break Geplaatst 6 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2012 hallo allemaal ,ik zal me maar weer eens voorstellen na 3 jaar afwezigheid hahaha ik ben break ben helemaal single geen kids en werk bij een internationaal transportbedrijf ik ben 35 jaar jong en drink al heel lang vanaf mn 13e 14e denk ik ook ik dacht dat ik het allemaal wel alleen kon,maar niets is minder waar!tis moeilijk om erover te beginnen maar ik moet echt stoppen ,anders drink ik mezelf kapot.ik ben nu wel wat wijzer als 3 jaar geleden ,en ik ben er ook achter waar dat nou allemaal vandaan is gekomen,het heeft met een onverwerkt trauma te maken ,,maar daar krijg ik nu psychiatrische hulp voor . ik heb het er erg moeilijk mee dat sociaal drinken niet voor mij is weggelegd.ik weet uit ervaring dat alles beter is als ik niet drink,maar ik ben een zwakke ziel voor alles wat mij in hogere sferen brengt ,ook hou ik ervan om toe te geven ,ik weet niet waarom...... ik heb me aangemeld bij brijder door hun wordt ik donderdag terug gebeld ,ik hoop dat het nou wat wordt ,t zal niet makkelijk worden mvg break Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lien2206 Geplaatst 7 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2012 Hi break, wat goed dat je de eerste stap hebt gezet, ikzelf loop ook al jaren de hannesen met drank!! kom naar de dagraad, dan kun je meekletsen! de eerste stap is genomen lekker hoor en nu vol houden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 7 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2012 Hallo Break Welkom hier. Ik ben ook hier weer terug sedert 28 februari jl. Nadat ik dacht het wel alleen te kunnen. Nadat ik dacht na 8 maanden droog staan wel weer sociaal te kunnen drinken Niets is echter minder waar... Ik heb de hulp hard nodig en wil ook hulp geven waar dat kan. Je bent nog jong en de eerste stap is gezet. Ik heb veel steun aan dit forum en ik hoop dat het voor jou ook werkt. Go for it ! Groetsssss Coco Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 7 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2012 De rem gaat er dus op Break:D en 35 is jong genoeg om nog heel wat gezonde en nuchtere jaren tegemoet te zien. Ook in jouw werkomgeving zul je mensen kunnen vinden die het drinken/verdoven niet nodig hebben om een goed leven te krijgen. Misschien helpt het om die als voorbeeld te nemen. En als je met begeleiding aan het werk gaat en leert accepteren dat sociaal drinken in jouw geval helemaal niet sociaal is, vooral niet naar jezelf, dan gaat het vast helemaal goedkomen. Ikzelf ben juist stukken socialer geworden na het stoppen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gayes Gaar Geplaatst 7 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2012 Hoi Break ! Welkom hier en goed dat je de break er op wilt zetten! Het sociale drinken is ook voor mij niet weggelegd en ik moet er nog aan wennen, hoor.... Heel veel succes en we komen elkaar vast wel ergens op een draadje tegen, Gr. GG Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
break Geplaatst 7 maart 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 maart 2012 bedankt voor jullie lieve reacties vannacht was de 2e nacht zonder drank en het viel niet mee...zweten als een otter ,tig keer wakker geweest. maar uiteindelijk toch nog een fiks aantal uurtjes geslapen. ik denk dat sociaal drinken voor een bepaald soort mensen is weggelegd ,maar niet voor mij ,dat komt door mijn jeugdtrauma ,ik ben misbruikt (lelijk woord)...,en ik kwam er al op jonge leeftijd achter dat je het prima naar je zin kon hebben ,alleen met een fles wijn . dus ik heb dat nooit geleerd om het rustig aan te doen,en ik was ook niet echt iemand die goede raad wou aannemen..... maar aan de andere kant ben ik zo in een sociaal isolement gekomen ,wat vele jaren heeft geduurd ,ik ben blij dat ik met andere dingen zoals werk wel goed ben terecht gekomen.ook ben ik door het drinken ,heel veel dingen uit de weg gegaan ,zoals liefde en relaties ,en ook ben ik schuldig aan het weglopen van afspraken ,doordat ik weer is, totaal mezelf van het pad had gedronken ,zelfs zover dat er gewoon hele weekenden zomaar in een keer voorbij waren.ja dat klinkt niet best ,maar ik hou niet van half werk..... wat ik de vorige keer niet heb gedaan ,is als ik het me goed herrinner ,dat ik zelf niet hulp heb aangeboden....en dat steekt me toch wel een beetje,ik ben er ook erg egoistisch door geworden door dat gezuip ,zo van als ik het maar naar mn zin heb ,en de rest kan me niet schelen,terwijl ik echt een sociaal persoon wil zijn voor mn vrienden familie enz. dus als er iemand is een keer omhoog zit of wil praten stuur me een berichtje ,je krijgt gegarandeerd antwoord . nou dat was het wel weer een beetje ....er is aan zuipen 1 voordeel en dat is dat je er elke weer mee kan stoppen ,nu ga ik dat proberen voor hele lange tijd vol te houden... nogmaals bedankt voor de reacties grtz break Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gayes Gaar Geplaatst 7 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2012 Zeker! Ook als je een keer terugvalt, je kunt elke dag weer een nieuw begin maken. Dat je het probleem onderkent, de beslissing neemt dat je er aan wilt doen en nu besloten hebt dat je het echt serieus aan wilt pakken, is al heel wat toch? En zo'n fles wijn is ook geen goede vriend toch..., hij praat niet eens gezellig terug!! Wel fijn voor je dat je werk er nooit onder geleden heeft en er zijn ook vast mensen hier die je af en toe een hart onder de riem kunt steken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 7 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2012 Hallo Break, De eerste stap is weer gezet. Welkom hier. Ik heb je al op het dagdraadje gelezen, dus dat heb je gevonden. Goed dat je hulp krijgt voor je jeugdtrauma's. Ik heb zelf ook het nodige meegemaakt, maar het mag in de komende tijd geen excuus worden om toch te drinken. Voor mij ging er een lichtje op toen ik me realiseerde dat ik langer volwassen ben, dan dat ik in die rottigheid zat. Nu het probleem onderkend is en je eraan werkt, kan je op den duur de verantwoordelijkheid voor je héle leven op je nemen. Wie weet wat er op je pad komt als je je eigen, diepverstopte, nuchtere zelf bent! Als je erge trek hebt, zou je op het forum kunnen komen. Mij helpt dat altijd, om de trek daar gewoon uit te zitten. Er zijn bijna altijd mensen en die willen je graag steunen. Veel succes en ga ervoor! Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden