Marc Geplaatst 14 december 2010 Rapport Share Geplaatst 14 december 2010 Vanavond om 22.05 uur op België Eén:'De allerslimste mens ter wereld'Dit is een schitterende quiz met goede humor en werktop mij zeer ontspannend.Misschien een aanrader voor mijn mede-forummers. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 14 december 2010 Rapport Share Geplaatst 14 december 2010 Dat herinner ik mij ook niet wanneer dat keerpunt voor mij was, maar is dat NU belangrijk voor mij ?Terugdraaien kan ik het niet meer, ik ben verslaafd en ik blijf voor mijn hele leven verslaafd.Ik kan niet meer genezen, maar ik kan wel herstellen van mijn verslaving, al moet ik daar soms verdomd hard voor werken.Het is niet makkelijk, maar is te doen...En terug naar waar ik vandaan kom, dat wil ik niet meer... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 14 december 2010 Rapport Share Geplaatst 14 december 2010 Hey Fleur,Je schreef vanochtend dat je wel wilt minderen maar niet helemaal van de drank af wilt. Het gevolg, toch blijven drinken. Maar minderen kan niet of is dat ooit wel gelukt?Zou het toch niet beter voor je zijn om helemaal te proberen te stoppen of is dat te moeilijk?Zo blijf je heen en weer schommelen met de wetenschap dat minderen niet lukt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 14 december 2010 Rapport Share Geplaatst 14 december 2010 Tja blondje...Minderen kan. Het kon dus het kan nu ook. Maar het vraagt energie..lopen op touwtjes..controle. In eerste instantie. Het is niet anders dan stoppen. Ik kan perfect twee glazen drinken en stoppen. Ook nu..Alleen moet ik nog meer afbouwen, patronen verleggen. Andere koppelingen maken. Daar heb ik nu geen zin in. Het kan, ook al weet ik dat de meesten sceptisch zijn. Het is maar hoe je het spel met jezelf speelt. Want uiteindelijk zit het allemaal gewoon in je hoofd toch?Voor nu lees ik mee..Het komt heus goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 14 december 2010 Rapport Share Geplaatst 14 december 2010 Wat zou slechter zijn?Roken of drinken? Domme vraag...Goed dat ik niet zo van chocolade hou Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 14 december 2010 Rapport Share Geplaatst 14 december 2010 Als je al een tijdje droog staat Fleurie dan speelt de afhankelijkheid zich alleen maar af in je hoofd. Maar daarvoor moet je een tijdje droog staan anders is er ook nog een lich. afhankelijkheid dus moet je jubbel zo hard gaan werken.Tja en het bij twee glazen houden vind ik altijd erg knap als dat lukt maar je zegt dat het jou ook gelukt is.Maar waarom is het dan de pas geleden weer fout gegaan? Toch een zwak moment of even die rem vergeten?Het lijkt me echt moeilijk voor je wijfie en ik hoop dat je een juiste keuze maakt voor jezelf.Want we weten allebei dat het zo moeilijk is om te minderen. Toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 14 december 2010 Rapport Share Geplaatst 14 december 2010 Het ging pas echt fout na mijn laatste ban hier bolletje..Zoiets komt redelijk zwaar aan ook al lok je ergens iets uit. Ben toen héél diep gegaan..Want een ban is plots het afsnijden van iets waar je redelijk op steunt. Ook gaf het me de boodschap niet ok te zijn. Iets waar ik al jaren mee worstel.Op zo een moment is het héél gemakkelijk terug te grijpen naar. Maar de laatste drie weken voor mijn ban ging het goed met me. Ik dronk niet tijdens de week. Enkel in het weekend en zeker niet veel.Het ging in het kort niet echt fout in de zin dat ik totaal lazarus was maar het was meer dan wat ik normaal drink. Ook wou ik waarschijnlijk wat aandacht Silly old me..Het is eveneens moeilijk om terug wat vertrouwen te vinden hier ook al klinkt dat vast gek..Stap per stap lieve bol Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 14 december 2010 Rapport Share Geplaatst 14 december 2010 Ik weet niet goed hoe moeilijk minderen voor je was...maar het was vast moeilijk :-)Er is maar één keuze maar die beperkt zich niet enkel tot volledig stoppen..voor mij althans. Voor nu althans maar er is wel één punt.Misschien is het beter een tijdje droog te staan zodat de patronen verdwijnen.Soit weet ik veel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 14 december 2010 Rapport Share Geplaatst 14 december 2010 Nee hoor Fleur dat is helemaal niet gek dat je het vertrouwen moeilijk kan terug vinden, het is een heel normale menselijke reactie. De ban heeft je pijn gedaan en dan is het normaal dat je dan argwaan krijgt. Je bent een open boek en dat kan veel meer beschadigd worden dan een gesloten boek. De kaft is veel harder.Maar ik ben blij dat je er weer bent. Ik ga het weer proberen om toch weer een beetje vertrouwen te geven lieverd, misschien kun je dan weer daar komen waar het gestopt is en vandaar uit weer groeien. Ik wil je graag helpen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 14 december 2010 Rapport Share Geplaatst 14 december 2010 Dat is heel lief van je bolletje maar je was dan ook altijd al een scheetje Ik mis nog een paar mensen hier..hopelijk vinden die hun weg ook terug..Wel voor vandaag zit het er weer op. Tijd om naar huis te vertrekken en nog wat schuurwerk te verrichten. Dochter een beetje oplappen want meid heeft ontzettende buikpijn en dat met de examens. Natuurlijk kon dat niet even wachten Fijne avond nogEn vonneke ik mis je elke morgen weer dus speciaal voor jou...ook al lees je misschien niet bij.Goede morgen meid!!Hups de ijzertjes aan en gaan roken maar Gekke musx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 14 december 2010 Rapport Share Geplaatst 14 december 2010 een scheetje = een schatje (voor het geval ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 14 december 2010 Rapport Share Geplaatst 14 december 2010 Natuurlijk begrijp ik wat je bedoelt jopie Het mes snijdt aan twee kanten...Fleur kan/kon best stout zijn. Ben wel blij dat je laat weten hoe het voor jou voelt. En ik neem er zeker geen aanstoot aan. Vind het zelfs knap. Spijtig dat ik er vandoor moet en niet uitgebreider kan reageren maar het is een denkertje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 14 december 2010 Rapport Share Geplaatst 14 december 2010 Dag dag lieve Fleurie:present:Jop hoe was het bij de tandarts? Moest er veel aan gedaan worden of viel het mee? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sailor Geplaatst 14 december 2010 Rapport Share Geplaatst 14 december 2010 hi! heb een heel klein terugvalletje,maar het doet dan ook zo verschrikkelijk pijn momenteel in mijn nekben bang dat mijn lijf de lichaamsvreemde meccanodoos aan het afstoten is!enfin morgen rondje ziekenhuis,en dan zien we wel weer!baaal er wel van,dat ik in stresssituaties,altijd weer terugval,wat doen jullie in zo'n geval? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 14 december 2010 Rapport Share Geplaatst 14 december 2010 quote: Originally posted by: jopiebol, er moest veel aan gedaan worden. duurde dus lang dat was ok, maar t doet wel pijn nu. Mijn bovenlip was geheel verdoofd, dus vertelde ik haar dat als ze me wilde kussen dat dat er vandaag niet inzat daar moest ze om lachen duzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz God zij dank heb je wel je handen netjes op de leuning laten liggen hé? Kijk dat je niet kan kussen wil niet zeggen dat er niet iets anders wel kan hé?Toch leren om met stress situaties om te gaan of een soort van zelfhypnose doen en je concentreren op je ademhaling Sailor. En accepteren dat je je gestresst voelt, ik denk dat dat heel belangrijk is. Meestal word je daar ook rustig van. Stress is vaak het gevolg van angst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 14 december 2010 Rapport Share Geplaatst 14 december 2010 Sailer en Tobbertje: is Refusal of Antabus ook geen optie voor jullie?.Straks naar AA. Houd me bij de les! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 14 december 2010 Rapport Share Geplaatst 14 december 2010 Wat wil je Sowhat? Refusal? Of trouwen? Of allebei. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 14 december 2010 Rapport Share Geplaatst 14 december 2010 Hoi allen,Gezellige vrije dag gehad vandaag.Kerststukjes gemaakt met ouwe wijvenclub:DSuperleuk,Heb 1.5 glaasje advocaat met slagroom op.Heb ik dan "gezondigd"?Ik vind zelf van niet.Daarna ging iedereen aan de wijn, maar daar waag ik me dan niet aan, omdat ik bijna zeker weet dat dat weer naar meer gaat smaken.Goede balans zoeken, dat durf ik weer een beetje na 2.5 jaar zo goed als alcoholloos.Ben nog steeds a.d.b.En daar gaat het tenslotte om.Kerstboompje staat, plus her en der zelfgemaakte kerststukken.Dag kan niet meer stuk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 14 december 2010 Rapport Share Geplaatst 14 december 2010 ???So what, what do you want !!! Hier eindelijk weer rust in de tent.Ook in mijn koppie weer wat tot rust gekomen, al heb ik vandaag wel emmers vol gejankt...Zo straks weer naar een meeting, maar eerst nog effe genieten van mn kids. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 14 december 2010 Rapport Share Geplaatst 14 december 2010 Sowhat laat ff wat van je horen meis. Je schreef iets en nu ben je weg. Voelt akelig aan bij mij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 14 december 2010 Rapport Share Geplaatst 14 december 2010 Sowhat laat ons in raadselen achter.Jij ook een gezellige dag gehad vandaag Bol? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 14 december 2010 Rapport Share Geplaatst 14 december 2010 Goeie avond lieve Rap.Ik ben vandaag weer naar mijn manneke gegaan maar was met 2 uurtjes weer terug. Ging weer niet zo goed met hem en mopperde en klaagde weer dus dacht ik "weg wezen".Hoe is het vandaag met jou gegaan? Heb jij het fijn gehad? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 14 december 2010 Rapport Share Geplaatst 14 december 2010 Ja Bol,Super gehad vandaag.Kijk maar naar mijn stukje van 18.08.Vervelend dat je kabouter weer niet in z,n hum was vandaag.Wegwezen, is dan weer even kiezen voor jezelf he, en dat moet soms ook.Kost wel een hoop energie he, maar begrijp dat jij hem ook liever gelukkig ziet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 14 december 2010 Rapport Share Geplaatst 14 december 2010 Slurp slurp oe wat lekker een glaasje adv. met slagroom. Nee dat zal toch niet erg zijn meid. Als je maar niet in je maag dat rotgevoel krijgt van meer willen, dan zal het allemaal toch niet zo erg zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 14 december 2010 Rapport Share Geplaatst 14 december 2010 Nee hoor, ik had niet het gevoel van; meer..meer.!Dat zou ik wel gehad hebben, als ik vervolgens net als de rest aan de wijn was begonnen.Maar goed dat ik mezelf inmiddels zo goed ken he:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden