Spring naar bijdragen

woensdag 29 sept. goodmorning


bloempje

Aanbevolen berichten

Rapilos, Jane4,

Ik kan me jullie nog herinneren van de tijd dat ik hier nog schreef.


Ik kom even terug om te melden dat het redelijk goed gaat met me.
6 december ga ik in een opname van 3 maanden (niet i.v.m. alcohol) om mezelf te gaan vinden. Leuk zal het niet zijn, maar ik wil echt heel graag verder kunnen met mijn leven, zonder dat de ballast uit het verleden op mijn schouders blijft hangen.

Wat ik de nieuwe én oude leden van dit forum wil meegeven is dat kappen met de drank jezelf de mogelijkheid biedt om jezelf te hervinden, je eigenwaarde weer te vinden en dat stoppen je vooral de mogelijkheid biedt om verder te gaan kijken dan de problemen die je steeds maar terugwerpen.
Je hoeft echt niet bang te zijn om te stoppen met drinken. Er gebeuren dan zelden rare dingen als delieren. Het is wel een week uitzitten met zo weinig mogelijk verleidingen. Je huisarts kan je helpen of verwijzen naar de maatschappelijk werker, een psycholoog of - en indien je dat wil - de verslavingszorg.

Val vooral niet in de valkuil als het je allemaal niet meteen lukt. Eer je alcoholist bent geworden gaan er vele jaren en nare ervaringen aan vooraf. Net als bij een burn out (en dat is doorgaans de oorzaak van alcoholisme op een of andere manier) heb je minstens zoveel tijd nodig om te herstellen als de tijd die het heeft gekost om tot dit dieptepunt te zakken.

Geef vooral de moed niet op, blijf per dag denken, gebruik ademhalingsoefeningen, mindfulness, yoga of andere manieren om een aantal keer per dag jezelf volledige aandacht te geven.

Oud-, midden- en jonggedienden van dit forum: Hou vooral van jezelf op een gezonde manier: zorg voor jezelf als je zou zorgen voor je liefste kind/vriend(in)/ouder. Dat is het geheim van de smid: jezelf zien als je beste, allerbeste vriend(in).

Groetjes.

Corinne

Mijn motto: Ik, Corinne, ben mijn liefste vriendin, hou van mezelf en kan het leven aanvaarden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 126
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Corinne,
ik was nog even aan het bijlezen,
ja ik ken je ook nog wel hoor
en fijn dat het goed gaat met je.
Moedig ook om jezelf de kans te geven
je verleden te gaan verwerken en jezelf
een echt nieuwe start te geven.
Veel sterkte tijdens de opname. het zal
best zwaar zijn af en toe, maar je bent al
zo ver gekomen nu, dan kun je het ook afmaken
en integreren:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Corinne,
Wat ontzettend leuk dat je even wat van je laat horen
Heb vooral in het begin heel veel steun van o.a. jou ondervonden.
Wens je heel veel sterkte met het ondergaan van de therapie, en hoop dat je er veel baat bij zal hebben.
Zou het wel leuk vinden als je wat vaker op het forum was.
In elk geval;Ga je heel goed !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heej Rapilos,
Lukt nog niet erg in dit stijve gat maar doe mijn best.
Gisteren en vandaag kwamen de aanpassingen en was helemaal in tranen. Lijkt nu wel een verpleeghuis aan het worden. Piepte dat het wel erg overdreven was allemaal maar had als doel met mede het oog op de toekomst. Huh? Is dit mijn toekomst?
Gelukkig zag Caro het anders en kwam met struikrover even kijken want het voorkomt ook veel ellende natuurlijk maar zag dat niet zo want wilde al bellen voor een tillift hahaha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Drup,
Beter teveel aanpassingen dan te weinig zou ik zeggen.
Maar ik kan me voorstellen dat het wel heel erg wennen moet zijn van Amsterdam, naar een klein dorp.
Misschien kan je je proberen wat in het verenigingsleven te storten zover dit mogelijk is.
Fijn, dat je zoveel steun van Caro hebt.
(Vind struikrover trouwens een schitterende naam voor een hond)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drup,
Settelen kost tijd.
Snap je wel hoor,
Zou dat gevoel ook wel hebben denk ik (ben ik nou echt zo invalide?)
Maar ja, misschien, als je het nuchter gaat bekijken; baat het niet dan schaad het niet.

Wat dat settelen betreft, bof ik.
Ben in dezelfde woonplaats gebleven, iets dichter nog naar mijn werk.
Bijna loopafstand van ex en kids

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Corinne,

succes met alles! Je bent altijd al een vechter geweest en je kan voor jezelf zeker doorzetten. Er zijn zoveel mooie dingen die jij jezelf wil gunnen en dat is levensgeluk zonder afhankelijkheid van buitenaf persoon of goed.

Ik weet zeker dat je een goed weg inslaat! Way to go!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie,
Fijn joh, zo'n nieuwe start.
Weet er alles van, ben ook pas verhuisd zoals je misschien wel weet.
Geniet ook met volle teugen.
Wens je heel veel woonplezier.

Drup,
Nee hoor,vind het helemaal niet een te persoonlijke vraag.
Met mijn gezondheid gaat het uitstekend gelukkig
Zend je wel even een p.b.=een beetje uitgebreider

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom gauw even jullie een goede nachtrust toewensen.
Heb het begin van een verkoudheid, maar ook een goede dag doorstaan.
Voorschot betaald van mijn nieuwe appartement, en beginnen inkopen op de nieuwe zaak.
De centen gaan al rollen.
Hoe gaat het met jullie ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De will is er wel degelijk bij de meesten, zonder twijfel.
Zo, en nu kruip ik er in, nog even een goeie ouwe aflevering zien van Hill Street Blues, my all time favorite !!

Morgen dagdienst, vanaf volgende jaar werk ik opnieuw 5/5, minstens voor een jaar. Dan evalueer ik mezelf en kan ik misschien terugvallen op 4/5.

Slaap ze rekeltje en de rest van dit schitterende forum.

Mijn :heart: gaat nog steeds uit naar iedereen hierre ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...