Spring naar bijdragen

Vrijdag 17 september 2010

Sara

Aanbevolen berichten

Dymph misschien zou je kunnen proberen om een wat ouder forumlid te P.b.en en vragen of die een soort oudere broer of zus voor je wil zijn. Misschien zijn er genoeg mensen die dat graag voor je willen doen.
P.b. iemand waar jij een goed gevoel bij krijgt als je die leest. Dan is het aan die ander om er op in te gaan.;) Ik hoop echt dat je iemand vind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 279
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:

Originally posted by:
dymph

Het gaat helemaal niet goed met mij. Ben 14 dagen droog gebleven, maar dan gaat het toch weer mis. Helaas kost het mij wel moeite om niet te drinken. Ben ik dan de enige die dat heeft. Al die newbies gaan als een speer lijkt wel, geen enkele zucht en zo. Om jaloers op te wprden. Ik voel me zoo verdrietig en ook zo'n loser. Bah! Zou heel graag wat hulp willen, wat Bolletje voorstelde, lijkt me heel fijn. Al is het maar om elke dag ff te vertellen dat ik niet gedronken heb. Ik sta er alleen voor: niemand in huis als stok achter de deur, dus zal de motivatie zelf moeten opbrengen. Dat vind ik dus erg moeilijk. Vriendinnen snappen er geen bal van, dus dat helpt ook niet echt. Heb ik het goed begrepen Bor, dat jij ook moeite hebt met het NOOIT MEER? Dat jaagt mij ook de stuipen p het lijf, maar ja, t'is de enige weg, dat weet ik inmiddels wel. Vandaag dag 1 maar weer. Ik word er soms helemaal gek van. Ken mijn valkuilen best wel, maar weet er niet goed me om te gaan. Avonden en vooral nachten zijn het probleem. Ik ben een beroerde slaper, lig wakker tot half vijf of zo en dan gaat het fout. Wat moet ik dan doen in die kl* nachten? Zie het allemaal ff niet meer zitten. Ben het vechten zoo moe.

Misschien troost het je te zeggen dat ik er ook heel veel moeite mee heb. Ik voel me ook wat raar als ik niet drink. Ben dus alweer een keer op mijn bek gegaan, maar het moet lukken. Nu ben ik nog in de ziektewet. Misschien had het fijner geweest wanneer ik overdag gewoon werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zat even mee te lezen en log even in voor Dymph,

is heel normaal wat je voelt hoor lieverd,
niet iedereen heeft het makkelijk met het niet drinken!
Vele onder ons hebben een terugval gehad,
heel vervelend maar zijn we ook sterker van geworden!!

Kop op wijfie!
Je hebt het al eens 14 dagen volgehouden!
Das al een hele prestatie!
Je kan het dus wel!
Wees daar al trots op!
Dat is al een heel goed begin!

Nu weer verder hop hop!
Hulp kan je hier van alle kanten vinden!
Laat de moed niet zakken meis!

Keep on going!

Liefs yajala

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiedag!

Vanmorgen had ik zo'n weerzin om naar mijn werk te gaan, ongekend.
En toen ik vanmiddag weer naar huis ging dacht ik: was dat nou zo erg?
Welnee, ik ben de tijd prima doorgekomen! Kennen jullie dat?

Adam, leuk om je weer eens te lezen, en nog wel met een serieuze toon. Of was je dat altijd al? :)
Er zijn er veel vertrokken van de ouwe hap, dat moet ook anders werden het 10.000 berichten per dag. En dat is niet meer te behappen. Maar Hannah is er gelukkig nog! Je hebt een pup begrijp ik, gaaf.
Hoe is het met de zindelijkheid?

Bor, je doet het prima. En dat nooit meer drinken: ik heb hetzelfde als Adam, waarom zou ik dat nog willen?
Maar als dat nu nog een te grote belofte lijkt kun je het per dag doen, of zeggen: ik drink nu niet.
Je hoeft je alleen maar te bekommeren om het nu. Het is namelijk altijd nu.
Of je formuleert het positief: ik hou het fris. Dat schijnt soms beter te werken in je onderbewuste: positieve zinnen. Ik drink spa!
Het is net als een dienblad vol kopjes dragen: als je zegt ik ga niet trillen, dan gebeurt het vaak juist wel.

Bij mij was de rem weer aardig hersteld, maar je blijft er maar mee bezig als je matig drinkt: wanneer wel, wanneer niet. Steeds maar weer die alcohol in je gedachten. Helemaal niet meer werkt voor mij veel prettiger: een echt helder gevoel. Ik durf nu te zeggen dat ik niet meer drink (en dan zeg ik er wel eens als grap bij: maar ook niet minder!). Nee, geen alcohol meer.
Het is zoveel rustiger en veiliger. Daar kan geen "glaasje" wijn tegenop.

Jane, fijn dat je je weer wat kalmer voelt.

Bol, hoe gaat het met de vijvers?

groetjes Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niwi :heart:, zonder woorden, je weet het wel hé

Jane, damn meisje, ik had zo gehoopt dat het anders was. Je hebt me al zoveel zelf geholpen en wijze woorden toegesproken. Als ik iets voor je kan betekenen dan graag hoor, anyting. Wat een f**cked up wereld is het soms toch zeg !

Ja Igor, ik ben de boeman, 15 jaar mee grootgebracht als de beste vader, zonder dat ik enige ervaring had en alles voor gedaan. Het is zoals het is, ik kan alleen maar hopen dat de tijd dit verzacht en ik ze nog ooit nog terug ga zien, want geloof me. Tijdens die periode ben ik ze gaan bekijken als mijn eigen kinderen. Zelfs hun eigen vader spreekt niets dan lof en heeft een grenzeloos respect voor mij.

Dymph, je bent een periode aan het doorworstelen van vallen en opstaan. Dat is iets waar de meesten onder ons eerst doorgaan, alvorens toch te kunnen definitief stoppen..........en dan nog :huh:

Blijf geloven in je, niet laten ontmoedigen, de dag dat het doordrinkt is niet zo ver meer af, geloof me :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi dymph, als je denk dat het met iedereen zo makkelijk loopt heb je het mis. ik ben geloof ik vanaf januari in geschreven en sta nu net 1 weekje droog. en geloof me ik had van de week best wel zin in een glaasje (als ik heel eerlijk ben bedoel ik een fles). maar dan moet ik weer opnieuw stoppen :devil: en volgens mij wordt dat iedere keer moeilijker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dymph, als het je nog niet lukt om aan 1 stuk droog te blijven kun je elke droge dag zien als een nieuwe kraal aan een kettingsnoer.
Zo rijg je steeds verder...
Je kunt ook voor elke droge dag een knikker of steentje in een schaaltje leggen, dat heb ik ook heel lang gedaan.

Niwi, leuk onderschrift heb je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank lieve mensen voor jullie opbeurende woorden. En ja Igor en Cherry, ik heb van jullie ook begrepen dat jullie het ook soms moeilijk hebben. Dat troost, ook al gun ik het echt niemand. Als ik al die jubel verhalen lees, dan voel ik me erg minderwaardig en trek ik me terug. Gewoon omdat het bij mij niet zo gaat. Ben eerder twee jaar droog gebleven met behulp van de AA. In het eerste jaar ben ik alleen maar kwaad geweest dat ik niet mocht drinken. Erg hé! En zo voelt dat ook: het mag niet. Het moet uiteindelijk, 'ik wil niet' en 'ik hoef niet' worden, maar och, dat laatste heb ik zelfs in die twee jaar niet weten te bereiken. Altijd achterdeurtjes open houden.
En Will, voor jou heb ik oprechte bewondering dat je de draad zo snel weer weet op te pakken, met al die pijnlijke dingen in je leven op dit moment. Wat een moed!!!
Als jullie het niet vervelend vinden, dan ga ik maar regelmatig van me afschrijven hier, dat helpt wel. Het onder woorden brengen van al die rot emoties die loskomen, bah, ik ben er bang voor. Ben soms een beetje overgevoelig voor alles. Geen nuchter type dus, letterlijk niet en figuurlijk ook niet. Denk dat dat mijn grootste trigger is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Kate,
Hier gaat het erg goed. Ik heb nu twee vijvers, een grote van 13-4 ongeveer. Er zit al een hele hoop vis in. Vandaag begonnen met te proberen een waterval te maken. Denk me suf. Dat was vroeger anders. Dan begon ik er aan en keek daarna wel of het gelukt was.
Maar nu wil ik het echt goed doen en mooi.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoideboi allen,
Ik was een weekje afwezig. Wel heb ik af en toe meegelezen maar lang niet alles. Ik lag wat in de lappenmand, maar knap nu dan toch weer wat op. Ik ben dus niet echt bij qua ontwikkelingen bij jullie. Komt wel weer he.

quote:

Originally posted by:
will

de dag dat het doordrinkt is niet zo ver meer af,

Will, wat maak je me nou??? :huh: Freudiaanse verspreking? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...