Spring naar bijdragen

Dinsdag, 07 December

Ronald41

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 153
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nee Boll. het was een oud collegaatje van mij waar ik 30 jaar mee samengewerkt heb. Ik weet dat ze het nu moeilijk heeft omdat ze ontslagen is na zoveel tijd.(reorganisatie)

Mijn vriendin die nu opgenomen is heb ik gisteren nog bezocht. Ze voelt zich op de PAAZ goed thuis maar weet ook dat dat niet lang meer kan duren. Ze wil perse niet opgenomen worden in een kliniek en is tevens heel bang om thuis te zijn. Hoe het dan verder moet?
Ik heb vernomen dat ze in deze regio een organisatie opgericht hebben waar ze mensen dagelijks bezoeken/controleren/ adviseren en medicatie verstrekken op het gebied van alcoholisme.Dit is vooral voor mensen die niet opgenomen KUNNEN worden door omstandigheden bv huismoeders die niet weg kunnen bij hun kroost. Misschien komt zij ook wel in aanmerking hiervoor. We gaan erachter aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha die Bolleke ja een kloek ben je zeker, zelfs hier maar is lief hoor.
Begrijp het wel met Peter maar je hebt ook een eigen leven. In het verpleeghuis zal het wel goed gaan (al wil je dat zelf zien) maar hij belast je ook met zijn geestelijke zorgen en dan is hij zijn verhaal kwijt en jij loopt er mee rond.
Mag je de kat niet een kinderaspirientje geven?

Toine een alcoholist mist zijn maatje want die 2 denken bij elkaar te horen en dat is niet alleen met de feestdagen. Je bent je vriendje kwijt dus moet je leven anders gaan indelen. Is een soort rouwproces, amputatie of hoe je het wil noemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PPPPFFFFFfffff terug van het sporten. ik krijg het ritme (van het wekelijks gaan) maar niet meer terug.
heb wel een dik uur gesport en ben nu uitgeteld, maar moet m'n huis ook nog een beetje op orde brengen. ik ben een beetje lui geworden geloof ik :o. nou een maar iets hardere schop onder m'n achterste :D en HUP HUP aan het werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

niet dus.

Hoe kan je nou slapen als je net hoort dat je een nieuwe baan hebt Jopie??
Ik zou geloof ik alle kanten uit stuiteren als ik jou was..
Maar ja ik ben jou niet en jij bent mij niet.
Das ook weer waar.

In ieder geval VAN HARTE GEFELICITEERD!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh Jop wat geweldig zeg. En viel de keuring mee? nou ja het maakt het allemaal wel ontzettend fijn nu je goed gekeurd bent zeg. Je gaat weer helemaal bij de maatschappij horen, je draait dadelijk weer helemaal mee lieverd.
Das de beloning van het zweten en zwoegen om de drank te laten staan. Ik ben blij voor je.:heart::sun:

Goeie middag Witje.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

Ben ik weer effe.
Heerlijk gewerkt, al was er het laatste uur niet zoveel te doen.
Donderdag begin ik daarom maar om 7 uur met werken, ben ik ook om 11 uur al weer klaar;)

Nog steeds wel snotterig, dus zo even een boodschapje doen en dan met de benen omhoog op de bank genieten van de mooie boeken die ik gisteren heb mogen krijgen van mijn groepsgenoten.
Nog even ontspannen voordat ik naar systeemtherapie ga waar ik afspraken ga maken met mijn partner wat betreft de tijdelijke adempauze. Nu blijft hij de deur plat lopen en heb ik nog geen tijd voor mijzelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve kanjers / strijders'/ lotgenoten:present:

Ik heb gefaald..... zwaar gefaald...:brokenheart:
De afgelopen 4 dagen heb ik elke avond gedronken... Gisteren niet.
Ben boos op mezelf, teleurgesteld, mijn partner is teleurgesteld...
Hoe ben ik zo zwak kunnen zijn na zo'n lange succesperiode??
Er is niks schokkends gebeurd, er was geen aanleiding om te drinken.
Ik heb gewoon lijkt het wel een soort kortsluiting in mijn hoofd gehad, waardoor ik gewoon als een robot een fles bier openmaakte... En ik had er al 4 extra meegenomen naar binnen.
Gewoon bewust dus. Vier dagen op rij...
Mijn man ging met de hond en ik trok ondertussen het bier open, hij blijft dan ongeveer een uur weg en ik had er al drie achter mijn kiezen; alsof er iemand stond die ze me af wilden pakken...
Onbegrijpelijk.

tja en dan ineens besef je wat je hebt gedaan. Alles is voor niks geweest. De weegschaal gaf weer een kilo meer aan... ook balen.
Nu voel ik me leeg en verdrietig.
Maar ik wou dat ik snapte hoe dat zo ineens komt; heeft iemand van jullie dit ook al eens meegemaakt?
Net of je ineens geen geweten meer hebt. Ik kan het niet verklaren maar ik ben echt uit het lood geslagen hiervan.

Dus zit er niks op dan maar weer van voren af aan te beginnen.
Dag 1 droog... zucht.

Liefs; Tobbertje:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey toPPertje. ook ik ben er afgelopen week weer ingetrapt en waarom?????? het gebeurt 'gewoon'. en ook ik kan me voor de kop slaan. maar we schieten er niets mee op. ik had nog wat in huis van de verjaardag (eigenlijk een rot smoes want niemand drinkt dat spul, maar ja stel je voor) ik voor mij moet gewoon niets in huis halen dan is er minder risico. ik zit nu op dag 2.
gaan we weer samen op toppertje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lief tobbertje
stom hè ben je erweer ingetrapt
Wat was de reden dat je het deed??
WAt was je valkuil
Was die er niet,weet je dan wel zeker dat je wilt stoppen met de drank
Blijf relativeren en zorg dat je inzicht krijgt mbt je zwakte momenten
Alleen zo kan je ADB worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Roerige dagen gehad
Met de instelling van de medicijnen gaat het niet zo als wenselijk zou zijn
Gisteren een echte .....dag gehad.
Vanochtend bij het opstaan nog steeds niet in goede mood
Had het even gehad
Eerst er maar opuit naar de winkel
Brood van gisteren,vers brood en een kerstbrood in mijn mandje gedaan
Aangevuld met een pot pindakaas en 2 pakken houdbare melk
Heb bij de kassa afgerekend en hoor een klein meiske zeggen,Mam brood van gisteren is al op
Meteen zegt mam,goede morgen zuster
Ben meteen weer een paar jaar terug in de tijd
Dit is een gezin in grote problemen
Ik heb brood van gisteren en pindakaas voor de vogeltjes
Heb mijn boodschappen bij haar op de rolator gelegd en ben weg gegaan
Sorry vogeltjes vandaag maar even niets,volgende keer beter
Morgen haal ik wel een nieuw kerstbrood en melk
Ook hier kan het wat soberder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Igor, dat is een deal! Samen gaan we weer verder.
De lachroom heeft gewerkt, haha.

Kijk, als ik er nu over praat lucht het ook wel op en zie ik dat ik er niet alleen voor sta maar dat we met zovelen samen knokken. Het ene wijze inzicht na het andere... en daar word ik dan toch weer een beetje sterker en zelfverzekerder van. Want ik weet dat ik het kan! Maar het is een feit dat je je leven lang waakzaam moet blijven. We hebben wat dat betreft 'levenslang"... Zo luidt het vonnis.

Maar ik besef maar weer dat we samen zo sterk staan!

Dank jullie wel, lieve allemaal:heart: :present:

Liefs, Tobbertje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...