Spring naar bijdragen

zondag 12 september

igor

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 183
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

ik ga straks uit waarschijnlijk, ik heb m'n vriendin vanmorgen op de hoogte gebracht dat ik 6 weken geen drup mag hebben dus die zal me echt een oplawaai verkopen als ik er maar aan ruik :D
maar verder zal ik hier blijven, krijg wel de kriebels af en toe ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even een groot algemeen bedankje aan iedereen voor de hele lieve pb's. Als ik me wat beter voel ga ik ze allemaal wel eens beantwoorden hoor.
Het gaat nog steeds niet goed met me, zit dieper dan ooit. Hier moet ik alleen door of met een beetje hulp van jullie.

Danje dankje dankje :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yes Jippie Willbillie is er weer. Wat fijn.
Ja joh, probeer het maar te zien als een grote les dan doet het wat minder pijn. Ik neem je niets kwalijk hoor en ondanks de rotervaring die je gehad hebt, blijf ik je nog steeds heel graag lezen.
Je hebt de laatste maanden je groeproces zo goed beschreven en ik heb zoveel meegeleefd, dat het normaal is dat, als het een dag niet goed gegaan is, ik daar ook het een en ander van mee krijg. Dat is het risico van een forum, en dat heb ik er graag voor over.
En voor mij gevoel is het niet weer dag één, dat kan niet, je hebt zo veel geleerd en bent zoveel sterker geworden. Ik denk dat je beter vanaf eergisteren door moet gaan met tellen. De draad weer op moet pakken;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Caro, voor mijn gevoel moet je dan weer helemaal naar af terug als je helemaal op nieuw moet beginnen met tellen. Maar in die twee maanden hebben mensen toch een hoop bij geleerd?
Opnieuw beginnen te tellen is dan zo definitief. Maar ja ik weet het ook niet. Ikzelf ben ook na twee keer gedronken te hebben, opnieuw begonnen met tellen.
Ik denk dat, ook al zou je verder tellen, je die crass toch wel blijft herinneren. Maar goed, het belangrijkste is dat men leert van de ervaring, of je nu wel of niet opnieuw begint met tellen, dat is dan voor mijn gevoel toch bijzaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, hier weer in het zadel om mn kids op te halen bij mijn ex...

Helaas merk ik op het moment niet zoveel van centen die ik overhou, maar dat kan ook komen door de schulden die nu langzaam opgelossen...nu ik niet meer drink !!!
;)

Niet meer drinken betekent dat ik helder genoeg ben om mijn verantwoording voor mijn schulden weer in te zien en ze in te lossen, althans trachten...stapje voor stapje !!!

Daarnaast scheelt het toch zeker 7x2 flessen a 5 euro= 70 euro per week aan drankgeld wat ik nu uitspaar...
Op maandbasis dus minimaal 250 euro...
Klinkt niet verkeerd !!!
:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal, na een paar dagen stilte meld ik me weer...

Allereerst Will, het is gebeurd en niet meer terug te draaien maar ik vind, net als Bolletje, dat je al heel veel gegroeid bent in de afgelopen tijd en dat je gewoon door moet tellen. Je doet jezelf tekort als je rekent vanaf 0, want je bent echt niet terug bij af, het is namelijk niet niks wat je al wel bereikt hebt! Dus kom op, trek jezelf uit die put en wees niet zo hard voor jezelf! Probeer een beetje te relaxen, qua faciliteiten heb je het een en ander onder handbereik, nu nog uit je herinneringen putten en dan bedoel ik de positieve van de vele momenten en dagen van het niet-drinken. Je kunt het en je bent niet alleen!

Lieve bolletje, ik deel je mening dus en vind je nog steeds zo'n sprankelende persoonlijkheid en grote steun voor anderen. Ook voor nieuwkomers, ook al begrijp ik wel dat sommige vaste forummers niet meer zo actief reageren op nieuwe mensen. Ik denk ook niet dat dat een ramp is, er is altijd wel iemand die de nieuwkomer welkom heet en zelf als nieuwkomer eerst eens reageren is een teken van echte wil om deel te nemen. Dat klinkt hard maar ik bedoel het goed:D

Zelf heb ik me voorgesteld bij wie is wie en heb regelmatig gepost op dit draadje, maar niet elke dag, omdat ik in het begin al aangaf dat ik meer dan fulltime werk en daarbuiten ook echt druk ben.
Ik heb regelmatig 's-avonds laat gepost als er al bijna niemand meer wakker was, en heb dan ook weinig reacties gehad, maar ik besef dat anderen wellicht niet zo de dagdraadjes terugkijken zoals ik wel doe. Dat zal mijn tic wel zijn en hoeft niet iedereen's hobby te zijn.

Omdat ik er niet altijd ben mis is wel eens iets maar juist daarom lees ik terug; want ik ben wel betrokken en ben nu bijvoorbeeld blij dat mensen elkaar motiveren de rest v.d. fles door de gootsteen te spoelen zonder elkaar te veroordelen.

En voor jou Jongleuse; kop op, ook jij hebt girlpower als alleenstaande moeder (ben ik ook 6 jaar lang geweest, alleen komen te staan in tweede zwangerschap) maar ik hoop dat je net als ik leert dat je er mag zijn en nog heel veel in je mars hebt!

En over de stiltes van sommigen; ik merk dat mijn pactmaatjes soms ook stil zijn en hoop dat ze dan heel druk zijn met dingen die in de plaats zijn gekomen voor het drinken.
Dat vind ik ook een positief iets en heb ik op mijn + lijstje gezet; je avonden worden langer als je niet voortijdig op de bank knockout gaat, zodat je weer leuke dingen kunt gaan doen, ook buiten de deur want je kunt gewoon wandelen, fietsen of autorijden.

Nou, een heel verhaal maar ik moest het ff kwijt en nogmaals iedereen sterkte! Groetjes :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag Chardon:present:
Fijn te lezen dat het goed met je gaat. Dat is ook het belangrijkste. En je hoeft ook niet iedere dag hier te moeten schrijven. Belangrijk is, dat je de drank kan laten staan, en dat lukt. Geweldig dus, voor
jou een grote bos :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...