Sara Geplaatst 19 september 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Ja Mupke: da's nou typisch een kenmerk van somberheid: denken dat het altijd somber zal blijven.MAAR WE ZIJN ER EERDER UIT GEKOMEN DUS NU OOK!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Ooit zei iemand eens tegen me: "Nou, dan dweil je toch lekker een dagje?" met andere woorden: laat het er even zijn, dat rottige onrustige gevoel.Hoe meer je het afkeurt bij jezelf, hoe lastiger het wordt, want dan krijg je dát er ook nog bij hè...Dat soort dagen horen er ook bij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 19 september 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Ja Cath; over aanvaarden gesproken...................................................................................... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Goejeavond frummers,ff bijlezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Ik ken het dagenlange onrustgevoel niet zo. Bij mij zijn dat momenten. Wel als ik met iets leuks bezig ben, dan ga ik onrustig naar bed omdat ik dan het liefst wil hebben dat het weer gauw ochtend is.Maar wat veroorzaakt nu die onrust. Is dat angst? Is dat onzekerheid? Is het een vlucht voor ......Meestal weet ik wel dat er veel verdriet komt dan.Goeie avond lieve Jet en Dees. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fransje Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Voor Sara en iedereen die er misschien wat aan kan hebben.Heb hem gekregen en wil hem graag met jullie delen:Om los te laten is liefde nodig"Loslaten" betekent niet dat het me niet meer uitmaakt, het betekent dat ik het niet voor iemand anders kan doen."Loslaten" betekent niet dat ik 'm smeer, het is het besef dat ik een ander niet kan beheersen."Loslaten" is machteloosheid toegeven, hetgeen betekent dat ik het resultaat niet in handen heb."Loslaten" is niet proberen een ander de schuld te geven, het is jezelf zo goed mogelijk te maken."Loslaten" is niet zorgen voor, maar geven om."Loslaten" is niet even regelen, maar ondersteunend zijn."Loslaten" is niet oordelen, maar de ander toestaan mens te zijn."Loslaten" is niet in het middelpunt staan en alles beheersen, maar het anderen mogelijk maken hun eigen lot te bepalen."Loslaten" is niet ontkennen, maar accepteren."Loslaten" is niet treiteren, schelden of ruzie maken, maar juist zoeken naar eigen tekortkomingen en die verbeteren."Loslaten" is niet alles naar eigen hand zetten, maar elke dag nemen zoals hij komt en jezelf daar gelukkig mee te prijzen."Loslaten" is niet spijt hebben van het verleden, maar erdoor groeien en leven in het hier en nu, voor de toekomst."Loslaten" is minder vrezen en meer beminnen.Liefs, Fransje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Dank je Fransje. Ik ga het uitprinten. Hier heb ik veel aan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Hoort er ook bij dit soort dagen. Klopt Cath. Maar voorheen verdoofde ik die dag dan met de alco. Dat vlakte het toch wel heel erg af dan. met als bijkomend dat je er moe van wordt. En kunt slapen dan.Ik slaap slecht sinds ik gestopt ben. Val meestal wel snel in slaap maar wordt een paar keer per nacht wakker. En uitslapen .. ik weet niet meer wat het is. Max. is 's morgens 7 uur In het begin vond ik dat allemaal niet erg hoor. De euforie was er toen nog. Die is nu weg en nu wordt het opeens zwaar. niet het niet-drinken wordt zwaar. De gedachte eraan alleen al staat me tegen. Maar het gewone nuchtere bestaan vind ik nu zwaar, en niet leuk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fransje Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Graag gedaan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Wat een weelde om niet meer te hoeven drinken...nuchterheid is een beloning... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Ik zit me nu nog steeds af te vragen, komt die angst omdat je altijd veel te veel gedronken hebt, of is die angst er nu juist omdat je niet meer drinkt. Ik bedoel, heb je de angst juist jarenlang weg gedronken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Ik wou het niet bagatelliseren hoor Mup; beslist niet.Maar die opmerking over dat dweilen heeft voor mij heeeel erg geholpen, juist in dat gedoe van mezelf maar zo afkeuren vanwege.... van álles...Ik vind het heel erg wat Sara ook schrijft: over niet ter communie mogen...Als er iemand is die vergeeft dan is dat Jezus.Maar jezelf vergeven... dat is veel lastiger denk ik.Toch gaat het daarom.De boeken van Neil Wash: brieven van God (geloof ik dat ze heten)zijn ook relativerend. We maken het onszelf vaak zo moeilijk... ik weet het/ kan er ook wat van. Toch lukt het me steeds beter ook consideratie met mezelf te hebben. Het MOET zelfs!Ik liep veel te lang rond als een gespannen veer. Dat is niet vol te houden:$ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 19 september 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 PP: herkenbaar! Zie mijn berichtje hierboven!Fransje: bedankt!! Ook ik heb 'm al uitgeprint!Bol: wou nog steeds zeggen dat ik stinkend jaloers ben op die speksteenkachel die je krijgt!Wanneer komt-ie? Zou nu al van pas komen toch? Ik vind het naar kil worden en zo'n kachel geeft zo'n heerlijke warmte! Hoop dat je er gauw van mag gaan genieten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Cath, ik heb het niet ervaren als bagatelliseren hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Och lieve Saar die kachel komt er alleen maar te staan voor de sier. Ik heb geen afvoerpijp. Maar als ie er staat zal ik wel eens een foto plaatsen. Hij is echt heel mooi. