Spring naar bijdragen

Dinsdag 26 oktober.


Yvonne

Aanbevolen berichten

Glen, ga je lichaam en geest niet vullen met alcohol,
Dat je dat deed is een van de redenen, en misschien wel DE reden, dat je aan de kant staat.

De eerste stap is de wereld en de mensen om je heen nuchter te aanschouwen.
Dan zul je beseffen dat ze niet om jouw lachen, dat je niet bang voor ze hoeft te zijn.

En als jij je geeft in plaats van je op te sluiten in je alcohol gevangenis zullen ze jouw waarderen en in hun hart opnemen.
Dan zal je hart niet meer leeg zijn.

Zonder alcohol zul je je voor die mensen gaan interesseren en met ze gaan communiceren.
Dan zal ook je verstand niet meer leeg zijn net zo min als je gedachten.

Je hoeft alleen maar iets te laten, LAAT DIE EERSTE STAAN!

Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 136
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

ik krijg verschilende medicatie
van mijn dokter om maar niet in de war te raken
dat is een hele boel .ik krijg ze ook uit gezet in tray
om dat ik in het verleden ook een verslaving heb gehad van xanax
daar slikte ik op het laatst 12 tabletten per dag heb ik een half jaar over moeten doen om aff te bouwen
maar bolletje ik ben eenzaam erg eenzaam maar dat heb ik je all verteld
weet je ik heb verschilende onderzoeken gehad om te kijken wat mij mankeerde
dat noemt men paranoud schritsofeen ik ben normaal gesproken erg bang voor mensen
denk vaak dat ze het over mij hebben .
ja dat denk ik maar in mn hoofd word dat allemaal gezecht hoor ook stemmen
en als je dat dag in dag uit hebt raak je erg in de war

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Borretje,

Misschien praat ik te makkelijk.
Ik heb geen van die gevoelens of angsten.
Voel me vrijwel altijd helemaal senang en gelukkig.
Behalve als ik te veel gezopen had, en God mag weten waarom ik dat deed, ja er staat deed!
Daarom ben ik op het forum, om me te helpen te voorkomen dat "deed" weer "doe" wordt.

Misschien moet ik me er helemaal niet mee bemoeien en die posting weg halen.
Misschien richt ik juist wel schade aan met dat goedbedoelde gezwam?

Wat denk je weghalen en Glen mijn excuses aanbieden?

Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh Glen dat is inderdaad niet mis wat je daar schrijft. Vreselijk voor je joh. Ja door al die medicatie te slikken is je lichaam een medicijndoos geworden. Maar het is ontzettend vermoeiend om konstant stemmen in je hoofd te horen. Geven ze je ook opdrachten?
En is dat minder geworden sinds je medicatie slikt? Hoor je die stemmen ook als je gedronken hebt, of wordt het dan minder?
Als je er niet over wilt schrijven heb ik daar alle begrip voor hoor. Het is denk ik heel pijnlijk voor je, maar jij voelt jouw grenzen om er iets over te schrijven hé?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Bor,

Ben er weer hoor,
Ja, ik twijfel best wel eens.
Lees hier over dingen waarvan ik geeneens wist dat ze bestonden.
Over gevoelens, angsten en ellende waar ik me helemaal geen voorstelling van kan maken.

En dan schrijven die mensen hier, delen dat, smeken bij wijze van spreken om hulp.
Maar dan wel hulp waar ze wat aan hebben.

En dan komt die Harry, die de klok wel heeft horen luiden maar geen flauw idee heeft waar de klepel hangt.
En die moet zo nodig mee praten
In plaats van een gepast zwijgen te bewaren en zich te realiseren dat een verkeerd medicijn veel erger is dan geen medicijn.
En hoe kan die Harry nou denken een medicijn voor te schrijven als hij geeneens weet waar het echt over gaat.

Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Valt wel mee hoor Borretje,

Heb bepaald geen last van een minderwaardigheidscomplex.
Integendeel zelfs volgens mensen die ik tot mijn vrienden reken.
En zeker als ik gedronken had, eindeloze discussies, want ik had natuurlijk altijd gelijk, God wat had W daar een schurft aan.
Voor we wegginggen of als er mensen kwamen zei ze al: Ga nou alsjeblieft niet zo hopeloos discuseren en ruzie maken :$

Maar was na die posting aan Glen gewoon bang dat het een averechts effect heeft, dat ik hem in de hoek duw in plaats van er uit te trekken.
Dat ie na mijn schrijven denkt: Krijg allemaal de kol...

Snap je, we zijn allemaal mensen en iets kan zo makkelijk verkeerd overkomen, zo makkelijk iets kapot maken wat nog heel teer is en helemaal geen klappen kan opvangen.
Een goede bedoeling, een nieuwe start in de kiem gesmoord door verkeerd gevallen woorden.

Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jongens,

Ik kan het totaal niet drinken niet volhouden. Na 13 dagen droog heb ik zondag twee glazen gedronken. Ik werd op het laatst zo geobsedeerd door het niet-drinken, dat het de trek alleen maar aanwakkerde.
Ik ben nogal een rare, als iets MOET, dan wil ik het. Dan wordt de verleiding des te groter. Het werkt bij mij averechts. Laat het voor nu ff los, die enorme dwang.
Ben ooit in een grijs verleden van mijn vreetbuien afgekomen door mezelf alles toe te staan wat ik wilde eten. Nooit geen vreetbui mee gehad daarna. Raar hé!
Vroeger stond mijn hele leven in het teken van 'moeten' en alles doen wat ik eigenlijk niet wilde: nogal een overheersende, hysterische moeder, Bol, dat herken jij toch?

Bij mij ligt de oorzaak van het drinken en teveel snoepen is het niet willen/durven voelen van mijn emoties. Ben de hele dag daarvoor op de vlucht volgens mij, vandaar die enorme onrust en opgejaagdheid.
Door de plotse en rauwe dood van mijn kater heb ik voor het eerst in tijden goed kunnen huilen. Het was zo verschrikkelijk dat mijn afweer het af liet weten. Eindelijk dan toch een keer. Ik heb de pijn heel bewust gevoeld, ook al haat ik dat gevoel en vind ik het doodeng. Maar toch gedaan. En ja, dat geeft rust.
Dus ik weet wat me te doen staat. Dat wist ik natuurlijk altijd al, maar nu is er door zijn dood toch een begin gemaakt en dat wil ik graag vasthouden. Omdat dat voor mij de sleutel is.

Verder slaap ik ook heel slecht, Bor. Soms pas om half vier even weg en dan om half vijf weer wakker. Heel vervelend. Het is mijn onrust die mij parten speelt, dat weet ik zeker. Slaap soms beter op een seresta dan op een slaappil. Maar wil niet echt aan de pillen. Gelukkig ben ik daar niet gevoelig voor, zal ze alleen in uiterste nood nemen.

Nog wat praktisch, kreeg van de moderator te horen dat ik maar gooi met namen en gedoe, en dat dat niet slim is. Stom van mij, naief als ik ben. Moet het weghalen, maar vind het kopje 'aanpassen'; nergens.
Waar zit dat? Kan het niet vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Jet. Wat leuk dat je er weer bent meid. Hoe is het, heb je alles al uitgepakt en kun je nu lekker rustig zitten? Voelt het huis nog steeds goed aan?

Ja Har. daar ben ik ook vaak bang voor. Je kunt inderdaad zoveel kapot maken. En dat heb jezelf vaak niet in de gate. Ik probeer altijd ook heel voorzichtig te zijn maar soms gebeuren er toch dingen die je van te voren niet gezien hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ontzettend knap hoor Dymph dat je het bij 2 glazen hebt kunnen houden.
Alle reden om trots op je zelf te zijn, wil je er eigenlijk gewoon mee feliciteren :heart::present:

Het knopje "Aanpassen" zit rechts onder je postings, alleen onder je eigen postings.

Ik vind je geweldig Dymp!
Harry

Aanpassing: allen veranderd in alleen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Dymph. Onder jouw eigen berichtjes staat altijd aanpassen. als je daar op drukt kun je je bericht veranderen.
Ja natuurlijk herken ik dat meid. Ik kreeg net in eens het gevoel dat dieren zo ontzettend belangrijk zijn, ze leren ons groeien. Dus is het ook goed als mensen over hun gevoelens naar dieren hier schrijven, zodat ze dat ook kunnen delen.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ja, dat aanpassen heb ik gevonden, staat alleen er bij mij bij. Opgelost!
Enne, ik houd de kop erbij hoor, dit is absoluut geen vrijbrief. Wil nu eens uitproberen hoe ht gaat als ik niet alles wegdruk. Heb het gevoel en de hoop dat er een soort kentering heeft plaatsgevonden.
Misschien houd ik mezelf voor de gek, dat zou kunnen. We zullen het beleven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Teveel, dat is teveel eer hoor, ik moet het nog maar waarmaken, maar ben wel gemotiveerd. Er is iets veranderd na de dood van mijn geliefde diertjes, in emotioneel opzicht.
En natuurlijk zal ik nooit meer dronken kunnen worden. Stel je voor dat er weer iets zou gebeuren, net als met mijn kater, en ik kan dan niet rijden vanwege de drank.....:o
Dat zou ik mezelf NOOIT vergeven, dus dat is ook een hele goeie drijfveer.
Ik ga ervoor, ga het nu maar als een sport zien om zo min mogelijk te drinken. Elke dag is er ééntje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jet als ik een paar dagen erg druk had gehad en dan kon ontspannen had ik toch vaak het gevoel dat ik me, voor al het zware werk moest belonen met drinken. Dat de alcohol een beloning was op m'n zware werk. Ja en spanningen verdwenen als je alochol dronk.

Mensen is zit hier weer een partij te genieten zeg. Heerlijk, lekker met m'n penseeltje in m'n hand, rustig de verf op het doek brengen.
Fijn dat ik dat rustig kan doen en zonder kater een strakke hand heb.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer een slechte nacht gehad, :(
Heb ik zoooo vaak. Als ik mn inslaapmoment mis kan ik het vergeten de rest van de nacht wakker. uren uren en uren.
Dat is wel iets wat me opvreet voor mn gevoel, en bepalend is voor de rest van de dag.
Nou ja, vandaag leuke dingen dat scheelt wel.
Ik neem een bom supplementen en dat trekt me de dag wel door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...