Spring naar bijdragen

Vrijdag 17 september 2010

Sara

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 279
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Cherry wat zou je kunnen doen om het wat makkelijker te maken om niet naar de drank te grijpen?
Ik zat net te denken, op Leefdeal hadden we toen een oudere broer of zuster. Mensen die al een
tijdje droog stonden. Zou zoiets ook niet voor hier kunnen? Dat we b.v. een apart draadje maken waarin mensen zich aan bieden om de mensen die willen stoppen wat meer aandacht kunnen geven? Die altijd op deze mensen terug kunnen vallen en net iets meer aandacht krijgen van die persoon?
Dus een soort Buddy. Of stel ik nu iets stoms voor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Bor.
Ik denk dat er daarom hier vaak gesproken word over, het per dag bekijken.
Niemand weet n.l. of hij of zij nooit meer drinkt. Ikzelf voel vaak zoiets van, nou het zou best kunnen dat ik in de toekomst nog wel eens drink, maar nu niet. Ik had dat vanochtend nog. Dacht aan drank maar voelde zo'n weerstand.
Maar nooit meer is zo absoluut, en niemand kan kijken in de toekomst. Ik heb heel vaak dat ik denk aan drank en dan wel zoiets heb van, "nee nooit meer"maar er zijn ook momenten van sterke zucht. Dat wisselt bij mij heel vaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag Beth.
Alles gewoon in jouw tempo hoor, je hoeft je niet te verontschuldigen. Als jij mee leest en je hebt daar iets aan is dat voor jou het belangrijkste. Je voelt zelf wel aan of, en wanneer je behoefte hebt om mee te schrijven. Belangrijk is dat je en de toekomst de drank kunt laten staan, en dat doe je in jouw eigen tempo.
Is het al een beetje gelukt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cherry, als jij denk dat het daarmee lukt is dat toch prima? Ik ben vroeger een echte melkzuiper geweest. Kon 's zomers met gemak 3 liter weg werken. Maar het gaat er om dat je het gevoel hebt dat je maag gevuld is. Toen ik nog dronk, at ik niet zo veel. Dat was omdat de alc'. z'n werk vlugger kon doen.
Als ik at, hoefde ik geen alcohol meer, mijn maag zat vol. Dus, koop maar dingen die jij echt lekker vind. Trakteer zejelf op iets heerlijks, dan is het misschien wat makkelijker om die drank te laten staan.
:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...