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 19 september 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Cathy en PP ik denk dat 'm daar nou juist de schoen wringt: jezelf niet kunnen vergeven/aanvaarden.Het is nooit genoeg wat je doet.En PP ik ben van huis uit protestants opgevoed en heb en aardige calvinistische klap mee gekregen in mn opvoeding. Vandaar dat ik later katholiek ben geworden, daar is het niet allemaal zo zwaar en zwart-wit als bij de (orthodoxe) protestanten.Maar een worsteling is het voor mij soms nog steeds.Maar heb het hierover ook wel met mn psych; mijn Godsbeeld wordt nogal gedomineerd door een strenge vader die mij zijn liefde onthield wanneer ik het niet goed genoeg deed naar zijn idee.Daarom had ik er kort geleden in mn onderschrift bijgezet "eindelijk vriendjes met mezelf" maar vandaag lukte dat dus weer even niet.Mup ik herken zo verschrikkelijk veel in wat je zegt.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beate Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Fransje...voor is "losmaken" zoveel eenzaamheid, depressie, het niet meer weten, alsof je kompas ophol geslagen is. Ik weet: loslaten is niet hetzelfde als: laten vallen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beate Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Mupke, sinds mei sta jij droog en nu valt het je zwaar? Als je de lichamelijke reacties in acht houdt, heb je vaak "craving" na 3 maanden (ik dus ook) en na 8 maanden en na 1,5 jaar. Wat doe je? een beetje drinken?? Kun je dat? 1 avond per week/maand, Hoe ga jij met je trek om? Ik val zovaak door de mand dan, helaas. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Boodschappen van vroeger dreunen lang na. 'Niet goed genoeg zijn'. ???? Wat een onzin toch he? Ik ken de boodschap ook wel ja. En hoevaak je tegen jezelf zegt dat het onzin is, het helpt niet. Mij niet tenminste.Speelt nu natuurlijk bij mij ook weer extra op vanwege het feestje waar ik niet voor gevraagd was. En dan kruip ik terug in mn hol. Ik kom er altijd wel weer uit ook, dat wel, maar of dat zo blijft(?) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 19 september 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Ochhhh wat jammer Bol! Het zijn namelijk de heerlijkste kachels die je je maar kunt voorstellen.Hihihi ik heb wel een schoorsteen, ehhhhhh..........Maar helaas geen geld om die schoorsteenpijp te laten reinigen en aanpassen voor een houtkachel wat ik t.z.t. wel graag wil.Eerst maar eens een poos proberen wat te sparen maar de financiële situatie is hier nou niet bepaald rooskleurig. Krijg straks ook nog een aanslag van 800 euri van dat bedrijf dat het niet leuker schijnt te kunnen maken en dat heb ik niet eens op de bank staan!Nja, geld is maar geld al ben ik wel eens te gemakkelijk geloof ik in het uitlenen ervan.Lieve mensen, ik vind dat er ontzettend veel heel mooie, diepe gedachten zijn geplaatst.Ga er eens rustig over nadenken. Ben moe en ga bankhangen.Mis trouwens Igor, alles ok daar?Ga afsluiten.Dank jullie allen voor de fijne bijdragen van vandaag.Voor straks welterusten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Nee Beate, niet sinds mei. Drie weken nu. Daarvoor dronk ik in het weekend nog wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beate Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Sara, mooi gezegd: calvinistische klap in je opvoeding. Zo ook ik. Uiteindelijk Rooms getrouwd (en gescheiden) en 2 boys Rooms opgevoed. Nu zoek ik toch weer de protestanse kerk. Sara, in je bericht van 21.05 zei je: God is een strenge vader die zich zijn liefde onthield.Ik zie het zo: We wandelen langs het strand, zien 2 paar voetstappen; die van God en die van mij.De tijden dat ik het zo moeilijk heb, zie ik slechts 1 paar voetstappen. Ik vraag aan God: waar was u toen ik het zo moeilijk had? God: toen heb ik je gedragen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fransje Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Iets loslaten houdt in dat je er geen energie meer in steekt.@ PP eerst toelaten, ik moet hier even over nadenken..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 In de wekenden was het dan ook niet zo dat ik me stomlazerus dronk overigens. Maar altijd net wel één of twee meer dan ik gepland had. Meestal 2 meer. En soms 3. Dus, daarom niks meer nu. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fransje Geplaatst 19 september 2010 Rapport Share Geplaatst 19 september 2010 Sorry, late reactie er nog op maar ik had telefoon Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden