Teveel Geplaatst 29 december 2010 Rapport Share Geplaatst 29 december 2010 Sara er is nog een plekje in mijn ploeg, kun je een beetje met moleculen prutsen?Ik ben ook geen stopper Sara maar weet dat dat wel beter zou zijn.En ik weet helemaal zeker dat het stom zou zijn als Toine er "eentje" gaat drinken.En omdat ik dat zo zeker weet zeg ik dat ook.Hoor naar mijn woorden, zie niet naar mijn daden...Sta al 20 minuten te wachten voor de pont naar Den Helder, vertrekt om 10 uur.Koffiegelegenheid gaat ook om 10 uur open. Handig.Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 29 december 2010 Rapport Share Geplaatst 29 december 2010 Ja lieve Bol, dat hoop ik ook voor jou. Je hebt ook erg veel negatieve ervaringen en teleurstellingen te verwerken gekregen met en rondom hem, je zult je daar vast van bevrijd voelen. Maar het besef zal nog wel door moeten dringen, het is nog zo vers en jullie zijn nog bezig met allerlei zaken af te sluiten, op te ruimen enzo, dat roept ook weer herinneringen op. Straks...........zul je zien, komt er eindelijk weer 100% ruimte voor jezelf meid.Ja "tijd heelt alle wonden" zeggen ze en dat is heel raar maar ook wel (een beetje) waar.Littekens blijven, krassen op de ziel noem ik het, die ook tekenen van groei kunnen worden.Net als bij een boom kun je zien waar takken zijn afgeknapt, wat vette en wat magere jaren waren.Dag meis, doe je kalm aan? Kyon, na mijn terugval ben ik nu minderaar maar gelukkig kost het mij niet zoveel strijd als jou. Ik kan ook rustig een dag of een paar dagen niet drinken. Het lijkt me voor jou makkelijker om er dan maar helemaal een streep onder te zetten. Of niet? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyon Geplaatst 29 december 2010 Rapport Share Geplaatst 29 december 2010 Toine, ik kan de mening van Bolletje onderschrijven. Ben ook zo weer begonnen met drinken. Dacht het ook bij 1 gelegenheid te laten, en vervolgens de week erna kwam er weer een gelegenheid. Dacht natuurlijk meteen, de vorige keer lukte het ook met 2 glaasjes, dus dat lukt mij nu ook weer. En dat lukte ook weer. Maar de frequentie van het drinken volgde elkaar snel weer op, en daarmee ook de glazen. Nu drink ik gemiddeld 3 glazen per dag. Je moet dan wel tellen dat ik 5 glazen schenk uit 1 fles wijn (0,75 cl) dus dat zijn grotere glazen dan de standaardnorm?Ik drink dus nu weer iedere dag! En ik baal hiervan. Voel geen vrijheid, maar altijd dwang om te moeten drinken. Dus Toine, ik zou zeggen: niet doen. Maar ja, wie ben ik. Als het mij zo goed gelukt was hoefde ik ook niet terug te komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyon Geplaatst 29 december 2010 Rapport Share Geplaatst 29 december 2010 quote: Originally posted by: niwieen veiligheid inbouwen en je vindt het zelf belachelijk ???... is dat niet wat tegenstrijdig ???.... maar ik denk meer aan de hunkering en de vrees.... de wil om te stoppen en de angst niet meer te kunnen...zoiets ??? Ik kan alleen maar ja knikken. Ik weet dondersgoed dat het tegenstrijdig is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 29 december 2010 Rapport Share Geplaatst 29 december 2010 Goedemorgen,Vannacht wederom niet geslapen.Alleen maar liggen woelen in bed.Vanmorgen afgemeld op het werk en ik bel zo mijn Huisarts om te zien of ik wat kan krijgen om toch een goede nacht rust te hebben voordat ik mijn kids morgen ga halen.Ik haal mezelf weer allemaal doembeelden in mn koppie.Kalmte en aanvaarding zit er nu effe niet in...Bah !!!Gelukkig voor ons lief Borretje vandaag de grote dag, de hereniging met haar zoontje.Daar kan ik toch weer blij van worden !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 29 december 2010 Rapport Share Geplaatst 29 december 2010 Hahaha Harry, prutsen kan ik heeeeeeel goed maar met moleculen ?! Euhhh nee, sorry.Ben een echte alfa, of ohhh nee, niet in die zin!!! Een talenmens bedoel ik hihi, was ik maar wat meer "alfa" (wafwaf grrrrrrrrr) Nu moet ik mezelf van deze stoel trekken want ben zooooooooooooooooooo lui vandaag!Dagdag, good goan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 29 december 2010 Rapport Share Geplaatst 29 december 2010 Kyon,Wat jij schrijft had ik kunnen schrijven, letterlijk!Wat jij denkt en van plan bent overweeg ik, voor de zoveelste keer!Pestalcohol!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyon Geplaatst 29 december 2010 Rapport Share Geplaatst 29 december 2010 En toch weet ik ook nog hoe fijn ik mij voelde toen ik helemaal gestopt was via de internetbehandeling hier. Jeetje dat was alweer in 2005!! Hoe lang ben ik nu al afhankelijk van die zooi..pff. Ik besef nu echt wel dat ik mij moet realiseren dat ik niet kan minderen. Wel qua hoeveelheid, dat is immers nooit meer die hoeveelheid geworden die het was (minimaal 1 fles per dag), maar wel de frequentie. Ik drink iedere dag. En voel een soort van paniek als ik niet kan drinken op een dag. En daarom wil ik wachten tot 1 januari. Ik wil niet die paniek voelen nu op oudjaarsdag en dan ook misschien meteen al voor de bijl gaan. Dan lukt het me nooit meer om op zo'n korte termijn te stoppen. Ik moet er echt naar toeleven en dan lukt het wel. Althans, met roken is dat op een gegeven moment gelukt en ook mijn eerdere stoppogingen. Alleen moet ik het daarna wel volhouden. Stoppen is niet zo eenvoudig, maar het volhouden uiteindelijk wel als de eerste euforie voorbij is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 29 december 2010 Rapport Share Geplaatst 29 december 2010 dus waarom jezelf tekort doen, Kyon ?...zelfkwelling ??...uitstelgedrag ??....den Blondie se...de zorgen voor morgen komen een dag te vroeg... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 december 2010 Rapport Share Geplaatst 29 december 2010 Ja Kyon, dan neemt de drank je leven over, je bent er zo mee bezig. Dat is iets wat ik als alci zeker ken. Wij kunnen het niet bij een laten, we moeten meer en meer en nog meer. Daarom is stoppen voor mij de enigste manier om een goed en gezond leven te krijgen. Een leven dat niet bepaald wordt door de drank.Overigens goeie morgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyon Geplaatst 29 december 2010 Rapport Share Geplaatst 29 december 2010 @ Teveel, doe dan gewoon eens gek en stop ook Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 december 2010 Rapport Share Geplaatst 29 december 2010 Ben weg lieverds Tot vanavond. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 29 december 2010 Rapport Share Geplaatst 29 december 2010 stel dat ik met oudjaar zou willen drinken, dan zou ik pas echt in paniek raken... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyon Geplaatst 29 december 2010 Rapport Share Geplaatst 29 december 2010 Dag Bolletje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyon Geplaatst 29 december 2010 Rapport Share Geplaatst 29 december 2010 Dat heb ik nou juist niet Niwi. Ik weet dat het daarna voorbij is. En dat geeft mij nu al rust. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyon Geplaatst 29 december 2010 Rapport Share Geplaatst 29 december 2010 En dat is ook weer een vorm van verslaving natuurlijk. Het niet op ieder moment kunnen stoppen. Als ik dat zo makkelijk kon dan was ik ook niet zo verslaafd. Ik moet er dus echt naar toeleven, en 1 januari is voor mij een rustig moment. En dan is de kans dat het lukt ook groter. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 29 december 2010 Rapport Share Geplaatst 29 december 2010 Ik overweeg Kyon, zou het heel graag willen en aan de andere kant durf ik het niet.Rare jongens, die Harry's Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyon Geplaatst 29 december 2010 Rapport Share Geplaatst 29 december 2010 @ Niwi, ik waardeer je vragen en overdenkingen. Het zet mij namelijk ook weer aan het werk, hoe zit dat met mijn verslaving en waarom. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyon Geplaatst 29 december 2010 Rapport Share Geplaatst 29 december 2010 Waarom durf je niet Teveel? Ben je bang dat je het niet volhoudt? Of ben je nog niet gemotiveerd genoeg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 29 december 2010 Rapport Share Geplaatst 29 december 2010 in je bericht van 09.22 staat dat je moeite hebt met 1 dag niet drinken....zou het dan na 1 januari anders zijn ???....of is er dan misschien weer iets om naar toe te leven??....een verjaardag of zo..??of een receptie ??... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 29 december 2010 Rapport Share Geplaatst 29 december 2010 GO KYON!!Maakt niet uit wanneer je stopt..Wat doet het er toe of iemand nu morgen of overmorgen beslist te stoppen? Ik heb ook het liefst een aanloopperiode. Een punt..een mentale voorbereiding.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 29 december 2010 Rapport Share Geplaatst 29 december 2010 Daar is de pont...Tot later, fijne dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 29 december 2010 Rapport Share Geplaatst 29 december 2010 Ik bedoel hier helemaal niets slechts mee maar niwi, jij ziet het echt wel héél donker.Heb vertrouwen...iemand had het ook ooit in jou Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyon Geplaatst 29 december 2010 Rapport Share Geplaatst 29 december 2010 Ik heb eigenlijk hetzelfde als Fleurtje zegt. Een soort mentale voorbereiding. Fijne dag Teveel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 29 december 2010 Rapport Share Geplaatst 29 december 2010 ik zie het helemaal niet donker, fleur....realistisch, mezelf kennende....een ander had pas vertrouwen in mij nadat ikzelf 2 jaar gestopt was....anders bleef het maar mijn verslaving in stand houden.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden