Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Koffie pruttelt en ik ook...
Ik heb geen zin !!! Grrr... pruttel,pruttel,pruttel...

Eks ; Goed bezig... :D
En ja, als ik zo ga denken dan stap ik zelf niet eens de deur meer uit...

Waanzin eigenlijk, zit ik me net te bedenken...
Een achtbaan is het enige waar ze mij nooit in zullen krijgen !!! :huh:
En dat terwijl ik wel zo de straat opstap en in mijn auto flinke stukken rijd...
Zelfs daarin wil ik (valse) controle behouden op de een of andere manier...;)

• Antwoorden 301
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Geplaatst

Bedankt Borretje: lief!

Ze zijn net terug en nog helemaal heel:) En...ze hebben nog het goede meegenomen ook;)
Heb nu de oven aanstaan...ga zo maar aan de koekjes beginnen...Anders komt het er nooit van:$ Zit nu al anderhalf uur achter die computer....Had al uitgelogd hiet, vol goed voornemens om wat te gaan doen...Maar hier ben ik weer:$

Dus Blondie...je bent niet de enige...
Jullen we elkaar een flinke jets onder onze achterste geven?

Harry:
Spotify? Ken het niet...Zal zo eens even gaan kijken. En...daar ga ik weer! Niet achter die pc te branden vandaag:(

Geplaatst

Kan helemaal niet weg, moet wachten op een pakje (is al betaald)
Zijn gisteren geweest en als we nu weer niet thuis zijn moeten we het in Utrecht (geloof ik) halen!
Wordt maar 2 keer aangeboden, vullen geen tijd in, kunnen van 08:00 uur tot 21:30 uur komen...
Waardeloze service van TNT, onze ouwe tante Post was toch stukken beter

Geplaatst

Is zweeds Ekstertje,
Spotify open is gratis, kan je 20 uur per maand luisteren.
Wil je langer en of meer diensten dan moet je een paar euro betalen.
Vul die naam maar in bij Google, kom je er vanzelf.

Harry

Geplaatst

Heb dat excuus ook net gebruikt Harry...
Kon niet naar boven om aan mijn administratie te beginnen omdat ze mijn ouwe defecte tv's kwamen halen.
Zijn helaas net geweest, zit je voor binnen tot 12 uur...
Nu geen excuus meer...
Dus hop naar boven !!!

Kom op Eks, jij ook in de benen !!! :D

Geplaatst

Ho! Ik heb TNT onterecht zwart gemaakt :$

Heb geïnformeerd en als ik niet thuis ben kan ik het pakketje bij het supertje in de stad ophalen, dat is 50 meter bij me vandaan.
Hoef helemaal niet naar Utrecht!

Excuses Tante TNT :musicnote: een pakje dan maar, om het goed te maken.

Geplaatst

Goedenmorgen allemaal, nou ja middag dan. ik slaap zo lang zonder drank.. voel me wel uitgerust en kiplekker natuurlijk na bijna 12 uren in mn nest. Deze week gaat goed, wil em afmaken zonder 1 druppel alcohol.

Geplaatst

ik moet eens aan de slag mensen, het huis boven moet schoon en ik wil nog sporten vanmiddag. Kom vanavond eerder terug hier dan vannacht. Toen was ik alleen op t forum. Dat schiet niet op.
dag allemaal!!!

Geplaatst

Hallo lieve allemaal:present:

Hè, nou bén ik eens een keertje hier, is net Blondie vertrokken, en ik had wel zin in een bakkie koffie:D
Jane; waarschijnlijk ben ik te laat maar een hele fijne dag in A'dam! (Volgens mij heb jij dezelfde scheurkalender als ik; ik herkende die treffende uitspraak meteen; van Frank Sinatra... was eergisteren of niet, haha.)

Met mij gaat het nog steeds uitstekend mag ik wel zeggen... ik had al jaren leversteatose, dus met alcohol is dat eigenlijk al helemaal niet goed... Mijn Gamma GT -gehalte was torenhoog; vorig jaar al.
Het mag rond de 35 zijn en dat was bij mij vorig jaar 460!:$ Voor het laatst laten prikken in de laatste week van augustus, dus mijn laatste 'drink-week' zeg maar: toen was het 265... nog veel te hoog dus, maar al goed gezakt omdat ik trachtte te minderen, wat achteraf geen optie voor mij is.
Afgelopen maandag weer bloed laten prikken omdat ik nu aan mijn 9e week droogstaan bezig ben en ik belde net voor de uitslag: 112!! Mijn dokter gaf me een compliment en zei dat hij echt trots was op deze ommekeer. Dus over 3 maanden weer bloed prikken en dan moet het normaal zijn. Het was in ieder geval een teken dat mijn lever niet beschadigd is en weer normaal functioneert!
Maandag ga ik ook nog laten prikken op cholesterol, want ik ben ook al twee maanden onder begeleiding van een diëtiste af aan het vallen, en dat gaat ook prima; bijna 10 kilo vanaf 30 augustus!! Dus dat cholesterol zou ook goed moeten zijn maar dat wil ik even zeker weten.

Terugkijkend op de afgelopen tijd, vanaf ik op het forum terecht ben gekomen blijf ik maar steeds tot dezelfde conclusie komen: jullie zijn echt met zijn allen mijn levensredding! De herkenning, de strijd, de zwakke momenten, die we allemaal wel eens hebben... iedereen zijn wel en wee... het is zó fijn om hier te kunnen komen op elk tijdstip; je weet dat er altijd wel iemand is die je 'leest'... Of je kunt iemand een hart onder de riem steken.
En jullie zijn allemaal kanjers: ieder op zijn eigen manier; of hij/zij nu probeert te stoppen of minderen, het is allemaal even moeilijk en voor ieder een vorm van wilskracht en discipline, en met zijn allen vechten we tegen dezelfde duivel die "Verslaving" heet. Ik persoonlijk vecht tegen de alcohol, terwijl sommigen hier ook nog proberen te stoppen met roken of wat dan ook. Ik heb ook mijn 'vreetbuientijd' gehad maar dat heb ik inmiddels ook onder controle...

Al met al wil ik iedereen hier vandaag een hele dikke pluim en een knuffel geven!:musicnote::heart::present:
Jullie hebben het allemaal verdiend!!
En het blijkt voor mij elke dag weer: SAMEN STAAN WE STERK!!!

Liefs; ToPPertje :D:present: (dag 60 droog)

Geplaatst

Hallo allemaal,

Even weer een berichtje van mij. In het afgelopen weekend heeft mijn vriend het uitgemaakt. Er waren dingen voorgevallen door mijn schuld en mijn drinken. Bij mij is de knop nu om, mijn vriend heeft spijt en wil dolgraag opnieuw beginnen, ik ook maar er moeten dingen veranderen.

Ik ga vechten en ik ga dit winnen want wat ik weggooi is van zoveel waarde, er moest wel zoiets gebeuren anders was ik doorgegaan en was ik alles kwijtgeraakt. Drink "al" drie dagen niet en ik heb er nu nog geen last van, dat komt zeker nog dat weet ik.

Dit wilde ik even kwijt.
Groetjes van mij.

Geplaatst

Dank je wel, lieve Blondie, Ekstertje en Teveel:heart:

Ik weet wel dat ik het zelf doe maar toch... zonder jullie was ik nooit zover gekomen.

Leversteatose is leververvetting; je moet heel weinig suikers, vetten en alcohol gebruiken.
Dus ik loop al jaren bij een diëtiste maar dat is heel lang niet goed gegaan.
Ze heeft me wel steeds redelijk in toom weten te houden, maar dan ging het alleen goed met vet en suiker, maar de alcohol.... nou ja dat weten we... niet goed dus.

De gamma Gt waarden geeft aan hoe goed of slecht het met je lever gesteld is...
Ze hebben ook verscheidene keren een echo van mijn lever gemaakt.
Was eens een keer vergroot maar dat heeft zich weer hersteld, nadat ik weer een tijdje bewust bezig was, ook qua alcoholgebruik.

Maar de ommekeer nu is dat ik echt voelde aan mijn lichaam dat ik het aan het vernielen was, ik voelde me echt slecht. Dus toen ben ik dankzij mijn huisarts aan AdB begonnen, en nu is het (bijna) helemaal goed...

Maar nogmaals, jullie zijn ook allemaal kanjers! Jullie verdienen ook allemaal een :present: en een :musicnote:

Liefs, ToPPertje:D

Geplaatst

Lieve Andrea:present:

Goed dat je nu ervoor wilt gaan! 3 dagen lijkt misschien nog heel weinig in jouw ogen maar dat zijn wel de 3 moeilijkste... daarna gaat het beter waarschijnlijk. Dan wordt je wat rustiger in je hoofd en ook lichamelijk. Het slapen zal misschien nog niet zo lekker gaan, maar hou vol meid! Straks ben je blij dat je het hebt gered!! Succes en SAMEN STAAN WE STERK!!

Liefs; Tobbertje >> Toppertje:D :present:

Geplaatst

liefe mensen ik heb jullie well laten schriken gisteren
maar ik heb de dokter gebeld en hi zij dat ik moest afwachten
tot maandag dan moet ik weer naar tactus enschede
het spijt me dat ik zomigen pijn heb gedaan door wat ik zij maar
dat was niet mijn bedoeling

Geplaatst

Andrea,

Je wil alletwee en de knop is om, ga er voor, helemaal met alles wat jullie hebben en kunnen.
Alles aanwezig voor een succesvolle doorstart.
Hier nog een pondje liefde :heart::heart: :heart: , hebben jullie al genoeg natuurlijk maar een overdosis is niet mogelijk.

Harry

Geplaatst

Goeie middag mensen,
Het lijkt me inderdaad ontzettend moeilijk om je kind los te laten zeg. Als ik al kijk naar hoe een moeite ik heb om de verantwoording over te geven aan de thuiszorg, en toen in het verpleegtehuis. Heb in het begin wel 4 x per dag gebeld. Langzaam is het vertrouwen er toch gekomen. Ja en je zal ook oogsten wat je aan hun geleerd hebt.:)

Toppie toppie hoor zo jij gaat. Geweldig je bent een groot voorbeeld voor veel anderen.:heart:

Verder had ik voor mijn manneke een mediabox besteld en heb hem aangesloten. Dan ging wel goed maar de handelingen die hij moet doen kan hij nog niet zo goed uitvoeren dus heb ik hem weer afgesloten.
Maar kijken of onze vriendin het wel kan uitleggen.
Baalde er wel een beetje van. Hij staat dan ook niet een heel klein beetje open voor wat ik zeg.
En ik weet dat hij bij alles wat er nieuw is, zich afzet. Dan moet hij eerst ff wennen aan het idee dat hij nu de t.v. anders moet bedienen. Afin we kijken wel.

Geplaatst

Glen,

Je zou eens kunnen kijken bij "Tips en Adviezen" daar staat bovenaan een bericht "Nieuwe meeting NA enz" van Kohtie over een bijeenkomst die hij in, of bij, Enschede wil opzetten.
Misschien heb je er iets aan.

Sterkte en hou hem (zo lang mogelijk) droog,
Harry

Geplaatst

Goeie middag Glen,
Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor, je zat gisteren erg moeilijk. En je bent toch op het forum gebleven en dat is toch erg belangrijk.
Ik hoop echt dat je als je maandag gaat, je er veel mee opschiet. Het moet toch ook beter gaan met jou?:light::present:

Goeie middag Witje.:)

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...