en ook dips hier te lezen heb ik toch steeds de kracht om door te zetten. Gisteren hadden we een kaartavondje... je ziet de bui al hangen... er werd bier en wijn gedronken, maar ik heb gewoon lekker aan de icetea gezeten en het was net zo gezellig. Eén van mijn kaartmaatjes deed solidair met mij mee, ook aan de frisdrank:DDus alweer een vuurproef doorstaan!iedereen weer succes, en liefs:present:Tobbertje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 7 september 2010 Rapport Share Geplaatst 7 september 2010 Igor:present: Ze mogen wel roken in een verpl. tehuis maar niet op de afdeling. Bovendien is Jos niet mobiel en de winter is in aantocht dus zullen ze hem niet met bed en al in de kou zetten.Dee, dee, dee, dat kan niet dus dan rookt hij maar als hij bezoek heeft.Ja en een glaasje wijn mag wel maar Jos is echt zwaar verslaafd. bovendien breekt het de medicatie af.Ach wijfie we zien wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 7 september 2010 Rapport Share Geplaatst 7 september 2010 Goh dhen, mag ik je komen schaken ?? Jij hebt altijd al de eigenschap gehad om de juiste woorden op de juiste moment te zeggen hé. Ik zit ze hier met open mond te lezen. Mezelf tja, op de Zugspitze had ik hem even, maar na dat @##"' telefoontje was ie terug zoek. Het lijkt allemaal nog zo fragiel en ik ben nochtans niet zo vlug uit het lood te slagen hoor.Vroeger dronk ik en trok ik me het niet zo aan, nu ervaar ik alles nuchter, zeker de slechte momenten en lijk ik veel vlugger barsten te vertonen dan voorheen.Tijd moet ik ze geven, tijd zal ik ze geven, maar ondertussen.....what about me ???Afin ik ga me klaar maken voor diner with me Nogmaals heel erg bedankt voor je bemoedigende woordjes. Ik kan me er zo aan op trekken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 7 september 2010 Rapport Share Geplaatst 7 september 2010 heen terug en tussendoor Igor dat is 3x:(Maarre.... lieve lieve lieve IgorHoe ga je dat nou aanpakken??Ik snap dat je na vandaag niet meer wil drinken..maar we weten allemaal dat je dat al een tijdje wil en dat, dat toch heel lastig is gebleken toch?Daarom heb ik een paar vragen aan je:- Heb je een pactmaatje- ga je hier schrijven over je moeilijke momenten, en dan echt met de billen bloot, dus je trek onderzoeken- heb je een maatje die je altijd in geval van hoge trek kan bellenIn ieder geval zijn er mensen waar jij terecht kan op lastige momenten?Ik bedoel het niet vervelend, maar ik denk dat als je echt drie weken droog wil staanje toch een paar steunpilaren naast je moet verzamelenIk hoop echt dat je dat aan wil gaan met mensen, die jou willen helpen.Ik zeg het speciaal omdat ik van mezelf heel goed weet dat ik het heeel lastig vind omhulp te vragen. Het gaat gelukkig een heel stuk beter, maar nog altijd is het een grote valkuil voor mij. Ik hou nog steeds liever alles voor mezelf, maar gelukkig heb ik wel mensen om me heen weten te verzamelen, waar ik mn ei bij kwijt kan, en die me zelfs zo goed kennen, dat ik er soms niet eens meer onderuit kan, zelfs al wil ik dat.aanpassing: ik vergeet helemaal te zeggen, dat mocht ik wat voor je kunnen betekenen ik me aanbevolen hou... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 7 september 2010 Rapport Share Geplaatst 7 september 2010 Wijfie??? en waar gaat je volwassen zoon en ZIJN vriendin straks naartoe?????Ik heb het gevoel dat je in een zweefmolen zit en er duur voor moet betalen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 7 september 2010 Rapport Share Geplaatst 7 september 2010 Will Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 7 september 2010 Rapport Share Geplaatst 7 september 2010 Bollie er is toch een rokersruimte, op iedere afdeling? en anders zetten ze hem maar buiten misschien komt hij dan wel in beweging :) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 7 september 2010 Rapport Share Geplaatst 7 september 2010 Wijfie lieverd, zat net jouw berichtje te lezen en dacht meteen, zou je toch eens niet kijken of er onderscheid is tussen de ervaringen met je zoon en je man. Misschien haal je dingen door elkaar maar dat weet ik niet.Misschien wordt het dadelijk, als jullie samen in het andere huis zitten, beter omdat jullie meer rust hebben. Het kan best zijn dat je man ook weer wat makkelijker wordt. Oudere mensen kunnen niet meer tegen de spanning. Daarom ging jouw man vaak weg als er spanningen waren.Misschien moet je gewoon even wachten tot jullie samen zijn. Dan kun je juiste beslissingen nemen. En natuurlijk voel je je onzeker. Het is weer een hele stap en weer een vreemde omgeving.Ja ik ben ook erg opgelucht nu ik weet dat Jos daar naar toe kan gaan. Alleen al om het feit dat hij daar echt de verzorging krijgt die hij nodig heeft.Geen uitdrogingsverschijnselen, en als het wel is, dan kunnen ze in het verpleegtehuis een infuus aan brengen.Nee ik ben de koning te rijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 7 september 2010 Rapport Share Geplaatst 7 september 2010 Jeetje Dhendro wat zeg je dat weer mooi...Ik heb er niet veel aan toe te voegen Will,maar ik vind het wel heel rot voor je.Kan me jou gevoel echt wel voorstellen als je zoje best aan het doen bent.Daarom deze ff voor jou, ondanks je aan het eten bent:present:Voor jou ook een bloemetje Wijffie, wat een gedoe steeds met dat vehuizen:present:En Bol ik leef met je mee en ik hoop dat de kabouter het nu een tijdje daar vol gaat houdenen jij wat ontlast wordt, voor jou ook 1:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 7 september 2010 Rapport Share Geplaatst 7 september 2010 ToPPertje je bent geweldig meis. Prima dat je je zo sterk hebt gehouden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 7 september 2010 Rapport Share Geplaatst 7 september 2010 Goedenavond,Nog even snel voordat ik naar de NA-meeting ga...Ik ben blij heeeeellllllllllll blij:DUit gemakszucht en tijd tekort haal ik mijn berichtje van het pact even naar hier................................Terug van mijn therapie en gesprek en ben blij !!! Ik krijg einde van de week mijn persoonlijke plan van aanpak en daar gaan we dinsdag al aan werken Bovendien vandaag van meerdere een compliment gekregen, ga er bijna van naast mn schoenen lopen... Dinsdag mag ik ook mijn presentatie geven betreffende stap 1... De belangrijkste stap van de therapie... Kan ik eindelijk verder met mijn veranderingsproces ............................Zo en nu rennen.. miep,miep,miep !!!En weg is ze weer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 7 september 2010 Rapport Share Geplaatst 7 september 2010 Dank je lief Witje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 7 september 2010 Rapport Share Geplaatst 7 september 2010 Witte ik heb van een aantal mensen hier een telefoon nr gekregen voor als ik het moeilijk krijg. ik weet ook dat ik andere mensen kan bellen, de HA, de psycholoog , tactive, vrienden (niet veel maar toch een paar hele waardevolle) nu ik dit opschrijf (en aan m'n pups denk) ben ik toch gek dat ik doordrink (maar 1 van mijn problemen is dat ik niet aan de bel durf te trekken) maar wil ik de kleine kring waar ik naartoe gewerkt heb niet kwijt raken, dan moet ik er wat aan doen nu. dus straks gaat het restant door de gootsteen en ga ik slapen en vanaf morgen moet het afgelopen zijn. enne mocht het dreigen mis te gaan geef me gerust een flinke schop onder m'n achterste het heeft nu lang genoeg geduurd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 7 september 2010 Rapport Share Geplaatst 7 september 2010 Igor; drank de deur uit na vandaag en K en B zo opvoeden dat ze bijten als je drank wilt halen Behalve dat, lees de tips van Witte en succes vanaf morgen; het kan: stoppen met drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 7 september 2010 Rapport Share Geplaatst 7 september 2010 yesss Blondie wat ontzettend lekker voor jedat je je zo goed voelt bij de therapieIk moet toch is gaan kijken, wat precies die 12 stappen zijnJe maakt me nieuwschierig (dat kan snel hoor;) )Veel succes ermee en ook vanavond bij de AA Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 7 september 2010 Rapport Share Geplaatst 7 september 2010 Blondie fijn dat het zo ontzettend goed gaat. zucht Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 7 september 2010 Rapport Share Geplaatst 7 september 2010 Wijfie is jouw man ook hulpbehoevend? Ik bedoel moet jij hem wassen en verzorgen of kan hij dat nog allemaal zelf? En wat zijn zijn klachten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 7 september 2010 Rapport Share Geplaatst 7 september 2010 Daarom schreef ik het ook al IgorIk herken die moeilijkheid van aan de bel trekken maar al te goed!!Misschien helpt het je als je bedenkt dat hetgoeie vrienden,en andere die je graag willen ondersteunennet zo frustreerd als dat het jouzelf frustreerd.Ik ben bijv best wel een beetje boos als iemand waar ik een goeie band mee heb, me buitensluit op momenten dat hetniet goed gaat. Werkt het bij jou ook niet zo, dat je boos wordt als iemand die je goed kent en waarvan jij weet dat het niet goed met diegene gaat, jou buitensluit?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 7 september 2010 Rapport Share Geplaatst 7 september 2010 Witte :$ yep. ik kan weinig meer toevoegen, ik voel me dan nutteloos en zou niemand zo'n gevoel gunnen, maar ik vindt mezelf zo'n zeur... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 7 september 2010 Rapport Share Geplaatst 7 september 2010 Blondie ik heb de 12 stappen gevonden.Stap 1 presenteren aan anderen lijkt me best wel pittig Hopelijk helpt het je weer een stuk verder als je jezelf hoort praten over jezelf...Ik wens je er alvast heel veel suc6 mee!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 7 september 2010 Rapport Share Geplaatst 7 september 2010 Voor de allerlaatste keer IGOR JIJ BENT GEEN ZEURJe bent geen zeur als het goed gaat en ook niet als het niet goed gaat.Juist respect voor jou, als je die stap aangaatheel groot respect zelfs!!!Neem goed afscheid vanavonden ga daarna lekker slapenen hou ons vanaf morgen maar goed op de hoogtevan alle gevoelens, waar je doorheen gaat.Daar is het forum voor opgezet, dus geneer je niet!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 7 september 2010 Rapport Share Geplaatst 7 september 2010 Toppie Witje zo je het geschreven hebt naar Igor. Helemaal mee eens.IGOR STOP MET DAT GEZEUR OVER DAT JE EEN ZEUR BENT. Zo gelijk maar ff boos worden dan heb ik dat al vast gehad.Ben trouwens erg benieuwd hoe het met Alf is gegaan gisteren, Heeft iemand al iets van hem gehoord?En Hannah had beloofd dat er een foto zou komen van haar pup. Ik hoop dat ze die gaat plaatsen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 7 september 2010 Rapport Share Geplaatst 7 september 2010 :$ witte, weet niet goed wat te zeggen, maar ga zo naar bed en vanaf morgen ga ik iets van m'n leven maken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 7 september 2010 Rapport Share Geplaatst 7 september 2010 uuuhh even wachten maar op de foto van hannah en een bericht van alf, sara, foto's van onze motormuis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden