Mupke Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Ik ben wel boos op ze Jet. Maar het maakt me ook onzeker. Wat heb ik (verkeerd) gedaan dat ik niet meer welkom ben? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fransje Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Heb sinds 30 juni niets meer gedronken maar pffffff, soms best dikke trekmomenten.Toch is het voor mij het beste, even eentje drinken wordt toch een hele fles........... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Slaap lekker PP. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beate Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Mupke, en als het nu blijft bi?j alleen het weekend, 1 dag dan, of een gelegenheid...is dat ook je doel voorbij Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fransje Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Trusten pp Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Nee Beate. ik wil niet meer. Het mag van mezelf niet meer. Punt. Uit. Klaar ermee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 19 september 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Toch nog even reageren.@Beate: ja die beeldspraak ken ik en vind ik nog steeds erg waar en mooi.Maar ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat ik het beeld dat ik van God heb door mij verward wordt met het beeld van mijn eigen vader die erg streng en veeleisend was (ook voor zichzelf trouwens en by the way: aan t eind van zn leven heeft hij zich n beroerte gezopen omdat hij de realiteit niet kon aanvaarden......)@Mupke: ook ik trek me als een ziek/gewond diertje terug in het hol!Heb zodoende bijna 2 jaar min of meer als kluizenaar geleefd en begin er nu uit te komen.Vrijwilligerswerk was de 1e stap. Nu heb ik een echte baan en ik krijg t er soms spaans benauwd van, hoe blij ik er ook mee ben! Ik denk dat we stapje voor stapje gaan meid, en moeten leren niet in paniek te raken wanneer zich weer een oud gedragspatroon laat voelen. We zullen tijd en geduld moeten (leren) hebben denk ik. We kunnen elkaar er in elk geval in steunen!!! Sterkte Nu echt naar mn hondjes op de bank.Dwz ik op de bank, zij er naast, Ordnung muss sein dagdag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beate Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 is iedereen al "ter sponde" Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fransje Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Sara, rustig aan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Ik doe nog een glas water. Sinds ik niet meer drink, drink ik enorm veel En al die zoete drankjes doen mn spijsvertering geen goed. Voor straks wens ik jullie alvast lekker slapen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fransje Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Ook lekker slapen Mupke, en sinds ik niet meer drink snoep ik twee keer zoveel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beate Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Sara, je bent nu volwassen, trek toch een dikke rode streep tussen je vader en je religie!Zaken uit elkaar houden! Meid, je wil niet weten uit welk nest ik kom! Ik laat mijn wijlen vader overal buiten, in mijn gedachten, besluiten, acties...anders ben ik verloren! De vloek rust op mijn naam. Heb er last genoeg van gehad. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 mupke weltrusten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dymph Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Sara, eten, tsja, ook groot probleem voor mij, al vanaf mijn 13de. Ook alles overheersend hoor. Hihi, ik heb een lading friet in de frituur gegooid en ben daarna aan het ijs en de chocola gegaan. Heel erg hoor. Kan net als met drank ook in het snoepen geen maat houden. Kon dat ook een tijd niet met het opvangen (en houden) van zielige katten. Alles extreem altijd. Net als mijn gevoel trouwens. Nog steeds erge zin in een borrel: de hele dag al nu. Bah! Heb ook iets met 'moeten'. Als ik iets niet mag, wil ik juist des te erger. Heel kinderachtig. Ik weet de oorzaak (vroeger) maar krijg het niet uit mijn systeem.Ja, die rot zondagen, ik kauw mijn vingers er ook op kapot. Zo eenzaam en confronterend. Arme Beth, wat afschuwelijk en slopend voor je. ook dat die pillen niet helpen. Jezelf stoer voor doen, dat ken ik ook maar al te goed, heel moeilijk om je kwetsbaar op te stellen. Het is denk ik wel de weg, maar ja, ik bewandel hem ook nog maar met mate. Liever me verschuilen achter van alles en nog wat.Nog steeds niets gedronken, meid, knap hoor als je in zo'n toestand bent. Dat is toch weer winst. Sterkte meis, en ja, bellen met een vertrouwd iemand, dat is een goed advies. Houd vol! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beate Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 He Jetset, vertel...wat heb je gedaan vandaag? enne...morgen weer aan het werk of ben je vrij? Meelezen is schrijven he!! (grapje, maar toch) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Hee Igor je werd gemist en ik miste je ook...Alles goed met je.Ik wil trouwens iedereen ff bedanken voor de prachtige berichtenGeeft mij een hoop stof tot nadenken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Ha die Igor!Jullie thema aanvaarden/accepteren is precies waar ik ook mee bezig ben.Bij mij pas het woord verduren beter.Het leven is lang niet altijd rechtvaardig en ik heb dat te verduren.Accepteren/aanvaarden voelt alsof ik daar een actieve rol in speelen verduren klinkt misschien wat slachtofferiger, maar voor mij is heteen stuk pas op de plaats en kijken wat ik ermee kan als ik ermee naar binnen ga.Dat gaat in etappes. Vaak eerst iets van ongeloof, bevriezing, oerangst, boosheiden opstand/wraak als het onrecht erg groot is. Met mijn hoofd weet ik dan, ik zal er tochmee verder moeten, maar mijn diepere zelf kan dat nog niet. Dan heb ik iets te verduren.Vroeger noemde ik dat machteloosheid. Nu voelt het meer als fase. ik weet het niet zo goed teomschrijven. Meestal kan ik pas achteraf het onderscheid maken, maar dan ben ik al weerbezig met de volgende struggle. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Zit een groot vliegend beest in mijn flat.Dat is een hooiwagen.Huh? En de A2 is ook vlakbij hahahahaMaar het is zondag dus ik snel het vuil opgeruimd want dat hoort niet begreep ik.Ja hoor daar gingen ze weer in het zwart maar ik wachtte wel ff tot ze in de kerk zaten zodat ik met huppeltje in mijn joggingpak naar buiten kon.Vriend uit Eindhoven was hier en kon het niet geloven wat ik aan de telefoon zei maar hij was hier, stond erbij en keek erna en bekkie viel open. Mijn hemel wat een gat ja dat roep ik al 4 weken dus begon weer te zeuren over dat afwasteiltje en afdruprekje want er is hier geen B hahahaHij wilde naar een juwelier hier voor mij maar toen moest hij naar de stad maar vond het belangrijker dan hij niet van de dijk af zou vallen hahahaDrie keer niks vond hij het maar ik wel, zie er de humor van in. Zei nog tegen hem een glas is half vol of half leeg want het is maar hoe je het ziet.Gisteren samen het plaatselijke drankje genomen en dat heet Bagger. Bij de naam al durfde ik niet eens de fles open te maken. Was niet eens een fles maar een kruik, nog erger. Het smaakte naar kruidenbitter of Jagenmaister. Ik ging liever strijken en heb de lavendel gesnoeint. Maja we doen gezellig mee en hij dronk nog ff verder met me maar na 2 begon ik te zwammen hahaha. Dat is het moment dat je beseft nog wel alco te lusten maar er niet meer tegen kan. Dat is toch wel kee denk ik want kwam hier niet om te stoppen maar gebeurd vanzelf wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fransje Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Ken ze ook maar al te goed, angst en paniekaanvallen. Dit was voor mij ook altijd een reden om te gaan drinken.Sinds ik niet meer drink is dit een stuk beter. Soms heb ik nog wel last van angst, vooral 's nachts, ja dan moet ik er toch doorheen. Valt niet mee, maar ik heb nog steeds voor elkaar gekregen om niet te gaan drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Ha die Witte,ik miste jou ook al:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Dat kan niet Jane, of je moet de hele dag weg zijn geweestIk hang hier de hele dag al rond als een soort van.... hangjongere/hangoudereHmmm ik zit er tussenin denk ik qua leeftijd.Heb vandaag ook t frum ff nodig om geen rare uitspatting te gaan doen.Op dit soort dagen ben ik zoooo blij met het forum en zeer zeker als er van die prachtige overdenkingen staan van mensen. Hoe ze tegen bepaalde zaken aankijken.Jou uitspraak van:Accepteren/aanvaarden voelt alsof ik daar een actieve rol in speel,vind ik er ook 1 om over na te denken.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 ja klinkt beter dan slachtoffer zijn he?en zelf bedacht, ook nog;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Daar moet je wat mee doen!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 tips zijn welkom Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beate Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 he Dymph, voor mij is eten hetzelfde..alleen dan andersom. Ik eet NIET. Ik lus het allemaal niet, jheb ondergewicht, maar vind alles beter dan eten. Dymph, niet alles door elkaar eten joh! word je misselijk van.Druppeltje...ik lees net je bericht, mag ik vragen; drink je nu een glaasje op dit moment? Kan best natuurlijk. Ze zeggen weleens, het halve forum drinkt tijdens het mailen. (heb ik ergens gelezen hoor!, niet mijn idee) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden