BamBam Geplaatst 5 december 2010 Rapport Share Geplaatst 5 december 2010 Enige jaren geleden kwam internet in zwangook bij Tactus gingen ze er mee aan de gang.Dat gezuip moest maar es afgelopen zijnnix geen :beer: en ook niet meer aan de :wine:.Dus brainstormen met z'n allentotdat daar waren onder de ogen dikke wallen.Maar het idee was geborenluister, voor wie wil horen.Een forum was snel opgestartvoor een volkje, heeeel apart.Gebruikers noemen ze ons daarmaar dat is lang niet meer voor iedereen waar.Niet meer drinken is heel fijnniet meer uithangen het zwijnzonder koppijn en vaak veel minder venijn.Een corrigerend toespraakje op z'n tijdwil de moederator nog wel es kwijt.Als gebruikers zich misdragenen elkaar niet echt behagen.Een punthoofd krijgen ze ervanvan die hele rattaplan.Niet drinken is wel fijnmaar dat zegt niet alles over ZEN zijn.Dus voor de moederatoren een lieve groet,houd vol, houd moed!Groeten van SintPieterklaas. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 5 december 2010 Rapport Share Geplaatst 5 december 2010 Was inderdaad lang geleden Harry.Doet mij ook goed.Strijk bijna klaar. Werd tijd ook.Kan ik de kastenkamer eindelijk gebruiken waar ie voor dient.Schilderen en ontspannen.Denk dat ik er een loungekamer van maak ipv een kastenkamer.Kasten dan maar wegdenken:D;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bonbon Geplaatst 5 december 2010 Rapport Share Geplaatst 5 december 2010 Hallo,Mijn eerste bericht op ditjes en datjes.Ik heb een vraag:Zijn hier ook mensen die wel eens een cdt-test hebben laten doen?groeten,Bonbon Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 5 december 2010 Rapport Share Geplaatst 5 december 2010 Hoi bonbon,Ik moest even zoeken wat het is. Ik had er nog nooit van gehoord. dusook niet gedaan/laten doen.Moet jij dat of wil je het laten testen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bonbon Geplaatst 5 december 2010 Rapport Share Geplaatst 5 december 2010 Hoi Mupke,Dat moest ik van de psychiater, om alcoholmisbruik uit te sluiten. Ik had me aangemeld vanwege een depressie en ik had erge vermoeidheidsklachten. Tja en ik kan natuurlijk vertellen dat m'n gebruik wat teveel was, maar niet dramatisch. Ik begreep hem wel en ik vond dat ik maar met bewijzen moest komen. De CDT-test wordt ook door het CBR gebruikt voor alcoholmisbruik in het verkeer. Zo kunnen ze zien of er langere tijd sprake is van teveel alcoholgebruik.Nu heb ik al zo'n 9 jaar geen auto meer gereden om de eenvoudige reden dat ik geen auto meer heb, maar ik heb in het verleden nooit achter het stuur gezeten met alcohol op, dat is gewoon tegen mijn principes.Nu was de uitslag "een donderslag" en ik geloofde er geen barst van.Ik zou zo'n 2 flessen wijn per dag drinken, nou dat kan ik echt niet. Ik lees hier verhalen van mensen die 2 flessen drinken en dan gewoon werken. Mij lukt dat niet: ik werk fulltime en als ik 2 flessen zou drinken, functioneer ik niet en lig ik in coma.Wel dronk ik iedere dag zo'n halve fles en op feestjes wel wat meer, veeel te veel dus!Maar goed, ik ben nu aan het minderen en dat gaat nog goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 5 december 2010 Rapport Share Geplaatst 5 december 2010 Hallo allemaal. Ik ben weer door een diepe geul gegaan. Vandaag nog even sinterklaas uitzitten en dan kunnen we weer verder. Wel een mooi schilderij gemaakt gister. Figuratief van mezelf met een bloem op mn hart. Heel appart. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sailor Geplaatst 5 december 2010 Rapport Share Geplaatst 5 december 2010 heb een enorme terugval gehad,twijfel tussen een detox aanvragen of het met mbv jullie proberen.wie vroeg er nou naar detox-ervaringen?start maar en nieuw draadje! heb weinig pc kennis maar helaas wel veel detoxervaring! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 5 december 2010 Rapport Share Geplaatst 5 december 2010 Vanavond op Nederland 3 om 19.25 Metropolis: Drinkebroeders.GroetjesHanneke Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 5 december 2010 Rapport Share Geplaatst 5 december 2010 quote: Originally posted by: bonbonNu was de uitslag "een donderslag" en ik geloofde er geen barst van. Ik zou zo'n 2 flessen wijn per dag drinken, nou dat kan ik echt niet. Dat is wel vreemd. Dan is zo'n test niet erg betrouwbaar? Of zijn er andere factoren die de uitslag kunnen beïnvloeden?Heeft het consequenties voor je behandeling bij de psych? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bonbon Geplaatst 5 december 2010 Rapport Share Geplaatst 5 december 2010 Hoi Jopie,Ik schrok wel van de uitslag, maar ik wil ook mezelf niet voor de gek houden.Over een paar weken moet ik opnieuw een test doen en dan zullen we zien wat de uitslag is. Ik heb m'n gebruik sterk verminderd en ik ben overtuigd dat m'n drankgebruik me geen goed heeft gedaan. Het versterkte zeker m'n stemming.Ik heb het boetekleed aangetrokken en ben al een week of drie m'n gebruik in kaart aan het brengen. Eerst kijken of ik verantwoord kan drinken, zoniet dan stoppen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bonbon Geplaatst 5 december 2010 Rapport Share Geplaatst 5 december 2010 Hoi Mupke,De consequentie zal zijn: als ik niet m'n gebruik aanpas, heeft de therapie geen zin en dat vind ik zelf ook wel.Op internet lees ik wel meer discussies over die test, dat het niet altijd klopt en dat je het op meer laboratoria moet laten uitvoeren, maar ach, ik vind het eigenlijk niet zo interessant.Ik moet wat aan m'n drankprobleem doen en daar ben ik nu mee bezig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 5 december 2010 Rapport Share Geplaatst 5 december 2010 Sailor Wat is dat nou zeg. Kon je niet eerder op het forum komen of had je daar de kracht niet voor.Ja wat denk je zelf dat het beste voor je is. Detox of hier het forum. als je niet hier komt kunnen we je niet proberen te helpen, als jij niet open kunt staan voor te detoxen gaat dat misschien ook niet lukken. En dan niet de keuze voor een paar maanden maar voor de rest van je leven. Goh wat vind ik dat rot voor je joh.Toch is het heel belangrijk dat je iedere keer zelf de eerste stap neemt. Jijzelf bent verantwoordelijk voor jou leven en jouw drankmisbruik, niemand anders. We kunnen je alleen maar proberen te helpen, de eerste stap is iedere keer toch voor jou. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Borderliner1964 Geplaatst 5 december 2010 Rapport Share Geplaatst 5 december 2010 Hoi Bonbonnetje,Ik zou me maar niet druk maken om die test. Ik ben sinds 2006 onder behandeling bij GGNet en het eerste wat ze idd doen is je leverwaarden testen. Dat doen ze las je hebt aangegeven alcohol te gebruiken maar ook vaak als uitgangspunt voor de eventuele behandeling met medicijnen (bijv. anti-depressiva). Ook bij mij kwam het wel eens voor dat mijn leverwaarden te hoog waren (te hoog wil dan zeggen hoger dan gemiddeld), maar dat bleek ook wel eens aan gebruik van bepaalde medicijnen te liggen. Zo gebruikte ik een simvastatine tegen erfelijkheidscholesterol. Toen ik een ander medicijn kreeg werden de leverwaarden weer normaler. Het is volgens mij niet zo dat langdurig alcoholgebruik wordt aangetoond, de verminderde leverfunctie geeft alleen aan dat je lever veel moeite heeft het gif (alcohol, medicijnen enz.) snel af te breken. Ik maakte me zelf ook geregeld zorgen en ook is er wel eens een echo van mijn lever gemaakt omdat de waarde ineens zo hoog was, maar altijd is de waarde weer genormaliseerd als bleek dat ik verkeerde medicijnen kreeg.Kortom, kom op meid(?) en ga die gesprekken met je psycholoog aan. En ..vooral probeer maar te stoppen met alcohol. Ik ben 2 jaar depressief geweest en twee jaar doorgezopen. Nu weet ik dat de depressiviteit mede veroorzaakt wordt door mijn persoonlijkheidsstoornis maar ook zeker in stand werd gehouden door de alcohol.Sterkte en succes met alles,--------------------------------Test op 3 leverwaarden en CD-tect. Deze test kan langdurig alcoholgebruik en misbruik aangeven. Test wordt o.a. ook door CBR gebruikt. Uitslag duurt ongeveer 5 dagen..MCV.ALAT.ASAT.Gamma GT.CD-Tect Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Borderliner1964 Geplaatst 5 december 2010 Rapport Share Geplaatst 5 december 2010 Jopie, wat fijn om dat compliment van je te krijgen! Dank je wel.:-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 5 december 2010 Rapport Share Geplaatst 5 december 2010 Hallo Dapperen,Bevalt de zondag tot nu toe? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 5 december 2010 Rapport Share Geplaatst 5 december 2010 Ja hoor jou ook Har?Vanmiddag hier bezoek gehad van broertje. Was weer erg druk maar wel gezellig. Ja en verder een mailtje van een neef gehad. Hij wil het volgend jaar komen met zijn broer. Toen ik er aan dacht om hem terug te mailen kreeg ik in eens trek in drank. Raar toch dat dat ineens komt op zetten. Zoiets van ik ga hem dadelijk terug mailen en zou dat het liefst willen doen met een borrel op. Vreemd hoor maar goed heb net lekker gegeten dus de trek is weer over.Goeie minder Border en Jop. en die anderen die ik vergeten ben. Bordie je bent ontzettend goed bezig zeg. En inderdaad wat Jop schrijft, zo ontzettend knap van je. Voor jou een dikke:sun: omdat ik vind dat je dat dik en dubbel verdiend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 5 december 2010 Rapport Share Geplaatst 5 december 2010 Inderdaad Jop, formaat ruwe bolster blanke pit. Zo'n figuur. Als ik daar een knuffel van krijg moet ik eerst een uur bijkomen en zit een paar uur daarna onder de blauwe plekken. maar hij blijft lief hoor.Ik ga dadelijk lekker onderuit maar blijf wel komen hoor. Zou zo graag willen dat Sailor nog ff binnen wandelde. Maak me toch wat druk om hem.Maar het berichtje van Bordie maakt wel een hoop goed.En jij wat ga jij dadelijk doen? Ben je nadat je terug je nestje in gekropen ben, lekker uitgerust opgestaan?Is dochterlief gisteren nog thuis gekomen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 5 december 2010 Rapport Share Geplaatst 5 december 2010 Ja hier ook een fijne zondag, dankbaar voor mn leven wat ik nu leef, mn vrienden en mn huis en mn prins. Ik heb weer even mogen kijken in het leven zoals het ooit was, omdat mn broertje bij me aanklopte. Ik heb besloten dat mensen waarbij ik niet welkom ben, mij dan ook met rust moeten laten. It's my life, don't you forget......Nu lekker douchen en een kopje koffie. Ik voel vrede. Heel veel vrede. Daar heb ik jaren voor geknokt en in de goot gelegen. Niemand pakt me dat meer af !! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 5 december 2010 Rapport Share Geplaatst 5 december 2010 Inderdaad Jopie,Betere omschrijving is er niet: een zondag zondag.Eigenlijk alles wat je wil...Bij vrienden geweest, leuke vrienden, lekker gegeten, gezellig en intiem hier, kaarsjes, muziek, lezen, af en toe even babbelen. (af en roe een blik op het forum)En toch een beetje melancholie.Is that all there is??Maar diep van binnen, heel gelukkig, aan alles zijn nu eenmaal grenzen...Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 5 december 2010 Rapport Share Geplaatst 5 december 2010 Goed zo Woman. Niemand pakt dat van jou af. Niemand heeft daar het recht toe. Jij hebt geknokt voor wat je nu hebt en daar moet iedereen met z'n poten vanaf blijven. Geniet maar lekker van dat vredig gevoel meis. Ik gun het je van harte lieverd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 5 december 2010 Rapport Share Geplaatst 5 december 2010 Ja hoor Bor, hele beste dag...Mijn romantische inslag verwacht altijd nog meer, en nog meer...Maar ben ook realist en begrijp dat het berijkbare wel zo 'n beetje bereikt is.Die drankmomenten zijn inderdaad heel verrassend en onvoorspelbaar.Knap hoor dat jij die altijd weet te verslaan.Heb dat trouwens ook, als ik gegeten heb is het over.Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 5 december 2010 Rapport Share Geplaatst 5 december 2010 Woman,Mensen waar je niet welkom bent zijn ook niet waard dat jouw vrede er door verstoord wordt.Inderdaad, het is jouw leven, je hebt er maar één, je kan het echt niet overdoen, er is er maar één absoluut belangrijk. Laat je dat niet afpakken!Koester de vrede die je nu voelt, geniet en leef...Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 5 december 2010 Rapport Share Geplaatst 5 december 2010 Maar het blijft onmogelijk, Harry. Zoveel mensen begrijpen er niets van, dan voel ik me echt zo alleen en eenzaam hierin. Ja maar ja. het is toch je moeder, zeggen ze dan. En dan denk ik, is dat zo ? Als ik haar kind niet meer ben, is zij dan nog mijn moeder ? Nee toch.....En deze is ook leuk:Kun je je moeder begrijpen ?Rot op zeg, stupid stupid stupid......mn moeder heeft een hart van ijs. Als je twee kinderen uit je nest verstoot, heb je een hart van ijs. Prins is verbannen van zn familie in zn thuisland. Door oorlog. Hij denkt werkelijk dat zijn situatie vele malen erger is dan de mijne. Uberhaupt vergelijk ik ze niet met elkaar, want het is van een totaal andere orde. Maar het doet wel zeer, hij weet nog lang niet alles. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 5 december 2010 Rapport Share Geplaatst 5 december 2010 Wat ik nog even wil toevoegen, Prins heeft me laten zien dat het mogelijk is te leven met een mes in je hart. Zonder verbitterd te raken. Dat is mooi. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 5 december 2010 Rapport Share Geplaatst 5 december 2010 Ik begrijp je verdriet Woman,Je wil een moeder, elk mens wil een moeder.En als je dan een moeder met een bevroren hart hebt, dan is je verdiet oneindig en terecht.Je kan beter van je moeder, ik bedoel een echte moeder, gescheiden zijn door oorlog...Dan je moeder onder handbereik hebben en uit haar hart gesneden zijn.Dat je prins dat maar moge begrijpen en met zijn warmte een beetje van jou kou wil wegnemen.Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden