Spring naar bijdragen

Vrijdag 15 oktober


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 169
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Ikzelf heb een hele drukke dag gehad. Een ding was erg emotioneel. Ik liep bij de kattenkennel bij ons dat doe ik altijd nadat ik alle honden begroet heb en zag een kat op de grond liggen en rende een beetje paniekerig naar de kattenverzorgers, want dit mag niet voorkomen. We zijn heel snel daar de dierenarts gereden. Een pupil was erg groot. Bijna altijd shock. De dierenarts heeft haar onderzocht en dacht aan kattenziekte dus paniek bij de d.a.
Ikzelf had het rare gevoel dat, toen ik ze oppakte dat ze een bacteriƫle infectie had in de hersenen.
Het bleek geen kattenziekte te zijn na onderzoek maar wat het wel is weten we nog niet. Dat wordt onderzocht.
Ik heb een diertje nog nooit zo'n doodstrijd zien leveren als vanochtend, het was echt vreselijk om te zien.
Toen heb ik uiteindelijk maar gevraagd om haar in te laten slapen want dit was dieronterend. Snapte niet waarom de dierenarts op z'n gemakkie van alles gind doen en haar zo maar liet liggen. Ik ben naar buiten gegaan en heb een fikse traan gelaten. Heb me altijd afgesloten van deze dingen maar op een of andere manier kon ik dat vanochtend niet.
Het frapante was dat, toen ik in de ambulance zat, ik al hele grote berichtjes naar jullie aan het schrijven was in gedachte en merkte dat ik daardoor al heel veel kwijt raakte. Wat is het forum voor mij ontzettend belangrijk ook al heb ik op dat moment geen p.c. bij me ik raakte een hoop kwijt. Vroeger had ik heel zeker aan de fles gegaan maar nu, doordat ik in gedachten hier was, voelde ik me een uurtje daarna weer een heel stuk beter.:):heart::sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi, ongesteld, de verre overgang zul je bedoelen Jet. Daar heb ik nogal last van. Maar idd, behalve die vervelende opstijgingen, heeft het natuurlijk ook met de stemmingen te maken. Hoorde ergens dat onrust ook bij de overgang hoort. Nou, daar lust ik wel een partij van. Niet spugen hoor Drupje. Kan ik niet tegen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dymph, bedoel je mij i.p.v. Bor? Ik denk het wel hƩ? Ja, helemaal vergeten dat je net die hele nare ervaring heb gehad lieverd. Dit was voor mij een heel vreemde kat die ik misschien van de week wat geknuffeld heb maar voor de rest niet echt kende, en dat deed me al veel pijn, laat staan wat jij moet verwerken meis. Maar weet dat veel mensen hetzelfde gevoel kennen en doorgemaakt hebben als wat jij nu door maakt. Misschien sterkt je dat een beetje.:heart::sun:

Druppie dat katje was bij de d.a. gebracht, een vondelingetje.
Net zo als we daarna twee honden op gehaald hebben bij de politie. Een duitse herder en een Moeilijk woord herder. Brood en brood mager. En wat een scheten waren dat. Maar zo ontzettend zielig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo iedereen, nou wat een dat er ook een dierenleed lees ik hier allemaal. Niet best. Ga er maar van uit dat er ook een dieren-paradijs/hiernamaals is!! Zo staat het zelf geschreven!!
Verder verveel ik me stierlijk (leuke woordspeling in deze..) k Dacht met wat kennissen te kunnen bellen...niemand neemt op! Ken je dat gevoel? wil je praten...lukt niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo Bolletje, je bedoelde zeker Anatolische herders? Daar heb ik zelf ervaring mee, het zijn honden die ook door sommige allochtonen gehouden worden om mee te vechten, echt verschrikkelijk! Maar zulke lieve honden als je hun vertrouwen hebt gewonnen. Ben een poezenmens en honden zijn leuk maar ver-van-mijn-bed-show, maar zo'n Anatolisch herderskoppel heb ik laten ophalen na dierenmishandeling en bezocht in het asiel, ze wonen nu lekker buiten en hebben het goed. Sterkte en fijn dat je zoveel steun vindt hier....
En Dymph, je moet er door Bol's relas weer ff doorheen hier, maar meid; je bent zoveel sterker dan je denkt :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zijn er nog mensen on-line? de laatste dagen (week) heb ik me niet gemeld. Te druk op mijn manier. Het drinken gaat op en neer. Lukt me toch niet om een hele week niets te drinken. Het zit tussen je oren, dat weet ik. Ik heb het niet nodig om een leuke avond te hebben, maar dan ineens heb ik overal een hekel aan..het koken, het afwassen, het kopje thee, de soap-serie op tv...dan doorbreek ik het met wijn drinken.
Ik kan me zo gebonden voelen in een strak regiem..dat ik als een soort militair alles moet doen, dag en nacht. En nu doe je dit, en nu doe je vooral niet dat! Snap jet het?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve allemaal!:heart:

Kom weer even langsgezoeft, mijn stiefdochter en haar vriend zijn tot dinsdag hier, dus dat is heel gezellig. We hebben heel veel bij te kletsen. Ze hebben onze nieuwe hond nog niet gezien dus dat is wel even wennen voor ons allemaal, haha.
Maar tot nu toe gaat het goed.

ik ben aan dag 47...

Bolletje, ik las je verhaal over de kat... hartverscheurend maar wat goed dat je in gedachten al aan het schrijven was hier op het forum... het is inderdaad een onmisbare en krachtige groep zo met zijn allen... dat geeft ontzettend veel steun, en ja...ik ben net als jij ook zo blij met iedereen hier.
Zonder jullie had ik niet gestaan waar in nu sta... Dank jullie wel!!:musicnote::present:

Zo, nu ga ik lekker nog een kopje thee drinken met de 'jeugd'... gezellig bijkletsen.

Fijne avond allemaal en we houden het droog he:)

Liefs, Tobbertje:present: SAMEN STAAN WE STERK!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja die bedoel ik. Wat ontzettend goed van je. Ik had die naam al wel 5-6 keer gehoord maar ik vergeet dat.
Van de week in Breda zagen we een reu zitten wat een knots van een dier. Maar ook zo ontzettnend lief. en dat teefje wat wij hebben ook. Maar echt ik denk dat ze misschien wel 20 kg. te weinig weegt. en niet eten en met haar kop schudden dus ik denk dat ze veel oormijt heeft en daardoor ook niet eet. Ze kwijlt ook veel misschien tantvleesontsteking, ik wet het niet maar ik had ze zo graag mee willen nemen ze ging helemaal tegen me aan hangen. Maar ja dat kan niet.:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry lieve Bol, tuurlijk bedoelde ik jou. Zat vandaag een beetje met Bor te chatten. Vandaar.
Bol, er is veeheel onrust in me en trek. Ben de hele dag al hevig aan het wisselen qua stemming. Word ik zo nerveus en bang van. Hbe dan zo de behoefte tot dempen. Jeetje :o
Probeer het advies van Jet maar te volgen en de trek maar op me af te laten komen. Nooit eerder gedaan.
Weet niet zo goed hoe het moet. Het in volle sterkte voelen en dan maar hopen dat het wegebt. Zoiets?
Schrijf het maar even van me af in de hoop dat het minder wordt.
Kon je stukje niet lezen. Schoot helemaal vol. Ook vreemde katten gaan mij, net als jij, heel erg aan het hart. Ga nooit naar de open dagen van asiels, want dan ben ik drie dagen druk in mijn hoofd met vooral de zieligerds. Gaat met me op de loop. Vandaar die zelfbescherming.
Knap dat jij dit werk kunt doen.
:heart:

Beate, dan maar hier ff meepraten? Ja, ik ken dat gevoel, dan wil je even je ei kwijt en dan is er niemand. Heel frustrerend.

Jet, hoe staat het met je huisje nu? Druk in de weer?

En Beth, waar zit je?

En Bol, ik ben ook heel blij met jou meis. En ga in vredesnaam veel schilderen, zoooo knap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Druppie, het katje (een schilpadje) hebben we moeten laten inslapen lieverd het diertje was te ziek en heel erg uitgedroogd. dit neem ik de d.a. wel erg kwalijk.
Maar er zitten bij ons best nog veel kneusjes hoor. Kom maar een keertje kijken meis er zit vast iets voor jou bij.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

NIWI, goedenavond, hoe later op de avond...hoe schoner het volk! Toch?
Aanvaarden....maar ik ben een rebel (nog steeds), dat is het probleem. Was ik maar volgzamer.
Niwi, vertel, wat heb je gedaan vandaag? werken? het is herfstvakantie geloof ik in nederland...iedereen vrij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dymph ik denk dat Jet het heel goed beschreven heeft. Het gevoel laten komen en er door gaan. Het uitzitten, bewust zijn wat je voelt het accepteren. Maar jij loopt toch bij een psych? Misschien kun je dat in het begin met hem samen doen? Dan doe je het met z'n tweetjes en kan hij jou daarin wat sturen zodat het voor jou toch een beetje veilig blijft.
Dat is een leerproces en dat lukt niet in een keer. Als je dat eenmaal geleerd hebt samen met een psych. en als hij goed is, dan kan hij je opdrachten geven om thuis verder te gaan.
Maat het gaat je lukken meis, vertrouw op jezelf.:heart:

Den Niwi sterke woestijnvos van me.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja, Beate....ik ben net klaar met werken....
en van de herfstvakantie in NL heb ik geen idee.....
over aanvaarden....ik heb voor mezelf moeten aanvaarden dat ik niet
normaal kan drinken, wat er ook gebeurd...en welke problemen er zich ook voordoen...
ik ben ook een rebel, maar mijn drinken leidde tot zelfvernietiging...dus wat is het alternatief ??....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje, nee, het is niet overal tegen aanschoppen, voor mij is het meer: even aan alle verplichtingen des levens ontsnappen, ff vrijheid, time-out, ff niet meer moeten!! Tegenstrijdig natuurlijk, want je weet dat het goed voor je is en dat jezelf die weg bewust hebt gekozen (niet drinken enzo)
Ik zie het zo: vrijheid is een verplichting die men zelf aangaat. Uhh....klopt dit wat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...