ekstertje Geplaatst 11 oktober 2010 Rapport Geplaatst 11 oktober 2010 Het feestdagenpact draadje staat er...Nogmaals bedankt voor de tip Jet:)Wimmelt:Hoe kwam het zo dat je bent gaan drinken?
ekstertje Geplaatst 11 oktober 2010 Rapport Geplaatst 11 oktober 2010 Witte:Oeps en het nieuwe draadje staat er ook...Nu hebben we er dus 2... :$Zal eens bij het oude gaan lezen.
witte Geplaatst 11 oktober 2010 Rapport Geplaatst 11 oktober 2010 Neee ekstertje dat is juist heel mooi dat je m begonnen bent!!!!Ik weet nog zo goed vorig jaar, dat ik ook vreselijk de zenuwen voor de feestdagen had.Je kunt er niet voeg genoeg mee beginnen.Dat geeft nu al een stukje houvastRaar maar waarEkstertje wil jij dan ook de lijst bijhouden op je nieuwe draadje, anders verzand het misschien??
bolletje Geplaatst 11 oktober 2010 Rapport Geplaatst 11 oktober 2010 Wimmelt, heb jij ook een pactmaatje? Misschien maakt dat je in het begin wat sterker?
witte Geplaatst 11 oktober 2010 Rapport Geplaatst 11 oktober 2010 Wim, was dat ook de reden, waarom we je hier niet meer zagen?
jerre1982 Geplaatst 11 oktober 2010 Rapport Geplaatst 11 oktober 2010 quote: Originally posted by: jetsethaaaaaaaa jerre......het ergste gehad jongen, de allereerste ontgifting.....de eerste kleine voordelen beginnen te komen, he? Je gaat goed man! Komt er al wat rust weer in je omgeving? nog niet echt voordelen tot nu toe, maar dat komt wel. Alhoewel, heb het gevoel meer tijd te hebben. Want ik heb tijd om fietstochten te plannen Rust in men omgeving no niet. Voel me nog erg beschaamd tov familie en zo. En vele familieleden hebben nog een negatieve vibe tov mij. Was gisteren samen met ouders, zussen en hun vriendjes voor te eten en heb toen voor iedereen gezegd dak een nieuw begin wou en zo. Heb hun proberen duidelijk te maken dat ik het nu echt beseft heb dat er verandering moet komen en dat ik er aan aan 't werken ben. Kreeg dan te horen van zus dat toen ze hoorde wat er gebeurd was, ze zo erg boos op me was. Ze vertelde dat het mijn allerlaatste kans was en dat als er ooit nog zoiets gebeurd, me ze als een baksteen zou laten vallen. Komt wel hard aan als je dat van je eigen zus hoort. Maar gelijk heeft ze uiteindelijk wel. 't is aan mij om nu te gaan bewijzen dat het menens is he. Maar dat bewijzen vraagt altijd zo veel tijd. Je kan niet van het éne op het andere moment gaan bewijzen dat er verandering is he...Succes allemaal vandaag!
wimmelt Geplaatst 11 oktober 2010 Rapport Geplaatst 11 oktober 2010 Ekster, ik weet het niet meer maar het gaat bijna steeds hetzelfde, na een aantal weken droog ben ik de ellende vergeten en denk "ach, één kan wel", maar dat kan dus echt niet, één is teveel en 30 te weinig. Ja bol een pactmaatje is een goed idéé. Ekster ik ging ook op vakantie een paar weken geleden en dacht de vakantie niet door te kunnen komen zonder bier.
wimmelt Geplaatst 11 oktober 2010 Rapport Geplaatst 11 oktober 2010 Ja Witte, ik schaamde me kapot, heb wel iedere dag jullie verhalen gelezen om de motivatie toch in stand te houden en dankzij dat heb ik mijzelf weer bij de lurven gepakt, waarvoor dank.
bolletje Geplaatst 11 oktober 2010 Rapport Geplaatst 11 oktober 2010 Jerre stop met bewijzen joh. Dat is niet nodig en ik krijg het gevoel dat je voor een ander wilt stoppen. Ga aan je zelf zo werken dat de ander vanzelf zien dat je het goed doet.Mensen hebben een hele lange tijd nodig om het vertrouwen terug te krijgen in je, en als je dan nog een stuk wantrouwen ziet bij die ander is dat alleen maar een teleurstelling voor jou. Werk aan en voor jezelf en jouw gezin.
blondie6173 Geplaatst 11 oktober 2010 Rapport Geplaatst 11 oktober 2010 Zo, alles weer bijgewerkt...Fris en fruitig beginnen aan mn nieuwe therapieweek.Ik heb er zin in:DJet ; Ik voel me inderdaad weer een stuk evenwichtiger, dat is het goede woord.Ik was weer alle ellende in de gehele wereld en alle verantwoording op mijn schouders aan het nemen, maar van het weekend is dat in alle rust weer tot me doorgedrongen. Duurt effe maar dan heb je ook wat.Wimmelt ;Wat jammer nu, maar zoals Bor zei vanmorgen Bek op het stuur en doortrappen... Eks ; Ik doe mee met het feestdagenpactdraadje...
ekstertje Geplaatst 11 oktober 2010 Rapport Geplaatst 11 oktober 2010 Wimmelt:Ik herken het wel hoor...Na 4 maanden niet drinken dacht ik ook: nu mag ik wel weer iets....Tja en toen ging ook alles op. Baalde er zo ontzettend van en voelde me een loser:(Probeer mezelf nu voor ogen te houden dat echt eentje niet kan. Ik zie het maar als iets waar ik allergisch voor ben. Ik krijg er alleen maar last van waarneer ik ermee in aanraking kom...Wel heb ik na bijna 3 maanden alcoholvrij nog steeds trek en dat vind ik erg moeilijk om mee om te gaan. En dan denk ik: als ik het nu al moeilijk vind, hoe moet het dan tijdens die feestdagen?Kop op Wimmelt! Je weet nu dat eentje ook voor jou blijkbaar geen optie is nu. Dus vandaag weer ertegenaan!
ekstertje Geplaatst 11 oktober 2010 Rapport Geplaatst 11 oktober 2010 Je staat erbij blondie:)Fijn dat het weekend je zoveel heeft opgeleverd!
witte Geplaatst 11 oktober 2010 Rapport Geplaatst 11 oktober 2010 Is t een idee om je elke dag weer ff te melden in goede maar ook juist in slechte dagen Wim??Deze vraag geldt uiteraard ook voor Beth en Dymph.Nou ja eigenlijk voor iedereen, gewoon om scherp te blijven
wimmelt Geplaatst 11 oktober 2010 Rapport Geplaatst 11 oktober 2010 Ja ekster, ik ben er ook gewoon allergisch voor en eentje kan gewoon echt niet, ik moet dat maar eens aanvaarden. Het rare is dat als ik éénmaal gestopt ben de trek ook wel verdwijnt, ik denk er na een week niet zo meer aan. Dan komt er plotseling een moment (als er iets leuks gebeurt) en is het mis, daar moet ik wat mee. Het is niet uit ongeluk of spanning dat ik drink, ik heb het idéé dat ik flink erfelijk belast ben, mijn broer zuipt, een oom is eraan ten gronde gegaan en mijn moeder zou het liefst gezopen hebben ware het niet dat mijn vader dat haar belette.
witte Geplaatst 11 oktober 2010 Rapport Geplaatst 11 oktober 2010 Ik heb me aangemeld hoor Ekstertje en heb gelijk de vraag aan iedereen gedroptom zich bij het thema aan te meldden, anders moet je zooo zoeken;)
ekstertje Geplaatst 11 oktober 2010 Rapport Geplaatst 11 oktober 2010 Ik ben er weer vandoor!Voor diegenen die mee willen doen met het pactdraadje voor de feestdagen (droge feestneuzen) kijk dan even bij Thema's en meld je daar ff aan. Ik zal de lijst met namen dan "up to date" proberen te houden. Ik heb begrepen dat vorig jaar zo'n feestdagenpact goed gewerkt heeft en hoop dat het voor mij en jullie dit jaar ook gaat werken!Voor iedereen een fijne maandag!
wimmelt Geplaatst 11 oktober 2010 Rapport Geplaatst 11 oktober 2010 Witte, ik ben niet meer van plan er ook maar één te drinken, maar mocht ik in de problemen komen dan zal ik me hier melden, de schaamte helpt ook niks, dat is zo.
witte Geplaatst 11 oktober 2010 Rapport Geplaatst 11 oktober 2010 Dat is mooi wimmelt, ga dr voor!!!Ekstertje succes met ons allenLeuk dat je de draad hebt opgezet!!
wimmelt Geplaatst 11 oktober 2010 Rapport Geplaatst 11 oktober 2010 Ja Niwi, waakzaamheid in helderheid, goed woord om te onthouden, dank je.
wimmelt Geplaatst 11 oktober 2010 Rapport Geplaatst 11 oktober 2010 Dank jullie voor de steunende woorden, ik ga er weer voor, ik hoop jullie ook! Ga nu naar buiten van het mooie weer genieten, meldt me vanavond weer! Mooie dag allemaal!!
bolletje Geplaatst 11 oktober 2010 Rapport Geplaatst 11 oktober 2010 Dag dag Wimmelt, en we gaan er voor hé?Ik was net aan het denken onder de afwas, hoe zit het nu met de minderaars onder ons. Wij kunnen wel een pact afsluiten maar kunnen zij dat ook? Want het lijkt me nog steeds ontzettend moeilijk om tijdens de feestdagen de rem er op te zetten. Maar misschien moeten zij ook iets doen waardoor het makkelijk blijft om te minderen.
witte Geplaatst 11 oktober 2010 Rapport Geplaatst 11 oktober 2010 Bol, voor mij geldt dat ik tijdens de feestdagen net als altijd adb blijfDus minderraar of stopper, het adb blijven is belangrijk.Tenminste zo zie ik het. Voor de 1 kan dat stoppen zijn, voor de ander zich aan de norm houden.Ik las net de draad terug en las mn eigen ongenoegen van vorig jaar.Dat er niemand onders de stoppers was, die mij is een compliment gaf.Iedereen kan op zn tijd wel is een complimentje gebruiken. Daarin ben ik niet anders dan een ander. En ik denk dat geen 1 minderraar daar anders in is als een ander.Inmiddels ben ik zo wijs dat ik er puur aan mee doe voor mezelf.En als we elkaar ondersteunen kunnen waardoor we de feestdagen adb doorkomen, dan is ons doel behaald. Minderraar of stopper dat maakt in principe niet uit.
witte Geplaatst 11 oktober 2010 Rapport Geplaatst 11 oktober 2010 Hee die druppelLekker weer maandag he, kan je t dorp tenminste weer in, met de kleren die jij aanwil:D
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden